Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Hier kan je technische vragen stellen.
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

Sven schreef:Volgens mij zouden deze laptops wel kunnen werken:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_as ... 15026.html
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... 17002.html
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... 01420.html
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_as ... 22001.html

Even kort gezocht op mediamarkt zoals je ziet, maar er zullen ook zat andere sites zijn waar je die laptops kan kopen.
Wacht even een reactie van iemand anders af voordat je iets koopt, ik weet het nooit echt zeker als het om PCs gaat, en zeker niet bij laptops.

Zal ik doen, dankjewel!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

e zijn allemaal geschikt.
Mijn voorkeur gaat naar deze http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... 17002.html
Beter type geheugen (sneller) en beste videokaart
xjessica1995
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2016, 15:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xjessica1995 »

Wellicht kan iemand mij helpen? Mijn sims werkt gewoon niet soepel en dat terwijl ik de graphics nog lager heb staan dan op mijn laptop. Ik heb zelfs het idee dat het spel soepeler loopt op mijn laptop en dat moet volgens mij niet de bedoeling zijn.. En tijdens het spelen heb ik ook fps aangezet.. En deze blijft continu boven de 150 a 200 dus dat moet het probleem ook niet zijn lijkt mij haha.

Ik heb mijn DxDiag toegevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Heb je je spel geinstalleerd op je c schijf of op je d schijf?

Wat ik verder alleen aan problemen vind is dat dat je vrij veel virtueel geheigen verbruikt. Er starten dus veel programma's mee op als je je pc opstart. Zie het eerste bericht van dit topic voor de link
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

xjessica1995 schreef: En tijdens het spelen heb ik ook fps aangezet.. En deze blijft continu boven de 150 a 200 dus dat moet het probleem ook niet zijn lijkt mij haha.
Dat zou nu juist wel eens het probleem kunnen zijn.
De Sims-3 zou gelimiteerd moeten zijn tot 60 fps
Door het ontbreken van vsync kan hierdoor je grafische kaart oververhit raken.

Ik heb nu even geen Sims 3 voorhanden, maar in de opties moet er ergens een vinkje gezet kunnen worden bij V-sync


@BanaanZombie
Virtueel geheugen gebruik wordt grotendeels veroorzaakt door het gedeelde geheugen van de videokaart.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Wat ik verder alleen aan problemen vind is dat dat je vrij veel virtueel geheigen verbruikt. Er starten dus veel programma's mee op als je je pc opstart. Zie het eerste bericht van dit topic voor de link
Is bij een zwaardere grafische kaart heel normaal, dus dat is niet iets waar je je zorgen on hoeft te maken.
Daarbij heeft ze 2 GB dedicated memory dus dat moet ruim voldoende zijn.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Weer wat geleerd!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Wanneer je met rechts op een open plek van je buraublad klikt dan zie je waarschijnlijk een link naar AMD.
Ik heb zelf geen AMD-kaarten, maar bij Nvidia gaat het zo:
vsync.PNG
1. Klik met rechts op open plek bureaublad
2. Kies Nvidia configuratiescherm
3. Kies 3D instellingen beheren
4. Kies tabblad Programma-instellingen
5 Selecteer in aan te passen programma's Sims 3
6 Zoek bij 'Geef instellingen op voor dit programma' naar Verticale synchronisatie
7. Zet dit op Aan of op Adaptief (=fps lager dan 60 uit, fps hoger dan 60 aan)
8. Klik op Toepassen.

Een framerate hoger dan de Verversingsrate (meestal 60, soms 100) veroorzaakt 'stotteren" van het beeld en kan vaak leiden tot vastlopen van een programma en zelfs tot oververhitting van je grafische kaart.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

Bij AMD Radeon instellingen:
  1. Klik met je rechtermuisknop op het bureablad en kies "Radeon-instellingen".
  2. Afhankelijk van de versie die je hebt (ik denk dat we dezelfde interface hebben), ga naar "spellen" of "gaming".
  3. Kies onder spellen voor "algemeen" of "global settings", of selecteer De Sims 3 uit de lijst met games (dit laatste raad ik aan).
  4. Ga naar "Wachten op verticale verversing" of "wait for vertical refresh"
  5. Zet dit op "always on".
Kan Sims 3 niet gevonden worden in de lijst?
  1. Ga naar "gaming" of "spellen".
  2. Klik op "toevoegen" of "add".
  3. Kies zelf De Sims 3 uit alle bestanden (het .exe bestand).
Als het goed is staat vsync nu ALTIJD aan, en wordt de hoeveelheid fps gelimiteerd naar 60fps.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Dank je Sven, eindelijk een goede beschrijving voor AMD/Radeon.
xjessica1995
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2016, 15:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xjessica1995 »

Sven schreef:Bij AMD Radeon instellingen:
  1. Klik met je rechtermuisknop op het bureablad en kies "Radeon-instellingen".
  2. Afhankelijk van de versie die je hebt (ik denk dat we dezelfde interface hebben), ga naar "spellen" of "gaming".
  3. Kies onder spellen voor "algemeen" of "global settings", of selecteer De Sims 3 uit de lijst met games (dit laatste raad ik aan).
  4. Ga naar "Wachten op verticale verversing" of "wait for vertical refresh"
  5. Zet dit op "always on".
Kan Sims 3 niet gevonden worden in de lijst?
  1. Ga naar "gaming" of "spellen".
  2. Klik op "toevoegen" of "add".
  3. Kies zelf De Sims 3 uit alle bestanden (het .exe bestand).
Als het goed is staat vsync nu ALTIJD aan, en wordt de hoeveelheid fps gelimiteerd naar 60fps.
Staan mijn instellingen in radeon zo goed?

-Grapje ik zie nu pas de 'wachten op verticale verversing' staan -.-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

Ja, staat goed zo!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

tarac schreef: Dat zou nu juist wel eens het probleem kunnen zijn.
De Sims-3 zou gelimiteerd moeten zijn tot 60 fps
Door het ontbreken van vsync kan hierdoor je grafische kaart oververhit raken.

Ik heb nu even geen Sims 3 voorhanden, maar in de opties moet er ergens een vinkje gezet kunnen worden bij V-sync
Bedoel je dan dit vinkje?
Afbeelding

Geavanceerde rendering = Gebruik van 2.0+ shaders aan

Bovenstaand zijn mijn instellingen. Ik heb maar een framerate (fps) van 20 of minder in mijn spel (Isla Paradiso). Als ik de 'geavanceerde rendering' uitzet heb ik een heel vies groen vlak als wereld. Met bovenstaande instellingen is het spel het beste en heb je nog een heel aardig beeld.

Bij mijn Nvidia Grafische kaart heb ik verticale synchronisatie altijd op 'uit' staan. Ben nu aan het testen op 'Adaptief'.
Mijn spel is zeer uitgebreid, alle pakketten geïnstalleerd, ook nog een heleboel werelden en alles uit de Sims3store in gecombineerde packagefiles.

Bij 'verversingssnelheid scherm' heb je maar 2 opties:
1. Standaard
2. 60 Hz
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb (met mijn intelkaart lol) vrijwel alles op gemiddeld staan. Voorwerpen verbergen heb ik uit, voornamelijk voor mn foto's. Alleen weerspiegeling heb ik uit staan, omdat mn spel uitvalt als ik dat aan heb. Voor de rest weet ik niet of ik bij animaties soepeler en geavanceerdere redenering een vinkje heb staan. Volgens mij heb ik ook veelal 20 fps.
Ik vind dat mn spel aardig lekker loopt op die instellingen voor een intel kaartje. Alleen oude spellen flippen maarja, dat heeft vooral met het spel zelf te maken volgens mij
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

Vsync zorgt ervoor dat jouw framerate gelijk wordt gezet aan die van je beeldscherm.
Heb je een refresh rate van 60fps zal het spel nooit hoger draaien dan 60fps. Helaas is vsync soms een beetje vervelend (in bepaalde games werkt het niet mee), maar eigenlijk moet het altijd aangezet worden als de hoeveelheid fps boven die van jouw beeldscherm komen. Zo zorg je ervoor dat je videokaart niet hard aan het draaien is voor niks (meer fps = meer werk voor de videokaart).

Als je 20fps haalt dan is het aanzetten van vsync dus niet nodig.
Bee schreef: Geavanceerde rendering = Gebruik van 2.0+ shaders aan

Bovenstaand zijn mijn instellingen. Ik heb maar een framerate (fps) van 20 of minder in mijn spel (Isla Paradiso). Als ik de 'geavanceerde rendering' uitzet heb ik een heel vies groen vlak als wereld. Met bovenstaande instellingen is het spel het beste en heb je nog een heel aardig beeld.

Bij mijn Nvidia Grafische kaart heb ik verticale synchronisatie altijd op 'uit' staan. Ben nu aan het testen op 'Adaptief'.
Mijn spel is zeer uitgebreid, alle pakketten geïnstalleerd, ook nog een heleboel werelden en alles uit de Sims3store in gecombineerde packagefiles.

Bij 'verversingssnelheid scherm' heb je maar 2 opties:
1. Standaard
2. 60 Hz
Nee, het is niet hetzelfde als vsync. Voor zover ik weet is er ook geen optie in de Sims 3 om vsync aan of uit te zetten.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Sven schreef: Nee, het is niet hetzelfde als vsync. Voor zover ik weet is er ook geen optie in de Sims 3 om vsync aan of uit te zetten.
Nee dat dacht ik al ... Bedankt voor je heldere uitleg Sven! :duimomhoog:
BanaanZombie schreef:Ik heb (met mijn intelkaart lol) vrijwel alles op gemiddeld staan. Voorwerpen verbergen heb ik uit, voornamelijk voor mn foto's. Alleen weerspiegeling heb ik uit staan, omdat mn spel uitvalt als ik dat aan heb. Voor de rest weet ik niet of ik bij animaties soepeler en geavanceerdere redenering een vinkje heb staan. Volgens mij heb ik ook veelal 20 fps.
Ik vind dat mn spel aardig lekker loopt op die instellingen voor een intel kaartje. Alleen oude spellen flippen maarja, dat heeft vooral met het spel zelf te maken volgens mij
Ja, het mag echt een wonder heten dat wij toch alles behoorlijk goed kunnen spelen! Zeker jij met je Intelkaartje :lol:
Die oude spellen zijn best te reparen denk ik maar zou ik alleen doen als je ze écht écht heel graag terug wilt ...

Als je bv in zo'n oud spel ziet staan dat je sim naar Egypte is geweest dan moet je dat bestandje vernieuwen:
In een nieuw spel met 'een' sim naar Egypte gaan en weer terug. Opslaan. En dat bestandje kun je dan in het 'oude' spel zetten.
Voor de overige bestandjes doe je hetzelfde.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Zoals je dat hebt gedaan met mijn beschadigde save toch?

Je ik blijf het echt een wonder vinden. Het loopt niet heel erg soepel altijd, maar ik kan wel spelen zonder om de 5 min bevriezingen te hebben. Toch speel ik wel meer sims 4 omdat die gewoon veel soepeler loopt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Ja dat klopt, blij dat dat gelukt is en jij je mooie huis kon uploaden!
Vaak helpt het ook gewoon om een nieuwe sims3 map te maken.
Of je scriptbestanden grondig op te ruimen.

Maar met die oude spellen was het toch even een stapje verder, mij lukt het ook niet altijd helaas ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door harlinquin »

bij 1 familie/spel/buurt loopt mijn spel erg schokkerig en snel en vaak vast. Ik maak gebruik van de tips van de website. Ik heb mijn downloads niet gecontroleerd want het lijkt me raar als die het probleem zijn terwijl ik het bij andere savedfiles niet heb (mochten jullie denken dat die wel het probleem zijn dan wil ik daar best naar kijken ). Ikzelf denk dat het probleem zit in die savedfile zelf..Ik vroeg me af of er dan iets aan te doen is zodat ik niet heel die savedfile moet verwijderen. Ik hoor graag jullie mening ;)

Overigens is mijn fps vaak 100-150. Vsync staat wel aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Probeer eens je familie te verhuizen via de telefoon. Dan het oorspronkelijke huis verplaatsen naar een evengroot kavel en weer terug. Familie weer terug verhuizen via de telefoon.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
suikerklontje
Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 feb 2015, 17:17
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door suikerklontje »

tarac schreef:e zijn allemaal geschikt.
Mijn voorkeur gaat naar deze http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... 17002.html
Beter type geheugen (sneller) en beste videokaart


laat ik nou precies de grotere variant er van hebben hhh
wees geen ander je bent gek genoeg :jazeker:
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door harlinquin »

Bee schreef:Probeer eens je familie te verhuizen via de telefoon. Dan het oorspronkelijke huis verplaatsen naar een evengroot kavel en weer terug. Familie weer terug verhuizen via de telefoon.
Thanks dat heeft wel geholpen. Het spel hapert nog wel wat soms maar is in elk geval weer speelbaar :)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Fijn!! :)
Je spel reset zich op deze manier. Via stad bewerken kun je dit ook doen maar dan ben je je huidige wensen kwijt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
joooo4
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2016, 14:18
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door joooo4 »

Hoi allemaal!

Ook ik heb last van een haperende Sims 3, ondanks dat ik het idee heb dat mijn laptop het spel makkelijk aan moet kunnen.
Ik speel op de laagste instellingen en heb 7 uitbreidingspakketten op mijn laptop staan.
Verder gebruik ik 0 downloads (alleen Riverview vanaf de originele Sims website) en heb ik al de bestanden verwijderd zoals in eerdere tips beschreven werd, ook de mod gedownload die eerder genoemd werd en in verband met de switchable graphics card de Radeon R7 260 videokaart aangezet. Toch lijkt het alsof dit alles niet echt helpt, dus ik vroeg mij af of jullie iets kunnen vinden waardoor het spel misschien soepeler gaat lopen? Ik heb de DxDiag in de bijlage gezet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”