Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Hier kan je technische vragen stellen.
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Sims 3 blijft stil staan

Bericht door 812.82 »

Als ik in de spel ben, en ongeveer voor een uurtje of halfuurtje hebt gespeeld, blijft het beeld stil staan en kan ik alleen maar mijn muis bewegen. Ik kan niet de spel afsluiten, ik kan niet het 'cheat-balkje' openen, ik kan niks meer doen behalve mijn computer helemaal afsluiten, omdat ik ook niet normaal kan afsluiten. Heeft iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft stil staan

Bericht door Sven »

812.82 schreef:Als ik in de spel ben, en ongeveer voor een uurtje of halfuurtje hebt gespeeld, blijft het beeld stil staan en kan ik alleen maar mijn muis bewegen. Ik kan niet de spel afsluiten, ik kan niet het 'cheat-balkje' openen, ik kan niks meer doen behalve mijn computer helemaal afsluiten, omdat ik ook niet normaal kan afsluiten. Heeft iemand een oplossing?
Lees dit topic even door, waarschijnlijk staat het antwoord hier. Topics zijn samengevoegd.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft stil staan

Bericht door Bee »

812.82 schreef:Als ik in de spel ben, en ongeveer voor een uurtje of halfuurtje hebt gespeeld, blijft het beeld stil staan en kan ik alleen maar mijn muis bewegen. Ik kan niet de spel afsluiten, ik kan niet het 'cheat-balkje' openen, ik kan niks meer doen behalve mijn computer helemaal afsluiten, omdat ik ook niet normaal kan afsluiten. Heeft iemand een oplossing?
Dan heb je ws teveel kavels in je spel die allemaal geladen moeten worden .... heb ik ook heel vaak! Wat helpt is af en toe een nieuwe simsmap maken en niet teveel plaatsen in je spel. Wat ook helpt is iedere 10 minuten je spel opslaan. En natuurlijk je instellingen wat lager zetten en je PC goed schoon houden.

Edit: Het spel afsluiten kun je dan het beste doen met de taakmanager. Doe de toetsencombinatie Ctrl-Alt-Del om die te openen. Dan klik je op 'Taakbeheer openen' en kun je het spel afsluiten.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft stil staan

Bericht door 812.82 »

Bee schreef:
812.82 schreef:Als ik in de spel ben, en ongeveer voor een uurtje of halfuurtje hebt gespeeld, blijft het beeld stil staan en kan ik alleen maar mijn muis bewegen. Ik kan niet de spel afsluiten, ik kan niet het 'cheat-balkje' openen, ik kan niks meer doen behalve mijn computer helemaal afsluiten, omdat ik ook niet normaal kan afsluiten. Heeft iemand een oplossing?
Dan heb je ws teveel kavels in je spel die allemaal geladen moeten worden .... heb ik ook heel vaak! Wat helpt is af en toe een nieuwe simsmap maken en niet teveel plaatsen in je spel. Wat ook helpt is iedere 10 minuten je spel opslaan. En natuurlijk je instellingen wat lager zetten en je PC goed schoon houden.

Dankjewel voor je bericht! Dus moet ik paar kavels verwijderen? En ik gebruik ook veel mods/download etc dus ik moet dan ook wat cc verwijderen?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Dat is een heel goed idee!
Zie ook de helpsite van het forum voor dit probleem: http://simsvastlopen.weebly.com/index.html
En zie mijn gewijzigde bericht hieronder, hoe je het spel afsluit als het vastloopt ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

Bee schreef:Dat is een heel goed idee!
Zie ook de helpsite van het forum voor dit probleem: http://simsvastlopen.weebly.com/index.html
En zie mijn gewijzigde bericht hieronder, hoe je het spel afsluit als het vastloopt ..

Ik ben best wel een noobie als het komt met computers dus ik begrijp de dingen niet die op de helpsite staat, haha. Ik ga eerst proberen om wat content te verwijderen, en als dat niet lukt dan zal ik weer een kijkje nemen op de site. Nogmaals dankjewel voor je reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Als je de site goed en rustig leest kom je er wel uit! Het is geschreven zodat iedereen het snapt :) en we zijn hier natuurlijk altijd voor extra uitleg

Probeer sws ook even die nieuwe simsmap en probeer in niet te drukke werelden te spelen. Isla Paradiso is bv heel vol
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

BanaanZombie schreef:Als je de site goed en rustig leest kom je er wel uit! Het is geschreven zodat iedereen het snapt :) en we zijn hier natuurlijk altijd voor extra uitleg

Probeer sws ook even die nieuwe simsmap en probeer in niet te drukke werelden te spelen. Isla Paradiso is bv heel vol

Oke misschien een domme vraag, maar hoe maak je een simsmap? Op een of andere manier kan ik geen cc verwijderen met mn sims 3 startprogramma.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

sims valt uit

Bericht door saaarmx »

Ik heb het al geprobeerd op te zoeken maar ik kom er niet helemaal uit.

Mijn sims valt de laatste tijd vaak uit. Er komt dan een melding dat er een onbekend probleem is (weet niet precies wat er staat, kan het niet heel makkelijk opzoeken :mrgreen: )
Het is sinds ik de volgende uitbreidingen erop heb gezet:
- luxe accesoires
- na middernacht
- levensweg
- jaargetijden
- studententijd

Ik heb ze op de juiste volgorde geïnstalleerd. De laatste drie heb ik er woensdag op gezet, daarvoor was er niks aan de hand.
Het spel valt alleen uit als ik bijvoorbeeld van mijn huishouden naar stad bewerken ga, of tijdens sims creeëren. Tijdens het spelen zelf heb ik er geen last van.
Ik speel de sims met mijn sims 3 cdrom, omdat ik de uitbreidingen geleend had en ik een uitbreiding besteld heb die ik dan erna zou installeren om daarmee te spelen, want ik kon me vaag herinneren dat je de laatst geinstalleerde cd moest gebruiken? Kan dit een oorzaak zijn?
Verder heeft mijn laptop 3 GB ram en 2.10 GHz, wat dus te weinig is. Alleen werkte het wel voor ik de laatste 3 uitbreidingen erop zette, dus ligt het dan aan teveel spellen? Er staat dat er nog 2,75 GB ram beschikbaar is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Je zegt dat je opstart met de sims 3 basis als ik je goed begrijp ...
Je moet in jouw geval opstarten met Studententijd (of de ISO daarvan via Poweriso)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door saaarmx »

Dus dat kan een oorzaak zijn dat hij uitvalt? Niet dat ik te lage ram heb? Want dan is het makkelijk opgelost, aangezien ik binnekort een eigen uitbreiding erbij krijg :p De cd's heb ik al terug gegeven aan mijn vriendin vandaar dat ik het speelde met de sims3 cd.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Stuur nog maar wel even een dxdiag mee

Verwonderlijk trouwens dat je het spel überhaupt kan dpelen zonder cd van studententijd
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door saaarmx »

Uhm ja, geen idee wat dat is :mrgreen: Hoe doe ik dat?

En ja ik probeerde het en hij deed het, daarom gaf ik de andere spellen terug. Wist alleen niet dat dit ervan zou komen :p

Edit: heb het al gevonden hoe die dxdiag moet. Zal het morgen even plaatsen hier.
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door saaarmx »

Ik heb hier de dxdiag
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

saaarmx schreef:Ik heb hier de dxdiag
Niet veel bijzonders op te merken.
Helaas heb je maar 3 GB RAM geheugen, maar dat zou voldoende moeten zijn volgens de systeemeisen.
romeemor
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2015, 15:03
Contacteer:

Sims 3 valt uit

Bericht door romeemor »

Hallo,

Ik had afgelopen december weer eens de sims 3 geïnstalleerd met ongeveer 5 uitbreidingspakketten. Dat ging allemaal goed, geen problemen. Begin deze maand had ik weer eens zin om te kijken hoe de sims 4 er nu uitzag en wat ik daar allemaal kon, dus ik de sims 3 verwijderd met Revo. Nou de Sims 4 ging ook goed met installeren, ook geen enkele problemen. Nu dacht ik van de week, laat ik de sims 3 weer eens installeren met andere uitbreidingspakketten. Dus ik weer de Sims 4 verwijderd met revo en probeerde de sims 3 te installeren... zonder succes. :paranoia:

Eerst had ik problemen met registerfouten die ik zelf heb kunnen oplossen. Nu is mijn probleem dat ik de sims 3 en 7 uitbreidingspakketten heb geïnstalleerd, maar dat het spel bij ''sim creëren'' op een gegeven moment uitvalt: De sims 3 werkt niet meer.
Ik heb ook al de spellen verwijderd met Revo, opnieuw geïnstalleerd (in de juiste volgorde), maar tevergeefs..
Ik heb zowat ook alle oplossingen van deze site geprobeerd, maar niets werkt: http://www.pinguintech.nl/simclopedie/t ... _De_Sims_3

Als ik sommige berichten op de forums lees schrik ik en geloof ik dat mijn laptop niet geschikt is voor de sims 3. Maar voor de kerstvakantie heb ik prima kunnen spelen, zonder enkele fouten of problemen. Dat vind ik raar. Hebben jullie misschien nog een oplossing?

Bijgevoegd een dxdiag bestand van mijn laptop!

Groetjes, Romee
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

In de dxdiag staat een Intel grafische kaart vermeld met 64 MB eigen geheugen, dat gaat hem niet worden.
Maar waarschijnlijk heb je Switchable Graphics, dus nog een betere grafische kaart.
Je kunt dat hier checken: http://simsvastlopen.weebly.com/switcha ... phics.html

Stel je betere kaart in om de sims 3 mee te spelen.

Lees ook de andere tips op vastlopen weebly.
Dat hij vastloopt in CAS kan ook liggen aan CC, mods ed. Dus probeer het sowieso ook in een schoon spel in een nieuwe sims 3 map. Voeg eventueel groepsgewijs je mods toe om te testen waar het verkeerd gaat.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

De HP ProBook 4520s (WD842EA) beschikt helaas niet over switchable graphics.
Het stuurprogramma (driver) van je grafische kaart is nog uit 2012
Kijk op de Intel site of er een nieuwer exemplaar beschikbaar is
Je C schijf heeft nog maar net 10% ruimte over.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Toch vreemd dat ze dan eerder sims 3 en sims 4 gewoon heeft kunnen spelen - een wonder eigenlijk ..

Na het updaten van je Intel kaart moet je nog wel even de vijf bestandjes uit je sims 3 map verwijderen (moet altijd na een update van je kaart)
Deze vijf:

CASPartCache.package
compositorCache.package
DeviceConfig
scriptCache.package
simCompositorCache.package

Start je spel weer op en ze worden opnieuw aangemaakt.

Of een nieuwe sims 3 map aanmaken, dan hoeft bovenstaande niet.
romeemor schreef: Als ik sommige berichten op de forums lees schrik ik en geloof ik dat mijn laptop niet geschikt is voor de sims 3. Maar voor de kerstvakantie heb ik prima kunnen spelen, zonder enkele fouten of problemen. Dat vind ik raar. Hebben jullie misschien nog een oplossing?
Waarschijnlijk heb je na die tijd windows 10 erop gezet en staat je C: schijf nog vol met reserve bestanden van je oude systeem. Als je besloten hebt windows 10 erop te houden kun je die oude backups beter weggooien en zodoende weer wat ruimte vrijmaken op je schijf.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
romeemor
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2015, 15:03
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door romeemor »

tarac schreef:De HP ProBook 4520s (WD842EA) beschikt helaas niet over switchable graphics.
Het stuurprogramma (driver) van je grafische kaart is nog uit 2012
Kijk op de Intel site of er een nieuwer exemplaar beschikbaar is
Je C schijf heeft nog maar net 10% ruimte over.
Oke! Ja klopt, ik geloof dat ik al eens eerder iets heb willen updaten.. maar weet niet zeker of het de grafische kaart was. Toen is in ieder geval mijn hele laptop ''gecrasht'' en heb ik een nieuwe harde schijf moeten aanschaffen van nog maar 100 GB, wat eigenlijk zeer weinig is achteraf bekeken.
Dus ik vroeg me af, kan ik gewoon intel updaten? Of zitten daar ook specifieke eisen aan vast?

@Bee , ja dat is inderdaad een slim plan, aangezien ik wel van plan ben om windows 10 te houden!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

op deze site worden je drivers automatisch gedownload.
Het programma doorloopt je systeem en komt zelf met de laatste programma's van alles wat Intel is in je computer/laptop.
Waarschijnlijk heb je ná de installatie van Windows 10 drivers van Microsoft gekregen. Die zijn niet hetzelfde als de originele van Intel.
romeemor
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2015, 15:03
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door romeemor »

tarac schreef:op deze site worden je drivers automatisch gedownload.
Het programma doorloopt je systeem en komt zelf met de laatste programma's van alles wat Intel is in je computer/laptop.
Waarschijnlijk heb je ná de installatie van Windows 10 drivers van Microsoft gekregen. Die zijn niet hetzelfde als de originele van Intel.
Wanneer ik de installatie wil starten krijg ik dit scherm. Ziet er een beetje raar uit, moet ik dat linksonder aanvinken? of hoort dit zo?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Vreemd, ik zie op de site dit:
Intel updaten.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
romeemor
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2015, 15:03
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door romeemor »

tarac schreef:Vreemd, ik zie op de site dit:
Intel updaten.PNG
Klopt, zo wordt het inderdaad weergegeven op de site! dan klik ik op ''download now'' en dan komt dit scherm
Knipsel2.JPG
vervolgens slaat de laptop dan een bestandje op
Knipsel3.JPG
en wanneer ik dit open komt dat ene bericht:
Knipsel.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”