Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

joooo4 schreef:Hoi allemaal!

Ook ik heb last van een haperende Sims 3, ondanks dat ik het idee heb dat mijn laptop het spel makkelijk aan moet kunnen.
Ik speel op de laagste instellingen en heb 7 uitbreidingspakketten op mijn laptop staan.
Verder gebruik ik 0 downloads (alleen Riverview vanaf de originele Sims website) en heb ik al de bestanden verwijderd zoals in eerdere tips beschreven werd, ook de mod gedownload die eerder genoemd werd en in verband met de switchable graphics card de Radeon R7 260 videokaart aangezet. Toch lijkt het alsof dit alles niet echt helpt, dus ik vroeg mij af of jullie iets kunnen vinden waardoor het spel misschien soepeler gaat lopen? Ik heb de DxDiag in de bijlage gezet.
Ik ben bang dat jouw computer TE goed is voor de Sims-3 en daardoor met een superhoge framerate speelt.
Stel in het optiemenu van de Sims in dat de verversingsrate 60 is.
Stel ook de verticale synchronisatie in.
joooo4
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2016, 14:18
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door joooo4 »

Bedankt voor je hulp!
Ik heb het even geprobeerd en gespeeld, maar het spel bevriest jammer genoeg alsnog een aantal keren tijdens het spelen. Nog andere tips?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

joooo4 schreef:Bedankt voor je hulp!
Ik heb het even geprobeerd en gespeeld, maar het spel bevriest jammer genoeg alsnog een aantal keren tijdens het spelen. Nog andere tips?
Heb je de tip van je sims verhuizen al geprobeerd? Een paar berichten geleden ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

Wie kan mij helpen? De hele laptop is een paar dagen geleden opnieuw geinstalleerd en heb sims 3 ook helemaal opnieuw geinstalleerd. Helaas is het spel niet te spelen en het opstarten duurt al 24 minuten. Het spel hangt iedere keer vast en heb al wat tips uitgevoerd: Mapjes leeg gemaakt, resolutie/scherpte van het spel aangepast, de map sims 3 verplaatst enz (Ik heb alle uitbreidingen) In de bijlage staat mijn Dxdiag. Ik hoop dat jullie het probleem kunnen zien, zodat ik normaal kan spelen. Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen! Alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Heb je switchable graphics? Want die intelkaart is absoluut niet geschikt. Intel met maar 32 aan eigen geheugen, dat wordt t m niet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

Super snelle reactie, dankjewel! Hoe kan ik zien of ik die kan switchen?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef:Super snelle reactie, dankjewel! Hoe kan ik zien of ik die kan switchen?
1. Klik met rechts op het Windows tekentje links onder op je taakbalk
2. Klik op Apparaatbeheer
3. Klik Beeldschermadapters open

Zie je hier alléén de Intel, dan heb je geen switchable graphics.
Staat er nog een adapter, b.v. Nvidia of AMD dan heb je het wel
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

Ik heb een AMD radeon HD 7600m series en Intel(r) HD Graphics 4000
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Ik zie toch verderop in de Dxdiag ook nog een vermelding staan:
AMD Radeon HD 7600M Series (aah we waren tegelijk aan het typen ..)

Verder zie ik echt enorm veel drivers!!
Hoort dat zo?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

Ik weet niet of dat hoort. Dit is zo geïnstalleerd. Wat kan ik verwijderen of anders doen?

Kijk maar eens HIER
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef:Ik weet niet of dat hoort. Dit is zo geïnstalleerd. Wat kan ik verwijderen of anders doen?
Het lijkt of je heel veel drivers hebt geïnstalleerd of dat de oude drivers er allemaal nog in staan.
Ik zou even wachten met verwijderen totdat Tarac gereageerd heeft.

Maak je je PC wel eens schoon met CCleaner en Eusing Registry Cleaner?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

Hij reageert niet, maar wat raad jij aan? En ik heb wel een soort ccleaner maar snap niet goed hoe het werkt. Ik wil gewoon kunnen spelen maar schiet niet op
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Er is een reden waarom ze zegt dat je even moet wachten tot Tarac reageert. Hij heeft daar meer verstand van dan ons en zo verpest je je pc tenminste niet. Tarac is hier super actief maar heeft net als iedereen hier ook een leven buiten het forum, dus je zult toch even moeten wachten. Op tarac.nl staat volgebs mij ook een uitleg over ccleaner
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef:Hij reageert niet, maar wat raad jij aan? En ik heb wel een soort ccleaner maar snap niet goed hoe het werkt. Ik wil gewoon kunnen spelen maar schiet niet op
CCleaner en Eusing kun je downloaden en laten uitvoeren op je PC
CCleaner vind je hier: https://www.piriform.com/ccleaner/download
Eusing: http://www.eusing.com/index.html

Had je al gekeken op de link die Tarac had toegevoegd aan je bericht?
Op die manier stel je de betere grafische kaart in voor je spel:
tarac schreef:Kijk maar eens HIER
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

BanaanZombie schreef:Er is een reden waarom ze zegt dat je even moet wachten tot Tarac reageert. Hij heeft daar meer verstand van dan ons en zo verpest je je pc tenminste niet. Tarac is hier super actief maar heeft net als iedereen hier ook een leven buiten het forum, dus je zult toch even moeten wachten. Op tarac.nl staat volgebs mij ook een uitleg over ccleaner
Excuus. Dacht dat jullie allemaal er even veel verstand van hadden
Bee schreef:
Lindavanorsouw schreef:Hij reageert niet, maar wat raad jij aan? En ik heb wel een soort ccleaner maar snap niet goed hoe het werkt. Ik wil gewoon kunnen spelen maar schiet niet op
CCleaner en Eusing kun je downloaden en laten uitvoeren op je PC
CCleaner vind je hier: https://www.piriform.com/ccleaner/download
Eusing: http://www.eusing.com/index.html

Had je al gekeken op de link die Tarac had toegevoegd aan je bericht?
Op die manier stel je de betere grafische kaart in voor je spel:
tarac schreef:Kijk maar eens HIER

Ja, ik heb de grafische kaart ingesteld op hogere prestaties. Althans, volgens mij is dat de bedoeling?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef:
Ja, ik heb de grafische kaart ingesteld op hogere prestaties. Althans, volgens mij is dat de bedoeling?
Op de link wordt uitgelegd hoe je je spel start met de betere grafische kaart.
Lindavanorsouw schreef:
BanaanZombie schreef:Er is een reden waarom ze zegt dat je even moet wachten tot Tarac reageert. Hij heeft daar meer verstand van dan ons en zo verpest je je pc tenminste niet. Tarac is hier super actief maar heeft net als iedereen hier ook een leven buiten het forum, dus je zult toch even moeten wachten. Op tarac.nl staat volgebs mij ook een uitleg over ccleaner
Excuus. Dacht dat jullie allemaal er even veel verstand van hadden
Wij weten best veel, maar het verwijderen van drivers vind ik toch iets anders :)
Tarac is wat dat betreft het meest technisch onderlegd.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Het verwijderen van drivers, mits via Apparaatbeheer, is meestal ongevaarlijk en soms zelfs even aan te bevelen.
Via apparaatbeheer worden de drivers uitgeschakeld maar NIET verwijderd.
Bij het opnieuw starten van je PC wordt dan opnieuw gezocht naar geschikte drivers voor je "hardware" en worden opnieuw geinstalleerd.

Wanneer je in Apparaatbeheer zoiets als onbekend apparaat tegenkomt, kies dan installatie ongedaan maken en start je PC.
Vaak wordt het "onbekende apparaat" dan wel ineens herkend en worden de juiste drivers er voor geladen.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef:
Lindavanorsouw schreef:
Ja, ik heb de grafische kaart ingesteld op hogere prestaties. Althans, volgens mij is dat de bedoeling?
Op de link wordt uitgelegd hoe je je spel start met de betere grafische kaart.
Lindavanorsouw schreef:
BanaanZombie schreef:Er is een reden waarom ze zegt dat je even moet wachten tot Tarac reageert. Hij heeft daar meer verstand van dan ons en zo verpest je je pc tenminste niet. Tarac is hier super actief maar heeft net als iedereen hier ook een leven buiten het forum, dus je zult toch even moeten wachten. Op tarac.nl staat volgebs mij ook een uitleg over ccleaner
Excuus. Dacht dat jullie allemaal er even veel verstand van hadden
Wij weten best veel, maar het verwijderen van drivers vind ik toch iets anders :)
Tarac is wat dat betreft het meest technisch onderlegd.

Het spel werkt nu al veel beter!! Helaas blijft hij in isla Paradiso nog regelmatig hangen. Vooral op het kavel van hobarts hoek bevriest het spel en gaat daarna verder. Al super bedankt voor deze tip en ik wacht Tarac zijn reactie wel af voor die drivers. Is verder mijn laptop wel geschikt voor Sims 3? En Sims 4 erbij?..
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Isla Paradiso is een vrij zware uitbreiding maar lees ook dit topic even door:
http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=76&t=1952

Meestal als je sims 3 kunt spelen op je PC, lukt Sims 4 ook wel
Je kunt nog even de systeemeisen nagaan op onze helpsite:
http://tarac.nl/Sims-4/Systeemeisen.html
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door maramsp »

Ik heb het probleem soms ook dat wanneer ik het spel van de pauze afhaal in leefmodus dat ie soms blijft hangen.

Wat meestal helpt is proberen de camera tijdens het hangen te verplaatsen met de wsad toetsen of de pijltoetsen. Althans dit lijkt te werken.
Verder hier wat hele handige tips van de nraas site:

http://nraas.wikispaces.com/TIPS+FOR+BE ... ERFORMANCE

En wat echt zeer, zeer goed helpt is het cleanen van je save:

https://www.youtube.com/watch?v=F3mFxbMq90Q

pak echter wel save cleaner 1.1, want bij 2.2 kon ik mijn saves niet kiezen en zijn er mensen die melden dat gemaakte foto's, zelfgemaakte schilderijen, en dergelijk verdwijnen.

Om maar even wat te noemen, mijn legacy island save was eerst 248mb groot. Na die save cleaner nu slechts 68mb, en het werkt als een tielerier (op die kleine lag soms na dan)
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef:Het verwijderen van drivers, mits via Apparaatbeheer, is meestal ongevaarlijk en soms zelfs even aan te bevelen.
Via apparaatbeheer worden de drivers uitgeschakeld maar NIET verwijderd.
Bij het opnieuw starten van je PC wordt dan opnieuw gezocht naar geschikte drivers voor je "hardware" en worden opnieuw geinstalleerd.

Wanneer je in Apparaatbeheer zoiets als onbekend apparaat tegenkomt, kies dan installatie ongedaan maken en start je PC.
Vaak wordt het "onbekende apparaat" dan wel ineens herkend en worden de juiste drivers er voor geladen.

Tarac, ik zit nu in apparaatbeheer en wat kan ik nu aanklikken? Oftewel, welke drivers en dingetjes?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef:
tarac schreef:Het verwijderen van drivers, mits via Apparaatbeheer, is meestal ongevaarlijk en soms zelfs even aan te bevelen.
Via apparaatbeheer worden de drivers uitgeschakeld maar NIET verwijderd.
Bij het opnieuw starten van je PC wordt dan opnieuw gezocht naar geschikte drivers voor je "hardware" en worden opnieuw geinstalleerd.

Wanneer je in Apparaatbeheer zoiets als onbekend apparaat tegenkomt, kies dan installatie ongedaan maken en start je PC.
Vaak wordt het "onbekende apparaat" dan wel ineens herkend en worden de juiste drivers er voor geladen.

Tarac, ik zit nu in apparaatbeheer en wat kan ik nu aanklikken? Oftewel, welke drivers en dingetjes?
Wanneer er foutieve drivers in je systeem zitten dan worden die automatisch getoond in Apparaatbeheer.
Is alles goed, dan staat er geen enkel onderwerp (b.v. beeldschermadapters) open met een Uitroepteken.
apparaatbeheer.PNG
Alles is hier dus goed
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lindavanorsouw »

Er staat nergens een uitroepreken achter. Dus dat is positief! Wat kan ik nog meer doen of bekijken? Tot nu toe heb ik al jullie tips gevolgd :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef:Er staat nergens een uitroepreken achter. Dus dat is positief! Wat kan ik nog meer doen of bekijken? Tot nu toe heb ik al jullie tips gevolgd :)
Wanneer je het bestand TS3W en/of TS3 Launcher hebt gekoppeld aan je AMD kaart is er weinig meer dat gedaan kan worden.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef:Er staat nergens een uitroepreken achter. Dus dat is positief! Wat kan ik nog meer doen of bekijken? Tot nu toe heb ik al jullie tips gevolgd :)
Je moet daarna nog wel even een nieuwe sims 3 map maken óf je cachebestanden verwijderen, zodat je spel de nieuwe instellingen overneemt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”