Sims 3 Launcher opent niet?

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door twinzz123 »

Mijn probleem met de Sims 3 basis is net opgelost. Ik heb een compleet nieuwe Sims 3 gekregen en nu heb ik weer een probleem. De Sims 3 Launcher opent niet! Als ik via Origin de Sims 3 wil opstarten zou hij normaal de Launcher moeten geven. Maar nu gaat de muis zo als blauw rondje draaien (dus geeft hij aan dat hij iets laad), maar gebeurt er niets. NA een tijdje begint mijn computer hard geluid te maken, en na een tijdje stopt dat geluid weer. Help? (En ik kan niet een sims 3 uitbereidingspakket openen om het te proberen want voordat ik de uitbereidingen kan installeren moet ik eerst via De Sims 3 launcher de Sims 3 updaten :roll: )

HELP!?!?!?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door Bee »

Waarschijnlijk is hij de patch aan het downloaden? Kijk in je taakbalk of er iets staat te knipperen. Misschien moet je toestemming geven.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door twinzz123 »

Jammer genoeg niet. Want als ik de taakbalk check is het er niet. En ook niet bij taakbeheer. (Dus met Ctrl+Alt+Delete)

Help
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door Bee »

Je zegt dat je het spel start via Origin. Start de launcher gewoon op via de snelkoppeling op je bureaublad.
Origin hoef je verder helemaal niet meer te gebruiken.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door Rainbow-1995xx »

Hoi, ik reageer even omdat ik hetzelfde probleem heb. Heb het ook via origin en als ik het aanklik, gewoon via bureaublad, krijg ik de melding: er is een onbekende fout opgetreden.

Weet iemand wat ik moet doen?
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door xJessica »

Probeer de cache bestanden eens te verwijderen.
Dat zijn in je Sims3 map in MijnDocumenten / Electronic Arts de volgende bestanden.
CASPartCache.package
compositorCache.package
scriptCache.package
simCompositorCache.package
en probeer dan weer op te starten

Wanneer dit niet werkt kun je ook proberen om een nieuwe Sims 3 map aan te maken, dit doe je zo:
Ga naar Mijn Documenten/Electronic Arts/Sims3
Klik met je rechtermuisknop op de map Sims3 en kies 'Naam Wijzigen'.
Wijzig de naam Sims3 in Sims3_oud (hiermee zet je het hele spel even op een zijspoor, maar behoud je alles, zodat je later eventueel je opgeslagen spellen, downloads, foto's en filmpjes weer terug kunt vinden als je die nog wilt, ook wel backup genaamd).

Probeer dan opnieuw de sims op te starten
Not all monsters do monstrous things
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door Rainbow-1995xx »

Bedankt voor de reactie! Ik ga dit zo proberen. Kan dit ook voor de mac?
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door Rainbow-1995xx »

Rainbow-1995xx schreef:Bedankt voor de reactie! Ik ga dit zo proberen. Kan dit ook voor de mac?
Edit, ik heb geprobeerd die bestanden te zoeken maar als ik naar electronic art ga is die map helemaal leeg.. vreemd genoeg.
Heb de bestanden proberen te zoeken maar daar kon ik ze ook niet vinden.

Het 2e proberen kan dus ook niet want die map is helemaal leeg.
Misschien is het bij de mac anders?

EDIT: Ik heb origin maar een mail gestuurd, ik begin het eigenlijk gewoon op te geven. Misschien is mijn mac gewoon niet geschikt voor de sims 3. Mochten jullie nog verdere tips hebben hoor ik ze wel graag, want wil het blijven proberen.

!
Let erop dat je niet powepost! Powerposten is binnen hetzelfde uur nog een keer posten zonder dat iemand gereageerd heeft. Lees nog even de forumregels door.
~Sven
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door tarac »

Bij een Mac zit het zo in elkaar
Ga via Finder naar
Applications
The Sims 3
Contents
Resources
Transgaming
C-drive (of de drive waarop je de sims hebt geïnstalleerd)
Program Files
Electronic Arts of Heb je het via Origin geinstalleerd, dan de map Origin Games
The Sims 3
Game
Bin

In dat mapje bin zit een bestand TS3, en bij uitbreidingen TS3EPxx waarbij xx staat voor het nummer van de uitbreiding.
Als je daar op klikt zou het spel - buiten de launcher om - moeten starten.

Bij een windows-computer
Ga naar de schijf waar je het spel hebt geinstalleerd, meestal dus C:
Zoek Program Files (bij 64-bits Windows), zoek Program Files(x86)
Zoek Electronic Arts of Heb je het via Origin geinstalleerd, dan de map Origin Games
Nu heb je 2 mogelijkheden
a. Kies de Map de Sims 3, open het, zoek de map Game open het map Bin en dan bestand TS3
b. je hebt alleen Wereldavoturen, open die map, weer Game, Bin en kies TS3EP01

Zorg dat de CD/iso van je hoogste uitbreiding geplaatst/gekoppeld is.
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door Rainbow-1995xx »

Ik heb dat al geprobeerd, maar dat werkt niet. Ik heb al wat research gedaan en het schijnt een probleem te zijn op de mac wat heel vaak voorkomt en na 3 jaar nog niet echt opgelost is. Ik ga nog wat proberen. Mocht het me lukken dan zal ik het doorgeven voor de volgende die hier problemen mee hebben.
nena16lovex

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door nena16lovex »

twinzz123 schreef:Mijn probleem met de Sims 3 basis is net opgelost. Ik heb een compleet nieuwe Sims 3 gekregen en nu heb ik weer een probleem. De Sims 3 Launcher opent niet! Als ik via Origin de Sims 3 wil opstarten zou hij normaal de Launcher moeten geven. Maar nu gaat de muis zo als blauw rondje draaien (dus geeft hij aan dat hij iets laad), maar gebeurt er niets. NA een tijdje begint mijn computer hard geluid te maken, en na een tijdje stopt dat geluid weer. Help? (En ik kan niet een sims 3 uitbereidingspakket openen om het te proberen want voordat ik de uitbereidingen kan installeren moet ik eerst via De Sims 3 launcher de Sims 3 updaten :roll: )

HELP!?!?!?

hoi. ik heb precies hetzelfde probleem met mijn pc. is je probleem al opgelost? zoja. zou je mij dan kunne helpen? groetjes
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door BanaanZombie »

Heb je alle opties uit dit topic al geprobeert?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door tarac »

Ik heb geen enkele ervaring met een moderne Mac maar wat me zo verbaast is dat de originele CD's geschikt zijn voor zowel Windows als voor de Mac
Opvallend is wel dat veel samengestelde pakketten (all-on-one) de Launcher overslaan. Handmatig via de Launcher starten levert dan weer script-errors op.
sims3cd.PNG
Je zou toch zeggen dat een goede kopie van een originele CD (.iso formaat) door de Mac gelezen moet kunnen worden.
Probleem bij een .iso is dat de beveiliging niet meegekopieerd wordt, dit in tegenstelling tot een poweriso .daa formaat.
Een .iso heeft dus altijd een crack nodig.
Deze crack moet je plaatsen in Contents/Resources/transgaming/c_Drive/Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/Game/Bin/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 3 Launcher opent niet?

Bericht door Bee »

Misschien staat er dan ergens een instelling verkeerd op de Mac?
Bv hoe er wordt omgegaan met de .iso en/of .daa. bestanden. Misschien dat bv een programma als Zipit Expander of een ander programma die bestanden wil openen. Of er is misschien sprake van een over-actieve virusscanner?

Maar je zou denken dat als je via Origin notabene een spel van hen wilt openen, dit toch gewoon mogelijk zou moeten zijn!!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”