Corrupt opgeslagen spel, een .bad bestand

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Eslimoni
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2015, 11:12
Contacteer:

Corrupt opgeslagen spel, een .bad bestand

Bericht door Eslimoni »

Goedemorgen iedereen!

Laatst was ik Sims3 aan het spelen, toen de hele tijd het spel vast liep. De geluiden van de omgeving kon je nog wel horen, maar je kon niets meer aanklikken, behalve met je muis wat heen en weer bewegen. Na een minuut ging dit weer voorbij, maar het gebeurde steeds weer! Ontzettend irritant, vooral toen ik er achter kwam dat bij `outfit plannen` de sokken waren verdwenen. Ik heb mijn spel toen opgeslagen, waarna ik soms foutcode 12 kreeg. Ik heb eens een kijkje genomen in de map Saves van de Sims3.
In plaats van de normale Sunsetvalley.sims3 en Sunsetvalley.backup stond er nu: Sunsetvalley.bad en Sunsetvalley.backup
Met de bestanden in de .bad file kun je dus niets meer, omdat ze "corrupt" zijn. Deze moet je verwijderen.
Maar, hoe fiks je dat weer?
De map met Sunsetvalley.backup gebruik je om het opgeslagen spel weer te herstellen. Via "Naam wijzigen" (rechtermuisknop op het bestand klikken en dan verschijnt er > naam wijzigen) haal je de .backup uit de bestandsnaam. Dit verander je in .sims3. Je bent dan meestal wel de voortgang kwijt sinds de laatste keer dat je hebt opgeslagen. :cry:

Bij mij werkte het super, plus nog wat downloads verwijderd en het spel liep weer als een tierelier. Wellicht kunnen jullie zo ook veel voorkomende problemen oplossen! (Bijvoorbeeld bij mij was het: beeld dat vaak vast loopt, sims doen raar, verdwenen sokken of andere kledingstukken, spel loopt "traag".)

Nog een hele fijne dag. :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Corrupt opgeslagen spel, een .bad bestand

Bericht door tarac »

Bedankt voor de handleiding.
Iets dergelijks stond al op onze site
Maar altijd goed als er nog eens op gewezen wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”