Installatievolgorde De Sims 3

Hier kan vragen stellen met betrekking tot het downloaden.
Plaats reactie
Simmer1520
Gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 nov 2014, 22:44
Contacteer:

Installatievolgorde De Sims 3

Bericht door Simmer1520 »

Hoi!
Ik heb even een vraag over de volgorde waarin je De Sims 3 moet installeren.
Op de site stond eerst dat je ze in deze volgorde moest installeren:
Spoiler: Open
Sims-3 Basispakket
Wereldavonturen
Luxe Accessoires
Ambities
Supersnelle Accessoires
Na Middernacht
Buitenleven Accessoires
Levensweg
Buurtleven Accessoires
Beestenbende
Slaap- en Badkamer Accessoires
Showtime
Katy Perry Pakt Uit Accessoires
Diesel Accessoires
Bovennatuurlijk
Jaargetijden
70,80,90 accessoires
Studententijd
Exotisch Eiland
Film accessoires
Vooruit in de tijd
Dit was om zo veel mogelijk problemen te voorkomen

Ik had een paar jaar geleden ze allemaal geïnstalleerd en mijn spel werd zo behoorlijk traag. Kan ik ook gewoon de pakketten installeren die ik zelf wil, in plaats van ze allemaal weer erop te zetten. Of krijg je dan weer problemen?
Google 't maar!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Installatievolgorde De Sims 3

Bericht door tarac »

Electronic Arts heeft lange tijd volgehouden dat installatie in de juiste volgorde (zie jouw spoiler) moest geschieden.
Ze gingen zelfs zo ver dat, als je bijna alles al had geïnstalleerd en b.v. Wereldavonturen nog ontbrak, je alle uitbreidingen eerst moest de-installeren, dan Wereldavonturen er opzetten en daarna weer alle uitbreidingen, in de juiste volgorde, installeren.
Op zich klopt die bewering wel omdat iedere uitbreiding wijzigingen aanbrengt in het opstart-bestand en in de bijbehorende registerinstellingen.
Na de uitgifte van Exotisch Eiland bleek dat ineens niet meer noodzakelijk.
Vóórdat je Exotisch Eiland kon installeren moest er eerst een nieuwe patch gedownload worden waarbij alle eerdere opstartbestanden en registerinstellingen werden aangepast.

Hoe het nu werkelijk in elkaar steekt is eigenlijk niemand meer duidelijk. De "geleerden" stellen het volgende:
1. installeer het basispakket + minimaal 1 uitbreiding. Ik ga zelf uit van Levensweg omdat vanaf die uitbreiding het startbestand weer wordt opgeslagen bij de map van het basisspel en niet bij de uitbreidingen zelf.
2. Installeer de Patch
3. Installeer de verdere uitbreidingen en doe als laatste Vooruit in de tijd.

Mijn advies:
1. Wil je - als je alles al hebt behalve b.v. een lagere uitbreiding zoals Wereldavonturen, die toch nog achteraf installeren, verwijder dan met Revo Uninstaller op de zwaarste stand, Exotisch Eiland, Film accessoires en Vooruit in de tijd.
2. Installeer alsnog die lagere uitbreiding(en)
3. Voer de Patch uit
4. Installeer Exotisch Eiland, Film accessoires en Vooruit in de Tijd opnieuw.

En nee, je bent zeer zeker niet verplicht om alles te installeren (behalve het basisspel natuurlijk). Installeer in willekeurige volgorde en denk om de patch die je nodig hebt voor Exotisch Eiland, Film Accessoires en Vooruit in de Tijd.
En ja, je spel kan behoorlijk traag worden, reden waarom, voor mensen met gekochte spellen, er een aparte patch is gemaakt waarbij je geïnstalleerde uitbreidingen/accessoires tijdelijk kunt uitschakelen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Installatievolgorde De Sims 3

Bericht door BanaanZombie »

Wel moet je er rekening mee houden dat als je al saves hebt die dingen bevatten uit andere uitbreidingen, die dingen worden vervangen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Simmer1520
Gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 nov 2014, 22:44
Contacteer:

Re: Installatievolgorde De Sims 3

Bericht door Simmer1520 »

Heel erg bedankt! :D
Google 't maar!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Installatievolgorde De Sims 3

Bericht door Bee »

Ik ben altijd zo eigenwijs gebleven dat ik tóch de goede volgorde blijf gebruiken, nadat mijn spel iedere keer weer vastliep. Als het niet lekker loopt na het verwijderen van een gedeelte van je spellen: Gewoon alles eraf en erop zetten wat je weer wilt hebben, gewoon in de volgorde van uitkomst .. waarom zou je dat niet doen?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Downloaden”