Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Hier kan vragen stellen met betrekking tot het downloaden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Bericht door xJessica »

Hier een handleiding om spullen te downloaden voor je Sims 3 spel, aangezien daar toch nog veel vragen over zijn. De meeste sites werken natuurlijk hetzelfde, je kiest een item en klikt op download, maar wanneer je iets niet weet, kun je het natuurlijk ook nog hieronder vragen :D

1. Ga naar de downloadsite waarvan je wilt downloaden. De meeste werken namelijk hetzelfde. Wijkt het wat af? Dan kun je je vraag hieronder gewoon stellen.
2. Kies een bestand wat je wilt downloaden
3. Klik op download
4. Het bestand word nu gedownload. Je moet nu even kijken of het bestand wat je hebt gedownload een .rar bestand is, een .zip, een .Sims3pack of een .package bestand is.

Afbeelding
Afbeelding

- Een .rar bestand? Open het bestand met Winrar. Nog geen Winrar op je pc? Gebruik dan deze handleiding om Winrar te downloaden. Wanneer je het hebt geopend zal je 1 of meerdere bestanden zien. Hier moet je weer kijken of het een .package bestand is of een .Sims3pack bestand. Bij .Sims3pack bestanden staat achter Creaties van de Sims 3

Afbeelding

Bij een .package klik je op Uitpakken in… en kies je Bibliotheek > Mijn Documenten > Electronic Arts > Sims 3 > Mods > Packages. Heb je de laatste 2 mapjes niet, kijk dan hier. Nadat je het uitgepakt hebt is de download meteen terug te vinden in je spel.
Afbeelding
Bij een .Sims3pack klik je op Uitpakken in… en kies je Bibliotheek > Mijn Documenten > Electronic Arts > Sims 3 > Downloads. Wanneer je de launcher opent, en je gaat naar het kopje Downloads, zou je de download moeten vinden en kun je hem installeren.
Afbeelding

Afbeelding

- Een .zip bestand? Dan moet je hem uitpakken met WinZip, maar het kan ook gewoon met Winrar. Ik ga geen hele uitleg geven, aangezien het dus ook met Winrar kan en daar staat al een hele uitleg voor ;)

Afbeelding

- Een Sims3.pack bestand? Zoek waar je download terechtgekomen is, bij mij is dit gewoon mijn mapje 'Downloads'. Nu kun je 2 dingen doen:
1. Dubbelklik; Na even wachten installeert de download van zelf al of 2. Klik met rechts en kies ‘Kopiëren’ en zoek de map Mijn Documenten > Electronic Arts > Sims 3 > Downloads. Wanneer je de launcher opent, en je gaat naar het kopje Downloads, zou je de download moeten vinden en kun je meteen installeren.

Afbeelding

- Een .package bestand? Zoek de download op en kopieer hem naar Mijn Documenten > Electronic Arts > Sims 3 > Mods > Packages. Heb je de laatste 2 mapjes niet, kijk dan hier. (alleen voor leden, je hebt een password nodig dat je kunt vinden in Algemeen - Downloaden op dit forum) Kies daar: StoreItems
links in het menu kies je voor 'Het werkt niet'
Daarna kun je kiezen voor 'Handleiding Mods mapje maken'
Nadat je het uitgepakt hebt is de download meteen terug te vinden in je spel.

Hierbij is deze handleiding klaar en ik hoop dat je hem nuttig vond. Als je nog vragen/tips/opmerkingen hebt, wees niet bang om ze neer te zetten ;D
Not all monsters do monstrous things
las199
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2015, 00:34
Contacteer:

Re: Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Bericht door las199 »

Hallo, ik wil graag de gecombineerde packages installeren van de store items. Deze staan in partjes, maar kom er niet helemaal uit en de link naar het uitlegfilmpje werkt niet. Ik heb onderstaande handleiding gebruikt. Als ik het 2e partje wil uitpakken (en dat is ook zo bij de 3e en 4e) krijg ik de vraag of ik het al bestaande bestand wil vervangen, of dat ik het een andere naam wil geven. Wat moet ik hierbij doen?

Download alle partjes van 1 gecombineerde package file en sla ze op in een aparte map, bv voor de eerste: Year 1 - Updates 01-12 v1.5
Wanneer je ze allemaal hebt, klik je met rechts op part1 en kiest Uitpakken in ... datzelfde mapje
Je krijgt nu een bestand in het mapje dat je bij punt 1 gemaakt hebt
Plaats deze file in je Sims 3/Mods/Packages map
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Bericht door tarac »

Hallo, ik wil graag de gecombineerde packages installeren van de store items. Deze staan in partjes, maar kom er niet helemaal uit en de link naar het uitlegfilmpje werkt niet. Ik heb onderstaande handleiding gebruikt. Als ik het 2e partje wil uitpakken (en dat is ook zo bij de 3e en 4e) krijg ik de vraag of ik het al bestaande bestand wil vervangen, of dat ik het een andere naam wil geven. Wat moet ik hierbij doen?
Bij het downloaden in partjes moet je ALLEEN part 1 uitpakken. Alle overige partjes volgen dan vanzelf
Raruki

Re: Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Bericht door Raruki »

Kan je vanaf thesimsresource ook spullen downloaden voor de sims op de iMac? Of is dit alleen voor windows?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Bericht door Bee »

Raruki schreef:Kan je vanaf thesimsresource ook spullen downloaden voor de sims op de iMac? Of is dit alleen voor windows?
Als het goed is is dat ook geschikt voor Mac, het spel is ook geschikt voor PC en Mac.
Dat kun je het best bekijken op hun eigen site.

Om te unzippen (uitpakken) heb je de mac versie nodig van winzip/winrar (zipeg)
Kijk verder eens in dit topic: http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=42&t=311
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
GandiCorn
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2015, 16:05
Contacteer:

Re: Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Bericht door GandiCorn »

ik heb de sims 3 opnieuw gedownload en wil nu graag gedownloade items toevoegen. Er valt echter geen map van de sims 3 te vinden onder mijn documenten en dus ook geen mods en packages map.
Is het nog mogelijk om toch gedownloade items toe te voegen ?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Bericht door BanaanZombie »

In Mijn Documenten - Electronic Arts staat geen map De Sims 3?
heb je je spel al een keer gestart?

Dat er geen Mods map in staat klopt, die moet je er zelf inzetten, vind je op de site
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
GandiCorn
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2015, 16:05
Contacteer:

Re: Handleiding - Spullen downloaden (Sims 3)

Bericht door GandiCorn »

gelukt! was even niet helemaal wakker en keek verkeerd haha
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Downloaden”