Dezelfde buurt dubbel

Hier kan je algemene vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Dezelfde buurt dubbel

Bericht door ElvisFannetjeh »

Als ik in de map Neighbourhoods kijk, zie ik volgende buurten:
"N001" (droomzicht)
"N002" (vreemdvoort)
In het spel zijn die twee buurten dan te zien om uit te kiezen.
Als ik nu het volgende in de map Neigbourhoods heb:
"N001 Droomzicht"
"N002" (vreemdvoort)
"N001" (Pleasantview (dus kopie van droomzicht))
Gaat het spel dan ook werken met de buurten Vreemdvoort en Pleasantview zichtbaar?
Kan ik met andere woorden dezelfde buurt (droomzicht=pleasantview en heb ik dus 2 keer) dubbel hebben in de map neighbourhoods en naargelang met welke versie van de buurt ik wil spelen, verander ik de naam naar enkel een letter en 3 cijfers?

Ik zou het zo willen uitproberen, maar vraag het liever eerst of mijn spel crasht misschien.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door tarac »

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar buurten moet altijd geinstalleerd worden.
Je kan ze niet knippen en plakken
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door ElvisFannetjeh »

Ik heb wel al buurten gedownload, geunzipped en dan gewoon naar de map neighbourhoods verplaatst. Het is voor de sims 2 he.

Mijn vraag kort gezegd:
Zal het spel alleen een buurt laden als die "N001" heet?
Als een buurt "N001 droomzicht" heet. Wordt deze buurt dan ook geladen?
Als die niet geladen wordt, mag die dan met die naam in de map neighbourhoods staan terwijl het spel draait?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door tarac »

Het lijkt mij dat als je b.v. buurt 001 kopieert en de kopie de naam 003 geeft in je map Neighbourhoods, dat dan ook die buurt te gebruiken is.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door ElvisFannetjeh »

Nee daarvoor moet je alle bestandjes in de map N003 ook veranderen naar N003 (met een speciaal programma kan dat wel snel want dat zijn veel bestanden).

Maar het is niet de bedoeling de naam te veranderen naar N003.
Het is de bedoeling om een buurt met de naam "N001 Droomzicht" te laten staan terwijl het spel draait zodat ik kan onthouden welke buurt over wat gaat als ik ermee speel (ik heb nl heel veel buurten en ook verschillende versies van Droomzicht). En ik speel toch maar met 1 buurt tegelijk.
Maar gaat dat? Zal het spel werken en niet crashen als in de map neighbourhoods een map staat die "N001 Droomzicht" heet?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door tarac »

Lijkt mij een kwestie van gewoon uitproberen met een nieuwe sims-2 map in mijn documenten.
Noem de huidig map even de sims 2_oud zodat je alles netjes bewaart.
Start je nieuwe spel en test het met je nieuwe mapje de Sims 2
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door ElvisFannetjeh »

Ok, bedankt!
Ik heb het dus geprobeerd en het werkt. Als je de nam verandert van E001 naar E001 Belladonna kan de map blijven staan bij Neighbourhoods, maar het wordt niet geladen door het spel (en ik heb ook geen fouten ofzo gemerkt).

Merci voor het advies!
Gebruikersavatar
xSiimOne
Gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 dec 2014, 17:24
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door xSiimOne »

ElvisFannetjeh schreef:Nee daarvoor moet je alle bestandjes in de map N003 ook veranderen naar N003 (met een speciaal programma kan dat wel snel want dat zijn veel bestanden).

Maar het is niet de bedoeling de naam te veranderen naar N003.
Het is de bedoeling om een buurt met de naam "N001 Droomzicht" te laten staan terwijl het spel draait zodat ik kan onthouden welke buurt over wat gaat als ik ermee speel (ik heb nl heel veel buurten en ook verschillende versies van Droomzicht). En ik speel toch maar met 1 buurt tegelijk.
Maar gaat dat? Zal het spel werken en niet crashen als in de map neighbourhoods een map staat die "N001 Droomzicht" heet?
Sorry geheel off-topic misschien, maar wat voor programma? Ben al langere tijd naar zoiets op zoek (voor het hernoemen van gedownloade serie afleveringen enzo)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door tarac »

Hernoemen is toch geen probleem zeker ?
Klik met rechts op het item dat je wilt hernoemen.
Of was dat niet de bedoeling ?
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door tiktokchick »

tarac schreef:Hernoemen is toch geen probleem zeker ?
Klik met rechts op het item dat je wilt hernoemen.
Of was dat niet de bedoeling ?
De sims 2 buurten hebben een soort van 'interne code' die zoiet zegt als: Deze buurt is N001, zelfs als je de buurt N007 hebt genoemd in Neighborhoods mapje.
Dus je kan je buurt niet zomaar een andere naam geven en verwachten dat je de buurt ziet. (ik probeerde zoiets eens, en het ging ernstig fout en ik moest toen dus mijn buurt verwijderen.)
Ik blijf wel even kijken of ik een tutorial kan vinden om de 'interne code' te veranderen, hoewel je waarschijnlijk veel SimPE werk kan verwachten.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door ElvisFannetjeh »

tiktokchick schreef:
tarac schreef:Hernoemen is toch geen probleem zeker ?
Klik met rechts op het item dat je wilt hernoemen.
Of was dat niet de bedoeling ?
De sims 2 buurten hebben een soort van 'interne code' die zoiet zegt als: Deze buurt is N001, zelfs als je de buurt N007 hebt genoemd in Neighborhoods mapje.
Dus je kan je buurt niet zomaar een andere naam geven en verwachten dat je de buurt ziet. (ik probeerde zoiets eens, en het ging ernstig fout en ik moest toen dus mijn buurt verwijderen.)
Ik blijf wel even kijken of ik een tutorial kan vinden om de 'interne code' te veranderen, hoewel je waarschijnlijk veel SimPE werk kan verwachten.

Hernoemen zal het probleem niet zijn met rechtermuisknop...
Maar het zijn bij de meeste buurten rond de 870 bestanden. Ze noemen ook niet echt N001, maar N001_Suburb, N001_Lot1, N001_Lot2,...
Met dat programma'tje (het staat nu op mijn andere PC dus ik zal het hier later posten) kan je 1000den bestanden ineens aanpassen.
Dat programma wordt ook gebruikt bij het maken van een nieuwe buurt om dan up te loaden zodat anderen die toevallig dezelfde nummer al gebruiken dit snel kunnen veranderen (ik heb gedownloade buurten N021, N327 en N373.

@tiktokchick: Je hebt dus geen simPE nodig! Je moet gewoon een 870tal bestanden van bv N001 naar N007 veranderen en met dat programma (dat ik hier later vandaag ga posten) kan dat vrij snel.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door tiktokchick »

Bulk Rename Utillity?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door ElvisFannetjeh »

tiktokchick schreef:Bulk Rename Utillity?
Geen idee hoe het heet. Het is lang geleden dat ik het nodig had en ik weet dat ik lang gezocht heb, naar een goed, want met zulke programma'tjes moet je wel voorzichtig zijn (ben ik toch uit ervaring).
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Dezelfde buurt dubbel

Bericht door ElvisFannetjeh »

Sorry voor het late antwoord. Ik dacht dat ik al geantwoord had.
De naam van het programma is RenameMaster
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Algemeen”