Sims 2 800x600

Hier kan je technische vragen stellen.
Harmke
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:15
Contacteer:

Sims 2 800x600

Bericht door Harmke »

Hallo!

Ik ben weer begonnen met de sims 2. Helaas kan ik niet kiezen voor een grotere resolutie dan 800x600.. Hoewel ik wel de sims 3 op een volledig scherm kon spelen.

Op Internet heb ik een handige oplossing gevonden: https://www.townofplumbobs.com/forum/vi ... f=39&t=462#
Dit lukt helemaal, tot de laatste stap.
Er staat dat ik het bestand moet opslaan, maar wanneer ik dit doe staat er 'toegang geweigerd', ik heb niet de juiste machtigingen om dit te doen.
Weet iemand hoe ik het toch kan opslaan?

Groetjes en alvast bedankt
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tarac »

Rechtsklik op de snelkoppeling voor de Sims 2
Kies Eigenschappen
Je ziet nu in een klein venstertje waar de snelkoppeling naar verwijst.
Ga er met je muis in staan en manoeuvreer naar het woordje .exe
Plaats achter dat .exe een spatie, dan een minteken, dan een kleine letter r en direct daar achter de gewenste resolutie
voorbeeld: blablalbla.exe -r1024x768.

Kijk even bij je dxdiag welke resolutie jouw computer aan kan.
b.v. 1600x900
Harmke
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:15
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door Harmke »

tarac schreef:Rechtsklik op de snelkoppeling voor de Sims 2
Kies Eigenschappen
Je ziet nu in een klein venstertje waar de snelkoppeling naar verwijst.
Ga er met je muis in staan en manoeuvreer naar het woordje .exe
Plaats achter dat .exe een spatie, dan een minteken, dan een kleine letter r en direct daar achter de gewenste resolutie
voorbeeld: blablalbla.exe -r1024x768.

Kijk even bij je dxdiag welke resolutie jouw computer aan kan.
b.v. 1600x900
Heel erg bedankt!!
Maar moet ik dit doen bij het basisspel of bij het uitbreidingspakket dat ik als laatste heb geïnstalleerd? Ik heb namelijk niet vermeld dat ik uitbreidingspakketten heb
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tarac »

Harmke schreef:
tarac schreef:Rechtsklik op de snelkoppeling voor de Sims 2
Kies Eigenschappen
Je ziet nu in een klein venstertje waar de snelkoppeling naar verwijst.
Ga er met je muis in staan en manoeuvreer naar het woordje .exe
Plaats achter dat .exe een spatie, dan een minteken, dan een kleine letter r en direct daar achter de gewenste resolutie
voorbeeld: blablalbla.exe -r1024x768.

Kijk even bij je dxdiag welke resolutie jouw computer aan kan.
b.v. 1600x900
Heel erg bedankt!!
Maar moet ik dit doen bij het basisspel of bij het uitbreidingspakket dat ik als laatste heb geïnstalleerd? Ik heb namelijk niet vermeld dat ik uitbreidingspakketten heb
Bij de snelkoppeling waarmee je het spel start (meestal je hoogste uitbreiding)
Harmke
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:15
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door Harmke »

Bedankt voor het snelle antwoord!

Wanneer ik dit doe en op 'OK' klik, zie ik het volgende staan:
Probleem met snelkoppeling
De naam C:\Program Files(x86)\EA GAMES\De Sims 2 Huisdieren\TSBin\Sims2EP4.exe -r1280x720, die in het vak Doel is opgegeven, is opgegegeven, is ongeldig. Controleer of de bestandsnaam en het pad juist is.

Wat doe ik verkeerd? :)
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tarac »

Harmke schreef:Bedankt voor het snelle antwoord!

Wanneer ik dit doe en op 'OK' klik, zie ik het volgende staan:
Probleem met snelkoppeling
De naam C:\Program Files(x86)\EA GAMES\De Sims 2 Huisdieren\TSBin\Sims2EP4.exe -r1280x720, die in het vak Doel is opgegeven, is opgegegeven, is ongeldig. Controleer of de bestandsnaam en het pad juist is.

Wat doe ik verkeerd? :)
Alvast bedankt
de instelling voor de resolutie moet ná .exe" komen. (na het aanhalingsteken)
In het venstertje dus Sims3EP4.exe" -r1280x720
Harmke
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:15
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door Harmke »

de instelling voor de resolutie moet ná .exe" komen. (na het aanhalingsteken)
In het venstertje dus Sims3EP4.exe" -r1280x720[/quote]

Dankuwel, de wijziging is gelukt.
Helaas blijven de zwarte balken staan in het spel. Is er misschien een instelling om de zwarte balken weg te halen?\
ALvast bedankt
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tarac »

Harmke schreef:de instelling voor de resolutie moet ná .exe" komen. (na het aanhalingsteken)
In het venstertje dus Sims3EP4.exe" -r1280x720
Dankuwel, de wijziging is gelukt.
Helaas blijven de zwarte balken staan in het spel. Is er misschien een instelling om de zwarte balken weg te halen?\
ALvast bedankt[/quote]

Probeer eens ipv -r1280x720 gewoon -w zonder daar verder iets achter
dus Sims2EP4.exe" -w

Ik weet trouwens niet zeker of Sims 2 wel breedbeeld ondersteunt.
Harmke
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:15
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door Harmke »

tarac schreef:
Harmke schreef:de instelling voor de resolutie moet ná .exe" komen. (na het aanhalingsteken)
In het venstertje dus Sims3EP4.exe" -r1280x720
Dankuwel, de wijziging is gelukt.
Helaas blijven de zwarte balken staan in het spel. Is er misschien een instelling om de zwarte balken weg te halen?\
ALvast bedankt
Probeer eens ipv -r1280x720 gewoon -w zonder daar verder iets achter
dus Sims2EP4.exe" -w

Ik weet trouwens niet zeker of Sims 2 wel breedbeeld ondersteunt.[/quote]

Helaas krijg ik nu de foutmelding: Direct3D geeft de foutmelding: E_INVALIDARG! Het programma wordt nu afgesloten.
Een paar jaar geleden speelde ik ook de sims 2, maar die kon wel op een volledig scherm.
bedankt voor uw moeite en antwoorden :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tarac »

Ik heb de Sims 2 ultimate collection even gedownload en geinstalleerd.
Wanneer je in het spel op die 3 puntjes klikt en daarna op het ikoontje van een monitor, dan kun je daar de beeldinstellingen wijzigen.

Verwijder in de snelkoppeling alle eventuele toevoegingen die je achter .exe" gemaakt hebt
1280x720.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Harmke
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:15
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door Harmke »

tarac schreef:Ik heb de Sims 2 ultimate collection even gedownload en geinstalleerd.
Wanneer je in het spel op die 3 puntjes klikt en daarna op het ikoontje van een monitor, dan kun je daar de beeldinstellingen wijzigen.

Verwijder in de snelkoppeling alle eventuele toevoegingen die je achter .exe" gemaakt hebt

1280x720.PNG
Dankuwel! Het is gelukt. Erg aardig dat u me geholpen hebt :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tarac »

Harmke schreef:
Dankuwel! Het is gelukt. Erg aardig dat u me geholpen hebt :)
Fijn dat het opgelost is en ja, helpen, daar is dit forum juist voor.
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tiny0190 »

Hallo Tarac
Gisteren de sims 2ultimate collection via Origin geinstalleerd op mijn nieuwe snelle pc
wat vreemd dat sims2 nu in een schermvan 800x600 weergegeven word, ik heb alles geprobeerd, via de eigenschappen achter exe kan niet! Via de drie puntjes in het spel kan ook niet, ik heb een beeldresolutie van 1920x1080 heb je nog iets wat ik kan proberen zodat ik sims2 op volledig beeld kan krijgen?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door WALUIGI96 »

Dag Tiny,

Ik denk dat je op deze pagina kunt vinden hoe je de instellingen wel goed kan zetten: https://simsned.tarac.nl/sims-2-grafisc ... aanpassen/
Beantwoord (ook) technische vragen.
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tiny0190 »

WALUIGI96 schreef: 24 aug 2021, 11:18 Dag Tiny,

Ik denk dat je op deze pagina kunt vinden hoe je de instellingen wel goed kan zetten: https://simsned.tarac.nl/sims-2-grafisc ... aanpassen/
Hallo WALUIGI96 ik heb de graphic rules maker aangepast maar nog steeds geen beeldvullend spel, Al mijn sims zijn gewoon dun ,
Bedankt voor je meedenken maar helaas1 ik hoor het graag wanneer je nog iets weet? :duimomhoog:
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door WALUIGI96 »

Dit is eigenlijk het enige wat ik weet... maar het zou gewoon moeten werken.
In het programma heb je ook een 3e tab genaamd 'Graphic Rules.sgr'
Rechtsonder staat een knopje 'Save As...'
Kies vervolgens een map als 'Documenten', 'Downloads' of 'Bureaublad'.
En zou je vervolgens dat bestand hier kunnen uploaden?

PS: In het bestand staat geen persoonlijke informatie.
Beantwoord (ook) technische vragen.
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tiny0190 »

Spoiler: Open
#############################################################################
#
# Logging settings
#

set logGroup "ConfigurationManager"
set logLevelWarning warning
set logLevelInfo info
set logLevelDebug debug

log $logGroup $logLevelInfo "Parsing configuration script"


#############################################################################
#
# Constants
#

seti Off 0
seti On 1

seti Low 1
seti Medium 2
seti High 3

seti MediumButDefaultLow 4

seti memoryLevelHigh 512
seti memoryLevelMedium 384
seti memoryLevelLow 256
seti memoryLevelUnknown 0

if ( match("${osVersion}","*NT 6.0*") )
seti cpuLevelHigh 3000
seti cpuLevelMedium 2600
seti cpuLevelLow 2000
log $logGroup $logLevelInfo "Setting cpu level for Vista."
else
seti cpuLevelHigh 2800
seti cpuLevelMedium 2200
seti cpuLevelLow 1450
log $logGroup $logLevelInfo "Setting cpu level for non-Vista."
endif

seti cpuLevelUnsupported 0


#############################################################################
#
# Identify gfx device
#

# set some config variables based on a card table and vendor specific rules
# sets isCardFound, cardVendor, and cardName
include "Video Cards.sgr"

# Fallback on the card name text supplied by the card itself.
# Assumes that at least the cardVendor has been matched, since
# vendor name is not contained in some vendor card names.
# Note that specific vendors are overridden to a default card.
# For ATI -> Radeon 9800 Pro
# For NVIDIA -> NVIDIA 4800 TI SE
if (not $isCardFound)
set cardName $cardNameText
endif

#############################################################################
#
# Configuration override controlled by command line option -cardConfig.
#
if (varExists(cardConfig))
# test unsupported cards using sw rendering
if ($cardConfig = 1)
log $logGroup $logLevelInfo "Testing with all devices unsupported."
set cardVendor TestingAllUnsupported
set cardName TestingAllUnsupported

elseif (($cardConfig = 2) and ($deviceNumber = 0))
log $logGroup $logLevelInfo "Testing with the first device unsupported."
set cardVendor TestingFirstUnsupported
set cardName TestingFirstUnsupported

elseif (($cardConfig = 3) and ($deviceNumber != 0))
log $logGroup $logLevelInfo "Testing with the all devices except first unsupported."
set cardVendor TestingAllButFirstUnsupported
set cardName TestingAllButFirstUnsupported

elseif (($cardConfig = 100) and ($deviceNumber = 0))
log $logGroup $logLevelInfo "Testing first device as swvp only part."
boolProp forceSoftwareVP true
endif
endif



#############################################################################
#
# Determine if gfx device is supported, force software rendering if not
#

setb useSoftwareRasterizer false

if (match("${cardVendor}", "ATI"))
if (match("${cardName}", "*Mach*") or match("${cardName}", "*Rage*"))
setb useSoftwareRasterizer true
endif

elseif (match("${cardVendor}", "NVidia"))
if (match("${cardName}", "NV 1") or match("${cardName}", "NV 2") or match("${cardName}", "*Riva*") or match("${cardName}", "*TNT*"))
setb useSoftwareRasterizer true
endif

elseif (match("${cardVendor}", "Intel"))
if (match("${cardName}", "*810*") or match("${cardName}", "*815*") or match("${cardName}", "*740*") or match("${cardName}", "*752*"))
setb useSoftwareRasterizer true
endif

elseif (match("${cardVendor}", "S3"))
if (not match("${cardName}", "*GammaChrome*") and not match("${cardName}", "*DeltaChrome*"))
setb useSoftwareRasterizer true
endif

else
# unsupported/unknown vendor
setb useSoftwareRasterizer true

endif

if ($useSoftwareRasterizer)
log $logGroup $logLevelWarning "Unsupported video card. Forcing software rendering on this device"
else
log $logGroup $logLevelInfo "Supported video card."
endif

if (not $useSoftwareRasterizer)
# failed to obtain device texture memory size, force to 32MB
if ($textureMemory = 0)
seti textureMemory 32
setb textureMemorySizeOK false
endif

if ($textureMemory < 28)
log $logGroup $logLevelWarning "Insufficient video memory. Forcing software rendering on this device"

# require a card with at least 32MB
setb useSoftwareRasterizer true
endif
endif

if ($useSoftwareRasterizer)
# ignore texture memory reported by gfx device, this is not hardware texture memory
seti textureMemory 32
endif

if (not $useSoftwareRasterizer)
log $logGroup $logLevelInfo "Hardware rendering is enabled"
endif



#############################################################################
#
# Apply gfx device specific workarounds
#
# Available device props:
# forceSoftwareVP
# forceSoftwareDevice
# queriesOK
# windowedModeFormatConversionOK
# enumerateMultisampleLevels
# skipValidateDevice
# enableDriverMemoryManager
# softwareDeviceLocalVideoMemorySize
# deviceLocalVideoMemorySizeDefault
# disableVSyncSupport
# substituteFlipForDiscardSwapEffect
# minTextureDimensionForBalance
#
# Additional props:
# vs2LoopsFunctional

setb textureMemorySizeOK true
setb supportsDirtyRect true
setb supportsTurboRect true
setb supportsSpecialEventCamera true
setb forceLowSettings false
setb forceLowResolution false
setb defaultLowResolution false
setb forceMediumMaterialDetail false
setb isIntegratedChipset false
setb forceMediumShadows false
setb forceMediumObjectDetail false
boolProp useRenderTextures false
uintProp antialiasingSupport 1

boolProp dontMergeNHFlora true


if (not $useSoftwareRasterizer)

# never trust the driver to manage its own memory
boolProp enableDriverMemoryManager false

boolProp vs2LoopsFunctional false
boolProp presentWorkaround false
boolProp enumerateMultisampleLevels true

# not enough texture memory for antialiasing
if ($textureMemory < 127)
boolProp enumerateMultisampleLevels false
endif

if (match("${cardVendor}", "NVIDIA"))
# on NVidia cards, create a dummy texture on device creation to prevent BSODs
boolProp createNVidiaWorkaroundTexture true

if ($appControlledAA)
# nvidia drivers handle offscreen aa
uintProp antialiasingSupport 3
else
# remove this when the texture manager balancing is fixed.
boolProp disableTexMemEstimateAdjustment true

# turn off dirty rects
uintProp antialiasingSupport 1
setb supportsDirtyRect false
endif

if (match("${cardName}", "*GeForce2*Integrated*") or match("${cardName}", "*GeForce?2*Integrated*") or match("${cardName}", "*GeForce4*Integrated*") or match("${cardName}", "*GeForce?4*Integrated*") or match("${cardName}", "*GeForce2 Quadro2 Pro*"))
boolProp causticsEnabled false
boolProp enumerateMultisampleLevels false

setb forceLowSettings true
setb forceLowResolution true
endif

# the 6200 Turbo Cache peformed very poorly in CATLAB runs for EP2
if (match("${cardName}", "*6200 TC*") or match("${cardName}", "*6100*"))
setb forceLowSettings true
setb defaultLowResolution true
endif

# need to get around the problem of z fighting in GeForce4 cards
if (match("${cardName}", "*GeForce4*"))
boolProp raiseLightSnowFF true
endif

# disable shaders by default for NV3x generation, only enable for high end cards
if ($maxVertexProgramVersionHWMajor = 2)
boolProp useShaders false

if (match("${cardName}", "GeForceFX*") or match("${cardName}", "*GeForce?FX*"))
if (match("${cardName}", "*57?0*") or match("${cardName}", "*58?0*") or match("${cardName}", "*59?0*"))
boolProp useShaders true
boolProp causticsEnabled false

log $logGroup $logLevelInfo "Enabling shaders for high-end NV3x"
endif
if (match("${cardName}", "*NV35*") or match("${cardName}", "*NV36*") or match("${cardName}", "*NV38*") or match("${cardName}", "*NV39*"))
boolProp useShaders true

log $logGroup $logLevelInfo "Enabling shaders for high-end NV3x"
endif

# 5700 cards sometimes have problems with bump mapping so setting default to medium
if (match("${cardName}", "*5700*"))
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing Medium Material detail on 5700"
setb forceMediumMaterialDetail true
endif

if (match("${cardName}", "*5700LE*"))
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing low settings on 5700LE and 6100"
setb forceLowSettings true
boolProp useShaders false
endif

endif

if (match("${cardName}", "QuadroFX*") or match("${cardName}", "*Quadro?FX*"))
if (match("${cardName}", "*3000*") or match("${cardName}", "*1?00*"))
boolProp useShaders true

log $logGroup $logLevelInfo "Enabling shaders for high-end NV3x Quadro"
endif

if (match("${cardName}", "*2000*") or match("${cardName}", "*1000*") or match("${cardName}", "*1300*"))
boolProp causticsEnabled false

log $logGroup $logLevelInfo "Disabling caustics as these cause cards cause problems with shadows"
endif
endif

# caps read vs 3.0, but dx9b is returning vs 2.0, once 9c is used this fix can be removed
if (match("${cardName}", "*GeForce*"))
if (match("${cardName}", "*68?0*") or match("${cardName}", "*GTX*"))
boolProp useShaders true

log $logGroup $logLevelInfo "Enabling shaders for high-end NV40 Parts on Dx9b"
endif
endif
endif

if ($maxVertexProgramVersionHWMajor = 0)
boolProp skipValidateDevice true

log $logGroup $logLevelInfo "Enabling D3DERR_CONFLICTINGRENDERSTATE validation workaround"
endif

elseif (match("${cardVendor}", "ATI"))
# loops support broken in 6458. Fixed in catalyst 4.9 (6476) but we require 4.10 to be safe.
if ($driverBuild >= 6476)
boolProp vs2LoopsFunctional true
endif

# workaround for forced aa crash as of 6458. Fixed in catalyst 4.9 (6476) but we require 4.10 to be safe.
# TODO: this is not yet enabled, pending testing
#if ($driverBuild < 6476)
boolProp useRenderTextures true
#endif


# avoid a race condition with color copies and ui
boolProp presentWorkaround true

# GraphicsRulesMaker Tweak: Radeon HD 7000 series recognition
if (match("${cardName}", "*Radeon?VE*") or match("${cardName}", "*Radeon?7?00*") or match("${cardName}", "*R100*") or match("${cardName}", "*IGP 3?0*") or match("${cardName}", "*9100 IGP*"))
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing turbo rects off"
setb supportsTurboRect false

boolProp simpleTerrain true
boolProp causticsEnabled false
boolProp enumerateMultisampleLevels false

setb forceLowSettings true

if (match("${cardName}", "*9100 IGP*"))
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing low resolution"
setb defaultLowResolution true
endif

if (match("${cardName}", "*Radeon?VE*") or $driverBuild < 6414)
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing swvp"
boolProp forceSoftwareVP true
endif
endif

if (match("${cardName}", "*X1300*") or match("${cardName}", "*X300*") or match("${cardName}", "*XPRESS 200*"))
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing medium settings or lower"
boolProp useShaders false
setb forceLowSettings true
endif

boolProp usePS30 false

if ($maxVertexProgramVersionHWMajor < 2)
# Radeon 8500 and greater have problems switching between FF and VS?
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing shaders of for ATI DX8"

boolProp useShaders false
endif

if (match("${cardName}", "*8500*"))
#avoid z fighting with light snow
boolProp raiseLightSnowFF true
setb defaultLowResolution true
endif

if (match("${cardName}", "*9600 SE *"))
setb forceMediumMaterialDetail true
setb forceMediumShadows true
setb forceMediumObjectDetail true
endif

if (match("${cardName}", "*Mobility*"))
setb isIntegratedChipset true
endif

# X800 based cards exhibit rendering corruption if turbo rect is enabled
if (match("${cardName}", "*X800*") or match("${cardName}", "*R420*"))
setb supportsTurboRect false

log $logGroup $logLevelInfo "Forcing turbo rects off"
endif


if (match("${cardName}", "*92?0*"))
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing shadow detail on 9250 and 9200"
setb forceMediumShadows true
endif

elseif (match("${cardVendor}", "S3"))
if (match("${cardName}", "*GammaChrome*") or match("${osVersion}","*NT 6.0*") )
boolProp useShaders false
log $logGroup $logLevelInfo "Forcing Gamma Chrome to use fixed function shaders"
endif

# EP6 CATlab reports gray screen during all cinematics
if (match("${cardName}", "*S27*"))
setOption SpecialEventCamera $Off
endif


elseif (match("${cardVendor}", "Intel"))

# GraphicsRulesMaker Tweak: Allow VSync on Intel Graphics - may cause flickering UI
boolProp disableVSyncSupport false

# the Intel minspec driver doesn't misreport available texture memory, so it's not
# necessary to adjust the texture memory estimate it returns. This may also fix
# a Windows "device failure" message that occurs sometimes on this device.
boolProp disableTexMemEstimateAdjustment true

# assuming Intel parts are UMA, drop the texture memory to 32 if not much system memory
if ($memory <= $memoryLevelLow)
if ($textureMemory > 32)
seti textureMemory 32
endif
endif

if (match("${cardName}", "*845*") or match("${cardName}", "*865*") or match("${cardName}", "*830*") or match("${cardName}", "*855*"))
boolProp causticsEnabled false

setb forceLowSettings true
setb forceLowResolution true
endif

# the 915 sets the caps bit that indicates it can do texture projection,
# but does it incorrectly in the pixel stage. Here we override the texture
# projection cap we get from the device.
if (match("${cardName}", "*915*"))
boolProp disableTextureProjection true
endif
endif

intProp deviceLocalVideoMemorySizeDefault ($textureMemory * 1024 * 1024)

else
setb forceLowSettings true
setb forceLowResolution true

# force sw, swvp, and no aa
boolProp forceSoftwareDevice true
boolProp forceSoftwareVP true
boolProp enumerateMultisampleLevels false
boolProp simpleTerrain true
boolProp causticsEnabled false

intProp softwareDeviceLocalVideoMemorySize ($textureMemory * 1024 * 1024)

endif

# since we don't do bumpmapping on less ps2.0-capable hardware, eliminate tangents
# from the vertex data
# also, the presence of per-vertex tangents in the vertex data stream causes
# "exploded" polygons on the Radeon 9000, even if the data is ignored by the shader
if ($maxPixelProgramVersionMajor < 2)
boolProp skipTangentsInVertexData true
endif


#############################################################################
#
# Print system info
#

if ($deviceNumber = 0)
logSystemInfo "=== Application info ==="
logSystemInfo "Name: ${appName}"
logSystemInfo "Version: ${version}"
logSystemInfo "Build: ${buildType}"

logSystemInfo "=== Machine info ==="
logSystemInfo "OS version: ${osVersion}"
logSystemInfo "CPU: ${cpuSpeed}Mhz, Name:${CPU}, FPU:${FPU}, MMX:${MMX}"
logSystemInfo "Memory: ${memory}MB"
logSystemInfo "Free memory: ${freeMemory}MB"
logSystemInfo "User: ${userName}"
logSystemInfo "Computer: ${computerName}"

logSystemInfo "=== Sound device info ==="
logSystemInfo "Name: ${soundCardName}"
logSystemInfo "Driver: ${soundDriverName}"
endif

logSystemInfo "=== Graphics device info ==="
logSystemInfo "Number: ${deviceNumber}"
logSystemInfo "Name (driver): ${cardNameText}"
if ($isCardFound)
logSystemInfo "Name (database): ${cardName}"
else
logSystemInfo "Name (database): ${cardName} <<NOT FOUND IN DATABASE!>>"
endif
if ($isIntegratedChipset)
logSystemInfo " (Integrated Chipset)"
endif
logSystemInfo "Vendor: ${cardVendor}"
logSystemInfo "Chipset: ${cardChipset}"
logSystemInfo "Driver: ${driverName}, Version: ${driverVersion}"
logSystemInfo "Driver version: ${driverBuild}"
logSystemInfo "Monitor: ${monitorName}"
logSystemInfo "Monitor aspect: ${monitorAspect}, ${monitorAspectString}"
logSystemInfo "Screen mode: ${screenWidth}x${screenHeight}x${screenBPP}BPP,${screenRefresh}Hz"
if ($textureMemorySizeOK)
logSystemInfo "Texture memory: ${textureMemory}MB"
else
logSystemInfo "Texture memory: ${textureMemory}MB <<OVERRIDE>>"
endif
logSystemInfo "HW T&L: Fixed function:${fixedFunctionHWTnL} Programmable:${maxVertexProgramVersionHWMajor}.${maxVertexProgramVersionHWMinor}"
logSystemInfo "Pixel program: ${maxPixelProgramVersionMajor}.${maxPixelProgramVersionMinor}"
logSystemInfo "Texture stages: ${textureStages}"
logSystemInfo "AppControlledAA: ${appControlledAA}"


#############################################################################
#
# UI Options

log $logGroup $logLevelDebug "Begin parsing option definitions"

option MaterialDetail
setting $Low
boolProp bumpMapping false
intProp imageDataSizeReductionOnLoad 2

setting $Medium
boolProp bumpMapping false
intProp imageDataSizeReductionOnLoad 1

setting $High
boolProp bumpMapping true
intProp imageDataSizeReductionOnLoad 0
end


option ObjectDetail
setting $Medium
boolProp reduceBoneWeights true
boolProp useLODs true
intProp lodOverride 35

setting $High
boolProp reduceBoneWeights false
boolProp useLODs false
intProp lodOverride 0
end

option ObjectHiding
setting $Off
intProp renderInsideVisibleObjects 0

setting $On
intProp renderInsideVisibleObjects 1
end

option SnowOnGround
setting $Off
boolProp showSnowOnGround false

setting $On
boolProp showSnowOnGround true
end

option Shadows
setting $Low
boolProp simShadows false
boolProp objectShadows false
boolProp guob false
boolProp heightMapShadows false

setting $Medium
boolProp simShadows false
boolProp objectShadows false
boolProp guob true
boolProp heightMapShadows true

setting $High
# GraphicsRulesMaker Tweak: Always disable Sim shadows
boolProp simShadows false
boolProp objectShadows true
boolProp guob true
boolProp heightMapShadows true
end


option OpaqueUI
setting $Off
boolProp renderOpaqueUI false

setting $On
boolProp renderOpaqueUI true
end


option Reflection
setting $Off
boolProp reflectionWithExtraViewer false
boolProp nhoodWaterReflection false

setting $On
boolProp reflectionWithExtraViewer true
boolProp nhoodWaterReflection true
end

option Ceiling
setting $Off
boolProp includeCeilings false

setting $On
boolProp includeCeilings true
end

option EffectsQuality
setting $Low
boolProp useEffects true
floatProp particleDensity 1
floatProp particleScale 1
intProp maxParticlesTarget 2000
intProp particleLODOffset 0 # subtracted from the zoom.
intProp effectPriorityLevel 1
boolProp enableOceanReflection false

setting $Medium
boolProp useEffects true
floatProp particleDensity 1
floatProp particleScale 1
intProp maxParticlesTarget 5000
intProp particleLODOffset 0 # subtracted from the zoom.
intProp effectPriorityLevel 2
boolProp enableOceanReflection false

setting $High
boolProp useEffects true
floatProp particleDensity 1
floatProp particleScale 1
intProp maxParticlesTarget 10000
intProp particleLODOffset 0 # subtracted from the zoom.
intProp effectPriorityLevel 3
boolProp enableOceanReflection true
end


option LightingQuality
setting $Low
boolProp lightingEnabled true
boolProp portalLighting false
boolProp floorAndWallNormalMapping false
boolProp specHighlights false

setting $Medium
boolProp lightingEnabled true
boolProp portalLighting true
boolProp floorAndWallNormalMapping false
boolProp specHighlights true

setting $High
boolProp lightingEnabled true
boolProp portalLighting true
boolProp floorAndWallNormalMapping true
boolProp specHighlights true
end


option SoundQuality
setting $Low
intProp AudioPerformance 0

setting $Medium
intProp AudioPerformance 1

setting $High
intProp AudioPerformance 2
end


#
# Options without ui access.
#
option DirtyRect
setting $High
# no dirty rects
intProp dynamicRenderStrategy 0

setting $Medium
# 4 buffer mode
intProp dynamicRenderStrategy 2

setting $Low
# 2 buffer mode
intProp dynamicRenderStrategy 1
end


option FullscreenFadeEffect
setting $Off
boolProp enableSnapshot false

setting $On
boolProp enableSnapshot true
end


option Turbo
setting $High
boolProp useTurboRect true

setting $Medium
boolProp useTurboRect true

setting $Low
boolProp useTurboRect false

end


option SimulatorControls
setting $High
intProp maxNumOfVisitingSims 8

setting $Medium
intProp maxNumOfVisitingSims 6

setting $Low
intProp maxNumOfVisitingSims 2
end


option LightingOptimizations
setting $High
boolProp optimizedDiffusion true
boolProp incrementalLighting true
boolProp lerpLights true
boolProp useDirtyTiles true
end


option AnimationSamplingLevel
setting $Low
# sample nearest animation frame
boolProp animationFrameSampling true

setting $Medium
# sample nearest two animation frames and slerp
boolProp animationFrameSampling false
end


option LivePIP
setting $Off
boolProp livePIP false
boolProp livePIPDefault false

setting $On
boolProp livePIPDefault true
# do not override user's choice if the setting is ON
end


option SpecialEventCamera
setting $Off
boolProp chooseCameraSpecialEventEnabled false
boolProp CameraSpecialEventEnabled false

setting $On
boolProp chooseCameraSpecialEventEnabled true
# do not override user's choice if the setting is ON


end


option ScreenModeResolution
setting $Low
uintProp maxResWidth 800
uintProp maxResHeight 600
uintProp defaultResWidth 800
uintProp defaultResHeight 600

setting $MediumButDefaultLow
uintProp maxResWidth 1280
uintProp maxResHeight 1024
uintProp defaultResWidth 800
uintProp defaultResHeight 600

setting $Medium
uintProp maxResWidth 1280
uintProp maxResHeight 1024
uintProp defaultResWidth 1024
uintProp defaultResHeight 768

setting $High
# GraphicsRulesMaker Tweak: Custom maximum resolution
uintProp maxResWidth 1920
uintProp maxResHeight 1080
# GraphicsRulesMaker Tweak: Custom default resolution
uintProp defaultResWidth 1920
uintProp defaultResHeight 1080
end

option SubjectTracking
setting $Low
floatProp centerTrackingDeadZoneMagnitude 70

setting $Medium
floatProp centerTrackingDeadZoneMagnitude 30

setting $High
floatProp centerTrackingDeadZoneMagnitude 30
end

option EnableLotImpostersInLot
setting $On
boolProp enableLotImpostersInLot true
setting $Off
boolProp enableLotImpostersInLot false
end

option EnableNeighborhoodOccupantsInLot
setting $On
boolProp enableNeighborhoodOccupantsInLot true
setting $Off
boolProp enableNeighborhoodOccupantsInLot false
end

option LotSkirtSizeIncrease
setting 0
uintProp lotSkirtSizeIncrease 5
setting 1
uintProp lotSkirtSizeIncrease 9
setting 2
uintProp lotSkirtSizeIncrease 18
setting 3
uintProp lotSkirtSizeIncrease 36
end

log $logGroup $logLevelDebug "Finished parsing option definitions"


#############################################################################
#
# Hardware Rendering
#

# This cannot be defined as a local variable, the if clause is still executed when
# sw render path is taken and an exception generated that fails the parsing. Be
# careful with the use of local variables.
setb usingHighDetail false

if (not $useSoftwareRasterizer)

# set a base level of options based on the card rating
if (($memory >= $memoryLevelHigh) and ($cpuSpeed >= $cpuLevelHigh) and ($maxVertexProgramVersionHWMajor >= 1) and not $forceLowSettings and not $isIntegratedChipset)
log $logGroup $logLevelInfo "Selecting High base level"

setOption OpaqueUI $Off
setOption LivePIP $On
setOption Reflection $On
setOption Ceiling $On
setOption EffectsQuality $High
setOption LightingQuality $High
setOption Shadows $High
setOption MaterialDetail $High
setOption ObjectDetail $High
setOption ObjectHiding $Off
setOption SubjectTracking $High
setOption EnableLotImpostersInLot $On
setOption EnableNeighborhoodOccupantsInLot $On
setOption LotSkirtSizeIncrease 1
setb usingHighDetail true #use this to test if current level is set to high

elseif (($memory >= $memoryLevelMedium) and ($cpuSpeed >= $cpuLevelMedium) and ($maxVertexProgramVersionHWMajor >= 1) and not $forceLowSettings)
log $logGroup $logLevelInfo "Selecting Medium base level"

setOption OpaqueUI $Off
setOption LivePIP $On
setOption Reflection $Off
setOption Ceiling $Off
setOption EffectsQuality $Medium
setOption LightingQuality $Medium
setOption Shadows $Medium
setOption MaterialDetail $Medium
setOption ObjectDetail $High
setOption ObjectHiding $On
setOption SubjectTracking $Medium
setOption EnableLotImpostersInLot $On
setOption EnableNeighborhoodOccupantsInLot $On
setOption LotSkirtSizeIncrease 0

else
log $logGroup $logLevelInfo "Selecting Low base level"
# NOTE: don't set forceLowSettings here, because this will force low simulator settings
# if all you have is a low end video card

setOption OpaqueUI $Off
setOption LivePIP $Off
setOption Reflection $Off
setOption Ceiling $Off
setOption EffectsQuality $Low
setOption LightingQuality $Low
setOption Shadows $Low
setOption MaterialDetail $Low
setOption ObjectDetail $Medium
setOption ObjectHiding $On
setOption SubjectTracking $Low
setOption EnableLotImpostersInLot $Off
setOption EnableNeighborhoodOccupantsInLot $Off
setOption LotSkirtSizeIncrease 0
endif

setOption LightingOptimizations $High
setOption SnowOnGround $On

# adjust simulator based on cpu speed
# adjust the sound quality based on cpu speed (this may be overridden below for low-end systems)
# adjust animation sampling based on cpu speed
if ($cpuSpeed >= $cpuLevelHigh and not $forceLowSettings)
setOption SimulatorControls $High
setOption SoundQuality $High
setOption AnimationSamplingLevel $Medium
elseif ($cpuSpeed >= $cpuLevelMedium and not $forceLowSettings)
setOption SimulatorControls $Medium
setOption SoundQuality $Medium
setOption AnimationSamplingLevel $Medium
else
setOption SimulatorControls $Low
setOption SoundQuality $Low
setOption AnimationSamplingLevel $Low
endif

# turn off fullscreen fade
setOption FullscreenFadeEffect $Off
if ($textureMemory >= 128 and not $isIntegratedChipset)
setOption FullscreenFadeEffect $On
endif

# screen res defaults
if (($maxVertexProgramVersionHWMajor >= 1) and ($textureMemory >= 128) and not $forceLowResolution)
setOption ScreenModeResolution $High
elseif ($textureMemory >= 64 and not $forceLowResolution)
if (($memory <= $memoryLevelLow) and ($cpuSpeed <= $cpuLevelLow))
setOption ScreenModeResolution $MediumButDefaultLow
else
setOption ScreenModeResolution $Medium
endif
else
setOption ScreenModeResolution $Low
endif

if ($defaultLowResolution)
setOption ScreenModeResolution $MediumButDefaultLow
endif

# special event cameras for cinematics
if (($maxPixelProgramVersionMajor >= 1) and ($supportsSpecialEventCamera))
setOption SpecialEventCamera $On
else
setOption SpecialEventCamera $Off
endif

# set dirty rect mode
if ($supportsDirtyRect)
setOption DirtyRect $Medium
else
setOption DirtyRect $High
endif

# set turbo mode
if ($supportsTurboRect)
setOption Turbo $Medium
else
setOption Turbo $Low
endif

if ($forceMediumMaterialDetail and ($memory >= $memoryLevelHigh) and ($cpuSpeed >= $cpuLevelHigh) and not $forceLowSettings)
log $logGroup $logLevelWarning "Setting Material Detail"
setOption MaterialDetail $Medium
endif

if ($usingHighDetail and not $forceLowSettings)
if ($forceMediumShadows)
setOption Shadows $Medium
endif

if ($forceMediumObjectDetail)
setOption ObjectDetail $Medium
endif
endif

endif


#############################################################################
#
# Software rendering
#

# set the options for the software rasterizer
if ($useSoftwareRasterizer)
setOption LightingOptimizations $High

setOption DirtyRect $Medium
setOption Turbo $Medium
setOption OpaqueUI $Off
setOption LivePIP $Off
setOption SpecialEventCamera $Off

setOption Reflection $Off
setOption Ceiling $Off
setOption EffectsQuality $Low
setOption LightingQuality $Low
setOption Shadows $Low
setOption MaterialDetail $Low
setOption ObjectDetail $Medium
setOption ObjectHiding $On

# adjust simulator based on cpu speed
if ($cpuSpeed >= $cpuLevelHigh)
setOption SimulatorControls $Medium # one lower than hw
else
setOption SimulatorControls $Low
endif

setOption SoundQuality $Low
setOption FullscreenFadeEffect $Off
setOption AnimationSamplingLevel $Low
setOption ScreenModeResolution $Low
setOption SubjectTracking $Low
setOption EnableLotImpostersInLot $Off
setOption EnableNeighborhoodOccupantsInLot $Off
setOption LotSkirtSizeIncrease 0
setOption SnowOnGround $On

endif


#############################################################################
# save the selected configuration for this device.

boolProp activeDeviceUseSoftwareRasterizer $useSoftwareRasterizer

#############################################################################
# tell the caller that we completely finished parsing the script
intProp configParserErrorCode 0

uintProp hwMajorPSVersion $maxPixelProgramVersionMajor

log $logGroup $logLevelInfo "Finished Config File"
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tiny0190 »

sorry ik denk dat dit bestand erg groot is? kon voor mijn doen niet anders
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door WALUIGI96 »

Maakt niet uit, ik heb het wel even in een spoiler gezet voor de leesbaarheid.

Maar het bestand ziet er zo op het eerste oog gewoon prima uit. Ik zal het straks vergelijken met het bestand wat ik heb
Beantwoord (ook) technische vragen.
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tiny0190 »

Summary
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 9700K @ 3.60GHz 29 °C
Coffee Lake 14nm Technology
RAM
32,0GB Dual-Channel Unknown @ 1332MHz (19-19-19-43)
Motherboard
ASRock B365M Pro4 (CPUSocket) 29 °C
Graphics
LG FULL HD (1920x1080@59Hz)
Intel UHD Graphics 630 (ASRock)
Storage
3726GB TOSHIBA HDWQ140 (SATA ) 38 °C
465GB KINGSTON SA2000M8500G (SATA-2 (SSD))
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
High Definition Audio-apparaat
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
Computer type: Desktop
Installation Date: 9-8-2021 10:12:00
Serial Number: KKKM9-R892F-XHRBK-29DCJ-BWRC2
Windows Security Center
User Account Control (UAC) Enabled
Notify level 2 - Default
Firewall Enabled
Windows Update
AutoUpdate Not configured
Windows Defender
Windows Defender Enabled
Antivirus
Antivirus Enabled
Display Name Windows Defender
Virus Signature Database Up to date
.NET Frameworks installed
v4.8 Full
v4.8 Client
v3.5 SP1
v3.0 SP2
v2.0 SP2
Internet Explorer
Version 11.789.19041.0
PowerShell
Version 5.1.19041.1
Environment Variables
USERPROFILE C:\Users\Gebruiker
SystemRoot C:\Windows
Laatst gewijzigd door tiny0190 op 25 aug 2021, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tiny0190 »

WALUIGI96 schreef: 25 aug 2021, 09:27 Maakt niet uit, ik heb het wel even in een spoiler gezet voor de leesbaarheid.

Maar het bestand ziet er zo op het eerste oog gewoon prima uit. Ik zal het straks vergelijken met het bestand wat ik heb
ik heb je onderstaande van speccy gestuurd er komt nu bij het openen van de sims2 de boodschap dat er geen met directx 9 compatible grafische kaart is gevonden?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door WALUIGI96 »

Hoogstwaarschijnlijk is jouw (ingebouwde) grafische kaart niet bekend bij Sims 2.
In Graphics Rules Maker zit ook een optie om jouw grafische kaart toe te voegen.
Het klopt dat je geen losse grafische kaart hebt, toch?
Beantwoord (ook) technische vragen.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door WALUIGI96 »

Nog een andere vraag, welk pad staat er in Graphics Rules Maker (eerste tab (settings) en dan Path)
Beantwoord (ook) technische vragen.
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tiny0190 »

WALUIGI96 schreef: 25 aug 2021, 20:36 Nog een andere vraag, welk pad staat er in Graphics Rules Maker (eerste tab (settings) en dan Path)
C:\Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 2 Ultimate Collection\Fun with Pets\SP9
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Sims 2 800x600

Bericht door tiny0190 »

Goede morgen Waluigi96
Ik heb het gevonden, ik ben vanmorgen heel google af gaan zoeken en vond dit!

The Sims 2 Ultimate Collection: Increase Resolution Guide van Simsvip
Stap voor stap word hier uitgelegd hoe je het doen moet!
hartstikke bedankt voor jouw support en zoekwerk waluigi96
Top dat jij dit hebt willen doen! ik wens jou een superfijne dag
Groetjes Van Tiny0190
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”