DirectX 9.0 foutmelding

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Joon
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2014, 23:51
Contacteer:

DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door Joon »

Hallo
Heb vandaag een nieuwe laptop gekocht en wilde weer eens Sims 2 spelen (het is geen gaming laptop dus sims 3 en 4 durf ik niet aan)
Alleen als ik Sims 2 ultimate collection (van Origin) wil spelen dan geeft mijn computer de foutmelding:

'Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma word nu afgesloten.'

Ik heb DirectX gedownload en mijn drivers via HP support geupdate.
Ik voeg mijn DxDiag toe.
Hoop dat iemand me kan helpen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door tarac »

Joon schreef:Hallo
Heb vandaag een nieuwe laptop gekocht en wilde weer eens Sims 2 spelen (het is geen gaming laptop dus sims 3 en 4 durf ik niet aan)
Alleen als ik Sims 2 ultimate collection (van Origin) wil spelen dan geeft mijn computer de foutmelding:

'Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma word nu afgesloten.'

Ik heb DirectX gedownload en mijn drivers via HP support geupdate.
Ik voeg mijn DxDiag toe.
Hoop dat iemand me kan helpen!
De Sims 2 is al erg oud en jouw grafische kaart was toen ook nog niet bekend.
Download dit programma en voer het uit.
Het geeft je de mogelijkheid om op de hoogste resolutie voor jouw grafische kaart te spelen en het zet de kaart ook in de database voor de sims 2
Kirdu
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2017, 18:02
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door Kirdu »

Ook ik heb sinds kort een nieuwe laptop met windows 10. Het leek me leuk om Sims2 weer eens te proberen, maar na de installatie kreeg ik dezelfde Directx 9.0c melding. Iemand die in jip en janneke taal kan uitleggen wat ik moet doen om toch de sims te kunnen spelen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door BanaanZombie »

Heb je al geprobeerd om bovenstaand programma te downloaden en installeren?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Kirdu
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2017, 18:02
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door Kirdu »

Ik heb dat programma Graphics Rules maker gedownload en de drivers geüpdatet. Maar directx 9 nog niet gedownload, geen idee welke ik moet hebben, echt geen verstand van! Er zijn meerde opties volgens mij. Wordt directx 12 dan niet onbruikbaar?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door tarac »

Kirdu schreef:Ik heb dat programma Graphics Rules maker gedownload en de drivers geüpdatet. Maar directx 9 nog niet gedownload, geen idee welke ik moet hebben, echt geen verstand van! Er zijn meerde opties volgens mij. Wordt directx 12 dan niet onbruikbaar?
Download deze: Direct X
Nee, het heeft geen invloed op Direct X 11 of 12
Kirdu
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2017, 18:02
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door Kirdu »

heb het gedownload, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door tarac »

Kirdu schreef:heb het gedownload, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.
Heb je het behalve gedownload ook geinstalleerd en PC opnieuw gestart ?

Het is ook mogelijk dat de Sims 2 (wat eigenlijk al een oud programma is) jouw moderne grafische kaart niet herkend.
Gebruik dit programma om je grafische kaart in de database van de Sims 2 toe te voegen.
https://tonyhimself.stackstorage.com/s/CzYYs2sLnmEWNIA
Kirdu
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2017, 18:02
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door Kirdu »

Ja dat heb ik beide gedaan en dat programma 'graphics rules maker' had ik al in gebruik door de eerste comment.
Joon
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2014, 23:51
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door Joon »

Ik heb weer precies hetzelfde probleem op precies dezelfde laptop...

Vorige keer werkte de Graphic rule maker wel (volgens mij) maar nu niet meer. Ik heb alle settings geprobeerd, zelfs de nieuwste Graphic rule maker gedownload en de aanbevolen settings geprobeerd, heb force texture memory geprobeerd.
Nog steeds dezelfde foutmelding

Ik heb directx 9.0 gedownload en de andere link die hier gegeven werd, maar dat werkte niet.

Toen speelde ik het op geminimaliseerd scherm, toen gaf hij geen foutmelding maar het spel glicht ontzettend met paarse en roze achtergrond en het spelen op zo'n klein scherm gaat bijna niet. Ligt dus aan de grafische kaart.

Moet ik het maar opgeven om Sims 2 op Windows 10 te spelen of is er nog een mogelijkheid om het te laten werken?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door tarac »

Joon schreef: 10 apr 2020, 14:56 Ik heb weer precies hetzelfde probleem op precies dezelfde laptop...

Vorige keer werkte de Graphic rule maker wel (volgens mij) maar nu niet meer. Ik heb alle settings geprobeerd, zelfs de nieuwste Graphic rule maker gedownload en de aanbevolen settings geprobeerd, heb force texture memory geprobeerd.
Nog steeds dezelfde foutmelding

Ik heb directx 9.0 gedownload en de andere link die hier gegeven werd, maar dat werkte niet.

Toen speelde ik het op geminimaliseerd scherm, toen gaf hij geen foutmelding maar het spel glicht ontzettend met paarse en roze achtergrond en het spelen op zo'n klein scherm gaat bijna niet. Ligt dus aan de grafische kaart.

Moet ik het maar opgeven om Sims 2 op Windows 10 te spelen of is er nog een mogelijkheid om het te laten werken?
Ja, dat flikkeren komt bij de Sims 2 wel vaker voor. Hoofdzakelijk bij grafische kaarten van Intel.

Download dxwebsetup HIER, dubbelklik er op na het downloaden. Je hebt dan de juiste Direct X 9.0c voor de Sims 2
Joon
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2014, 23:51
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door Joon »

tarac schreef: 10 apr 2020, 18:43
Joon schreef: 10 apr 2020, 14:56 Ik heb weer precies hetzelfde probleem op precies dezelfde laptop...

Vorige keer werkte de Graphic rule maker wel (volgens mij) maar nu niet meer. Ik heb alle settings geprobeerd, zelfs de nieuwste Graphic rule maker gedownload en de aanbevolen settings geprobeerd, heb force texture memory geprobeerd.
Nog steeds dezelfde foutmelding

Ik heb directx 9.0 gedownload en de andere link die hier gegeven werd, maar dat werkte niet.

Toen speelde ik het op geminimaliseerd scherm, toen gaf hij geen foutmelding maar het spel glicht ontzettend met paarse en roze achtergrond en het spelen op zo'n klein scherm gaat bijna niet. Ligt dus aan de grafische kaart.

Moet ik het maar opgeven om Sims 2 op Windows 10 te spelen of is er nog een mogelijkheid om het te laten werken?
Ja, dat flikkeren komt bij de Sims 2 wel vaker voor. Hoofdzakelijk bij grafische kaarten van Intel.

Download dxwebsetup HIER, dubbelklik er op na het downloaden. Je hebt dan de juiste Direct X 9.0c voor de Sims 2
Die had ik al geïnstalleerd! Dat geeft de installatie ook aan. Nog steeds zelfde melding helaas.
suikerklontje
Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 feb 2015, 17:17
Contacteer:

Re: DirectX 9.0 foutmelding

Bericht door suikerklontje »

Joon schreef: 11 apr 2020, 01:09
tarac schreef: 10 apr 2020, 18:43
Joon schreef: 10 apr 2020, 14:56 Ik heb weer precies hetzelfde probleem op precies dezelfde laptop...

Vorige keer werkte de Graphic rule maker wel (volgens mij) maar nu niet meer. Ik heb alle settings geprobeerd, zelfs de nieuwste Graphic rule maker gedownload en de aanbevolen settings geprobeerd, heb force texture memory geprobeerd.
Nog steeds dezelfde foutmelding

Ik heb directx 9.0 gedownload en de andere link die hier gegeven werd, maar dat werkte niet.

Toen speelde ik het op geminimaliseerd scherm, toen gaf hij geen foutmelding maar het spel glicht ontzettend met paarse en roze achtergrond en het spelen op zo'n klein scherm gaat bijna niet. Ligt dus aan de grafische kaart.

Moet ik het maar opgeven om Sims 2 op Windows 10 te spelen of is er nog een mogelijkheid om het te laten werken?
Ja, dat flikkeren komt bij de Sims 2 wel vaker voor. Hoofdzakelijk bij grafische kaarten van Intel.

Download dxwebsetup HIER, dubbelklik er op na het downloaden. Je hebt dan de juiste Direct X 9.0c voor de Sims 2
Die had ik al geïnstalleerd! Dat geeft de installatie ook aan. Nog steeds zelfde melding helaas.






Wat je nog kan proberen en bij mij werkt het is dit:

1. ga naar je bureaublad en klik met je rechtermuisknop op je sims 2 icoon
2. klik op eigenschappen
3.zet bij doel helemaal aan het einde van de tekst -w
als het goed is moet het nu wel werken
wees geen ander je bent gek genoeg :jazeker:
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”