Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
centen11
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2017, 11:13
Contacteer:

Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door centen11 »

Goedemiddag, mijn spel start niet meer op en ik kan zelf niet vinden waarom. Ik hoop dat iemand van jullie aan de hand van mijn stappen van de afgelopen 48u kan bedenken waar de fout kan zitten:

- Gister heb ik mn laptop (windows8.1 64bit) sims 2 geinstaleerd (Tarac's all-on-versie MR DJ Ultimate Collection).

- Daarna heb ik van mijn back-up mijn downloads en buurten overgezet. Dit ging in eerste instantie goed spel start soepel op enz. Maar hij wilde een aantal huishoudens niet laden. Ik heb mijn download map verplaatst naar mijn buroblad, toen deden alle gezinnen het wel.

- Langzaam terug geplaatst, probleem bleek in de InTeenimater te zitten (G bestand nog niet geplaatst). Alle InTeenimater verwijderd, van simbology de nieuwste Apartmentlive.zip gehaald en in de corresponderende mappen geplaatst. Spel start goed op, ook de gezinnen die het eerst niet deden, tiener zwanger gemaakt en laten bevallen ter test, allemaal goed.

- Rest vd originele downloads terug geplaatst (heb ik voorheen jaren zonder problemen mee gespeeld) deed het ook goed. Computer afgesloten.

- Vanmiddag deed ik de computer weer aan en probeer het spel op te starten. Doet het niet. Launcher start wel, maar spel niet, en snelkoppeling spel starten werkt ook niet.

- Heb de InTeenimater verwijderd, spel start nog steeds niet.

Iemand een idee hoe ik mijn spel weer aan de gang kan krijgen? Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door tarac »

Ik heb, helaas, geen idee wat er fout kan zijn, behalve dan dat het spel misschien niet goed afgesloten is.
Plaats het mapje De Sims 2 uit Mijn Documenten/EA Games naar je bureaublad en kijk of het spel dan wel start.
centen11
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2017, 11:13
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door centen11 »

JA! nu start hij wel! Tips wat ik nu kan doen om wél mn buurten/downloads over te kunnen zetten (en te kunnen blijven spelen).
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door tarac »

centen11 schreef: 25 apr 2019, 21:54 JA! nu start hij wel! Tips wat ik nu kan doen om wél mn buurten/downloads over te kunnen zetten (en te kunnen blijven spelen).
Kopieer uit de map de Sims 2 die je op je bureaublad hebt gezet de mapjes Neighborhoods en Collections naar je nieuwe mapje de Sims 2 in Mijn Docucumenten\EA Games.
centen11
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2017, 11:13
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door centen11 »

Nu kan ik idd weer bij mijn oude families! Maar merkte net op dat er niets van IKEA in zit, als ik google zit die wel in de UC via Origin. Zou ik in de MR DJ versie ook ikea spullen moeten hebben?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door tarac »

centen11 schreef: 26 apr 2019, 15:38 Nu kan ik idd weer bij mijn oude families! Maar merkte net op dat er niets van IKEA in zit, als ik google zit die wel in de UC via Origin. Zou ik in de MR DJ versie ook ikea spullen moeten hebben?
Even gecheckt
Content included:
Mansion and Garden Stuff, Apartment Life, Kitchen and Bath Interior Design Stuff, Free Time, Teen Style Stuff, Bon Voyage, H&M Stuff, Celebration Stuff, Seasons, Happy Holiday Stuff, Pets, Glamour Life Stuff, Family Fun Stuff, Open for Business, Holiday Party Pack Stuff, Nightlife, University.
Ik zie idd geen Ikea

Ik heb even in mijn installatie van de Mr DJ versie gekeken en daar zit Ikea toch echt wel in
Ikea.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TotallySims
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 mei 2015, 18:08
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door TotallySims »

Ik heb ook de Ultimate Collection geinstalleerd, en hoewel het spel soepel speelt heb ik echt al wat problemen ondervonden binnen een week spelen. Het is al meerdere keren gebeurd dat de snelkoppeling het ineens niet meer doet. Computer geeft dan aan dat waar de snelkoppeling naar verwijst is beschadigd of verwijderd. Ook via de map opstarten lukt niet, dan zegt hij dat het spel niet is geïnstalleerd. Terwijl ik het niet heb gede-installeerd. Al meerdere keren het spel met Revo ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, dan doet hij het weer een paar dagen. Kan het inderdaad een niet goed afgesloten spel zijn? Hoe weet ik zeker dat ik het spel goed afsluit? Als ik het elke 4 dagen opnieuw moet de-installeren en herinstalleren is er natuurlijk geen werk aan.
TotallySims
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 mei 2015, 18:08
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door TotallySims »

Kopieer uit de map de Sims 2 die je op je bureaublad hebt gezet de mapjes Neighborhoods en Collections naar je nieuwe mapje de Sims 2 in Mijn Docucumenten\EA Games.
Heb dit geprobeerd, werkt helaas ook niet.
TotallySims
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 mei 2015, 18:08
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door TotallySims »

Opnieuw installeren werkt inmiddels ook niet meer, ik krijg de foutmelding:

"An error occurred while unpacking: Unable to write data to disk! Unarc.dll returned an error code: -11
ERROR: can't open file C:\Program Files (x86)\Mr DJ\The Sims 2 Ultimate Collection\The Sims 2 Mansion and Garden Stuff\TSBin\Sims2EP9.exe"
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opstartproblemen na nieuwe installatie inc. InTeenimater

Bericht door tarac »

TotallySims schreef: 10 jun 2019, 22:15 Opnieuw installeren werkt inmiddels ook niet meer, ik krijg de foutmelding:

"An error occurred while unpacking: Unable to write data to disk! Unarc.dll returned an error code: -11
ERROR: can't open file C:\Program Files (x86)\Mr DJ\The Sims 2 Ultimate Collection\The Sims 2 Mansion and Garden Stuff\TSBin\Sims2EP9.exe"
OF je hebt geen scbijfruimte meer
OF je hebt geen Admin rechten op je computer
OF je map C:\Program Files(x86)\Mr.DJ is beschermd tegen schrijven (read-only). In dat geval doe het volgende:

Ga naar de map Mr.DJ
Klik er met rechts op
Kies Eigenschappen
Haal de markering bij Alleen-lezen weg
Klik op Toepassen
Markeer Wijzigingen op deze map, onderliggende mappen en bestanden toepassen.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”