Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CSimsss
Oud-staflid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:29
Contacteer:

Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door CSimsss »

Geplaatst door tarac op het oude forum

Ik krijg de laatste tijd steeds vaker meldingen hierover
Bijna allemaal hebben ze Villa & Tuin

De oorzaak ligt meestal in een kavel of een familie. Hoe test je dat ?

1. Verplaats je familie naar het familiedepot
2. Start je spel opnieuw en ga naar de betreffende kavel
3. Loopt het weer vast, dan zit er een fout in je kavel -> slopen
4. Loopt het niet vast, dan ligt het aan de familie
5. Zet je familie in een bestaand huis of een lege kavel
6. Loopt het vast, dan ligt het aan de familie of een lid van de familie

Zorg er in elk geval voor dat je de patches voor de uitbreidingen hebt gedownload van de Sims2.nl
Afbeelding
The road is long, we carry on, try to have fun in the meantime
snooqqii
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2014, 11:12
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door snooqqii »

Hallo,

Ik speel al jaren de Sims 2 maar sinds kort heb ik paar technische problemen.
Op zich gaat alles goed, totdat ik een openbare kavel betreed (maakt niet uit welke)
Dan loopt het spel vast.
Ik ga dan terug naar mijn bureaublad waar gezegd word: Het spel is vastgelopen en word nu afgesloten.

Ik heb in al deze jaren nog steeds dezelfde computer dus ik weet niet echt hoe dit komt.
Ik gebruik overigens wel downloads (aardig wat).

- Nathalie :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door tarac »

snooqqii schreef:Hallo,

Ik speel al jaren de Sims 2 maar sinds kort heb ik paar technische problemen.
Op zich gaat alles goed, totdat ik een openbare kavel betreed (maakt niet uit welke)
Dan loopt het spel vast.
Ik ga dan terug naar mijn bureaublad waar gezegd word: Het spel is vastgelopen en word nu afgesloten.

Ik heb in al deze jaren nog steeds dezelfde computer dus ik weet niet echt hoe dit komt.
Ik gebruik overigens wel downloads (aardig wat).

- Nathalie :)
Downloads zijn in de meeste gevallen de veroorzakers van problemen met je spel.
Een andere oorzaak kan zijn dat je grafische kaart aan een update toe is zie hier
Nog een mogelijkheid is dat er bij het opstarten van je computer veel overbodige programma's meeliften die elk weer een deel van je geheugen opslurpen. Zie hier
snooqqii
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2014, 11:12
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door snooqqii »

tarac schreef:
snooqqii schreef:Hallo,

Ik speel al jaren de Sims 2 maar sinds kort heb ik paar technische problemen.
Op zich gaat alles goed, totdat ik een openbare kavel betreed (maakt niet uit welke)
Dan loopt het spel vast.
Ik ga dan terug naar mijn bureaublad waar gezegd word: Het spel is vastgelopen en word nu afgesloten.

Ik heb in al deze jaren nog steeds dezelfde computer dus ik weet niet echt hoe dit komt.
Ik gebruik overigens wel downloads (aardig wat).

- Nathalie :)
Downloads zijn in de meeste gevallen de veroorzakers van problemen met je spel.
Een andere oorzaak kan zijn dat je grafische kaart aan een update toe is zie hier
Nog een mogelijkheid is dat er bij het opstarten van je computer veel overbodige programma's meeliften die elk weer een deel van je geheugen opslurpen. Zie hier
Heel erg bedankt! Ik ga gelijk alles even nalopen.
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Ik heb ook een irritant probleem. Ik kan in CAS niet meer dan 2 sims maken. Want als ik bij de derde sim bezig ben met gezicht of haren, dan loopt hij opeens vast. Kan iemand mij hiermee helpen?
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door ElvisFannetjeh »

twinzz123 schreef:Ik heb ook een irritant probleem. Ik kan in CAS niet meer dan 2 sims maken. Want als ik bij de derde sim bezig ben met gezicht of haren, dan loopt hij opeens vast. Kan iemand mij hiermee helpen?
CSimsss schreef:Geplaatst door tarac op het oude forum

Zorg er in elk geval voor dat je de patches voor de uitbreidingen hebt gedownload van de Sims2.nl
Heb je alle patches gedownload? Sims2.nl bestaat niet meer, maar je kan de patches hier vinden: http://simsvip.com/sims-games/patches/
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Patches? Dat weet ik niet zeker. Maar ik weet niet wat patches zijn, of hoe ze werken, en ik wil graag eerst weten hoe ze werken voordat straks al mijn sims zijn gedeleted. :vraagteken:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door tarac »

twinzz123 schreef:Patches? Dat weet ik niet zeker. Maar ik weet niet wat patches zijn, of hoe ze werken, en ik wil graag eerst weten hoe ze werken voordat straks al mijn sims zijn gedeleted. :vraagteken:
Patches zijn aanpassingen die door EA Games / Electronic Arts zijn gemaakt om foutjes in het spel te corrigeren.
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Ik ben er zojuist achtergekomen dat het niet ligt aan het aantal sims, maar aan JONGENS. Ik kan in de Sims 2 geen jongens maken, en ik wil dit graag oplossen, want een familie met alleen meisjes is ook raar. Help?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door tarac »

twinzz123 schreef:Ik ben er zojuist achtergekomen dat het niet ligt aan het aantal sims, maar aan JONGENS. Ik kan in de Sims 2 geen jongens maken, en ik wil dit graag oplossen, want een familie met alleen meisjes is ook raar. Help?
Dat is volkomen nieuw voor mij en lijkt me ook hoogst onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door ElvisFannetjeh »

twinzz123 schreef:Ik ben er zojuist achtergekomen dat het niet ligt aan het aantal sims, maar aan JONGENS. Ik kan in de Sims 2 geen jongens maken, en ik wil dit graag oplossen, want een familie met alleen meisjes is ook raar. Help?
Daar heb ik ook echt nog nooit van gehoord en vind ik bijzonder raar.
Maar dat is misschien wel zoiets dat opgelost geraakt met de patches te installeren.
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door garapoes »

Misschien moet je gewoon even je spel opnieuw installeren?
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Ik weet het niet zeker. Maar wat wel jammer, is dat ik weer het "kan geen cd herkennen" probleem heb. Ik download nu altijd nog sims 2 uitbereidingspaketten, omdat dat zo lang duurt. Ik begon dus die patches te downloaden. Maar nu als ik De SIms 2 opstart, zegt hij weer dat hij geen cd herkent. En het nieuwe uitbereidingspakket dat ik aan het downloaden ben duurt nog wel een uur. HEEELP? :huilen:
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door ElvisFannetjeh »

twinzz123 schreef:Ik weet het niet zeker. Maar wat wel jammer, is dat ik weer het "kan geen cd herkennen" probleem heb. Ik download nu altijd nog sims 2 uitbereidingspaketten, omdat dat zo lang duurt. Ik begon dus die patches te downloaden. Maar nu als ik De SIms 2 opstart, zegt hij weer dat hij geen cd herkent. En het nieuwe uitbereidingspakket dat ik aan het downloaden ben duurt nog wel een uur. HEEELP? :huilen:
Je moet natuurlijk alleen de patches downloaden van de CD's die je hebt geïnstalleerd.
Ik veronderstel dat je de juiste patches dan ook geïnstalleerd hebt.
Welk is nu je laatste geïnstalleerde uitbreiding, welke patches heb je geïnstalleerd en met welke CD probeer je te spelen?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door tarac »

Een patch/update wordt ook gebruikt om No-CD cracks te "vernietigen".
Het is dus best mogelijk dat je even de crack voor je hoogste uitbreiding opnieuw moet installeren.
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Mijn laatst gedownloade spel is Sims 2 Op Reis. Hij is net klaar, ik ga proberen of hij het nu wel doet. Duim voor me!
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Hij doet het! Maar ik kan nog steeds geen jongens maken. :vraagteken:
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door ElvisFannetjeh »

Nog niet meteen doen, he. Eerst reactie afwachten.
Misschien zou het kunnen dat de installatie van één van de spellen is misgelopen, waardoor hij blokkeert in CAS?
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Ik weet het niet... het gebeurt alleen bij jongens. Maar ik kan wel gewoon mannelijke huisdieren maken. Ik heb trouwens ook een probleem dat ik allemaal poseboxes en meubelen die ik heb gedownload niet kan vinden tussen de meubel-categorieën. Ik heb alles bekeken, maar kan de meubels en poseboxes niet vinden. Wat een fouten in het spel joh :(
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door ElvisFannetjeh »

Ik zou beginnen met het spel te starten zonder enige download en dan nog eens proberen om jongens te maken.
Wedden dat het dan wel lukt.
Eerder gaf ik voorstellen om dingen te proberen met het gedacht dat je spel downloadvrij was. Dit verandert alles.
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Het klopt inderdaad dat zonder downloads ik wel jongens kan maken. Maar dit betekent toch niet dat ik AL mijn downloads moet verwijderen? Kijken welke het is is denk ik ook geen optie, want ik heb 2138 downloads. Tip: Als ik gewoon een jongen creeër loopt hij niet vast, alleen als ik het jongen zijn gezicht wil bewerken loopt hij vast.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door ElvisFannetjeh »

Misschien ligt het dan aan een download die iets met jongens hun gezicht te maken heeft.
Heb je ze een beetje goed geordend? Kleren bij kleren, kapsels bij kapsels?
2100 downloads is echt niet veel.
Ik heb er 14 016 in bijna 2000 submappen in de map downloads en ze werken allemaal goed.

Het zal toch niet opgelost geraken als je de schuldige download niet vind/wil vinden.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door BanaanZombie »

Kijken welke het is is denk ik ook geen optie, want ik heb 2138 downloads.
Dit zal dus inderdaad toch echt moeten als je weer jongens wil kunnen maken, want de boosdoener zit hem duidelijk daar in. Als je het niet geordend hebt (wat wel aan te raden is met zoveel), test in groepjes. Maak die groepjes steeds klein. Eerst door de helft bv, dan weer door de helft. Ja dat duurt even, maar als je weer normaal wil spelen moet dat wel
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Uitleg - Spel is vastgelopen en wordt afgesloten

Bericht door twinzz123 »

Voordat we verder in discussie gaan: ik wil even zeggen dat ik alles NIET in mapjes geordend heb. Want zonder werkt het ook, bij de sims 3 is dat anders, want daar werken mijn mods niet zonder dat ze in mapjes geordend zijn. Ik zal kijken aan welk bestand het ligt. Ik denk dat nadat ik hem heb gevonden, ik wel over mijn probleem kan stoppen. Daarom bedank ik jullie voor al jullie hulp, als ik opeens weer een probleem heb met de sims 2 CAS meld ik dat wel. Dank jullie voor al jullie help! Dag!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”