Uitleg - Sims 2 naar andere schijf verplaatsen

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
CSimsss
Oud-staflid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:29
Contacteer:

Uitleg - Sims 2 naar andere schijf verplaatsen

Bericht door CSimsss »

Geplaatst door tarac op het oude forum

Je kunt de Sims2 niet zomaar naar een andere schijf zetten door het mapje program Files/EA Games te verplaatsen.
Je krijgt dan onherroepelijk de fout dat er geen "voor directX geschikte videkaart"is gevonden.

Wanneer je de Sims naar een andere schijf wilt verplaatsen moet je het volgende doen:
1. Maak een kopie van het mapje Mijn Documenten/EA Games/de Sims2 en zet dat b.v. even op je bureaublad.
2. de-installeer de sims2, uitbreiding voor uitbreiding (basisprogramma als laatste)
3. verwijder het mapje Program Files/EA Games dus NIET Program Files !!!!
4. Installeer de Sims en alle uitbreidingen/accessoires opnieuw, maar kies voor aangepaste installatie. - verander de C in de schijf waar je het wilt hebben, bij jou dus in F. Doe dat consequent bij alle uitbreidingen.
5. Verwijder na de volledige installatie weer het mapje Mijn Documenten/EA Games/de Sims2
6. kopieer of verplaats het mapje de Sims 2, dat je op je bureaublad hebt gezet naar Mijn Documenten/EA Games.

Nu is alles van je C schijf weg (behalve je eigen spelgegevens want die moeten altijd op C) en heb je alles netjes op je F schijf geinstalleerd en al je huizen, downloads, eigen families e.d. zijn weer terug in je spel.
Afbeelding
The road is long, we carry on, try to have fun in the meantime
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”