Kan CD niet herkennen

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Kan CD niet herkennen

Bericht door twinzz123 »

Ik heb een paar dagen geleden via de tarac website 3 sims 2 spellen gedownload, en alles ging heel goed. Maar toen ik de sims 2 wilde opstarten, gaf hij aan dat er geen CD in de cd/romspeler zat en dat ik het nog eens opnieuw moest proberen. Nu werken mijn gekochte sims 2 ook niet meer, want dan geeft hij aan "Verkeerde versie van Sims 2. Open het spel in Sims 2 Glamour-accesoires". Wat kan ik doen om dit te fixen?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door BanaanZombie »

Je moet altijd spelen met de laatst uigekomen uitbreiding. Als jou cd dit niet is haal hem er dan uit en start op met de juiste uitbreiding
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Je moet altijd spelen met de laatst uigekomen uitbreiding. Als jou cd dit niet is haal hem er dan uit en start op met de juiste uitbreiding
De download is een .iso of .daa bestand.
Dat moet je koppelen in PowerIso
zie dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=OrUiB6P ... e=youtu.be
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door twinzz123 »

Als het probleem zo makkelijk was geweest, dan had ik het allang opgelost, maar jammer genoeg bedoel ik een ander probleem. Het installeren en koppelen met PowerISO is goed gegaan. Maar het opstarten van het spel zelf niet. Want ik ga naar computer, klik op het PowerISO gouden cdtje, en dan geeft hij aan: Controleer of de disc van De Sims 2 Glamour - Accessoires in de cd-/dvd-romspeler is geplaatst, kies OK en start het progamme opnieuw. En aangezien ik op het gouden cdtje van PowerISO klik, begrijp ik het niet zo goed, en vind het ik het zeer vreemd. Is er een mogelijkheid om dit op te lossen?
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door ElvisFannetjeh »

Om het spel te spelen, moet je toch niet naar Computer en naar PowerIso gaan?
Gebruik de snelkoppeling op je bureaublad. Werkt dat?
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door twinzz123 »

Eigenlijk bedoelde ik ook niet naar poweriso zelf, maar naar computer en bij hardeschijf op de gouden harde schijf klikken (van de speler). Maar nope, bij de snelkoppeling krijg ik precies hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door ElvisFannetjeh »

Wat is de laatste uitbreiding/accessoire die je hebt geïnstalleerd?
Is alles in correcte volgorde geïnstalleerd?
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door twinzz123 »

Ik had eerst 2 spellen gekocht. Dat waren De Sims 2 Basispakket en De Sims 2 Nachtleven. Daarna heb ik via de tarac website De Sims 2 Gaan het maken, De Sims 2 Familiepret - Accessoires en De Sims 2 Glamour - Accessoires gedownload. Telkens als ik de cd van De Sims 2 Nachtleven erin doe zegt hij: Je start de verkeerde versie van De Sims 2 op. Start De Sims 2 Glamour - Accessoires op om te spelen. En tja, met Glamour - Accessoires heb ik weer dat hij geen cd kan herkennen.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door ElvisFannetjeh »

Je moet altijd met de CD van de laatste geïnstalleerde uitbreiding (en dus laatst uitgebrachte uitbreiding) spelen.
Dus bij jou is dat Gaan het maken van Tarac.
Steek die CD in PowerIso en het zou moeten werken.
Anders raad ik aan nog een uitbreiding (geen accessoire) te installeren die na Glamour uitkwam en dan die CD te gebruiken.

Het spel starten met een accessoire CD of een uitbreiding eerder uitgebracht dan de laatste uitbreiding die je installeerde (zoals jij dus de CD van Nachtleven gebruikt terwijl Gaan Het Maken later is uitgekomen) zal nooit lukken.

Zou dat misschien de oplossing kunnen zijn?
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door twinzz123 »

Jammer genoeg niet. Ik heb De Sims 2 Gaan het Maken aan PowerISO gekoppeld en opgestart, en dan zegt hij weer: Je start de verkeerde versie van De Sims 2 op. Start De SIms 2 Glamour - Accessoires op om te spelen. :cry:
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door ElvisFannetjeh »

Misschien kan dat omdat Glamour later is uitgebracht dan Gaan Het maken (paar maand later). Als je huisdieren (of een andere latere uitbreiding) download en installeert (dat is later uitgebracht dan Glamour) lukt het misschien wel.
Anders weet ik niet wat je nog kan doen.
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door twinzz123 »

Ik ben nu Sims 2 Huisdieren aan het downloaden. Bij mij duren de downloads heel lang, of wordt hij zomaar onderbroken, en kan hij niet opnieuw downloaden. Dat wordt dus maar afwachten :s
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door twinzz123 »

Blijkbaar downloade hij toch sneller dan ik had gedacht! Aan het einde van de installatie klikte ik op De Sims 2 Huisdieren opstarten, en hij werkte! Nu nog afwachten of hij gewoon als snelkoppeling ook werkt... Maar dat denk ik wel! Bedankt! :D
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Kan CD niet herkennen

Bericht door ElvisFannetjeh »

twinzz123 schreef:Blijkbaar downloade hij toch sneller dan ik had gedacht! Aan het einde van de installatie klikte ik op De Sims 2 Huisdieren opstarten, en hij werkte! Nu nog afwachten of hij gewoon als snelkoppeling ook werkt... Maar dat denk ik wel! Bedankt! :D
Ik ben heel blij voor je dat het werkt.
Veel speel plezier!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”