Directx9.0c

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
MrsCleverFoxie
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2015, 19:27
Contacteer:

Directx9.0c

Bericht door MrsCleverFoxie »

Ik besloot gister om mijn Sims 2's weer eens op mijn laptop te installeren, dat ging vrijwel perfect-, had alle uitbreidingen en accessoires braaf op volgorde geïnstalleerd. Ging ik gister spelen, het starte op zonder problemen etc. Eenmaal in-game was er echt een verschrikkelijk graphics probleem, het spel 'flikkerde' en mijn sims liepen rond met een onnozele zwarte vierkant aan hun voeten. Maar de game werkte! Nja, later ging dus gaan zoeken naar dit probleem op het internet -het bleek al bij meerderen voor te komen. Ze stelde een progamma voor 'Graphic Rule Maker.' Dus dacht ik, 'omg dit is perfect.' Toch niet. Download ik dat progamma, vink ik de dingen aan die ik dacht nodig te hebben om mijn game er weer fatsoenelijk uit te laten zien, start ik mijn spel, en natuurlijk- een fout melding. 'Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX9.0c en dat je de meest recente stuurprogamma's he geinstalleerd. Het progamma wordt nu afgesloten.'

Wat.

Heb dat progamma verwijderd, kreeg ik deze melding nog steeds. Installeer ik het weer, 't is er nog steeds. Iemand tips?
“So many people treat you like you're a kid so you might as well act like one and throw your television out of the hotel window.”
― Gerard Way <3
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door Sven »

Zou je een DxDiag mee kunnen sturen? Even kijken hoe het met je grafische kaart zit.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
MrsCleverFoxie
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2015, 19:27
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door MrsCleverFoxie »

Hier is mijn DxDiag :).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“So many people treat you like you're a kid so you might as well act like one and throw your television out of the hotel window.”
― Gerard Way <3
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door tarac »

Je hebt een Intel HD 4000 grafische kaart met slechts 64 MB aan eigen geheugen.
Gezien de verdere specificaties van je computer denk ik dat je switchable graphics hebt.
zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... index.html

Voor Sims 2 zou de Intel kaart voldoende moeten zijn.
Probeer hem eens te updaten
zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Kaart ... daten.html
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door Sven »

Maar, het rare is, er staat wel in dat je DirectX hebt, je hebt zelfs versie 11.
Afbeelding

Waar heeft dat dan mee te maken, Tarac, idd switchable graphics ofzo?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door tarac »

Diverse versies van directx kunnen moeiteloos naast elkaar werken.
Voor sommige spellen heb je nu eenmaal versie 9.0 nodig, ook al heb je zelf al versie 11.0
MrsCleverFoxie
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2015, 19:27
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door MrsCleverFoxie »

Dit is echt verschrikkelijk laat maar is er dan wel een manier om het te kunnen spelen?
“So many people treat you like you're a kid so you might as well act like one and throw your television out of the hotel window.”
― Gerard Way <3
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door Bee »

Heb je de suggesties van Tarac al bekeken?
Waarschijnlijk moet het gewoon lukken hoor!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door BanaanZombie »

Echt een jaar later haha

Heb je gekeken of je switchable graphics hebt? Heb je ook directx 9.0?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
MrsCleverFoxie
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2015, 19:27
Contacteer:

Re: Directx9.0c

Bericht door MrsCleverFoxie »

Ik heb directx 11 en switchable graphics, denk ik. Volgens mij draait mijn Sims altijd al op Nvidia, alleen weet ik niet of mijn Sims 2 op die al staat. Ik zal morgen eens kijken of het werkt! Ik kon het spel gewoon draaien, maar met zwakke grafische prestaties. Net wanneer ik mijn spel afsluite en het opnieuw wou opstarten kreeg ik de Directx melding. (Ja inderdaad een jaar later haha! Sims spelen komt nu eenmaal in vlagen he ;))
“So many people treat you like you're a kid so you might as well act like one and throw your television out of the hotel window.”
― Gerard Way <3
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”