Resolutie aanpassen

Hier kan je vragen stellen over het downloaden.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Hallo allemaal,

Ik heb met succes De Sims 2 geïnstalleerd via https://simsned.tarac.nl/de-sims-2/down ... stalleren/. Nu heb ik ook de graphics rules maker geïnstalleerd en toegepast. Alleen in mijn game is de resolutie niet aan te passen. Er staat alleen 800x600.

Dit staat bij mij in GRM; (heb ook op Add.. geklikt bij Device info)
Afbeelding
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door tarac »

Waarschijnlijk een heel domme vraag: Heb je wel op Save Files geklikt ?
Wanneer ik in de opties van de Sims 2 voor beeldscherm klik zie ik dit:

resolutie.JPG
Ik speel op 1920x1080 in een venster

Mijn scherm voor de Graphics Rule Maker is identiek aan die van jou.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Ja, gedaan! Ook geprobeerd om met Administrator te openen. Neem aan dat ik de game moet openen met 'The Sims 2 Ultimate Collection'.

Kan het misschien zo zijn dat ik Direct X niet heb geïnstalleerd bij de installatie van de Sims? Weet niet of dat per se nodig was.

Zou dit kunnen werken? https://simsvip.com/2014/07/20/the-sims ... ion-guide/
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door tarac »

Pomerani schreef: 19 jan 2020, 21:49 Ja, gedaan! Ook geprobeerd om met Administrator te openen. Neem aan dat ik de game moet openen met 'The Sims 2 Ultimate Collection'.

Kan het misschien zo zijn dat ik Direct X niet heb geïnstalleerd bij de installatie van de Sims? Weet niet of dat per se nodig was.

Zou dit kunnen werken? https://simsvip.com/2014/07/20/the-sims ... ion-guide/
Mijn spel opent met Villa & Tuin en ja, je hebt directx 9.0c nodig.
Die webpagina doet uiteindelijk hetzelfde a;s graphoics Rule Maker maar dan extra omslachtig.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

@ Pomerani

Ik ben niet zo heel erg thuis in sims 2 ... Maar kan het zijn dat je een eerder opgeslagen spel opent? In dat geval moet je dan eerst de scriptbestanden verwijderen anders laadt hij de oude instellingen. Of eerst even een nieuw spel openen na het toepassen van Graphic Rules en kijken of het dan wel lukt?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

tarac schreef: 20 jan 2020, 09:52
Pomerani schreef: 19 jan 2020, 21:49 Ja, gedaan! Ook geprobeerd om met Administrator te openen. Neem aan dat ik de game moet openen met 'The Sims 2 Ultimate Collection'.

Kan het misschien zo zijn dat ik Direct X niet heb geïnstalleerd bij de installatie van de Sims? Weet niet of dat per se nodig was.

Zou dit kunnen werken? https://simsvip.com/2014/07/20/the-sims ... ion-guide/
Mijn spel opent met Villa & Tuin en ja, je hebt directx 9.0c nodig.
Die webpagina doet uiteindelijk hetzelfde a;s graphoics Rule Maker maar dan extra omslachtig.
Ik heb DirectX 12, dus als ik 9 zou installeren zou ik er alleen maar op achteruit gaan toch?
Bee schreef: 20 jan 2020, 15:23 @ Pomerani

Ik ben niet zo heel erg thuis in sims 2 ... Maar kan het zijn dat je een eerder opgeslagen spel opent? In dat geval moet je dan eerst de scriptbestanden verwijderen anders laadt hij de oude instellingen. Of eerst even een nieuw spel openen na het toepassen van Graphic Rules en kijken of het dan wel lukt?
Dat zou nog kunnen. Welke bestanden moet ik dan verwijderen?
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Pomerani schreef: 20 jan 2020, 15:38
Bee schreef: 20 jan 2020, 15:23 @ Pomerani

Ik ben niet zo heel erg thuis in sims 2 ... Maar kan het zijn dat je een eerder opgeslagen spel opent? In dat geval moet je dan eerst de scriptbestanden verwijderen anders laadt hij de oude instellingen. Of eerst even een nieuw spel openen na het toepassen van Graphic Rules en kijken of het dan wel lukt?
Dat zou nog kunnen. Welke bestanden moet ik dan verwijderen?
Ik heb geen idee ... Google ook niet. Sims 2 heb ik zelf niet geïnstalleerd op mijn PC.
Ik weet iig dat bij sims 3 de scriptbestanden nogal eens in de weg zitten als je aanpassingen maakt.

Maak even een nieuw spel aan en kijk of het dan wel lukt?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door tarac »

Pomerani schreef: 20 jan 2020, 15:38
Ik heb DirectX 12, dus als ik 9 zou installeren zou ik er alleen maar op achteruit gaan toch?

Nee, DirextX 9 wordt gewoon naast DirectX 12 geinstalleerd. Het overschrijft DirectX12 dus niet.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

tarac schreef: 20 jan 2020, 16:45
Pomerani schreef: 20 jan 2020, 15:38
Ik heb DirectX 12, dus als ik 9 zou installeren zou ik er alleen maar op achteruit gaan toch?

Nee, DirextX 9 wordt gewoon naast DirectX 12 geinstalleerd. Het overschrijft DirectX12 dus niet.
Ik heb het via deze site geprobeerd https://www.microsoft.com/nl-nl/downloa ... x?id=34429 (stond hier ook al een keer op t forum) Maar dan zegt ie dat installatie niet nodig is, want er zijn al recentere versies geïnstalleerd op mijn pc.
Bee schreef: 20 jan 2020, 16:02
Pomerani schreef: 20 jan 2020, 15:38
Bee schreef: 20 jan 2020, 15:23 @ Pomerani

Ik ben niet zo heel erg thuis in sims 2 ... Maar kan het zijn dat je een eerder opgeslagen spel opent? In dat geval moet je dan eerst de scriptbestanden verwijderen anders laadt hij de oude instellingen. Of eerst even een nieuw spel openen na het toepassen van Graphic Rules en kijken of het dan wel lukt?
Dat zou nog kunnen. Welke bestanden moet ik dan verwijderen?
Ik heb geen idee ... Google ook niet. Sims 2 heb ik zelf niet geïnstalleerd op mijn PC.
Ik weet iig dat bij sims 3 de scriptbestanden nogal eens in de weg zitten als je aanpassingen maakt.

Maak even een nieuw spel aan en kijk of het dan wel lukt?
Voor mij is het ook een hele tijd geleden dat ik Sims 2 heb gespeeld en zou niet weten hoe je een nieuwe game start. :lol: Ik kan mijn saves niet eens vinden.

En voor de duidelijkheid; je moet deze resolutieinstellingen toch instellen in de buurt? Of moet je per se naar een familie gaan?
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Je spelgegevens staan sowieso in C:/documenten /Electronic Arts/de sims 2

Nieuw spel: de map van de Sims 2 even (tijdelijk) hernoemen en dan een spel starten. Je krijgt daar dan een nieuwe sims 2 map.

Edit: ja ik denk in de buurt
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Bee schreef: 21 jan 2020, 15:31 Je spelgegevens staan sowieso in C:/documenten /Electronic Arts/de sims 2

Nieuw spel: de map van de Sims 2 even (tijdelijk) hernoemen en dan een spel starten. Je krijgt daar dan een nieuwe sims 2 map.

Edit: ja ik denk in de buurt
Maar dan klopt die link in GRM toch ook niet meer?
En welke map precies, want mijn Sims 2 staat geïnstalleerd in Program files. Ik heb deze mappen:
Afbeelding
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Pomerani schreef: 21 jan 2020, 15:51
Bee schreef: 21 jan 2020, 15:31 Je spelgegevens staan sowieso in C:/documenten /Electronic Arts/de sims 2

Nieuw spel: de map van de Sims 2 even (tijdelijk) hernoemen en dan een spel starten. Je krijgt daar dan een nieuwe sims 2 map.

Edit: ja ik denk in de buurt
Maar dan klopt die link in GRM toch ook niet meer?
En welke map precies, want mijn Sims 2 staat geïnstalleerd in Program files. Ik heb deze mappen:
Ja dat klopt, dat zijn je installatiebestanden.
Ieder simsspel maakt ook spelgegevens aan in C:Documenten/Electronic Arts. Daar vind je ook je Saves etc.

Deze map moet je hebben (ik heb alleen sims 3 en 4 en eilandverhalen):
1.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Bee schreef: 21 jan 2020, 17:14
Ja dat klopt, dat zijn je installatiebestanden.
Ieder simsspel maakt ook spelgegevens aan in C:Documenten/Electronic Arts. Daar vind je ook je Saves etc.

Deze map moet je hebben (ik heb alleen sims 3 en 4 en eilandverhalen):
1.JPG
Volgens mij heb ik die echt niet. Kan misschien zijn dat ik helemaal nog geen familie ben gestart.

Maar anders dan dit, nog een andere oplossing? Spelen in deze resolutie is gewoon niet leuk. Ik kan het misschien nog handmatig proberen zoals beschreven in de link die ik eerder postte.
Ik ben een paar dagen niet thuis dus kan volgende week pas weer dingen proberen.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Pomerani schreef: 23 jan 2020, 02:35
Bee schreef: 21 jan 2020, 17:14
Ja dat klopt, dat zijn je installatiebestanden.
Ieder simsspel maakt ook spelgegevens aan in C:Documenten/Electronic Arts. Daar vind je ook je Saves etc.

Deze map moet je hebben (ik heb alleen sims 3 en 4 en eilandverhalen):
1.JPG
Volgens mij heb ik die echt niet. Kan misschien zijn dat ik helemaal nog geen familie ben gestart.

Maar anders dan dit, nog een andere oplossing? Spelen in deze resolutie is gewoon niet leuk. Ik kan het misschien nog handmatig proberen zoals beschreven in de link die ik eerder postte.
Ik ben een paar dagen niet thuis dus kan volgende week pas weer dingen proberen.

Als je die map niet hebt in documenten/Electronic Arts dan heb je nog nooit een spel gestart. De resolutie moet je ook in het spel zelf ingeven. Zie ook Tarac's plaatje:
resolutie.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Bee schreef: 23 jan 2020, 11:11
Pomerani schreef: 23 jan 2020, 02:35
Bee schreef: 21 jan 2020, 17:14
Ja dat klopt, dat zijn je installatiebestanden.
Ieder simsspel maakt ook spelgegevens aan in C:Documenten/Electronic Arts. Daar vind je ook je Saves etc.

Deze map moet je hebben (ik heb alleen sims 3 en 4 en eilandverhalen):
1.JPG
Volgens mij heb ik die echt niet. Kan misschien zijn dat ik helemaal nog geen familie ben gestart.

Maar anders dan dit, nog een andere oplossing? Spelen in deze resolutie is gewoon niet leuk. Ik kan het misschien nog handmatig proberen zoals beschreven in de link die ik eerder postte.
Ik ben een paar dagen niet thuis dus kan volgende week pas weer dingen proberen.

Als je die map niet hebt in documenten/Electronic Arts dan heb je nog nooit een spel gestart. De resolutie moet je ook in het spel zelf ingeven. Zie ook Tarac's plaatje:
resolutie.JPG
Het probleem is dus dat die resolutie er niet bij staat. Maar ik zal het volgende week proberen met een familie gestart te hebben.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Pomerani schreef: 23 jan 2020, 18:47
Het probleem is dus dat die resolutie er niet bij staat. Maar ik zal het volgende week proberen met een familie gestart te hebben.
Dan had je dus toch een spel gestart? Anders kun je ook niet bij de spelopties.
Dan moet je ook een map Sims 2 hebben in C:/Documenten/Electronic Arts.
Zodra je een spel start verschijnt die map daar.

Okay, we wachten het even af. :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Ik heb de resolutie handmatig aangepast zoals in het linkje beschreven die ik hier eerder had gepost. Dit heeft gewerkt. Echter nu zie ik schaduwen als grote zwarte vlakken eronder. Ik zou de schaduwen kunnen uitschakelen, maar dat vind ik niet zo mooi. Ik heb deze mod gedownload http://modthesims.info/download.php?t=569585 , maar ik kom er niet uit waar ik deze precies moet plaatsen. De auteur heeft zelf ook niet echt een idee. Mijn Downloads-map heb ik gezet in The Sims 2 Ultimate Collection > The Sims 2 Mansion and Garden Stuff > TSData > Res > Catalog > Bins. Ik kan me niet herinneren of er nou een aparte map was voor Mods en eentje voor CC. Tot nu toe waar ik de mod ook neerzet, doet deze het niet.
Wat ik ook zou willen kunnen aanpassen, is de optie Gladde randen. Deze kan ik nu niet wijzigen. Komt dit door de resolutie of heeft dit een andere oorzaak? En hoe kan ik dit alsnog aanpassen? Zou graag hoge gladde randen willen.

EDIT: Heb de gladde randen kunnen fixen. Heb deze handleiding gevolgd https://simscommunity.info/2016/04/27/t ... m-shadows/ Deze vertelt ook over de schaduw mod, maar dit werkt bij mij dus niet.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Pomerani schreef: 31 jan 2020, 16:01 Ik heb de resolutie handmatig aangepast zoals in het linkje beschreven die ik hier eerder had gepost. Dit heeft gewerkt. Echter nu zie ik schaduwen als grote zwarte vlakken eronder. Ik zou de schaduwen kunnen uitschakelen, maar dat vind ik niet zo mooi. Ik heb deze mod gedownload http://modthesims.info/download.php?t=569585 , maar ik kom er niet uit waar ik deze precies moet plaatsen. De auteur heeft zelf ook niet echt een idee. Mijn Downloads-map heb ik gezet in The Sims 2 Ultimate Collection > The Sims 2 Mansion and Garden Stuff > TSData > Res > Catalog > Bins. Ik kan me niet herinneren of er nou een aparte map was voor Mods en eentje voor CC. Tot nu toe waar ik de mod ook neerzet, doet deze het niet.
Wat ik ook zou willen kunnen aanpassen, is de optie Gladde randen. Deze kan ik nu niet wijzigen. Komt dit door de resolutie of heeft dit een andere oorzaak? En hoe kan ik dit alsnog aanpassen? Zou graag hoge gladde randen willen.

EDIT: Heb de gladde randen kunnen fixen. Heb deze handleiding gevolgd https://simscommunity.info/2016/04/27/t ... m-shadows/ Deze vertelt ook over de schaduw mod, maar dit werkt bij mij dus niet.
Bij je Mod zie ik deze handleiding:
Basic Download and Install Instructions:

1. Download: Click the download link to save the .rar or .zip file(s) to your computer.

2. Extract: Use WinRAR (Windows) or Stuffit (Mac) to extract the .package file(s) from the .rar or .zip file(s).

3. Place in Downloads Folder: Cut and paste the .package file(s) into your Downloads folder:
Origin (Ultimate Collection): Users\(Current User Account)\Documents\EA Games\The Sims™ 2 Ultimate Collection\Downloads\
Non-Origin, Windows XP: Documents and Settings\(Current User Account)\My Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads\
Non-Origin, Windows Vista/7/8: Users\(Current User Account)\Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads\
Mac: Users\(Current User Account)\Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads\
If you don't have a Downloads folder, just make one. See instructions at: Game Help: No Downloads Folder.
Placing this mod in the game installation folders is not recommended.

Need more information?
For a full, complete guide to downloading complete with pictures and more information, see: Game Help: Downloading for Fracking Idiots.

Custom content not showing up in the game? See: Game Help: Getting Custom Content to Show Up.
Anyone can use both .rar and .zip files easily! On Windows, use WinRAR. On Mac, use Stuffit.
Dus toch weer die map in Documenten.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Bee schreef: 31 jan 2020, 16:22
Pomerani schreef: 31 jan 2020, 16:01 Ik heb de resolutie handmatig aangepast zoals in het linkje beschreven die ik hier eerder had gepost. Dit heeft gewerkt. Echter nu zie ik schaduwen als grote zwarte vlakken eronder. Ik zou de schaduwen kunnen uitschakelen, maar dat vind ik niet zo mooi. Ik heb deze mod gedownload http://modthesims.info/download.php?t=569585 , maar ik kom er niet uit waar ik deze precies moet plaatsen. De auteur heeft zelf ook niet echt een idee. Mijn Downloads-map heb ik gezet in The Sims 2 Ultimate Collection > The Sims 2 Mansion and Garden Stuff > TSData > Res > Catalog > Bins. Ik kan me niet herinneren of er nou een aparte map was voor Mods en eentje voor CC. Tot nu toe waar ik de mod ook neerzet, doet deze het niet.
Wat ik ook zou willen kunnen aanpassen, is de optie Gladde randen. Deze kan ik nu niet wijzigen. Komt dit door de resolutie of heeft dit een andere oorzaak? En hoe kan ik dit alsnog aanpassen? Zou graag hoge gladde randen willen.

EDIT: Heb de gladde randen kunnen fixen. Heb deze handleiding gevolgd https://simscommunity.info/2016/04/27/t ... m-shadows/ Deze vertelt ook over de schaduw mod, maar dit werkt bij mij dus niet.
Bij je Mod zie ik deze handleiding:
Basic Download and Install Instructions:

1. Download: Click the download link to save the .rar or .zip file(s) to your computer.

2. Extract: Use WinRAR (Windows) or Stuffit (Mac) to extract the .package file(s) from the .rar or .zip file(s).

3. Place in Downloads Folder: Cut and paste the .package file(s) into your Downloads folder:
Origin (Ultimate Collection): Users\(Current User Account)\Documents\EA Games\The Sims™ 2 Ultimate Collection\Downloads\
Non-Origin, Windows XP: Documents and Settings\(Current User Account)\My Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads\
Non-Origin, Windows Vista/7/8: Users\(Current User Account)\Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads\
Mac: Users\(Current User Account)\Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads\
If you don't have a Downloads folder, just make one. See instructions at: Game Help: No Downloads Folder.
Placing this mod in the game installation folders is not recommended.

Need more information?
For a full, complete guide to downloading complete with pictures and more information, see: Game Help: Downloading for Fracking Idiots.

Custom content not showing up in the game? See: Game Help: Getting Custom Content to Show Up.
Anyone can use both .rar and .zip files easily! On Windows, use WinRAR. On Mac, use Stuffit.
Dus toch weer die map in Documenten.
Ik heb een mapje op mijn SSD schijf staan, wat ik raar vind, omdat ik m op mijn HDD heb geïnstalleerd.

Mijn CC doet het wel, maar kan geen enkele CC make up applyen op mijn Sim. Dan druk ik erop en gebeurt er niks. Hoe kan ik dit nou weer oplossen? Ik heb maar één eyeliner die werkt, de rest werkt niet.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Pomerani schreef: 31 jan 2020, 21:22 Ik heb een mapje op mijn SSD schijf staan, wat ik raar vind, omdat ik m op mijn HDD heb geïnstalleerd.

Mijn CC doet het wel, maar kan geen enkele CC make up applyen op mijn Sim. Dan druk ik erop en gebeurt er niks. Hoe kan ik dit nou weer oplossen? Ik heb maar één eyeliner die werkt, de rest werkt niet.
Ik heb geen idee. Waarschijnlijk is het een kwestie van even je scriptbestanden verwijderen. Ik weet zelf niet hoe je die verwijdert bij de sims 2. Kun je een screen maken van die map op je SSD?

Kan iemand die Sims 2 geïnstalleerd heeft staan vertellen waar de spelbestanden terecht komen bij de installatie die Pomerani heeft?
(De Sims 2 - All-In?)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door tarac »

Bee schreef: 01 feb 2020, 13:24
Kan iemand die Sims 2 geïnstalleerd heeft staan vertellen waar de spelbestanden terecht komen bij de installatie die Pomerani heeft?
(De Sims 2 - All-In?)
Documenten -> EA Games -> The Sims 2
The Sims 2.JPG
Ik gebruik geen downloads, dus mapje Downloads ontbreekt in dit overzicht
Aangezien de SSD meestal als drive C wordt aangemerkt zal dit mapje in C staan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Bedankt Tarac!
Pomerani schreef: 31 jan 2020, 21:22 Ik heb een mapje op mijn SSD schijf staan, wat ik raar vind, omdat ik m op mijn HDD heb geïnstalleerd.

Mijn CC doet het wel, maar kan geen enkele CC make up applyen op mijn Sim. Dan druk ik erop en gebeurt er niks. Hoe kan ik dit nou weer oplossen? Ik heb maar één eyeliner die werkt, de rest werkt niet.
Je zou je Mods even per groep kunnen controleren of ze nog werken naar behoren. (Deze staan dus in de map die Tarac liet zien, bij jou op je SSD schijf!) Het kan natuurlijk ook zijn dat sommige CC een update nodig heeft. In dat geval zul je dat bij de makers moeten controleren.

Wat ik allereerst zou doen is even kijken of het vernieuwen van de cachebestanden helpt.
Ik vond een mooie Tutorial op Mod The Sims hoe je dat het beste kunt doen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Ik heb het gevonden, ze moeten inderdaad in het mapje Documenten > EA Games > Sims 2 > Downloads. Maar wat ik niet begrijp, ik heb alles op mijn HDD-schijf (D) geïnstalleerd en nog staan er mappen op mijn SSD (C). Nu komen dus al mijn downloads op mijn kleine SSD, die al bijna vol staat. Volgens mij was het moeilijk om mijn Documentenmap op mijn HDD te zetten. Is het misschien mogelijk om alleen EA games op mijn HDD te zetten? Gewoon verslepen naar die schijf is niet wat je moet doen denk ik.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Bee »

Pomerani schreef: 02 feb 2020, 13:45 Ik heb het gevonden, ze moeten inderdaad in het mapje Documenten > EA Games > Sims 2 > Downloads. Maar wat ik niet begrijp, ik heb alles op mijn HDD-schijf (D) geïnstalleerd en nog staan er mappen op mijn SSD (C). Nu komen dus al mijn downloads op mijn kleine SSD, die al bijna vol staat. Volgens mij was het moeilijk om mijn Documentenmap op mijn HDD te zetten. Is het misschien mogelijk om alleen EA games op mijn HDD te zetten? Gewoon verslepen naar die schijf is niet wat je moet doen denk ik.
Nee dat moet op een speciale manier. Zie dit topic:
http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=7&t=3441
Ik neem tenminste aan dat dit ook met de map EA Games van sims 2 kan.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Resolutie aanpassen

Bericht door Pomerani »

Bee schreef: 02 feb 2020, 13:54
Nee dat moet op een speciale manier. Zie dit topic:
http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=7&t=3441
Ik neem tenminste aan dat dit ook met de map EA Games van sims 2 kan.
Ik moet sowieso een keer mijn hele User map op mijn HDD zetten. Ik ga dit later doen, ik laat het voor nu even op mijn SSD. Ook de schaduwmod heb ik in deze downloadsmap geplaatst, deze doet het nu ook.
Bedankt iedereen!
~ Soy la puta ama ~
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Downloaden”