Spel start niet op, foutmeldingen

Hier kan alle vragen stellen met betrekking tot Sims 1.
Plaats reactie
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Spel start niet op, foutmeldingen

Bericht door Lautje28 »

Laatst vond ik mijn oude Sims 1-spellen weer terug, en het leek me onwijs gaaf om weer eens een keer te spelen.
Alles geïnstalleerd, en 1 dagje kunnen spelen zonder problemen, bij de volgende keer openen deed het spel het niet meer en kwam de volgende melding:
We hebben gemerkt dat je een ander uitbreidingspakket van The Sims geïnstalleerd hebt na The Sims Abracadabra. Om dit goed te laten werken zal The Sims Abracadabra je installatie updaten. Klik op OK om door te gaan.


Klik ik op OK, dan vraagt het mij of ik mijn spel wil deïnstalleren, wat ik dus niet wil. Is hier een oplossing voor?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel start niet op, foutmeldingen

Bericht door BanaanZombie »

Met welk spel start je op?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Re: Spel start niet op, foutmeldingen

Bericht door Lautje28 »

Gewoon met Abracadabra

EDIT: Ik vond dit net
http://tarac.nl/Sims-1/Installeren.html
En heb het volgens dat laatste stukje gedaan, Deluxe opnieuw geïnstalleerd net, maar alle uitbreidingen kan ik niet installeren.. Wanneer ik de autoplay krijg staat er 'spelen', en als ik daar op klik zegt ie dat ik de verkeerde cd heb..
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel start niet op, foutmeldingen

Bericht door tarac »

Wanneer je Deluxe opnieuw hebt geinstalleerd, dan moet je natuurlijk ook met Deluxe spelen.
Je andere uitbreidingen zullen waardeloos geworden zijn.

Overigens, heb je ook de NoCd geinstalleerd ?
zie http://tarac.nl/Sims-1/NoCD-cracks.html

Heb je de oude uitbreidingen uit het register verwijderd ?
zie http://tarac.nl/Sims-1/Register%20verwijderen.html
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Re: Spel start niet op, foutmeldingen

Bericht door Lautje28 »

Ik weet niet meer hoe ik het nou heb gedaan, maar ik heb alle 'The Sims' en Maxis bestanden die ik zag staan verwijderd, overal waar ik keek, vervolgens alles opnieuw geinstalleerd, en nu werkt het weer (Ik zie nu dat ik het inderdaad op die manier heb gedaan)
1 probleem, gisteren was ik aan het spelen en viel ie uit, met de melding dat het spel niet meer werkte, gelukkig kon ik hem gewoon weer opstarten, maar ineens was mijn huis verdwenen, alles was gras, je zag de sims nog, maar de meubels waren weg, de muren, de vloeren. Af en toe kwamen er een aantal meubels tevoorschijn, en verdwenen ze weer. Als ik in het buurtoverzicht kijk zit er ook een raar groen vlak, als 'oplossing' heb ik de familie naar een andere kavel verhuisd, en geen problemen. Die andere kavel blijft onbruikbaar. Nou hoop ik niet dat het bij die andere dan ook gaat gebeuren

Hier een screenshot
Afbeelding
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel start niet op, foutmeldingen

Bericht door tarac »

Waarschijnlijk is je buurt door de vastloper niet goed opgeslagen en een beetje "verziekt".
Wanneer je de buurt wilt herstellen naar de oorspronkelijke toestand, doe dan het volgende:

Ga naar de map waar je de Sims hebt geinstalleerd, standaard is dat C:\Program Files(x86) - Maxis - The Sims
Zoek de mappen UserData, (buurt 1)
UserData = buurt 1
UserData 2 = buurt 2
UserData3 t/m 8 zijn dus de buurten 3 t/m 8

De hele buurt is beschadigd
Zit jouw probleem in buurt 1, zoek UserData en noem het UserData_oud
Klik met rechts op UserData1, kies Kopieren. Ga naar een open plekje in die map, klik weer met rechts en kies Plakken.
Niet kiezen voor vervangen. Je krijgt nu een mapje UserData1-kopie
Wijzig die naam weer in UserData en je buurt is volledig vernieuwd.
Je huizen die je gebouwd hebt, met uitzondering van je defecte huis, kan je dan weer overzetten uit UserData_Oud naar de nieuwe map UserData.
Let dus op de huisnummers.

Slechts 1 kavel is beschadigd
Is er slechts 1 kavel beschadigd, b.v. House47, kopieer dan House47 uit een andere UserData map naar de UserData map voor jouw gewenste buurt

Bouwen van 1 wijk met allemaal dezelfde huizen
Wil je b.v. 4 huizen die identiek zijn aan zeg House47, kopieer dan House47 naar House48,49,50

zie ook http://tarac.nl/Sims-1/Eindeloos%20herhalen.html
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Re: Spel start niet op, foutmeldingen

Bericht door Lautje28 »

Gelukt! Bedankt (:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Sims-spellen - Sims 1”