Sims 1 Complete Collectie 16:9?

Hier kan alle vragen stellen met betrekking tot Sims 1.
Plaats reactie
niekgrijz
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2015, 11:09
Contacteer:

Sims 1 Complete Collectie 16:9?

Bericht door niekgrijz »

Hallo allemaal!

Ik heb de sims 1 complete collectie gedownload via een torrent en hij werkt super goed! Ik had eerst de originele spellen maar die werkten niet met mijn computer. Ik heb Windows 8.1. Het probleem is dat ik nu de sims in 4:3 formaat speel dus vierkant terwijl ik een widescreen computerbeeld heb, is het misschien mogelijk om de sims 1 in 16:9 (widescreen) te spelen? Ik speel de 800x600 optie omdat ik in de 1024x versie te klein beeld vind. Ik weet dat er een soort patch voor is maar alle links doen het niet meer.

Groet Niek
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Sims 1 Complete Collectie 16:9?

Bericht door Sven »

1024 is eigenlijk de enige optie bij widescreen, en volgens mij is er geen optie dat je de ratio aan kan passen.
De patch weet ik niet, heb je die ergens op de sites van dit forum gevonden?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 1 Complete Collectie 16:9?

Bericht door tarac »

Ik moet je helaas teleurstellen, Sims-1 is niet geschikt voor breedbeeld.
Je kan natuurlijk je snelkoppeling naar het spel instellen op een andere resolutie door er met rechts op te klikken, eigenschappen te kiezen en in het venstertje Doel helemaal achteraan een spatie en dat -r en een bepaalde resolutie in te tikken, b.v. -r1024*768.
Maar ook wanneer je de juiste resolutie voor jouw computer kiest, dan zal het beeld vervormd worden. Cirkels zijn niet meer rond maar ovaal.
(vergelijkbaar met wanneer je een oude videoband op je TV afspeelt en de instelling Panaorma kiest, dan krijg je afgeplatte hoofden e.d.)
niekgrijz
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2015, 11:09
Contacteer:

Re: Sims 1 Complete Collectie 16:9?

Bericht door niekgrijz »

hmm Oke ik vind het nog wel bijzonder dat mijn windows 8 laptop na wat sleutelen zon oud spel nog zo goed kan draaien! Het installeren van sims 1 is namelijk niet makkelijk. Heb weken geprobeerd uitbreidingen te installeren, kreeg alleen maar foutmeldingen enzo... Daarom heb ik hem maar ''illegaal'' gedownload. Bedankt voor jullie tijd!

EDIT:
Mag ik dan toch vragen hoe dat -r enzo moet want ik ga naar mijn snelkoppeling/eigenschappen/doel : ga ik helemaal naar het einde en typ dan <spatie>-r1080*720 maar er gebeurd niks ik heb ookal i.p.v * x geprobeerd :(

Gaarne je bericht wijzigen als je nog iets wilt toevoegen en er heeft nog niemand gereageerd en er is nog geen uur voorbij sinds je oorspronkelijke bericht. Lees nog even de forumregels door. (Bee)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 1 Complete Collectie 16:9?

Bericht door tarac »

Sims-1 ondersteunt slechts 2 resoluties:
800 x 600
1024 x 768
Plaats reactie

Terug naar “Overige Sims-spellen - Sims 1”