Installeren in windows 10

Hier kan alle vragen stellen met betrekking tot Sims 1.
Melike
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2016, 22:50
Contacteer:

Installeren in windows 10

Bericht door Melike »

Hallo :)

Ik heb een nieuwe laptop met windows 10, maar mijn goeie ouwe sims 1 wil hierop niet installeren. Hij leest de cd wel, maar het lukt me niet om de installatie te starten. Uitleg die ik via google vond ging veelal over weer kunnen spelen na de upgrade naar windows 10, maar ik moet dus een hele nieuwe installatie uitvoeren en dat lukt niet. Iemand tips?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tarac »

Start je computer opnieuw op
Zet CD1 in je computer
Open het mapje Setup
Dubbeklik op Setup-Dutch

En het gaat installeren.
Klik niet op andere bestanden zoals b.v. Start want dan gebeurt er niets en moet je om alles weer te laten werken je computer opnieuw opstarten.
Melike
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2016, 22:50
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door Melike »

Dankjewel, de installatie is gelukt, alle uitbreidingen staan er ook op :)

Alleen als ik wil spelen (het autoplay menu verschijnt gewoon) krijg ik een 'acces denied'-melding met 'please login with administrator privileges and try again'. Hoe kom ik daar van af?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tarac »

Ga naar Program Files(x86) - Maxis - The Sims.
Klik met rechts op het programma Sims (soort blauw verkeersbord) en kies Uitvoeren als Administrator.
sims.PNG
Maak er eventueel een snelkoppeling voor op je bureaublad

Plaats een NoCD crack van je hoogste uitbreiding (Abracadabra ?) dan hoef je niet meer met een CD in je laptop te spelen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Melike
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2016, 22:50
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door Melike »

Ik krijg wel de vraag of ik wil dat het programma wijzigingen aanbrengt, maar ik kan ja klikken wat ik wil er gebeurt niks. Ook niet als ik hetzelfde doe bij het bestand op de cd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tarac »

Heb je administrator-rechten op je computer ?
Ben je de enige gebruiker van de computer of zijn er meerdere accounts ingesteld ?
Melike
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2016, 22:50
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door Melike »

Ik ben de enige gebruiker, kon op m'n outlook-account nog iets extra instellen, maar ook dat maakt geen verschil.
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tiny0190 »

Eindeloos Updaten:

Je krijgt steeds maar weer opnieuw die mededelingen over Oude Stadshart, Vakantiebestemmingen, Sterrenstad, Magiestad e.d. Het houdt maar niet op.

Klik HIER voor de oplossing

Dit bericht zie ik bij de probleemoplossingen staan op simsforum installeren Sims1
Echter zie ik het woord HIER niet blauw gedrukt dus ik ka deze niet openen voor de oplossing,
Ik heb Sims 1 gedownload en hij doet het perfect maar blijft mededelingen geven zoals hierboven beschreven
vreselijk irritant is dit!
hoe kan ik dit stoppen?
ik heb windows 10
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door Bee »

Don't let anybody tell you what you cannot do ...
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tiny0190 »

Ja ik had het al gevonden Bee, alsnog bedankt
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tiny0190 »

Nou ,niet gelukt !
ik had beestenboel,superstar en Abacadabra dus userDate 6 7en 8 zo gedaan als omschreven,
helaas blijven ze steeds opnieuw opladen pff
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door Bee »

Misschien heb je dan toch de verkeerde buurten aangepast? Het spel waar je mee start is volgens mij de Userdata..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tiny0190 »

die had ik eerst gedaan ,ik ga nu userdata 2 en 3 proberen
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tiny0190 »

Sorry!
Weer niet gelukt,ik heb elke User data verandert nu.
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tiny0190 »

Ik heb nieuwe lege werelden gedownload, Waar in het spel moet ik deze plaatsen?
Ik heb winrar en de Ad on Handler maar deze laatste zegd dat ik geen bestanden heb geplaatst dus .
tiny0190
Gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2017, 12:37
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tiny0190 »

tiny0190 schreef:Ik heb nieuwe lege werelden gedownload, Waar in het spel moet ik deze plaatsen?
Ik heb winrar en de Ad on Handler maar deze laatste zegd dat ik geen bestanden heb geplaatst dus .

Nadat ik nieuwe werelden heb gedownload, gewoon op goed geluk in het Sims mapje uitgepakt met Winrar.
alles doet het nu supergoed!
Ik heb reeds mijn eerste Simmiesfamilie
groetjes
tiny
NaaomiiJay

Re: Installeren in windows 10

Bericht door NaaomiiJay »

Hallo
Ik heb ook windows 10 op mijn laptop, nu heb ik het spel sims deluxe edition al wel geinstalleerd maar als ik hem open en op spelen druk doet hij niks! Ik had al gelezen dat verschillende dingen kon doen om het spel te laten werken maar bij mij doet hij nog niks! Je hoort dat de laptop aan het laden is als je op spelen drukt maar verder doet hij niks en stop hij ook met het haden.. kan iemand mij hier bij helpen?? Zou graag de oude vertroude verslaafde spelletje weer willen spelen

Groetjess
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door Bee »

NaaomiiJay schreef:Hallo
Ik heb ook windows 10 op mijn laptop, nu heb ik het spel sims deluxe edition al wel geinstalleerd maar als ik hem open en op spelen druk doet hij niks! Ik had al gelezen dat verschillende dingen kon doen om het spel te laten werken maar bij mij doet hij nog niks! Je hoort dat de laptop aan het laden is als je op spelen drukt maar verder doet hij niks en stop hij ook met het haden.. kan iemand mij hier bij helpen?? Zou graag de oude vertroude verslaafde spelletje weer willen spelen

Groetjess
Loop even na of je HIER een antwoord kunt vinden. Bijvoorbeeld dat je aangemeld moet zijn als Administrator. Sims 1 heb ik zelf niet echt ervaring mee hahaha :mrgreen:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tarac »

Je kunt ook dit proberen:
  1. Klik met rechts op de snelkoppeling van het spel
  2. Kies Eigenschappen
  3. Klik op tabblad Comptabiliteit
  4. Zet een vinkje bij Comptabilteitsmodus
  5. Kies Windows 7
  6. Zet vinkjes bij Optimaliseren voor volledig scherm uitschakelen en Programma als Administrator uitvoeren.
  7. Klik op Toepassen en OK
comptabiliteit.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ANGELAATJJE87
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2019, 21:43
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door ANGELAATJJE87 »

goedenavond,

ik ben de laatste paar dagen ook bezig om de sims 1 weer te downloaden en heb al van alles geprobeerd zoals hier is aanbevolen, als administrator uitvoeren, het rar bestandje gedownload en het #crack bestandje gewisseld maar openen van het spel doet hij niet en ik heb tot nu toe alleen de allereerste sims geïnstalleerd en nog geen uitbreiding. de cd gaat niet eens draaien als ik op de snelkoppeling klik. iemand nog ideeën?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tarac »

ANGELAATJJE87 schreef: 27 sep 2019, 21:50 goedenavond,

ik ben de laatste paar dagen ook bezig om de sims 1 weer te downloaden en heb al van alles geprobeerd zoals hier is aanbevolen, als administrator uitvoeren, het rar bestandje gedownload en het #crack bestandje gewisseld maar openen van het spel doet hij niet en ik heb tot nu toe alleen de allereerste sims geïnstalleerd en nog geen uitbreiding. de cd gaat niet eens draaien als ik op de snelkoppeling klik. iemand nog ideeën?
Ja dat klopt, zelfs met de originele CD's lukt het mij ook niet meer.
Wat wel lukt is de complete Sims 1 serie te downloaden - zie DEZE PAGINA en te installaren.
Verwijder eerst je al (mislukte) installatie van de Sims. In de download van het basisspel zit een mapje Eraser, open dat en dubbeklik op SimsEraser.exe.
ANGELAATJJE87
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2019, 21:43
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door ANGELAATJJE87 »

Dankjewel, ik zal dat eens proberen.
ANGELAATJJE87
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2019, 21:43
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door ANGELAATJJE87 »

De laatste keer is het me gelukt om er een aantal te installeren en wat me opviel was dat vanaf de sims hotdate hij steeds zegt dat mijn RAM geheugen te weinig is met wat het spel nodig heeft, en dat is best gek want er staat 16GB op de pc en het spel vereist maar 64 mb. heb jij die melding ook wel eens gehad?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door tarac »

ANGELAATJJE87 schreef: 11 okt 2019, 20:13 De laatste keer is het me gelukt om er een aantal te installeren en wat me opviel was dat vanaf de sims hotdate hij steeds zegt dat mijn RAM geheugen te weinig is met wat het spel nodig heeft, en dat is best gek want er staat 16GB op de pc en het spel vereist maar 64 mb. heb jij die melding ook wel eens gehad?
Die melding is heel normaal. Het oude The Sims is nog gebaseerd op geheugen van max. 156 MB en de "meting" van het geheugen loopt dus vast op de - voor die tijd - ondenkbare - geheugens van vele GB, (in jouw geval 16 GB). Die melding mag je dus gewoon negeren.
Overigens wordt het installeren van dit oude programma steeds moeilijker onder de nieuwe Windows.
Reden waarom er een all-in-one is gemaakt die WEL met Windows 10 kan omgaan.

Zelfs met de originele schijfjes lukt het mij niet meer om de Sims-1 per uitbreiding te installeren.
Eén van de redenen is dat het programma wil updaten via een niet meer bestaande netwerk-link.
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Installeren in windows 10

Bericht door Lurania »

Daar was ik weer, hallo!

Sinds kort heb ik windows 10 op een laptop en ik krijg de Sims 1 niet geïnstalleerd. Ik heb de all-in-one gedownload en gekoppeld, daarna rechtsgeklikt op "Start.exe" en deze uitgevoerd als Administrator. Daarna komt echter het probleem; normaal krijg je dan het muziekje en het programma met vier opties: "Install, Visit thesims.com, more information, exit" (Of, "Play, visit, more information, exit als het programma is geinstalleerd.)

Nou, ik heb dus het tweede scherm. In plaats van "install" staat er "Play", alsof hij al geïnstalleerd is geweest.. maar dat is hij niet! Ik heb het "eraser mapje" geopend en deze gebruikt, hij zegt dat alle registermeldingen weg zijn, maar nog steeds "play". Ik heb de all-in-one opnieuw gedownload en de tweede gekoppeld, zelfde probleem.


Okay, dit wordt steeds vreemder. Ik heb op "play" geklikt en hij laadde goed, alle buurten langs geweest zodat alles zich kon installeren, daarna op een familie geklikt. Alles zag er goed uit, kon dingen doen, met sims praten, zwemmen.. Daarna opgeslagen en weer opnieuw opgestart, hij laadde het exacte moment in dat ik had opgeslagen. Hij reageert dus precies zoals hij zou moeten doen.

Heb hem net nagekeken en hij staat zelfs onder "program data - maxis - Sims 1" maar ik weet dus 100% zeker dat ik hem nooit heb geïnstalleerd! Ik begrijp er niets van..
Plaats reactie

Terug naar “Overige Sims-spellen - Sims 1”