Forumregels

Lees dit eerst voordat je gaat beginnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Forumregels

Bericht door Sven »

Dit zijn de regels die we hanteren op het forum, en het is de bedoeling dat je de regels kent en ze niet overtreedt. De staff controleert of iedereen zich aan de regels houdt, en geeft waarschuwingen aan mensen die ze overtreden. Mocht je iemand zien die een regel overtreedt, kan je dat bericht melden aan de staff.

Algemeen
  • Geen aanstootgevend/obsceen materiaal, geen 18+ materiaal.
  • Je mag geen email-adressen posten. Als je een email-adres wil geven, doe dat dan via privé berichten.
  • Geen social media delen via het forum! Dit kan je invullen in je profiel of via PB's.
  • Je hebt respect voor andere leden. Respectloos gedrag is absoluut niet toegestaan! Ook is het niet toegestaan respectloos gedrag te tonen in privé berichten. PB's kunnen worden gemeld aan moderators, denk dus goed na over wat je schrijft!
    Onder respectloos gedrag valt uitschelden, bewust kwetsen of beledigen, racisme en discriminatie en belachelijk maken om wat voor reden dan ook.
  • Ruziemaken is niet toegestaan. Ga ruzies uit de weg, wees wijs genoeg en reageer een keer niet als je denkt dat het uit de hand loopt.
  • Geen advertenties zonder overleg met een lid van de staff! Mocht je toch adverteren zonder overleg, wordt het bericht/onderwerp verwijderd en krijg je een waarschuwing.
  • Mocht er in een onderwerp een regel staan, dan hou je je aan die regel! Mocht deze regel toch genegeerd worden, riskeer je een waarschuwing.
  • Het posten van links naar andere websites is toegestaan, zolang de link informatie bevat die relevant is aan de vraag of het onderwerp! Links die puur geplaatst worden voor reclame worden verwijderd.
  • Het delen van privéberichten (PBs) op het openbare forum is niet toegestaan. De enige die een PB mag lezen is de verzender en de ontvanger(s). Het team mag PBs op een gesloten gedeelte dat alleen beschikbaar is voor leden van het team delen, maar dit gebeurt alleen onder strenge omstandigheden.
    Een privébericht mag wel worden gedeeld met stafleden.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw account. Alles wat er op geplaatst wordt, kan aangerekend worden op de eigenaar van het account. Je zal dus alle waarschuwingen en eventuele maatregelen ontvangen. Als je niet wil dat andere mensen gebruik maken van jouw account, beveilig jouw account dan goed met een sterk wachtwoord, en log regelmatig uit.
  • Je mag maximaal één account bezitten: het maken van 'dubbelaccounts' is niet toegestaan. (Lees voor een verdere uitleg dit topic door.
Berichten en onderwerpen
  • Offtopic berichten (berichten die niks met het onderwerp te maken hebben) zijn niet toegestaan.
  • Post in het juiste board, en gebruik altijd de zoekknop! Berichten die gepost worden zonder dat er gezocht is, worden verwijderd of samengevoegd.
  • Volledige opmaak is niet toegestaan! Dat houdt in dat je niet een volledig bericht in een bepaalde kleur, opmaak of grootte mag schrijven. Gebruik de kleur alleen maar om iets aan te geven!
  • Hou je vraag bij het onderwerp, en stel niet teveel vragen. Zorg ervoor dat het onderwerp overzichtelijk is en dat het een duidelijke naam heeft (dus geen HELP ME!!!)
  • Als er al een goed antwoord is op een vraag, mag je niet nogmaals antwoorden. Aanvullen is toegestaan, maar hetzelfde antwoord opnieuw geven niet.
  • Onzinberichten zijn niet toegestaan.
  • Powerposten is niet toegestaan. Dit betekent dat je niet binnen het half uur een nieuw bericht in hetzelfde topic mag plaatsen als er nog niemand gereageerd heeft. Je kunt dan je bericht bewerken.
    Uitzondering op de regel is als je op verschillende personen wilt reageren door middel van quotes. In dit geval mag je voor elke quote een nieuw bericht plaatsen (in verband met overzichtelijkheid).
  • Plaatjes toevoegen die niets toevoegen aan het onderwerp of bewegen, moeten in een spoiler geplaatst worden. Dit betekent dat het plaatje alleen zichtbaar is als het venstertje geopend wordt.
  • Je mag niet iets dubbel plaatsen; als je iets wil plaatsen, doe dat dan in één onderwerp!
  • Moderator uithangen is niet toegestaan! Als je iets ziet wat tegen de regels in is, meld het bericht dan aan een moderator! Zelf de leden op de regels gaan wijzigen is dus niet toegestaan. Hiervoor hebben we de moderators.
De avatar/onderschrift
  • De avatar is maximaal 100 x 100 groot! Ook mag je avatar geen bewegend plaatje zijn, dit maakt het forum erg onoverzichtelijk.
  • In de ondertitel mag je geen links plaatsen! Dit valt onder adverteren!
  • De ondertitel mag een plaatje bevatten van 455 X 100. Ook mag de ondertitel niet bewegen vanwege de onoverzichtelijkheid hiervan.
  • De ondertitel mag bestaan uit maximaal 255 tekens.
Reclame
  • Je mag alleen maar sites plaatsen in het board "mijn site".
  • Sites die content bevatten die tegen onze reglementen ingaan (18+, illegale inhoud etc.) worden gelijk verwijderd, en er volgt ook direct een sanctie.
  • Je mag geen sites plaatsen die weglokkend werken - links naar andere fora zijn dus niet toegestaan.
  • Reclame maken voor een eigen site kan in de daarvoor bestemde forums, zorg ervoor dat je dus op de hoogte bent wat je waar moet plaatsen. Vraag een staflid voor meer informatie.
Maatregelen

Stafleden hebben al het recht om berichten te wijzigen/verwijderen of in een andere vorm aan te passen. Ook mogen ze wijzigingen aanbrengen in je account als ze dit nodig achten. Als je het oneens bent met een staflid, kan je een privé bericht sturen naar een staflid, of kan je een bericht sturen via "contact", dit bericht komt dan bij de beheerders (Tarac en Sven) terecht.
Mocht je niet weten wie lid van de staff zijn, kan je onderaan op "het team" drukken. Bij deze mensen kan je terecht met je vragen/opmerkingen.

Mocht je niet zeker weten of iets buiten de forumregels valt, dan kan je altijd contact opnemen met de staff!

Het overtreden van een forumregel kan gestraft worden door een passende maatregel. Dit kan slechts een verwijzing zijn naar de forumregels, maar kan ook een notitie of een officiële waarschuwing zijn. Bij meerdere waarschuwingen kunnen de maatregelen groter worden. Dit kan zelfs leiden tot alleen lezen of een ban voor een bepaalde tijd.
Mocht je een waarschuwing krijgen, dan word je hiervan op de hoogte gesteld, dus je zal geen waarschuwingen ontgaan. Verder duurt een waarschuwing maar 180 dagen; daarna verdwijnt de waarschuwing.

We hopen dat iedereen het forum op een fijne manier ervaart. Mocht je tegen iets aanlopen, of het nou over een regel gaat of een ruzie met een ander lid, je mag altijd contact opnemen met een staflid. Ze staan altijd voor je klaar en doen hun uiterste best om je te helpen met problemen.
Je gaat met deze regels akkoord op het moment dat je je registreert. Deze regels zijn van toepassing op alle geregistreerde gebruikers.

De forumregels zijn gewijzigd op 17/12/2017 - het was niet in de regels opgenomen dat dubbelaccounts niet toegestaan waren, ondanks dat dubbelaccounts altijd verboden waren.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gesloten

Terug naar “Lees dit eerst”