Handleiding forum

Lees dit eerst voordat je gaat beginnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Handleiding forum

Bericht door Sven »


!
Het forum is door de jaren heen veranderd, en zo is ook de stijl (hoe het forum eruit ziet) aangepast. Houd er rekening mee dat het uiterlijk van het forum niet meer hetzelfde is als de screenshots, dus schrik er niet van als het er bij jou heel anders uit ziet. Een gevolg hiervan is dat de screenshots verouderd zijn, en dat sommige dingen misschien ergens anders staan.
Kijk ook even op de FAQ: klik

Hier is een nieuwe handleiding voor het gebruik van het forum.

In principe werken heel veel dingen hetzelfde als het oude forum, alleen staan andere dingen soms ergens anders.

Snelle links
Afbeelding
-Je berichten: dit zijn de berichten die je zelf geplaatst hebt.
-Nieuwe berichten: dit zijn de meest recente berichten.
-Ongelezen berichten: dit zijn de topics die je nog niet gelezen hebt.
-Onbeantwoorde berichten: dit zijn berichten die nog geen antwoord hebben.
-Actieve onderwerpen: dit zijn de onderwerpen waar het meest recent in gepost is.
-Zoek: je kan hier zoeken op het forum.
-Leden: hier zie je een lijst met alle leden, waar je ook kan zoeken naar leden,
-Het team: dit zijn alle staffleden.

Vaak spreken deze dingen voor zich, dus ik licht ze niet allemaal toe.

Een nieuw bericht plaatsen
Voordat je een nieuw bericht plaatst, kijk met de zoekfunctie of er niet al eerder een antwoord op je vraag gegeven is!
Afbeelding
-Onderwerp: hier vul je het naam van het onderwerp in, dit verschijnt in het board. Geef het bericht een duidelijke naam.
-De knoppen: dit zijn een paar "snelkoppelingen" naar UBB codes. Je kan op deze knop drukken om je bericht op te maken. Over UBB codes zal ik straks wat uitleggen. Het is niet toegestaan om een bericht een volledige opmaak te geven (behalve cursief). Gebruik de opmaak alleen om iets duidelijk te maken!
-Het tekstvak: hierin verwerk je je bericht; omschrijf duidelijk wat je wil zeggen en draai er niet teveel omheen. Stel je vraag duidelijk en geef alle informatie!
-Smilies: leuk om je bericht op te maken. Gebruik er niet teveel, vaak worden berichten zo onoverzichtelijk.
-Bewaar concept: hou je bericht nog even achter als je nog niet klaar bent. Je kan je concept laden als je een nieuw onderwerp maakt.
-Voorbeeld: bekijk hoe je bericht eruit ziet. Handig als je plaatjes toevoegt of UBB codes wil testen.
-Opties: hiermee schakel je bepaalde dingen uit.
-BBCode: dit zijn alle codes zoals [text]Afbeelding
Ik wil niet alles helemaal gaan uitleggen, aangezien dit allemaal wel voor zich spreekt.
-Voorpagina: hier kan je een paar algemene dingen wijzigen. Verder is daar niet veel interessants te vinden.
-Profiel: dit gaat over je profielweergave, zoals je avatar en ondertitel.
-Forumvoorkeuren: dit gaat over instellingen en dingen die jouw bezoek op het forum makkelijk maken. Waarover wil je notificaties krijgen, waarover emails, en hoeveel items wil je op een pagina te zien krijgen.
-Privéberichten: gewoon je in- en outbox.
-Gebruikersgroepen: in welke groepen zit je? Dit is eigenlijk de rang die je hebt.
-Vrienden en vijanden: hier zie je een overzicht van vrienden en vijanden die je hebt.
Opmerkelijk is dat de vrienden die je ziet gesorteerd staan: iedereen die boven de streep staat, zijn de mensen die online zijn, en iedereen die onder de streep staat is offline.

Verder zijn er heel erg veel andere dingen te ontdekken op het forum - het is aan jou om alle trucs te leren die je hier niet ziet. Als je hulp nodig hebt, kan je altijd een reactie achterlaten, maar kijk zelf eens goed als je iets wil weten! Door zelf rond te gaan neuzen ontdek je het allemaal het snelst!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Inkie067
Gebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door Inkie067 »

Een vraagje, heb net de regels gelezen, maar wat is bumpen en powerposten.
Ik speel sims freeplay
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door Bee »

Inkie067 schreef:Een vraagje, heb net de regels gelezen, maar wat is bumpen en powerposten.
Hoi!
bumpen betekent dat je je topic omhoog brengt omdat je vind dat er niet snel genoeg wordt gereageerd
powerposten is 2 of meer berichtjes achter elkaar, binnen het uur zonder dat iemand - tussendoor - gereageerd heeft.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Matthijs
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2014, 16:47
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door Matthijs »

Inkie067 schreef:Een vraagje, heb net de regels gelezen, maar wat is bumpen en powerposten.
Uit de forumregels van het oude forum gehaald:
Het meerdere malen achter elkaar posten in hetzelfde topic (powerposten) binnen een uur, zonder dat er een reactie van een ander is geplaatst is verboden.
In dat geval kies de knop Wijzigen als je nog wat wilt toevoegen aan je oorspronkelijke bericht. Heb je na 1 uur nog steeds geen antwoord gekregen, dan pas mag je een opvolgende reactie plaatsen zoals b.v. \"weet iemand het antwoord?\" Hierdoor komt jouw vraag weer bovenaan in de actieve onderwerpen. (bumpen)
Deze regels kende jij misschien nog niet als je niet op het oude forum zat ;)

Oeps, ik zie dat iemand al heeft gereageerd terwijl ik aan het typen was :D
Ondertitel tijdelijk niet aanwezig, waarschijnlijk omdat ik lui ben.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door Bee »

Geeft helemaal niets - jouw berichtje is nog iets duidelijker!

Wat ook een nieuwigheid is aan dit forum is dat je wanneer je op 'verstuur' hebt geklikt, nog een waarschuwing krijgt met 'er is nog een bericht verstuurd terwijl je aan het typen was'. Dan kun je eventueel je berichtje daar nog op aanpassen.

Er zijn vele nieuwe mogelijkheden met dit forum, dus het is nog even wennen voor iedereen :D
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door garapoes »

Hoi, als ik mijn avatar wil uploaden geeft hij deze melding: Dit bestand kan niet worden weergegeven omdat de extensie dib niet is toegestaan. Wat doe ik verkeerd? Hij is 100x100.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door tarac »

garapoes schreef:Hoi, als ik mijn avatar wil uploaden geeft hij deze melding: Dit bestand kan niet worden weergegeven omdat de extensie dib niet is toegestaan. Wat doe ik verkeerd? Hij is 100x100.
De extensie moet .jpg of .png zijn.
Dus je avatar even converteren b.v. via photoshop of een ander forobewerkings-programma
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door garapoes »

yes het is gelukt, danku!
elisay
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2015, 16:36
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door elisay »

Wow, sinds wanneer is er een nieuw forum? Ik moest een nieuw account maken :(
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Handleiding nieuwe forum

Bericht door tiktokchick »

Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Plaats reactie

Terug naar “Lees dit eerst”