Het Grote Lente Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
Katy Perry
Gebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 nov 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Katy Perry »

Zonder te leren voor toetsen haal ik hoge cijfers, maar als ik wel leer haal ik onvoldoendes :p.
Katy Perry, Melanie Martinez, Space, Disney, Cartoons and Anime are my shit
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Katy Perry schreef:Zonder te leren voor toetsen haal ik hoge cijfers, maar als ik wel leer haal ik onvoldoendes :p.
Stiekem haat ik dit soort mensen... XD

Iedereen succes met de examens!
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Jup, geschiedenis wordt klot'n. Ik heb er een volle week over gedaan om Feniks door te werken (de 10 tijdvakken) en nu de deelonderwerpen nog.

Hebben jullie de discussies omtrent het Nederlands examen meegekregen? Hahah heerlijk, zelfs de oorspronkelijke schrijver van het artikel was vol tegen het cito xd.
Kunst vanochtend was ook grote onzin, heb 7 kantjes random vol gekletst. Maar ik mocht een 2 halen dus tja :grijns:

Iedereen nog succes, ik ga maar 'ns beginnen aan wiskunde :p
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Maak je niet te druk om kunst haha
Het hele kunst examen was 1 groot lul verhaal bij mij :') ik had een 7.6 en ik heb geen flauw idee wat ik heb op geschreven
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Katy Perry
Gebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 nov 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Katy Perry »

Ik moet nu leren voor Engels, ik heb morgen een mondeling examen en ik ben niet echt heel goed in Engels.
Katy Perry, Melanie Martinez, Space, Disney, Cartoons and Anime are my shit
Gebruikersavatar
CSimsss
Oud-staflid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:29
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door CSimsss »

Skai schreef:Jup, geschiedenis wordt klot'n. Ik heb er een volle week over gedaan om Feniks door te werken (de 10 tijdvakken) en nu de deelonderwerpen nog.

Hebben jullie de discussies omtrent het Nederlands examen meegekregen? Hahah heerlijk, zelfs de oorspronkelijke schrijver van het artikel was vol tegen het cito xd.
Kunst vanochtend was ook grote onzin, heb 7 kantjes random vol gekletst. Maar ik mocht een 2 halen dus tja :grijns:

Iedereen nog succes, ik ga maar 'ns beginnen aan wiskunde :p
Nederlands examen was ook onzin, echt moeilijk en die vragen waren heel ver gezocht.

Heb je wiskunde a of b? Of heeft iemand anders hier ook wiskunde A? Wiskunde viel mij ook heel erg tegen. Er zaten veel meer beredeneer/toon aan/logaritme vragen in dan normaal. Voor mensen die goed zijn in wiskunde wel handig, maar ik ben een ''echte wiskunde A-er'' en kan dus vooral goed rekenen met kansen, en dat zat er gewoon niet in! Echt ik voelde me zwaar genaaid (pardon) door het cito. Dan heb je ook nog van die types die zeggen ''als je goed had geoefend, was het prima te doen''. Ha, nou ik heb 8 wiskunde examens gemaakt de afgelopen weken en bovendien loop ik al het hele jaar te oefenen met examenopdrachten, dus dat mensen dat dan zeggen, word ik echt kwaad om. :roodboos: Ik ben ook niet super slecht in wiskunde, had voor één SE zelfs een 8 (maar dat was dus het schoolexamen tellen en kansen, en helaas kreeg ik nauwelijks de kans op het CE om daar wat punten mee te scoren) ... ik baal echt, want ik heb het idee dat het dit keer echt niet aan mezelf ligt maar gewoon aan zo'n rot toets die helemaal niet wiskunde A-achtig was naar mijn idee... :ergboos:
Afbeelding
The road is long, we carry on, try to have fun in the meantime
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Margot »

Hier ben ik nog eens! Echt lang geleden dat ik hier nog ben geweest. Ik had het echt heel erg druk met school en zo.
Ik heb gisteren een moedervlek laten weghalen, de ingreep zelf deed geen pijn want mijn been was verdoofd, maar nu doet het enorm veel pijn... :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Bij mij ging Nederlands (havo) wel goed, maar bleek uiteindelijk best veel foutjes te hebben. Ik heb niet het hele examen durven na te kijken, want daar word ik erg depri van. Duits ging super goed. Maandag geschiedenis en dat is mijn slechtste vak. Maar ik kijk filmpjes op youtube (WMEgeschiedenis, zoek maar op YT) en dat werkt enorm goed! Ik snap het nu veel beter. Zeker een aanrader om te doen.
Ik heb in totaal geloof ik wel 10 klachten ingediend. Er waren ook constant fluisterende surveillanten in de gymzaal, fotograferende docent, mobieltje van surveillant dat af ging en de stoelen bezorgen me rugklachten.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Petje af voor jullie allemaal, examenkandidaten! Respect voor jullie!!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
CSimsss
Oud-staflid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:29
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door CSimsss »

Pomerani schreef:Bij mij ging Nederlands (havo) wel goed, maar bleek uiteindelijk best veel foutjes te hebben. Ik heb niet het hele examen durven na te kijken, want daar word ik erg depri van. Duits ging super goed. Maandag geschiedenis en dat is mijn slechtste vak. Maar ik kijk filmpjes op youtube (WMEgeschiedenis, zoek maar op YT) en dat werkt enorm goed! Ik snap het nu veel beter. Zeker een aanrader om te doen.
Ik heb in totaal geloof ik wel 10 klachten ingediend. Er waren ook constant fluisterende surveillanten in de gymzaal, fotograferende docent, mobieltje van surveillant dat af ging en de stoelen bezorgen me rugklachten.
Ik kijk ZAG-geschiedenis, ook echt super fijn. Vind geschiedenis idd ook super veel stof :huilen:
Ik heb Duitsland, Koude Oorlog en Republiek gedaan en dan morgen nog Verlichting en de tijdvakken herhalen...
Vooral de examenvragen vind ik zo lastig, met al die bronnen enzo..
Nederlands was op vwo idd ook heel raar, komt denk ik door het vernieuwde examen. En surveillanten kunnen zeer irritant zijn ja :lol:

@Bee: Thanks! :lach2:
Afbeelding
The road is long, we carry on, try to have fun in the meantime
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Jort Geschiedenis raad ik aan!

Wat ik iedereen afraad is nakijken! Ik had Nederlands wel gedaan, gevolg? Paniek paniek en nog veel meer paniek
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
CSimsss
Oud-staflid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:29
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door CSimsss »

BanaanZombie schreef:Jort Geschiedenis raad ik aan!

Wat ik iedereen afraad is nakijken! Ik had Nederlands wel gedaan, gevolg? Paniek paniek en nog veel meer paniek
Ik heb tot nu toe wel beide mijn examens nagekeken, voor mij was het toen meer een bevestiging van wat ik toch al wist (dat het examen niet goed ging).. Viel het dan uiteindelijk toch nog mee met je NL cijfer en was de paniek voor niks?
Afbeelding
The road is long, we carry on, try to have fun in the meantime
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Nou ik heb een herkansing moeten doen om te slagen, de stress en paniek heeft mijn cijfers enorm bijinvloed
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Lurania »

Ik kijk zelf al jaren mijn CSE's na- ik ben aan het 'sprokkelen', dus elk jaar een paar vakken afsluiten, na dit jaar heb ik dan mijn diploma- en vind het een uitkomst! Ik heb sterke examenvrees en faalangst, dus het zorgt ervoor dat ik er rustig in blijf staan :)

Het enige vak wat ik afraad om na te kijken, is wiskunde. Na het nakijken was ik in paniek doordat ik uitgerekend had een 2,7 te halen, maar met de certificaten bleek het een 7,1 te zijn. Oeps :p
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Wiskunde A havo was een regelrechte drama. Bij zo'n 95% van de leerlingen ging het helemaal k*t. Al stond je een 8+ voor wiskunde, was het examen te moeilijk. Onduidelijke vraagstellingen, te lange teksten met te veel (onnodige) informatie waarvoor je naar de universiteit moet zijn geweest wilde je het snappen. Ik ben zelf boven gemiddeld goed in wiskunde, ik sta ongeveer een 7. Ik had goed geleerd en heb dit jaar geen één onvoldoende gehaald. Maar toch was het examen super moeilijk.
Gelukkig heb ik nu vrij t/m maandag en dinsdag heb ik dan mijn laatste examen aardrijkskunde!
~ Soy la puta ama ~
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Ik heb dinsdag ook aardrijkskunde, hoe leer jij dat Pomerani? Ik lees het alleen en kijk filmpjes, ik schrijf op die toets altijd maar gewoon hele verhaaltjes op want ik snap er echt geen zak van lmao.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Femke schreef:Ik heb dinsdag ook aardrijkskunde, hoe leer jij dat Pomerani? Ik lees het alleen en kijk filmpjes, ik schrijf op die toets altijd maar gewoon hele verhaaltjes op want ik snap er echt geen zak van lmao.
Onze docent heeft alle samenvattingen van elk hoofdstuk van de methode zelf op internet gezet en die lees ik gewoon goed door. Meer niet eigenlijk. xd Ik leer nooit echt intensief voor aardrijkskunde. Ik lees het gewoon heel vaak.
Het vwo examen was heel makkelijk en sloot aan op de stof, hopen dat dat ook voor het havo examen geldt!
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
CSimsss
Oud-staflid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:29
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door CSimsss »

Pomerani schreef:
Femke schreef:Ik heb dinsdag ook aardrijkskunde, hoe leer jij dat Pomerani? Ik lees het alleen en kijk filmpjes, ik schrijf op die toets altijd maar gewoon hele verhaaltjes op want ik snap er echt geen zak van lmao.
Onze docent heeft alle samenvattingen van elk hoofdstuk van de methode zelf op internet gezet en die lees ik gewoon goed door. Meer niet eigenlijk. xd Ik leer nooit echt intensief voor aardrijkskunde. Ik lees het gewoon heel vaak.
Het vwo examen was heel makkelijk en sloot aan op de stof, hopen dat dat ook voor het havo examen geldt!
Haha nou, heel makkelijk zou ik het niet noemen, het is en blijft een examen en dat is altijd wel moeilijk.
Als ik één advies zal geven: leren! Ik doe dus vwo eindexamen, en had wel veel met eindexamen(opdrachten) geoefend, maar had de theorie niet echt meer doorgenomen (geen tijd meer)... nou daar kreeg ik spijt van :frons:
Er zaten namelijk nog best veel leervragen in en op havo zal dat nog wel meer zijn dus ik zou zeker nog even goed de stof doornemen. :knipknip:
Afbeelding
The road is long, we carry on, try to have fun in the meantime
Gebruikersavatar
SandMan88
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2015, 17:45
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door SandMan88 »

Oef, examens. Blij dat ik daar allemaal vanaf ben. Sterkte allemaal :tong:

Vraagje: Is er net als op het oude forum weer ergens een topic waar iedereen zijn gebouwde huizen kan plaatsen/showen :P ? Misschien ben ik scheel, maar ik kan hem niet vinden ;)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Bee »

SandMan88 schreef:Oef, examens. Blij dat ik daar allemaal vanaf ben. Sterkte allemaal :tong:

Vraagje: Is er net als op het oude forum weer ergens een topic waar iedereen zijn gebouwde huizen kan plaatsen/showen :P ? Misschien ben ik scheel, maar ik kan hem niet vinden ;)
Er is een huizen inspiratie topic: http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=12&t=1155
Ben benieuwd naar je creaties, ik bak er zelf niet zo gek veel van ... :P
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Pomerani schreef:
Femke schreef:Ik heb dinsdag ook aardrijkskunde, hoe leer jij dat Pomerani? Ik lees het alleen en kijk filmpjes, ik schrijf op die toets altijd maar gewoon hele verhaaltjes op want ik snap er echt geen zak van lmao.
Onze docent heeft alle samenvattingen van elk hoofdstuk van de methode zelf op internet gezet en die lees ik gewoon goed door. Meer niet eigenlijk. xd Ik leer nooit echt intensief voor aardrijkskunde. Ik lees het gewoon heel vaak.
Het vwo examen was heel makkelijk en sloot aan op de stof, hopen dat dat ook voor het havo examen geldt!
Omg?! Kan ik msischien ook aan die samenvattingen komen? Haha.
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Margot »

Zijn er nog mensen Eurosong aan het kijken? Belgium for the win!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Femke schreef:
Omg?! Kan ik msischien ook aan die samenvattingen komen? Haha.
Moet ik ze naar je opsturen? xD Geen probleem hoor. Het zijn er wel veel.

@ Margot - Ik was voor Zweden! Ik was even bang dat Rusland zou winnen. Het songfestival in Rusland, nou, dat zou wat worden...
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik ben vroeg wakker, door stomme tandarts (had niks jee)
En nu wil ik sims spelen. Ben vrij namelijk. Nu nog de grote twijfel: sims 3 of sims 4
Bij sims 3 zal het wss een nieuwe fam worden vanwge het huis bouwen. Wat ik een klein beetje mis, voor mij veel meer mogelijkheden dan sims 4.
Bij de sims 4 wil ik wachten tot de Perfecte Patio tot ik een nieuw huis bouw, heb al een paar ideeën. Dus dan wordt t met mn familie verder. .
MOEILIJK
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Dit is echt een geweldige week voor de gamers onder ons.
Gisternacht... NINTENDO WORLD CHAMPIONSHIP omg. Geweldig was dat, was zeker de moeite waard om voor op te blijven. Uiteindelijk een overduidelijke winnaar. Laatste echte keer was in 1990 dus ja...

En deze week... E3. Vanmorgen nog vroeg opgestaan om nog even Bethesda te zien voor Fallout 4 (geweldige game!), en nu ben ik, terwijl ik een CKV verslag aan het typen ben, ben ik nog even Microsoft aan het bekijken. Eindelijk kan de Xbox One ook 360 games weer gaan draaien in de toekomst, wat ze nu niet konden. Ze zijn nu ook flink wat games aan het aankondigen, net een nieuwe Tomb Raider game volgens mij. Zag er vet uit. Ook veel PC games worden genoemd.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gesloten

Terug naar “Praten”