Het Grote Lente Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Blijkbaar is het oude lente offtopic topic spontaan verdwenen (geen idee waar het heen is?), dus hier is het nieuwe topic.
Nou het is lente, wat geweldig... lekker lente-weer hier, storm, regen... oke ik heb geen idee wat een goede openingspost moet zijn.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Margot »

Hier waait het enorm hard... :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Margot schreef:Hier waait het enorm hard... :(
Typisch lente-weer!
Ik ben vandaag weer begonnen met Sims 4... ik vraag me nog steeds af of ik dat nieuwe uitbreidingspakket ga kopen of niet... 40 euro vind ik echt heel erg duur.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Margot schreef:Hier waait het enorm hard... :(
Ik heb net Gent ->Wevelgem zitten kijken.
De renners waaiden letterlijk van de fiets.
Gebruikersavatar
Katy Perry
Gebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 nov 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Katy Perry »

Sven schreef:
Margot schreef:Hier waait het enorm hard... :(
Typisch lente-weer!
Ik ben vandaag weer begonnen met Sims 4... ik vraag me nog steeds af of ik dat nieuwe uitbreidingspakket ga kopen of niet... 40 euro vind ik echt heel erg duur.
Ik ben ook aan het twijfelen. ik weet niet of ik het het geld wel waard vind, maar hij lijkt mij echt heel leuk :vraagteken:
Katy Perry, Melanie Martinez, Space, Disney, Cartoons and Anime are my shit
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Femke »

30 euro voor een uitbreiding en 15 voor een accessoire pakket, dat is toch gewoon goed. Waarom altijd zo duur. (En ja, 10 euro kan veel verschil maken voor jongeren mensen/arme mensen).
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Die prijzen zijn veel en veel te hoog voor een fcking spel dat door kinderen gespeeld wordt.
Het is net zoiets als een verslaving. Je begint aan het basisspel... het is leuk, maar het gaat vervelen... dan geven de makers je iets waar je even op door kan gaan, zodat je het spel blijft spelen, en daarna komt de grote dosis met nieuwe functies.
Maar doordat het telkens niet genoeg is om voor een lange periode tevreden te blijven, blijven ze je maar van die dingen geven, en jij blijft het maar kopen.
En je wil telkens meer omdat het weer zo saai wordt... en zo gaat dat maar door.
Het is gewoon zielig hoe ze al dat geld afpakken van kinderen.

Als EA lolly's ging verkopen in een supermarkt:
-Het doosje kost 1.50 euro.
-Je kan het doosje zelf vullen met lolly's, 75 cent per lolly, met een max van 7 lolly's.
-Je kan het maximum uitbreiden naar 10 lolly's voor maar 1.00.

Zo ben je ongezien 10 euro kwijt aan een doosje met lolly's, net als dat je niet door hebt hoe ontzettend veel geld je uitgeeft aan de Sims.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Je betaalt iedere keer weer de hoofdprijs voor iets wat je eigenlijk al lang had in een vorige versie van de Sims.
Zeker te weten komen er straks natuurlijk ook weer een vorm van Huisdieren, Seizoenen e.d.

Ik heb The Sims, Sims-2, Sims-Verhalen, Middeleeuwen volledig en Sims-3 voor het grootste deel eerlijk gekocht, zelfs het basisspel van Sims-4.
Ik koop nu niets meer, ik wacht wel tot het te downloaden is en anders blijf ik met de eerdere Sims spelen.
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Helaas ga ik jullie gesprek op dit moment onderbreken (gelukkig hebben we deze EA discussie toch al heel vaak gevoerd ;)) met een niet sims gerelateerde vraag; namelijk:
Wat kan ik doen om mijn Frans luistervaardigheid te verbeteren? Vorig jaar had ik een 7.3, dus ik dacht dat het dit jaar ook wel goed zou gaan... heb ik een 4.9 :o Wat een schok, ik heb nog nooit zo'n laag cijfer voor een tentamen gehad haha. Mijn gemiddelde zakte ook direct van een 7.4 naar een 6.8, ik kan daar echt om janken. xd
In ieder geval, ik ga dit tentamen woensdag herkansen. En kennelijk ben ik toch niet meer goed in Frans luisteren. Ik ben al bezig met Franse nieuwsberichten te luisteren... iemand nog meer ideeën of tips?
Ik was van plan geweest om ook Franse muziek op mijn telefoon te zetten (schijnt te helpen :')), maar mijn telefoon is dus kapot. En die 4.9 MOET een voldoende worden. Anders zak ik dit jaar :huilen:


Grapje, ik sta helemaal niet slecht. Maar ik kan niet tegen onvoldoendes.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Franse films kijken zonder ondertiteling, of Franse radio luisteren.
Er zijn echt heel veel dingen die je kan doen, gewoon creatief zijn ;)
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Franse films met franse ondertitelingen helpt ook (ook extratje voor lees vaardigheid en je gaatcwoorden herkennen als ne ze hoort)

Zijn dit de examen luistertoetsrn? Vraag een oefen
Cd
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Franse film is een goed idee, helaas is het morgen al xd. Dus film kijken gaat niet meer.. Ik moet echt een keer leren om eerder aan dingen te gaan beginnen haha.
Maar ik zit al volop de radio en het nieuws in het frans te kijken - helaas snap ik er echt geen zak van O.o

Waait het bij jullie ook nog zo hard? Bij ons stormt het nog steeds! Ik trok net mijn gordijnen open en ik zie de bomen bijna omvallen :o
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Het waait hier ook echt mega hard, niet te geloven. En Skai, je kunt toch nog wel gewoon een franse film kijken? Je hebt nog de hele dag haha! En volgens mij kun je zelfs van die franse luistertoetsen oefenen op internet. Ik weet niet precies waar, moet je ff googlen.
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Femke schreef:Het waait hier ook echt mega hard, niet te geloven. En Skai, je kunt toch nog wel gewoon een franse film kijken? Je hebt nog de hele dag haha! En volgens mij kun je zelfs van die franse luistertoetsen oefenen op internet. Ik weet niet precies waar, moet je ff googlen.
Helaas niet ik heb wel de hele dag vrij, maar dat is studieverlof. Ben al vier uur Latijn aan het leren en ik ben nog niet op de helft haha. En dan geschiedenis nog.. Dus ik ben bang dat Frans het niet meer gaat worden. Tsja, op goed geluk dan maar - en hopelijk hoger dan een 4.9. Als ik nog lager haal, ga ik echt aan mezelf twijfelen xd. Maar goed idee van die luistertoetsen op internet, die kan ik nog wel even opzoeken! Bedankt!

Maar even iets anders,en ook iets waardoor ik nog meer snak naar het moment waarop mijn examens voorbij zijn: ik heb een nieuwe laptop! Dat betekent dat ik eindelijk na anderhalf jaar weer de sims kan spelen! Alleen mag ik het van mezelf nu nog niet downloaden (ik ken mezelf, anders komt er hélemaal niets meer terecht van leren), maar wel na m'n examens. Ein-de-lijk, afkicken is niets voor mij :grijns:
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Sven »

"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
xSiimOne
Gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 dec 2014, 17:24
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door xSiimOne »

Sven schreef:Oh ik heb me stuk gelachen hahaha http://www.pcgamer.com/sims-players-sha ... nfessions/
Haha vooral die eerste! Wist niet eens dat, dat mogelijk was met sims!
Ik moest direcht aan dit filmpje denken, vanaf 12 minuten wordt het erg interessant :clown:
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Ik ben weer begonnen met The Sims en toen mijn eerste inbreker binnen kwam kreeg ik het toch weer lichtelijk benauwd. :ironie:
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door tiktokchick »

Gisteren startte ik mijn sims 2 game op, het was wel een beetje gek. Lees maar:

Eerst zat ik een paar uur lang op BPS naar cc te jagen, verder werd ik flink afgeleid door andere sites, dus ik ging ook nog niet-BPS dingen downloaden.
Toen ik eenmaal klaar was moest ik alles nog uitpakken, voordat alles was uitgepakt had ik rond de 900 MB. Toen ik het uitpakte was het rond de 2.60 GB.

Daarna moest ik nog door alle folders graven om afbeeldingen en .txt bestanden te verwijderen sinds dat de laadtijd kan vertragen. (alsof mijn spel al niet sloom genoeg is)
Toen ik dat eenmaal had gedaan moest ik nog alle 'rare' tekens weghalen. Gelukkig was het deze keer geen Chinees of Japans dus ik kon gewoon bulk-rename-utillity gebruiken.

Daarna deed ik alle nieuwe downloads in mijn downloads map, maar toen bedacht ik dat er nog steeds heel wat afbeeldingen en .txt bestanden in mijn downloads map zaten. Dus natuurlijk ging ik die weghalen en kwam ik erachter dat als je naar 'pic' zoekt dat je allerlei soorten afbeeldingen ziet.
Toen ik al die afbeeldingen/txt documentjes en andere nutteloze dingen had verwijdert was tijd om mijn game op te starten.

Dus ik ging als eerste mijn geluids instellingen aanpassen. (ik heb een hekel aan dat opstart muziekje)
Toen startte ik windows media player op en zette 5 of 6 albums in de playlist en startte de game op.
Na ongeveer 1 album (van ongeveer 50 minuten) was mijn game helemaal klaar met opstarten. Dus toen ging ik naar mijn middeleeuwse buurt en laadde een bos.

Toen die eenmaal geladen was wilde ik een 'reflective water' mod uitproberen. en om het te activeren moest je minimaal 1 zwembad tegel op je kavel hebben.
Dus ik ging naar bouwen, maar toen ik op zwembaden klikte crashte mijn game.
Ik was het toen helemaal zat en ging skyrim spelen.

En dat was het verhaal van het (mislukte) opstarten van mijn game.

Volgende keer in game verhalen: DRAKEN! DRAKEN! OVERAL DRAKEN! (en bandieten, geesten en nog meer draken)
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Nou, wat fantastisch! Van een 4.9 naar een 5.5 :') Tsja, het is iig een voldoende haha. Had uiteindelijk alleen helemaal niet meer gehoeven, mijn eindgemiddelde is hetzelfde gebleven :o
Maar serieus, ik vraag me nu echt af waar ik nog voor leer... Ik heb een 7.5 gehaald voor Gs, is mijn gemiddelde nog steeds een 7.0! Er verandert gewoon niets - echt WHY? Wat heeft zo'n laatste toets voor nut?
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Heulemaal niks. Maar je eind cijfer moet ook niet afhangen van de laatste toetsen haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Mn laptop wordt oud :P this vooral te merken aan mn usb aan sluitingen. Heel irritant, als ik mn harde sxhijf net even verkeerd beweeg verliest hij de connectie. Het probleem is dan dat hij sims gelijk afsluit

Achja... gewoon vaak opslaan en sims 4 start toch vet snel op. Bovendien is hij voor de rest nog prima en loop lekker soepel
Op het heet worden bij sims na... xd
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Het valt me op dat de amerikanen volgens mij dol waren op Nederland haha xD

Ik ben dol op de serie Friends, een oude serie die gestopt is in 2003 en 10 jaar heeft geduurd. Ik kijk nu de serie Boy meets world, deze was rond dezelfde tijd.
In Friends wordt een aantal keer Nederland naar voren gehaald en zelfs Nederlands gesproken. En prompt zie ik het in Boy meets world ook gebeuren haha. Zo grappig want eerst versta je het eigenlijk helemaal niet terwijl je het zelf spreekt!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Anne
Gebruiker
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 apr 2015, 18:54
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Anne »

Dit forum is niet zo actief als het vorige was... of heb ik dat nou verkeerd?

Zo niet, hoe komt dat? Zijn meerdere oude leden niet meegekomen naar hier? :/
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Ik ben vandaag naar de generale repetitie van The Voice Kids finale geweest. Onwijs toffe ervaring.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Het Grote Lente Offtopic Topic

Bericht door xJessica »

Omg, ik ben jaloers. Ik heb de finale gezien op tv, maar het lijkt me echt gaaf om daar bij te mogen zijn.
Not all monsters do monstrous things
Gesloten

Terug naar “Praten”