Het Grote Zomer Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Pomerani schreef:
tiktokchick schreef:Ik hou niet van kleren/schoenen kopen.
Maar gewoon boodschappen doen is vrij leuk. (1 van de AH's is heel gezellig) Ik vindt het ook niet erg om boeken, technisch spul, games of HEMA-eten te kopen. Maar kleren...Nee, Gewoon nee.
Precies hoe ik erover denk, haha. De winkels die we hier hebben hebben nooit wat ik leuk vind. x) Online shoppen is wel leuk, maar het is altijd maar de vraag of het past... En verzendkosten zijn altijd zo duur pff.
Zalando
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Margot »

^Ik heb 1 keer schoenen besteld op Zalando, ze waren kapot na 2/3 maanden... Terwijl ik normaal met 1 paar schoenen tot 1 jaar doe...
Maar dat kan ook aan de schoenen liggen die ik besteld had natuurlijk :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Dat kan niet alleen, dat is zo :P Zalando verkoopt merken, maakt geen eigen spul. Het ligt dus aan het merk van die schoenen. Heb dr ook al 2x all stars gekocht in de aanbieding
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Thomasdef03
Gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jun 2015, 16:49
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Thomasdef03 »

Hey allemaal. Het viel vandaag ineens op dat mijn Sims echt buitensporig veel kinderen hebben, terwijl ik in het echte leven echt niet op zóveel kinderen zit te wachten. Ik was wel benieuwd hoe dat bij jullie zat.

Hier mijn cijfers:
Hoogste aantal kinderen van een vrouw met verschillende partners: 3
Hoogste aantal kinderen van een trouw stel: 6
Hoogste aantal kleinkinderen van een stel: 7 (De grootouders hadden vier kinderen, waarvan één drie kinderen en twee twee kinderen)
Hoogste aantal kleinkinderen van één sim: 7 (De grootouder had vier kinderen, waarvan één drie kinderen en twee twee kinderen)
Hoogste aantal kinderen van een mannelijke sim met één partner: 9 (hetzelfde geldt voor een vrouwelijke sim)
Hoogste aantal kinderen van een vrouwelijke sim: 9
Hoogste aantal kinderen van een stel: 9
Hoogste aantal halfbroertjes en -zusjes dat een sim heeft (volle broers en zussen dus níet meegeteld): 12
Hoogste aantal kinderen van één ( een mannelijke) sim: 16

Bij die laatste Sim is het zelfs nog wat erger. Ik speel daar namelijk ook in andere werelden mee en daar heeft ie ook al voor aardig wat nageslacht gezorgd.

Dus hoe zit dat bij jullie? Ik ben benieuwd. :)
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Oh wauw wat een hoop!
Ik ben zelf net een maand weer aan het spelen. Het eerste gezin had direct zeven kinderen (maar dat kwam ook omdat ik een legacy begon).
Voor de rest heb ik nog niet echt gespeeld. Ik ben nu vooral bezig met het renoveren van geheel Sunset Valley. Ik heb nu acht nieuwe huizen gebouwd, waarin ik tzt zelf bedachte families in ga laten wonen. Alle standaard sims gooi ik eruit :grijns:
En vanuit die nieuwe stad ga ik dan een nieuwe spel beginnen.

Even nadenken of ik nog iets weet van toen ik de sims jaren geleden speelde... ik denk dat 9 kinderen toen mijn max was. Ik was bezig met een 100-baby challenge, maar mijn spel crashte.
Qua kleinkinderen... stuk of 15 denk ik.
Maar ik speelde altijd met 'trouwe' sims die netjes bij elkaar bleven, dus dan krijg je geen extreme aantallen ;)
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Thomasdef03
Gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jun 2015, 16:49
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Thomasdef03 »

Ja, Sunsetvalley ombouwen was ik ook van plan :)
Ik ga nu een uitdaging voor mezelf aan: een trouw stel zonder vruchtbaarheidsbehandelingen zoveel mogelijk kinderen laten krijgen. Dat zouden er minimaal 13 moeten zijn. Met als achtergrondgedachte: een dorp van vier inwoners van de onderfang redden.
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Thomasdef03 schreef:Ja, Sunsetvalley ombouwen was ik ook van plan :)
Ik ga nu een uitdaging voor mezelf aan: een trouw stel zonder vruchtbaarheidsbehandelingen zoveel mogelijk kinderen laten krijgen. Dat zouden er minimaal 13 moeten zijn. Met als achtergrondgedachte: een dorp van vier inwoners van de onderfang redden.
Dan krijg je straks dus wel verschrikkelijk inteelt haha
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Thomasdef03
Gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jun 2015, 16:49
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Thomasdef03 »

Klopt, daar hadden zij ook niet aan gedacht, maar dan verhuizen er ineens een paar brandweermannen, politieagenten en babysitters en zo naar dat dorp waardoor de inteelt afgesteld/uitgesteld kan worden.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door tiktokchick »

Thomasdef03 schreef:Hey allemaal. Het viel vandaag ineens op dat mijn Sims echt buitensporig veel kinderen hebben, terwijl ik in het echte leven echt niet op zóveel kinderen zit te wachten. Ik was wel benieuwd hoe dat bij jullie zat.
Dit gaat over de sims 2

Ik wil niet opscheppen ofzo, maar die lijst is niks vergeleken met mijn eerste sims-2 spel.
2 Sims: ietsje meer dan 20 kinderen waaronder 3/4 tweelingen (2 zonder cheats)

Op een bepaald moment was de oudste zoon getrouwd, en had een stuk of 4 kinderen. Hij en z'n vrouw waren ook toevallig plantsims, dus de kinderen waren een combinatie van plantbaby's en normale baby's.

De oudste dochter van die eerste 2 sims (door een bug de eerste volwassene van alle 20+ kinderen) Was een romantiek sims, maar op een gegeven moment liet ik haar uitgaan met een man (ook romantieksim) die een vrouw en 2 kinderen had. Ik weet niet of ik hem heb laten scheiden, maar hij was echt een leuke sim om mee te spelen. Hij ging na een tijdje uit met bijna alle vrouwelijke sims in de buurt! en op een gegeven moment liet ik z'n oudste kind verdrinken.

Dan had je het 3e kind, een man die ik had laten trouwen met Mirjam Singels uit Vreemdvoort (alien-sim, het was eigenlijk een domme, buurtvernietigende beslissing. Maar ja, gedaan is gedaan) Samen hadden ze een stuk of 6/8 kinderen gekregen, maar bij dat huishouden had ik aging off ingevoerd, dus de baby's wilde niet ouder worden. Ik vondt het zo vervelend dat ik al plannen had om de "OMGWTFBBG" te downloaden. (de baby-BBQ)
Gelukkig kon ik het probleem oplossen en hoefde ik niet de OMGWTFBBQ te downloaden.

Het 4e kind was geadopteerd, en ging samen met een paar andere broertjes en zusjes het huis uit met het eerste kind om plaats te maken voor nog meer sims.

Ik herinner nog wel dat de nanny een keertje piste in de kinderkamer. En dat 1 van de tweede tweeling direct flauwviel toen hij uit de bus stapte.
Toen de eerste 2 sims na een stuk of 15 kinderen gingen verhuizen zette ik een koeplant neer, en toen hun oudste zoon op bezoek kwam werd hij opgegeten door de koeplant. Op dat moment was er trouwens ook een zombie nanny. :lol:

Voordat mijn game voorgoed verloren ging had die ene familie ruim 5 generaties, en bij elke nieuwe simsgame die ik start maak ik die zelfde familie steeds weer na.
Het meeste wat er gebeurt is met die ene familie was trouwens zonder cheats zoals maxmotives of de boolprop en ZONDER enige uitbreidingen of accesoires.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Heeft iemand van jullie de 'bloodmoon' nog vastgelegd?

Afbeelding
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Bee schreef:Heeft iemand van jullie de 'bloodmoon' nog vastgelegd?
Ik ben wel gaan kijken, maar het was hier erg bewolkt. Ik heb uiteindelijk één klein streepje rood gezien, dat was niet echt de moeite waard om vast te leggen ;)
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Het enige rood wat ik heb gezien was het licht van de kassen in een ander dorp
Hier ook bewolkt.
2033 here I come. DON'T BE CLOUDY THEN PRETTY PLEASE
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Hier was het dan niet bewolkt maar de maan was een piepklien rood stipje wat ik niet dichterbij kreeg met mijn camera. Niet dichtbij genoeg om een mooie foto te maken. Daarbij zit je dan ook nog met de belichting en moet je langer belichten als de maan rood is, en je camera op een statief zetten. Dus tenzij je echt goede apparatuur hebt, een flinke telelens en een stevig statief, krijg je het er niet goed op.

Ik heb het nog met mijn mobiel geprobeerd en kreeg een soort van rode vierkante radijs ;)

Niet zo heel veel gemist dus Banaan, ik zou er zeker niet wakker van liggen .. :lol:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Dit is hoe ik de maan normaal op de foto kan zetten, dus ik blijf wel balen haha

Mn camera heeft 40x zoom, volgens mij was deze foto 40x zoom + 10x digitaal ofzo. Geen statief gebruikt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef:Dit is hoe ik de maan normaal op de foto kan zetten, dus ik blijf wel balen haha

Mn camera heeft 40x zoom, volgens mij was deze foto 40x zoom + 10x digitaal ofzo. Geen statief gebruikt
Wauw! Dat is wel heel mooi ja!!! Toch ... als ie eenmaal rood is zul je langer moeten belichten. Toch was het dan ws wel gelukt ..
Snap dat je baalt nu ja ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Achja, theeft natuurlijk ook geen zin om er mee te blijven zitten. Er zijn wel belangrijkere dingen! 2033 weer een kans haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Bloedmaan was leuk!
Ik ging om drie uur mijn bed uit, de maan was toen net begonnen met verduisteren. Ik ging op de fiets naar de duinen (woon er een paar minuten vanaf), en was heel rebels met fiets fijn door de duinen gereden (eigenlijk mag je daar niet komen vanaf zonsondergang, en je mag ook niet fietsen).
Maar ja, wie houdt mij tegen om drie uur 's nachts? :P
Was om kwart over drie gestopt en was gaan lopen. Was uiteindelijk gaan liggen en had gewacht op de bloedmaan. Toen de volledige verduistering en bloedmaan er was, was de hemel enorm helder, en je kon heel goed de sterren incl. sterrenbeelden zien. En ik heb nog eens drie vallende sterren gezien.
Bloedmaan was natuurlijk het bijzonderste. Je ziet opeens de rode kleur komen, pas toen hij volledig verduisterd was. Ja, was bijzonder.

Ga 13 oktober weer naar duin. Dan ga ik proberen het Melkwegstelsel te zien. Er is geen maan dan (nieuwe maan), en ik ben bezig met een perfecte plek uit zoeken.
Geen idee of het lukt, maar als het lukt is dat natuurlijk fantastisch!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Sven schreef:Bloedmaan was leuk!
Ik ging om drie uur mijn bed uit, de maan was toen net begonnen met verduisteren. Ik ging op de fiets naar de duinen (woon er een paar minuten vanaf), en was heel rebels met fiets fijn door de duinen gereden (eigenlijk mag je daar niet komen vanaf zonsondergang, en je mag ook niet fietsen).
Maar ja, wie houdt mij tegen om drie uur 's nachts? :P
Was om kwart over drie gestopt en was gaan lopen. Was uiteindelijk gaan liggen en had gewacht op de bloedmaan. Toen de volledige verduistering en bloedmaan er was, was de hemel enorm helder, en je kon heel goed de sterren incl. sterrenbeelden zien. En ik heb nog eens drie vallende sterren gezien.
Bloedmaan was natuurlijk het bijzonderste. Je ziet opeens de rode kleur komen, pas toen hij volledig verduisterd was. Ja, was bijzonder.

Ga 13 oktober weer naar duin. Dan ga ik proberen het Melkwegstelsel te zien. Er is geen maan dan (nieuwe maan), en ik ben bezig met een perfecte plek uit zoeken.
Geen idee of het lukt, maar als het lukt is dat natuurlijk fantastisch!
Avontuurlijk hoor Sven! :)
Op die manier, zo met het uitzicht op de weidse hemel met sterren en maan heb je wel de ultieme ervaring beleefd!
Eigenlijk is dat natuurlijk nog beter dan de hele tijd lopen prutsen met je camera om het toch maar goed vast te kunnen leggen ... persee een goede foto willen maken. Bij jou zit het filmpje in je hoofd en dat vergeet je nooit meer! :duimomhoog:
Heb je nog wel 3 wensen gedaan? :grijns:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door tiktokchick »

Ik ben nu eindelijk klaar met foto's maken voor die fotowedstrijd, en vreemd genoeg wil ik ze dus hier ook wel laten zien.
Dus hier is de link: (wedstrijd is over bijv. Mythen en legendes voor de sims 2)

-geen links naar andere fora-
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Idd vreemd, sinds wanneer laten mensen dingen over Sims zien op dit forum? :P

Ik vind het best knap gedaan. Ik weet niet wat ik er bij moet denken (ik vind het een soort verontrustend gevoel geven), maar als je Sims 2 tot een niveau krijgt dat je niet eens meer iets van de Sims 2 herkent dan vind ik dat best knap. Volgens mij ben je best lang bezig om zo'n screenshot te kunnen maken.
Best knap iig!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Heel leuk en alles, maar links naar andere fora blijft nog steeds niet toegestaan

Als je de foto's wil laten zien dan upload je ze hier gwn of via tinypic bv.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Oh naar de sterren kijken... zo rustgevend haha. Vroeger sliep ik alle zomermaanden op het dak van ons huis, zo onder de sterrenhemel. Fantastisch.
Heb toen zelfs een keer een zandregen meegemaakt, met zand uit de Sahara. Heel pijnlijk, maar ontzettend mooi! (Ik woonde toen trouwens niet in Nederland hoor :p)
Om precies te zijn... ga ik er weer wonen, en zit ik nu heerlijk van een kopje thee te genieten in Bled, Slovenië :).
Echt, als je nog eens op vakantie wil gaan - Bled is supermooi.

Maar het wordt nog wel spannend, we gaan zo Kroatië doorkruisen en er is maar één grens open ivm de vluchtelingen...
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Wel rollercoaster tycoon fans hier toch? Dan hebben de meesten vast wel gehoord van Rollercoast Tycoon World :)

LGR heeft een review gedaan over de eerste indrukken van een heleeeee vroege versie. Een versie die dus nog helemaal niet af is etc. Maar het ziet er echt al goed uit! De manier waarop je achtbanen kan bouwen is echt awesome. En je zit niet meer vast aan de hokjes!

https://www.youtube.com/watch?v=hagUR21xaTY


Voor de duidelijkheid: DEZE trailer is dus NIET meer van toepassing. Dat is allemaal geschrapt. Atari is gaan samenwerken met andere ontwerpers ofz.

10 December komt hij uit
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
AppealToReason
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2015, 17:08
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door AppealToReason »

Dat ziet er inderdaad heel erg vet uit. Nu wil ik kijken of ik de oude aan de praat kan krijgen, als zoethoudertje tot deze uitkomt :')
Afbeelding
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Zomer Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Weh ik moest denken aan een spelletje wat ik altijd speelde tegen verveling. Maar ik kan maar niet op de naam komen. Misschien herkent iemand het:

Je begint met een zwart sherm waaraan je dingen kan toevoegen. Gwn simpele dingen als water, sand, seed, gras, fire etc. Nitro zelfs volgens mij haha. Als je ijs toevoegde veranderde het water gelijk in ijs bij aanraking. Als je seed, sand en water samen deed groeiden er plantjes uit. De stak ik dan weer in de fik en probeerde daarna te blussen (wat een vermaak he lol). Beetje vulkanen proberen te maken, de boel lekker laten ontploffen.
Je kan ook 'players' toevoegen. Dit poppetje heeft een vierkant hoofd en 2 armen en benen. Deze kan je dan besturen en als zn hoofd ergens in komt, bv water, kun je m water laten spuwen. Je kan dan ook nog eens figthers toevoegen en die moet je dan verslaan. Kortom je kan er ook een ander spel van maken om met dat poppetje te doen. Ook kan je opgeslagen spellen van anderen spelen

Iemand die dit herkend en weet hoe het heet? Haha


Edit:

Helder moment: https://dan-ball.jp/en/javagame/dust/
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gesloten

Terug naar “Praten”