Geschikte tablet voor schoolwerk

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door BanaanZombie »

Hoihoi,

Ik heb besloten dat ik toch een tablet erbij wil hebben om op school te gebruiken. Dit hoeft niet a la minute, ik heb hem volgend schooljaar pas echt nodig. Maar ik wil dus wel aanbiedingen enzo in de gaten houden, want dan is het alleen maar handig om hem nu aan te schaffen

Ik vind het wel lastig, want ik heb geen verstand van tablets. Ik moet er goed op kunnen werken, en ook words etc kunnen gebruiken. Er moet genoeg op kunnen een usb poort is ook een must. Wat is aan te raden?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door tarac »

Je hebt tablets+toetsenbord die op b.v. windows 10 draaien.
In elkaar geklikt is het een volwaardige computer met usb poort e.d.
Uit elkaar is het een tablet

Beduidend goedkoper dan een iPad, werkt met alles waar ook windows mee kan werken, zoals Word, Excel e.d.
Extra slot voor extra station middels SD-geheugenkaartje .
Zie http://www.tabletsmagazine.nl/2014/01/r ... 00-t100ta/
Er zijn uiteraard ook nog duurdere en meer uitgebreide exemplaren zoal de T200
Ik gebruik zelf al een hele tijd een Asus T100 (destijds Windows 7, nu gratis omgezet naar Windows 10) en ik sleep het ding overal mee naar toe.
Verbazingwekkend voor ca. € 300,00. Helaas niet geschikt voor de Sims 3 en 4
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door BanaanZombie »

Ja kijk zoiets moet ik wel hebben. Nou ben ik natuurlijk vergeten om te zeggen rond welke prijs. Het zou fantastisch zijn als het rond 200 kan. Maar ik weet niet òf dat überhaupt kan
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Ja kijk zoiets moet ik wel hebben. Nou ben ik natuurlijk vergeten om te zeggen rond welke prijs. Het zou fantastisch zijn als het rond 200 kan. Maar ik weet niet òf dat überhaupt kan
Als een tablet van een of ander Chinees merk goed is, ja hoor, moet lukken.
Als je een tablet wil van een betrouwbaar merk, dan raad ik je aan het budget met 50 euro te verhogen. Als je echt een degelijk tablet wil, dan komt er zeker 150 euro bovenop.
Hier zijn er een paar: http://www.laptopshop.nl/category/45702 ... 9886=86241
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door Skai »

Mocht je volgend jaar ook misschien een nieuwe laptop nodig hebben, kun je ook een laptop kopen die je uit elkaar kan halen.
Mijn zus heeft een Acer (geloof ik), iets kleiner formaat laptop waarbij je het scherm eraf kan klikken en als tablet kunt gebruiken.

Zij gebruikt die dan ook als tablet op school en klikt hem thuis weer aan elkaar. Draait ook op Windows 8/10.
Maar goed, die optie is alleen relevant als je geen laptop hebt ;)

Edit: lekker dom, kom er nu pas achter dat dit precies is wat Tarac bedoelt... is dus Asus en niet Acer.

Edit: hebben ze van Lenovo tablets? (Ben even te lui om het op te zoeken). Lenovo is een nog vrij onbekend merk, maar in de pc winkel waar ik pas was, waren ze er erg lovend over. En goedkoop, over het algemeen. Dus misschien kan je daar iets van vinden.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb 2 laptops haha. Het gaat me er om dat ik het makkelijk mee kan nemen. Een toetsenbord kan ik op elke tablet met bluetuth aansluiten

Ik moet absoluut geen chinees merk hebben nee, heb daar enorm veel slechte dingen over gelezen. Ben alnwel tablets van acer etc tegengekomen voor iets onder de 200

Wat is normaal voor het intern geheugen en het werkgeheugen van tablets? Kijk ik heb gwn een usb nodig, want ik zet alles op mn externe harde schijf aan school werk. Ik kom veelal 8GB intern geheugen tegen en 1Gb ram
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door Sven »

Ik geloof dat 1 GB voor de rustige dingen redelijk is. Als je het echt bij internet en Microsoft Office houdt moet dat wel lukken.
8 GB interne opslag is... ja het is niet veel, maar moet goed genoeg zijn. Je kan het heel vaak uitbreiden met een SD kaartje, en die dingen kunnen best veel opslag hebben.
Mocht je echt meer ruimte willen kan je een externe harde schijf overwegen.
Een ideale oplossing voor het bewerken van documenten als je op meerdere PCs werkt, is zeker een cloud, Onedrive of Google Drive. Je kan de documenten online opslaan en bewerken, dus dat werkt ook goed.

Maar nogmaals, verwacht niet veel van een tablet. Ze zijn puur om kleine dingen op te doen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door BanaanZombie »

Ik wil hem dan ook puur gebruiken om de kleine dingen op te doen ^^
Die externe harde schijf heb ik dus al he, die gebruik ik nu ook vol op. Mijn school laptop laat ik op school omdat ik hem anders steeds mee moet sjouwen, vrijdag neem ik hem wel mee naar huis. Dus al mijn schoolwerk komt op mijn externe harde schijf. Daarom wil ik ook een usb aansluiting voor die tablet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door garapoes »

Ik raad je echt aan om gewoon geen tablet voor school te nemen. Het is niet handig en niet geschikt voor tekstverwerking.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door Sven »

garapoes schreef:Ik raad je echt aan om gewoon geen tablet voor school te nemen. Het is niet handig en niet geschikt voor tekstverwerking.
Wel met een Windows tablet en een toetsenbord.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door BanaanZombie »

Het is opzich wel handig als je geen laptop bij een bepaalde les mag hebben en wel een tablet, en je geen kluisje hebt, en een laptop eigenlijk best wel zwaar en onhandig is en je een tablet er zo bij kan pakken ^^

En zelfs voor apple heb je words trouwens. Toetsenbord was ik ook al van plan te nemen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door Sven »

Geen Apple kopen als je veel geld kwijt wil aan iets wat je ook goedkoper kan krijgen. Of je moet echt houden van Apple, dan hou ik je niet tegen.
Als je Word wil, Windows tablet. Is eigenlijk het enige wat ik je kan aanraden qua wat je er mee wil doen.

Hou er rekening mee, Apple KAN een optie zijn, maar ik raad het echt af. Het is veel te duur voor wat je er mee wil doen. Apple is sws duur trouwens.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door BanaanZombie »

Ik vind apple fijn maar idd ook ontiegelijk duur

Ik zie een windows tablet ook wel zitten ja. Ik heb zo verrekte weinig tijd om echt op zoek te gaan pff. Ben alleen nog maar bezig met school
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door tarac »

Ik gebruik al een hele tijd een Asus T100. Heerlijk "dingetje" op Windows (Was 8.1 nu Windows 10)
Prijs € 249,00
Accu gaat 13 uur mee. Niet geschikt voor Sims-3 of 4
USB aansluiting op toetsenbord. Extra schijf op geheugenkaartje
asust100.jpg
Losgekoppeld is het een prima 10" tablet, in elkaar geklikt een leuke notebook.

Edit: Met de nieuwste aanbieding van Microsoft heb je voor een tientje per maand altijd de meest recente versie van Office 365 op max. 5 computers + 1 TB aan Cloud-opslag, dus makkelijk je schoolwerk synchroniseren met je thuis-computers of delen met anderen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door BanaanZombie »

Oke dat is wel echt ideaal Tarac. Waar kan ik die krijgen met de aanbieding? Dat is wel echt een goede optie
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Oke dat is wel echt ideaal Tarac. Waar kan ik die krijgen met de aanbieding? Dat is wel echt een goede optie
Google op Asus T100
Maar ook Wehkamp heeft de aanbieding.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geschikte tablet voor schoolwerk

Bericht door BanaanZombie »

Wil ik hem vandaag bestellen, is hij niet meer leverbaar! Vorige week was hij er nog, dus ik ben echt net te laat zeg, pff. Ik heb dus maar een nieuwer model besteld. Deze is wel 299,- maarja, het is wel wat ik zoek. En echt goedkoper vond je dat niet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”