Het Grote Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door harlinquin »

dat is inderdaad wel heel erg vriendelijk. Ik dacht dat douglas wel testers heeft maar niet elk merk verstrekt testers. Ik vind overigens de kruidvat ook vaaak erg slechte service hebben. Ik weet niet wat het is met die winkelketen maar ik heb er een hekel aan en ik hoor van anderen vaak een gelijkaardige mening
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ja idd, personeel daar is ook vaak chagreinig. Ik werk in de horeca, ik doe vrolijk naar gasten en maak een praatje wanneer het kan. Als ik de gast/klant ben doe ik dat ook naar de werknemers. Nou zeg, krijg niet altijd een lach terug van het personeel. In supermarkten ook niet overgins
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door harlinquin »

Inderdaad in supermarkten laat dat ook vaak wat te wensen over. Ik ga naar een supermarkt die verder weg is, puur omdat daar mensen me tenminste begroeten aan de kassa. Vind het bijzonder onbeleefd als er nog geen hallo vanaf kan. Het lijkt wel alsof dat personeel in de dichtsbijzijnde supermarkt geselecteerd is op onvriendelijkheid.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Ik kan me best indenken dat personeel ook maar mensen zijn en ze hoeven echt niet altijd met een big smile rond te lopen, maar bij kruidvat heb je echt dat het lijkt of er een wedstrijd in onvriendelijkheid gaande is... Misschien is iedereen daar gewoon overwerkt, het is er ook wel behoorlijk druk altijd
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Maar er is een verschil tussen robot lach non stop en vriendelijk blijven
Mja het is wel echt zo dat als je in de horeca werkt je dat beter kan. Echt niet om egoistisch te zijn maar horeca mensen blijven 9 van de 10 keer vaker vriendelijk. Dat moet ook, anders komen je gasten niet terug
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
suikerklontje
Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 feb 2015, 17:17
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door suikerklontje »

ik heb deze week stage bij een supermarkt hier is iedereen vrolijk en helpt graag
wees geen ander je bent gek genoeg :jazeker:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Dan heb je het goed getroffen! Wat voor stage is het?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
suikerklontje
Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 feb 2015, 17:17
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door suikerklontje »

Bij de vomar
wees geen ander je bent gek genoeg :jazeker:
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Chagerijnig personeel vind ik echt verschrikkelijk. Ik werk zelf in een Bart Smit en zorg er altijd voor dat ik vriendelijk ben.
suikerklontje
Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 feb 2015, 17:17
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door suikerklontje »

Vind ik ook femke
wees geen ander je bent gek genoeg :jazeker:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef:Maar er is een verschil tussen robot lach non stop en vriendelijk blijven
Mja het is wel echt zo dat als je in de horeca werkt je dat beter kan. Echt niet om egoistisch te zijn maar horeca mensen blijven 9 van de 10 keer vaker vriendelijk. Dat moet ook, anders komen je gasten niet terug
Het is ook best een kunst om vriendelijk te blijven ondanks dat sommige mensen bloedirritant kunnen zijn ... Je kunt dingen op vele manieren zeggen, je toon is belangrijk, hoe je erbij kijkt is belangrijk. Een vak apart, waar je ook steeds meer ervaring in krijgt. Soms moet je even tot 10 tellen en het van je af laten glijden. Het valt echt niet altijd mee, zeker niet als het personeelsbeleid zodanig is dat de werknemers te veel onder druk staan. Daar ligt het in veel gevallen ook voor een groot deel aan.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Bee schreef:
BanaanZombie schreef:Maar er is een verschil tussen robot lach non stop en vriendelijk blijven
Mja het is wel echt zo dat als je in de horeca werkt je dat beter kan. Echt niet om egoistisch te zijn maar horeca mensen blijven 9 van de 10 keer vaker vriendelijk. Dat moet ook, anders komen je gasten niet terug
Het is ook best een kunst om vriendelijk te blijven ondanks dat sommige mensen bloedirritant kunnen zijn ... Je kunt dingen op vele manieren zeggen, je toon is belangrijk, hoe je erbij kijkt is belangrijk. Een vak apart, waar je ook steeds meer ervaring in krijgt. Soms moet je even tot 10 tellen en het van je af laten glijden. Het valt echt niet altijd mee, zeker niet als het personeelsbeleid zodanig is dat de werknemers te veel onder druk staan. Daar ligt het in veel gevallen ook voor een groot deel aan.
Dit is bij ons echt het geval, er wordt van ons verwacht dat we de hele winkel opruimen, verbouwen etc. maar we moeten ook klanten helpen waardoor je je klusjes niet altijd goed kunt en daar wordt je dan vervolgens op aangesproken. Wij hebben toen met zijn alle besloten dat de klanten het belangrijkste zijn en dat de winkel er dan helaas niet altijd top uitziet maar ja het is het een of het ander. En soms krijg ik ook echt wel klanten in de winkel dat ik denk van oh jou zou ik echt ff zo'n harde stomp willen geven maar ja. :clown:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Femke schreef: Dit is bij ons echt het geval, er wordt van ons verwacht dat we de hele winkel opruimen, verbouwen etc. maar we moeten ook klanten helpen waardoor je je klusjes niet altijd goed kunt en daar wordt je dan vervolgens op aangesproken. Wij hebben toen met zijn alle besloten dat de klanten het belangrijkste zijn en dat de winkel er dan helaas niet altijd top uitziet maar ja het is het een of het ander. En soms krijg ik ook echt wel klanten in de winkel dat ik denk van oh jou zou ik echt ff zo'n harde stomp willen geven maar ja. :clown:
Groot gelijk hoor! En ik zou dat ook in de groep gooien als jullie erop aangesproken worden ... zeker als het zo druk is kun je moeilijk vakken gaan vullen en schoonmaken/indelen. En De klant is koning, maar er zijn natuurlijk wel grenzen, je hebt geen bordje 'deurmat' opgespeld tenslotte. Een vriendelijke terechtwijzing moet ook kunnen. Als mensen geen begrip op kunnen brengen terwijl jij je uiterste best doet om hun vragen netjes te beantwoorden, dan houdt het ook op.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door harlinquin »

Daar sluit ik me bij aan. Sommige klanten kunnen nou eenmaal ontzettend vervelend zijn en je kunt uiteraard ook een wat mindere dag hebben. Ik vind wel dat een begroeting er wel altijd vanaf moet kunnen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Heeft iemand van jullie, of kennen jullie, het boek: Wreck this Journal. ?

Het lijkt mij echt een fantastische uitdaging haha. Vooral voor zo'n perfectionist als ik, en ik ben vrij creatief dusss dat wordt leuk. Morgen ff kijken of hij bij de bruna is
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Oh ja dat ken ik echt al heel lang! Heel leuk is het, een oud vriendinnetje van mij had de engelse versie. Ik heb er zelf nooit een gedaan maar het is wel super tof!5
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Ik zie de lol nou niet zo erg
https://www.youtube.com/watch?v=tT1L6VdDxPw

Of mis ik iets ?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik vind t mooie aan dit dat je alles helemaal op je eigen manier kan interpeteren. Heb je verder gekeken dan alleen die? Elk boek zit er anders uit. This een manier om gewoon even lekker crestief bezig te zijn en this een gevecht tegen mn perfectionisme. Ik heb soms even iets nodig om mn gedachten compleet ergens anders op te richten. Dit lijkt me een leuke uitdaging :D
Heb hem zojuist gehaald, ik ben van plan hem af en toe eens te pakken, een willekeurige blz open te slaan en die opdracht te doen op mijn manier
Heb al wat ideeën, maar ik wil er niet na een maand al klaar mee zijn. Mensen doen soms maanden erover om hem af te krijgen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Huizen bouwen voor de sims vond ik al mega-creatief hoor!
Dit vind ik eigenlijk meer iets voor mijn neefje en nichtje ... had er ook nog nooit van gehoord eigenlijk. Het gaat erom dat je dat hele boek beplakt, knipt en kleurt op je eigen manier als ik het goed begrijp.

Maar zolang je het leuk vind om te doen, zeker mee doorgaan!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

BanaanZombie schreef:Ik vind t mooie aan dit dat je alles helemaal op je eigen manier kan interpeteren. Heb je verder gekeken dan alleen die? Elk boek zit er anders uit. This een manier om gewoon even lekker crestief bezig te zijn en this een gevecht tegen mn perfectionisme. Ik heb soms even iets nodig om mn gedachten compleet ergens anders op te richten. Dit lijkt me een leuke uitdaging :D
Heb hem zojuist gehaald, ik ben van plan hem af en toe eens te pakken, een willekeurige blz open te slaan en die opdracht te doen op mijn manier
Heb al wat ideeën, maar ik wil er niet na een maand al klaar mee zijn. Mensen doen soms maanden erover om hem af te krijgen
Heb al vaker gehoord dat het hier inderdaad goed tegen helpt.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Ik ben ook een perfectionist maar het lijkt mij juist dat je dan ook dat weer veel te goed wilt doen.. :mrgreen:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door harlinquin »

Ziet er wel grappig uit. Doet me denken aan mijn agenda's op de middelbare school. Die hingen tegen het einde van het jaar aan elkaar met ducktape bij mij omdat ik er zoveel in plakte en tekende en weet ik wat. Ik had dus geen speciaal boek ervoor nodig haha.

Ik zie ook even niet waarom je hierbij niet perfectionistisch zou zijn
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Het is eerder dat dit een uitdaging is voor perfectionisten als ik. Het is niet perse dat je dan geen perfectionist bent. Het boek staat vol dingen die perfectionisten normaal niet zouden doen. Mensen die heel zuinig en voorzichtiv zijn met hun spullen. Zo moet je dit boek uit het raam gooien, hem uitlaten, een pagina uitscheuren en verstoppen in de tuin van de buren en nog veel meer
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door harlinquin »

aah zo. dan denk ik dat mijn perfectionisme zich anders uit dan het jouwe ;)
Hoop dat het helpt voor je. Je zult sowieso lekker creatief bezig zijn :)
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ach het uit zich op heel veel manieren

Ik wil geen fouten maken, ik zal altijd alles optijd af hebben, ik kan er niet tegen als iets niet goed loopt etcetc
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”