Het Grote Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik las dat ze hebben gekozen voor de naam mrt de meeste filialen. Wat Intertoys dus is
Dus ja een geld kwestie, want meer winkels betzelfde laten is goedkoper
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

BanaanZombie schreef:Ik las dat ze hebben gekozen voor de naam mrt de meeste filialen. Wat Intertoys dus is
Dus ja een geld kwestie, want meer winkels betzelfde laten is goedkoper
Klopt inderdaad. Een beetje kort door de bocht helaas maar ja. Er is iets voor te zeggen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Hebben jullie gelezen dat er nu mensen zijn die bepaalde dingen in de Efteling racistisch vinden?
Sommige mensen zien echt overal racisme in jeetje.

Sorry hoor, maar weet je wat ik vind? Mensen die dat soort dingen, evenals Zwarte Piet, racistisch vinden: Die zijn zelf racistisch bezig. Want ZIJ zijn degene die er racisme in zien. Niemand anders die daar zo over denkt, alleen de mensen die het racistisch vinden.
Nu wordt een een of andere zwarte kanibaal in de Efteling racistisch gevonden. Moet je dan van alle slechteriken blanken maken? DAT is racistisch. Men wil juist dat mensen gelijk worden behandeld, ongeacht de kleur. Nou er zijn ook donkere mensen die slecht zijn, evenals blanke mensen. Maar ook donkere mensen die goed zijn, helden, even als blanke mensen. KOM OP ZEG. Hou gewoon op met dat gezeik.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Alles is tegenwoordig racistisch, lol. Ik facepalm al als ik het woord racistisch alleen maar al lees.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Ik stoor me heel erg aan de actiegroep zelf eerlijk gezegd.
Ten eerste nemen ze een enorme agressieve houding aan. Ze vinden dat dit onderwerp niet meer te discussiëren valt omdat dit gewoon racisme is, en ze gaan er eigenlijk al vanuit de Efteling morgen die attracties aanpast.
Zo werkt het niet.
De actiegroep maakt de claim dat de Efteling meerdere racistische attracties is. Ze geven argumenten, maar ze geven de Efteling niet de kans om tegenargumenten te geven.

Le quotes:
"We gaan niet onderhandelen over of deze stereotyperingen racistisch zijn of niet."
"Wij geven geen ruimte voor dit soort onderhandelingen omdat racisme iets is wat je afschaft en niet afbouwt"

Als je een claim maakt moet je je kunnen verantwoorden, en dat wil de actiegroep niet (ze willen wel praten, maar willen er niet over discussiëren of die attracties wel of niet racistisch zijn). Als je je niet kan verantwoorden voor een claim, dan verliest jouw claim eigenlijk alle waardigheid en doet de Efteling er goed aan om de brief in het haardvuur te gooien.
Dat is net zoiets als een rechtszaak waarbij de verdachte geen advocaat mag hebben en zelf niets mag zeggen, maar alleen de openbaar aanklager het woord mag hebben. Zo los je geen zaken op, want er is dan niemand die de openbaar aanklager tegen kan spreken en krijg je nooit een objectief beeld van de zaak.

Kunnen we die actiegroep serieus nemen? Nee, niet echt. Als je niet eens in discussie wil gaan en al uitgaat van je eigen gelijk, dan hebben we het al snel over tunnelvisie.

En daarbij spreekt de actiegroep over "meerdere culturen" die we moeten respecteren.
Uiteraard. De actiegroep heeft gelijk.
Jammer dat ze vergeten zijn om het aan de geïmmigreerde Afrikanen te vragen wat ze van de attractie vinden met de kannibaal. De actiegroep zelf heeft namelijk weinig steun op dit moment, het lijkt me moeilijk om namens een bepaalde cultuur te spreken als je nog geen steun krijgt van die cultuur :')

Lijkt me een mediageile actiegroep die niet serieus genomen mag worden. Maar helaas, dit soort dingen worden opgeblazen door de media en door het hele land verspreid. Zo krijgen ze precies wat ze willen.

Aandacht.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Hoe meer aandacht er aan dat soort groepen wordt besteed, hoe meer dingen uitgelegd gaan worden als racistisch.

Nog te verwachten:
Negerzoenen - niet alle Negers zoenen
Arnhemse Meisjes - niet alle meisjes zijn om op te eten
Bossche Bol - niet alle inwoners van den Bosch zijn bol
Berliner Bol - idem voor inwoners van Berlijn
Weesper Moppen - niet alle inwoners van Weesp zijn cabaretier
Goudsche Stroopwafels - niet alle inwoners van Gouda zijn "amazing"

en dat is dan alleen nog maar uit de afdeling Bakkersproducten het racistisch typeren van bevolkingsgroepen.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Daarbij staan wij in de Carnaval Festival toch ook met lompe klompen aan en gekke kaas bij ons, nou zo loop ik er in het dagelijkse leven ook niet bij. Lol.

(Alleen in de weekenden).
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Mensen verliezen de hele betekenis van racisme uit het oog

De joden verbannen van plekken en uitmoorden tijdens de 2e wereld oorlog. Dat was racisme.
Blanke en zwarte scholen. Dat is racisme.
Zwarte piet, een vrolijke zwarte man die snoep uitdeelt en kinderen aan het lachen maakt? Dat is geen racisme. Hij is gewoon een donkere man, gewoon daarom.
Een atractie in de efteling met een kanibaal die toevallig zwart is? Dat is geen racisme.
Mensen verbieden ergens te komen omdat ze een ander geloof of uiterlijk hebben, DAT is racisme
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Even iets leuks jongens, binnenkort ga ik mijn eigen game PC bouwen! :D
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Femke schreef:Even iets leuks jongens, binnenkort ga ik mijn eigen game PC bouwen! :D
Hee wat knap! :duimomhoog: Wat ga je er allemaal instoppen?
En waar haal je je onderdelen?
Heb je een goede schroevedraaier set?
Kijk je wel uit?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Nou ik heb er eigenlijk geen verstand van haha. Het gaat nog een tijdje duren dus ik ben nu heel veel informatie aan het verzamelen etc. Ik krijg hulp van iemand die er gelukkig wel verstand van heeft dus ik verwacht dat het goed gaat komen.

Ik heb een budget van €3000 (exclusief monitor en accessoires zoals muis etc.) dat is dus een behoorlijk bedrag. Echter wil ik geen gigantische overkill dus het bij elkaar zoeken van onderdelen gaat een hele klus worden hahaha.
meike
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2015, 14:34
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door meike »

Aaaah eindelijk zomervakantie!!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Geef mij die 3000 euro, ik moet meubels kopen en huur betalen haha

Ik heb in principe al een maand vakantie
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Femke schreef:Nou ik heb er eigenlijk geen verstand van haha. Het gaat nog een tijdje duren dus ik ben nu heel veel informatie aan het verzamelen etc. Ik krijg hulp van iemand die er gelukkig wel verstand van heeft dus ik verwacht dat het goed gaat komen.

Ik heb een budget van €3000 (exclusief monitor en accessoires zoals muis etc.) dat is dus een behoorlijk bedrag. Echter wil ik geen gigantische overkill dus het bij elkaar zoeken van onderdelen gaat een hele klus worden hahaha.
€1000.= zou meer dan genoeg moeten zijn.
Bedenk dat het over max. 3 jaar allemaal weer verouderd is.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Geef mij die 3000 euro, ik moet meubels kopen en huur betalen haha

Ik heb in principe al een maand vakantie
Woon je op jezelf? Sinds wanneer?
Femke schreef:Nou ik heb er eigenlijk geen verstand van haha. Het gaat nog een tijdje duren dus ik ben nu heel veel informatie aan het verzamelen etc. Ik krijg hulp van iemand die er gelukkig wel verstand van heeft dus ik verwacht dat het goed gaat komen.

Ik heb een budget van €3000 (exclusief monitor en accessoires zoals muis etc.) dat is dus een behoorlijk bedrag. Echter wil ik geen gigantische overkill dus het bij elkaar zoeken van onderdelen gaat een hele klus worden hahaha.
Uhm met €3000 als budget krijg je sowieso een overkill PC :P Ga iig niet voor een AMD build, eitjes bakken doet men in de pan en niet op de videokaart.
Nvidia kaart + Intel processor is de beste combinatie. AMD is duurder en heeft een flinke koeling nodig.

Overigens, een van de beste kaarten op dit moment is volgens mij de GTX 1080, hoewel er ook een beetje kritiek op was volgens mij.
Die kost wel wat, maar je krijgt zeker wat voor de komende jaren.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Nog niet officieel maar ik huur al wel


Mensen die al Pokemon Go spelen? This nog niet in europa uitgebracht maar je kunt t al wel downloaden. Het werkt ook gewoon, alleen zijn er nu problemen met de server. Ik vind het echt GENIAAL
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Nog niet officieel maar ik huur al wel


Mensen die al Pokemon Go spelen? This nog niet in europa uitgebracht maar je kunt t al wel downloaden. Het werkt ook gewoon, alleen zijn er nu problemen met de server. Ik vind het echt GENIAAL
NOG niet omdat ik een Windows Phone heb en die app is er niet voor WP, gelukkig ga ik heel binnenkort, hopelijk deze week al, een nieuwe telefoon kopen die op Android draait.
En dan ga ik direct die app downloaden want het lijkt me ZO GAAAAAF.

Een vriend van me is het wel aan het spelen. Het schijnt alleen dat een Pokemon alleen evolueert als je er een aantal hebt gevangen ofzo, niet met levels?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Geen idee, de server werkt oo dit moment niet, ik ben nog niet toegekomen aan he5 echt spelebln. Een vriendin wel en jet ziet er zo vet uit. Zit er ineens een pokemon op je fkng bed haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef: Mensen die al Pokemon Go spelen? This nog niet in europa uitgebracht maar je kunt t al wel downloaden. Het werkt ook gewoon, alleen zijn er nu problemen met de server. Ik vind het echt GENIAAL
Is dat zoiets als AR effect? Ik heb dat ook op mijn telefoon met kaboutertjes en dino's ... zit er gek genoeg standaard op en kan NIET verwijderd worden.
tarac schreef: €1000.= zou meer dan genoeg moeten zijn.
Bedenk dat het over max. 3 jaar allemaal weer verouderd is.
Hier ben ik het mee eens! Echt zonde als je 3000 euro gaat stoppen in een PC terwijl het volgende week alweer aan het verouderen is. Dan kun je beter iets opzij zetten voor eventuele uitbreidingen mettertijd.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Geen idee wat dat is haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ooh ja zo ziet t wel een beetje uit. Als je een pokemon tegenkomt bij jou in de buurt (en je moet er soms echt je huis voor uit! Goed voor de luie gamers haha) kun je daar op klikken en als je dan je camera aanzet zie je die pokemon. Ik heb t nog niet voorelkaar gwkregen om hem zo te zien, mn vriendin wel. Wss met je exht exact op die locatie staan. Je hebt ook gym's alleen op bepaalde locaties in je woonomgeving etc. Er zijn ook pokestops. Nog geen idee wat dat precies is maar die zijn te vinden bij monumenten enzo. Bij mij is er bv 1 bij een kerk.

This wel grappig, heel bedacht een manier om die luie reet van gamers van de bank af te krijgen ;)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Als luie googelaar heb ik het even gegoogled :lol:

Ziet er wel heel grappig uit! Maar begrijp niet hoe je dan zo'n balletje krijgt in de real world en dit kan gooien ... Moet je toch veel fantasie voor hebben! ;)

Met het AR effect kun je dan foto's nemen, maar dit is anders!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ja die trailer maskt t wel iets mooier haha. Je moet t balletje gwn op het scherm gooien, maar je zit de pokemon wel zitten random op je tv, bank, of wc.... maar ook vooral buiten. This heel leuk maar echt in zo'n mini dorpje krijg ik thuis dus helemaal niks. Op mn werk weer heel veel
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Leuk voor je baas!! Hahahaha ... :tong:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Praten”