Het Grote Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

garapoes schreef:Het valt mij echt op dat na al die jaren nog best weinig bekend is over de Sims 4 qua tips en trucs. Als je bijvoorbeeld kijkt op de Engelstalige Wikipagina van de Sims, dan hebben de Sims 1 (ja zelfs die), 2 en 3 ontzettend veel informatie over van alles en nog wat en van de Sims 4 nog heel weinig.

Tja niet heel belangrijk ofzo maar ik hou echt van informatie en dingetjes opzoeken.
Klopt, en ik denk dat dat voornamelijk komt door (1) de leeftijd van de Sims 4 en (2) de populariteit van de Sims 4. De leeftijd omdat het nog een paar jaartjes te gaan heeft, alle andere Sims-games zijn ouder en mensen hebben meer tijd gehad om daarover te schrijven. De populariteit is denk ik de belangrijkste reden. Sims 1, 2 en 3 waren echt heel erg populair, ik denk dat iedereen op het forum wel ervaring heeft met in ieder geval twee van deze Sims-versies. Vooral Sims 3 is heel populair geworden vanwege de vele manieren waarop je dingen in het spel kon aanpassen (kleurenwiel e.d.) en de open wereld. En ja, een spel dat veel gespeeld wordt krijgt ook al snel veel handleidingen.

Sims 4 is gewoon niet heel populair. Zat mensen die het spelen hoor, maar door het gebrek aan uitbreidingen die de spelers belangrijk vinden (er zijn nog zat die menen dat Sims 4 gewoon te weinig content heeft) en doordat er nog veel mensen blijven hangen bij de Sims 3 wil het niet echt van de grond komen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Alvast een fijne jaarwisseling!
Voorzichtig met vuurwerk en denk om de dieren!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Iedereen een gelukkig nieuwjaar!
Een goede gezondheid (hoe ouder ik word hoe meer ik dit apprecieer en begrijp waarom mensen dit zeggen), veel simsplezier en (dat is dan eigenlijk een beetje voor mijzelf) een jaar zonder computerproblemen (want dat is niet goed voor mijn mentale gezondheid heb ik gemerkt!)
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door garapoes »

Ik heb opeens weer zin om Sims 2 te spelen met de orginele personages zoals Julia en Romeo etc, binnenkort maar eens doen! Nog even en dan heb ik 2 weken vrij.

Zal wel even wennen zijn die omschakeling van 4 naar 2.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Dat probeerde ik ook ern poosje terug, sima 2 spelen omdat ik Op Reis mis. Ik heb het opgegeven, ik miste teveel haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Dat probeerde ik ook ern poosje terug, sima 2 spelen omdat ik Op Reis mis. Ik heb het opgegeven, ik miste teveel haha
Je kunt heel eenvoudig de Sims-2 uptodate installeren via ZLorigin.
Daarna kun je het probleemloos, zonder enige extra handeling, off-line spelen. (Zclient en ZLOrigin niet meer nodig)
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Oh nee installeren waa easy cake. Ik bedoel missen niet als in dat het pakket er niet in zit, ik bedoel het als het gevoel. Ik heb het spelen opgegeven, omdat ik in het spel zelf teveel miste vergeleken met de sims 3 en 4
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Hey iedereen! Hoe is het met jullie? Ik ben hier al maaaanden niet meer geweest. Heb al minstens een jaar geen Sims meer gespeeld denk ik. Nu heb ik eindelijk een game pc en ben nu bezig met het installeren van Sims 3. Wordt er nog Sims 3 gespeeld? :)
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Vast wel! Ik wil ook graag weer sims 3 spelen maar mn laptoppie kan het niet meer aan. Maar voordat ik een nieuwe goede laptop of pc heb is de sims 5 misschien wel uit haha. Sims 4 lukt nog met mate.

Hoe is het met iedereen in de hitte? Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot het weer 22/24 graden is met een lekker windje erbij. Ik vind dit niks die hitte, kan er niet zo goed tegen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Pomerani schreef:Hey iedereen! Hoe is het met jullie? Ik ben hier al maaaanden niet meer geweest. Heb al minstens een jaar geen Sims meer gespeeld denk ik. Nu heb ik eindelijk een game pc en ben nu bezig met het installeren van Sims 3. Wordt er nog Sims 3 gespeeld? :)
Leuk om je weer een keer te zien!
BanaanZombie schreef:Hoe is het met iedereen in de hitte? Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot het weer 22/24 graden is met een lekker windje erbij. Ik vind dit niks die hitte, kan er niet zo goed tegen
Ik kan de hitte wel aan, gelukkig. Ik moet wel zeggen dat ik aan de kust woon, dus het is hier veel minder warm dan bijv. in Drenthe of Limburg. Alsnog heb ik weinig problemen met 35 graden, zolang ik maar niet ga sporten of zo.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Pomerani schreef:Hey iedereen! Hoe is het met jullie? Ik ben hier al maaaanden niet meer geweest. Heb al minstens een jaar geen Sims meer gespeeld denk ik. Nu heb ik eindelijk een game pc en ben nu bezig met het installeren van Sims 3. Wordt er nog Sims 3 gespeeld? :)
Hoi Pomerani, ja hoor ik speel nog af en toe sims 3. Wat fijn dat je nu een betere PC hebt, dat maakt het weer een stuk leuker om te spelen! Ik had dat ook toen mijn PC vernieuwd was. Er gaat een wereld voor je open en geen lag meer. Leuk om je weer op het forum te zien. Het is hier erg rustig dus welkom terug! :D
BanaanZombie schreef:
Hoe is het met iedereen in de hitte? Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot het weer 22/24 graden is met een lekker windje erbij. Ik vind dit niks die hitte, kan er niet zo goed tegen
Hier ook Banaan. Ik word helemaal wanhopig van die hitte, zo niets voor mij! 's Nachts staan hier alle ramen wagenwijd open dus het is hier ook nog eens een spinnenparadijs ... Ik overweeg serieus om te gaan emigreren naar Antartika.

Afbeelding
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door WALUIGI96 »

Bee schreef:Hier ook Banaan. Ik word helemaal wanhopig van die hitte, zo niets voor mij! 's Nachts staan hier alle ramen wagenwijd open dus het is hier ook nog eens een spinnenparadijs ... Ik overweeg serieus om te gaan emigreren naar Antartika.

Afbeelding
Er zijn helemaal geen ijsberen op Antarctica, maar juist pinguïns.
Voor mij is de hitte ook niets. Maar voor de rest gaat alles goed hier.
Eind juni ben ik geslaagd voor mijn opleiding HBO-ICT en kan ik dus echt aan de slag. Ik heb LinkedIn open gezet en krijg dagelijks verzoeken van bedrijven :).
Afgelopen dinsdag twee verstandskiezen laten verwijderen. De pijn valt reuze mee, maar het bloedt vooral veel en dat is niet zo fijn. Volgende maand de kiezen aan de andere kant en ik ben er voor altijd vanaf.
En tenslotte een Elektrische fiets gekocht om mee naar het werk te kunnen gaan. Ik heb geen zin in autorijden (file) en OV ben ik inmiddels ook beu met de vertragingen, overstappen en de stakingen.
Maar op zich gaat alles goed hier.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Ik speel vaak "klimaatwetje".
Glaasje met een drankje, wat ijsblokjes er bij.
Dan aanstrepen hoe hoog de vloeistof in het glas staat, wachten tot het ijs gesmolten is en elke keer weer is het vloeistofpeil niet hoger geworden.

De zeespiegel zou toch stijgen als het poolijs smelt ?
Dus nee bij zee-ijs (Noordpool) en ja bij landijs (Antarctica)
Maar ja, op Antarctica is het zo'n 40 graden onder nul, dus met 2 graden warmer smelt het ijs nog steeds niet.
suikerklontje
Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 feb 2015, 17:17
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door suikerklontje »

ik speel ook sims 3 hoor maar zit voor een maand in het buitenland en kan waarschijnlijk de sims 3 niet offline doen via zlclient
hier is het ook vrij wel warm
wees geen ander je bent gek genoeg :jazeker:
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

WALUIGI96 schreef: Eind juni ben ik geslaagd voor mijn opleiding HBO-ICT en kan ik dus echt aan de slag. Ik heb LinkedIn open gezet en krijg dagelijks verzoeken van bedrijven :).
Wow moet best prettig zijn om zo'n krappe arbeidsmarkt te hebben! Kan je bij mijn studie helaas niet zeggen haha. Heb je al iets gevonden wat je leuk lijkt?

Ik ben echt nog aan het kijken wat ik precies wil en wat ik leuk vind, maar ik heb via mijn bijbaan ook een 'proces' lopen om te kijken wat er mogelijk is en wat een goede optie is.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door garapoes »

Ik vind de hitte echt verschrikkelijk, zelfs als ik stil zit dan breekt het zweet me uit en ik ben benauwd, druk op m'n borst. Qua Sims speel ik af en toe 4 maar het verveelt opeens.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

BanaanZombie schreef:Maar voordat ik een nieuwe goede laptop of pc heb is de sims 5 misschien wel uit haha. Sims 4 lukt nog met mate.
Ik hoop dat Sims 5 beter is dan Sims 4 iig. Pas als het nog beter is dan Sims 2 en 3 wil ik een poging wagen.
Bee schreef: Hoi Pomerani, ja hoor ik speel nog af en toe sims 3. Wat fijn dat je nu een betere PC hebt, dat maakt het weer een stuk leuker om te spelen! Ik had dat ook toen mijn PC vernieuwd was. Er gaat een wereld voor je open en geen lag meer. Leuk om je weer op het forum te zien. Het is hier erg rustig dus welkom terug! :D
Ik durf nog niet te vroeg te juichen. Straks speel ik een uurtje en heeft ie toch lag haha. Maar hij is wel veel sneller. Laden duurt niet meer zo lang (eerst was ik wel een kwartier verder!) en kleding laden duurt ook minder lang.
suikerklontje schreef:ik speel ook sims 3 hoor maar zit voor een maand in het buitenland en kan waarschijnlijk de sims 3 niet offline doen via zlclient
hier is het ook vrij wel warm
Sims 3 kan ik gewoon offline spelen hoor. Heb jij het via Origin gedownload?
~ Soy la puta ama ~
suikerklontje
Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 feb 2015, 17:17
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door suikerklontje »

ja via zlorgin heb ik gedowenload
wees geen ander je bent gek genoeg :jazeker:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Pomerani schreef: Ik durf nog niet te vroeg te juichen. Straks speel ik een uurtje en heeft ie toch lag haha. Maar hij is wel veel sneller. Laden duurt niet meer zo lang (eerst was ik wel een kwartier verder!) en kleding laden duurt ook minder lang.
Kleding laden blijft bij mij nog steeds erg lang duren ... misschien helpt het om wat te verwijderen maar dat heb ik tot nu toe niet gedaan. Ook heb ik geen kleding CC, expres niet vanwege die ellenlange laadsessies. Bij mannelijke sims vind ik het bv heel vervelend dat ze dan zo ongeduldig doen ... hahaha

Speel wel echt in een nieuw spel of gooi je scriptbestanden van het oude spel weg, dat heeft veel effect qwa laadtijden en lag.
suikerklontje schreef:ja via zlorgin heb ik gedowenload
Sims 3 speel ik ook altijd offline ... volgens mij moet dat ook kunnen als je via ZLOrigin je spel hebt gedownload. Helemaal zeker weet ik dit niet want ik stel me zo voor dat ZLOrigin die laatste patch er gewoon in heeft staan, waardoor je ws online moet spelen ... Ik zou het gewoon even uitproberen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Bee schreef:
Sims 3 speel ik ook altijd offline ... volgens mij moet dat ook kunnen als je via ZLOrigin je spel hebt gedownload. Helemaal zeker weet ik dit niet want ik stel me zo voor dat ZLOrigin die laatste patch er gewoon in heeft staan, waardoor je ws online moet spelen ... Ik zou het gewoon even uitproberen.
Helaas heb ik nog steeds geen oplossing gevonden om Sims 3 van ZLOrigin offline te kunnen spelen zoals het wel met Sims 2 en Sims 4 kan.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Bee schreef: Kleding laden blijft bij mij nog steeds erg lang duren ... misschien helpt het om wat te verwijderen maar dat heb ik tot nu toe niet gedaan. Ook heb ik geen kleding CC, expres niet vanwege die ellenlange laadsessies. Bij mannelijke sims vind ik het bv heel vervelend dat ze dan zo ongeduldig doen ... hahaha. Speel wel echt in een nieuw spel of gooi je scriptbestanden van het oude spel weg, dat heeft veel effect qwa laadtijden en lag.
Het was sowieso een nieuw spel met alle savebestanden en downloads van mijn oude spel. CC kleding heb ik niet eens zoveel. Voor mannen al helemaal niet. Maar als het spel verder prima werkt, hoor je mij niet klagen. :knipoog:

Waarom zou je überhaupt Sims 2 of 3 willen downloaden met Origin?
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Met zl origin? Waarom niet? Is super makkelijk
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

BanaanZombie schreef:Met zl origin? Waarom niet? Is super makkelijk
Weet niet eens wat het is. :lol: Gehackte versie van Origin ofzo?
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Pomerani schreef:
BanaanZombie schreef:Met zl origin? Waarom niet? Is super makkelijk
Weet niet eens wat het is. :lol: Gehackte versie van Origin ofzo?
Helemaal goed! :mrgreen:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Oke Island Living heeft er voor gezorgd dat ik wil kijken of mn laptap het een beetje aan kan (waarschijnlijk niet haha). Dus ik ben nu aan het updaten, maar de laaste keer dat ik gespeeld heb was toen seasons uit kwam... :')
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”