Het Grote Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
suikerklontje
Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 feb 2015, 17:17
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door suikerklontje »

wat een schatje have Fun met der
wees geen ander je bent gek genoeg :jazeker:
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door harlinquin »

aaw wat een schatje! Ze mag ook wel hier komen wonen ;)
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Ze is super lief, en ook heel mooi èhèhè.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Wat een Schoonheid!
Ja, dit is beter te zien .. :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb net Harry Potter and The cursed child gelezen
Gewoon wow
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Ik heb net Harry Potter and The cursed child gelezen
Gewoon wow
Is dat niet een script?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ja, maar het leest echt compleet als ern boek

Het is anders, je hebt in principe geen volledige gedachtengang. Maar er dtaat toch een beetje gedachtengang zodat de spelers weten hoe ze iets moeten zeggen. En het is toneel dus gedachtes worden uitgesproken. Het is echt een compleet verhaal, en het os fantastisch
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef:Ik heb net Harry Potter and The cursed child gelezen
Gewoon wow
Leuk!! Is ie er ook al in het nederlands?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Nope, november pas. Heb hem dus in het Engels gelezen, prima te doen. This niet heel moeilijk Engels


Wel even een note:
Voor mensen die alleen de films hebben gezien en dit boek ook willen lezen: lees eerst de andere boeken. Anders snap je veel dingen gewoon niet. Dit is gebasseerd op de boeken, niet de films
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Ja, maar het leest echt compleet als ern boek

Het is anders, je hebt in principe geen volledige gedachtengang. Maar er dtaat toch een beetje gedachtengang zodat de spelers weten hoe ze iets moeten zeggen. En het is toneel dus gedachtes worden uitgesproken. Het is echt een compleet verhaal, en het os fantastisch
Misschien dat ik hem ook wel lees, al is het een hele tijd geleden dat ik de HP-boeken gelezen heb dus ik ben bang dat ik, zoals je in een latere reactie zegt, er misschien niet heel veel van begrijp.

Ik heb hem wel even gedownload (als ik hem echt wil lezen ga ik hem wel kopen) om te kijken hoe het eruit zag, maar het is nog steeds een script. Dat zijn keiharde, ruwe dialogen zonder stijl en diepte. De meeste scripts komen pas tot leven als ze echt gespeeld worden.
Er zit natuurlijk wel een verhaal in, maar als je geen ervaring hebt met theater en spel zal het je verbazen hoeveel werk er nog bij komt kijken om een met een script te spelen, en het ook echt te begrijpen.
Het is niet alleen maar de tekst leren en het theatraal opzeggen, je moet altijd weten waarom een personage iets zegt, waarom die iets doet, waarom iets gebeurt, wat voor emoties het personage heeft, wat zijn karakter is, wat zijn geschiedenis is, wat hij wil bereiken met zijn daden, hoe zijn relatie is met andere personages etc. etc.
Veel van die dingen moeten zelf verzonnen worden door de spelers. Dit script (en de andere boeken/films) geeft wel meer informatie dan de meeste scripts die ik tegen ben gekomen, maar er ontbreekt nog veel dat pas naar voren komt als je het stuk zelf speelt of het een keer ziet.

Met die redenen vraag ik me eigenlijk af waarom Rowling niet het script heeft herschreven voor de normale mensen zodat het een soort boek wordt. Ze wist zelf heel goed dat een script niet bedoeld is om voor je plezier te lezen maar dat het bedoeld is voor een stuk. Een boek is voor het vermaak, een script is om te spelen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik gok dat je dan alleen de eerste pagina's gelezen hebt? Want later eordt het dus wel veel dieper

Ik heb echt het gevoel alsof ik een boek heb zitten lezen en ik kon me alles heel goed inbeelden. Goed geschreven. Oordelen nadat je her echt gelezen hebt raad ik je aan. Ik was eerst teleurgesteld omdat het alleen een script zal zijn maar ik ben blij verrast. Als het echt een boek zou zijn geweest, ja dan denk ik dat het 600 pagina's waren geweest ipv van 300 omdat Rowling zo schrijft maar dat is het niet. Toch leest het en voelt het als een boek rn dat vind ik hier zo fantastisch aan, het leest prettig en ik kan me ing alles heel goed voorstellen. Ik ben wel echt een beelddenker. En ja ik weet ook hoe toneel werkt, maar ik vind dat dit boek al een aardig complete ervaring geeft. Ik heb me ook weer lekker zitten inleven en vond het weer ontzettend jammer dat hij uit was, want dit is echt het laatste verhaal van Harry Potter
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Ik gok dat je dan alleen de eerste pagina's gelezen hebt? Want later eordt het dus wel veel dieper

Ik heb echt het gevoel alsof ik een boek heb zitten lezen en ik kon me alles heel goed inbeelden. Goed geschreven. Oordelen nadat je her echt gelezen hebt raad ik je aan. Ik was eerst teleurgesteld omdat het alleen een script zal zijn maar ik ben blij verrast. Als het echt een boek zou zijn geweest, ja dan denk ik dat het 600 pagina's waren geweest ipv van 300 omdat Rowling zo schrijft maar dat is het niet. Toch leest het en voelt het als een boek rn dat vind ik hier zo fantastisch aan, het leest prettig en ik kan me ing alles heel goed voorstellen. Ik ben wel echt een beelddenker. En ja ik weet ook hoe toneel werkt, maar ik vind dat dit boek al een aardig complete ervaring geeft. Ik heb me ook weer lekker zitten inleven
Ik oordeel niet over dit script, maar over alle scripts. Vrijwel alle scripts, ongeacht het genre van het stuk, hebben een zelfde opzet. Er zijn veel details die later, tijdens het spelen pas, naar voren komen. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat de intentie van een script, of zelfs het verhaal, heel anders werd nadat je actief bezig bent geweest met een script.
Maar, nogmaals, ik denk dat het wat levendiger is omdat je al veel bezig bent geweest met de personages en de wereld waarin het zich afspeelt. Iemand die geen kennis heeft van de HP-serie zal er wat meer moeite mee hebben verwacht ik.
Je zal wel merken dat er in een boek juist heel erg gelet wordt op de gevoelens en de emotie van een personage, terwijl dat in het script niet echt beschreven staat (alleen de fysieke emoties die uitgebeeld moeten worden). In een script wordt dat juist later uitgewerkt.

Maar goed, je weet maar nooit, misschien is dit heel anders dan de meeste scripts waarmee ik gewerkt heb.
BanaanZombie schreef:en vond het weer ontzettend jammer dat hij uit was, want dit is echt het laatste verhaal van Harry Potter
Werd dat ook niet na het laatste boek gezegd?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Het is ing heel anders dan dat ik gewend ben haha

Ja dat zei ze toen ook, maar ze moet nu ook niet verder ingaan op Harry Potter zelf. Ik zelfs aan het begin van dit script de gedachte: ik wou dat dit niet bestond. Aan het einde dacht ik daar dan wel anders over. Maar ze moet niet verder gaan met Harry Potter. Wel leuk als ze nog wat details deeld op pottermore maar geen nieuw verhaal. Dit was het, anders wordt het too much en krijg je meer teleur gestelde fans omdat hrt niet was zoals zij verwachtten. Dat risico loopt ze hier al enorm mee. Voor mij zijn nu de meeste vragen beantwoord
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Ik hoop stilletjes dat er toch nog een 'normaal' boek uitkomt, ik vind het echt wel jammer dat nu het laatste van de serie een script is!
Heb de hele serie gelezen, zowel in het nederlands als (deels)in het engels en alle films een paar keer gezien.
Waarom nou als Big Finale een script? Ik vind het echt wel raar eerlijk gezegd en hoop eigenlijk dat er toch nog een boekvorm van komt. Zal wel niet gebeuren maar een mens mag tenslotte hopen .. :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Hopen mag altijs haha
Voor mij blijft de big finale toch het 7e boek. Dat was een reeks van 7 boeken met een fantastisch einde. Ik zie dit meer als een spin off
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Als ik zo de internetreacties lees dan denk ik dat ze beter met een nieuwe serie zou kunnen beginnen dan een script uit te brengen die verder gaat met de HP-verhaallijn.
Het voelt voor mij toch een beetje als uitmelken. Misschien dat ze wel een script wilde schrijven zodat er een theaterstuk op de been zou komen, maar dat ze later besloot om dat script ook maar te publiceren voor het grote publiek. Ze wist zelf hartstikke goed hoeveel haar dat op zou leveren.
Ondanks dat Rowling echt heel erg op het publiek gericht is en veel over heeft voor haar fans weet ik zeker dat ze dit ook doet voor haarzelf, en niet alleen voor haar fans.

Ik denk dat ze beter aan een nieuwe serie kan beginnen die zich wel in dezelfde universe afspeelt maar niet verder gaat met de verhaallijn van Harry Potter. Had Rowling laatst niet wat details vrijgegeven over de Amerikaanse tovenaarswereld? Zou ze daar niet iets mee kunnen doen?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Ja inderdaad ... En daarbij, ze heeft al naam gemaakt dus wát ze ook schrijft, het zal zeer zeker aftrek vinden!
Maar ja Harry Potter is natuurlijk wel wereldwijd een Wonderkindje. Ik kan me ook voorstellen dat het ook voor haar moeilijk is om afscheid te nemen .. Ik had ook eigenlijk gewoon na het laatste boek zoiets van: Okay, het was een geweldig verhaal, nu weer iets anders .. 8-)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Iedereen is altijd een beetje egoistisch, en dat moet ook. Als je dat niet genoeg bent krijg je daar problemen mee

Een nieuwe serie is ze al aan het doen. Fantastic beasts and where to find them. Alleen niet in de vorm van boeken maar een film triologie.

Meer boeken uit de tovenaarswereld zijn voor mij altijd welkom, maar niets zal meer zo worden als Harry Potter en dat beseft zij denk ik ook heel goed. HP was echt iets unieks
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Bee schreef:Ja inderdaad ... En daarbij, ze heeft al naam gemaakt dus wát ze ook schrijft, het zal zeer zeker aftrek vinden!
Maar ja Harry Potter is natuurlijk wel wereldwijd een Wonderkindje. Ik kan me ook voorstellen dat het ook voor haar moeilijk is om afscheid te nemen .. Ik had ook eigenlijk gewoon na het laatste boek zoiets van: Okay, het was een geweldig verhaal, nu weer iets anders .. 8-)
Ja, het is zeker lastig om te stoppen met schrijven als je iets heel leuk vindt, maar uiteindelijk moet het gewoon. Je kan niet voor eeuwig met hetzelfde door blijven gaan.
BanaanZombie schreef:Iedereen is altijd een beetje egoistisch, en dat moet ook. Als je dat niet genoeg bent krijg je daar problemen mee
Al is Rowling onderhand wel rijk genoeg denk ik, het had niet gehoeven. Maar goed, als je de kans hebt moet je hem nemen, en dat heeft ze slim gedaan.
BanaanZombie schreef:Een nieuwe serie is ze al aan het doen. Fantastic beasts and where to find them. Alleen niet in de vorm van boeken maar een film triologie.
Was dat niet al gebaseerd op een ander boek dat ze geschreven had?
BanaanZombie schreef:Meer boeken uit de tovenaarswereld zijn voor mij altijd welkom, maar niets zal meer zo worden als Harry Potter en dat beseft zij denk ik ook heel goed. HP was echt iets unieks
Klopt. Je ziet dat met heel veel series boeken of films, het originele is vaak het beste (voor de meeste fans). Kijk maar naar Star Wars of de Lord of the Rings universe.
Maar goed, het kan natuurlijk nooit kwaad om door te schrijven in dezelfde universe, maar dan met andere personages. Het houdt het verhaal fris en biedt nieuwe kansen, maar doet het boek ook vertrouwd aanvoelen voor fans.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ja heb je Fantasticbeasts and where to find them ooit gelezen? Dat is gewoon het schoolboek. Het is een boek met een klein beetje geschiedenis en daarns een hele lijst met alle fabeldieren met een beschrijving erbij. En in de kantlijnen gekrabbel van Harry, Ron en Hermelien haha


Maar even, waarom zou je in godsnaam stoppen met iets als je toch al genoeg geld hebt. Persoonlijk zou ik gewoon willen blijven werken ookal was ik rijk. Het toneelstuk komt ook niet bij Rowling weg, ze heeft het verhaal wel geschreven maar alleeen omdat anderen een toneelstuk wilden maken. Why not? Dat was er immers nog niet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Ze kan het in principe uitmelken zoveel als ze wil, mensen vinden het nog steeds helemaal geweldig en de feedback is nog steeds heel goed, dus why not. Twilight was ondanks alle haat ook een razend succes, toen het afgelopen was is er een paar jaar later nog een ander boek uitgekomen, waarin Bella de vampier is en Edward het mens. Dat gebeurt gewoon snel bij die bekende dingen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Nog 1x goud en we staam bocen Duitsland
Jammer genoeg wordt t niet Epke

Edit:
Oke nu dus 2
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door tiktokchick »

Tijd geleden dat ik hier was. Het is echt fiks veranderd! Zijn er hier nog wat interessante dingen gebeurt tussen nu en...September 2015? Behalve natuurlijk al dat Sims 4 gedoe (ik voel me net een oud wijf als ik dat zeg) en natuurlijk het make-over van de site. (ziet er goed uit trouwens)

Speelt iemand hier trouwens nog de Sims 2 of zijn de meeste overgestapt naar de Sims 4?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Zo zeg, ik zat er aan te denken om alles van Sims 4 legit te kopen. Ging even rekenen, kost verdorie een kleine €300... :ironie:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door tarac »

momenteel speciale actie van alles voor de helft van de prijs.
Plaats reactie

Terug naar “Praten”