Het Grote Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door WALUIGI96 »

Voor mij is het zelfs al vier jaar geleden geweest. Ik vond het allemaal reuze meevallen, ik vond de tijd daarna spannender. Maar dan heb je wel lekker vrij.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
Divergent
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 nov 2014, 15:04
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Divergent »

BanaanZombie schreef:Of course her begint altijd net Nederlands haha. Wel grappig, toen ik begon was het ook op de 12e. Maar dan 3 jaar geleden gheghe
Succes!
Bedankt! Nadat ik die verhalen had gehoord over het VWO examen Nederlands hoopte ik heel erg dat het bij de HAVO mee zou vallen, gelukkig deed het dat ook haha
Don't worry be Happy
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Jullie hoeven niet meer samenvatten zeker?

Ik ben wel heel erg van mening dat examens niet de juiste manier zijn om kennis te testen enzo. Het is een moment opname. En hallo 8 examens in 2 weken(vwo).Ik heb ze verpest door de druk die erpp gelegd werd wat enorm voor stress zorgde. Ik heb het gehaald (met herkansing) omdat mn gemiddeldes hoog genoeg waren. Dat dus. Gewoon dikke bullshit die hele examens.
Op mn huisige opleiding heb ik veel assignments. Dat is een veel betere manier om je kennis te testen. En dan heb ik 2 tentamens ongeveer 4x per jaar (HBO)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door maralicious »

Ik doe dit jaar ook havo examen! Ik begon gisteren met Nederlands en ik had vandaag Geschiedenis en Frans. Nederlands vond ik behoorlijk pittig, maar geschiedenis en Frans gingen me heel goed af :) Ik had nog tijd over om mijn antwoorden op een kladpapier te zetten voor Frans zodat ik ze na de examentijd nog kon ophalen, thuis nagekeken en had 39 van de 48 punten. Ik ben tevreden haha
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door WALUIGI96 »

Dat is netjes!
Succes!
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
Divergent
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 nov 2014, 15:04
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Divergent »

maralicious schreef:Ik doe dit jaar ook havo examen! Ik begon gisteren met Nederlands en ik had vandaag Geschiedenis en Frans. Nederlands vond ik behoorlijk pittig, maar geschiedenis en Frans gingen me heel goed af :) Ik had nog tijd over om mijn antwoorden op een kladpapier te zetten voor Frans zodat ik ze na de examentijd nog kon ophalen, thuis nagekeken en had 39 van de 48 punten. Ik ben tevreden haha
Ik had juist meer moeite met Geschiedenis dan met Nederlands haha, maar wow goed van Frans! :) Ik heb geen Frans gelukkig maar ik weet niet of ik het durf om mijn antwoorden op het kladblaadje te schrijven met Engels en of ik er überhaupt de tijd voor heb.
Don't worry be Happy
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door maralicious »

Divergent schreef: Ik had juist meer moeite met Geschiedenis dan met Nederlands haha, maar wow goed van Frans! :) Ik heb geen Frans gelukkig maar ik weet niet of ik het durf om mijn antwoorden op het kladblaadje te schrijven met Engels en of ik er überhaupt de tijd voor heb.
Ik heb zoveel geklaagd over het geschiedenis examen, sommige antwoorden weken enorm af van mijn antwoordmodel. Welke vond jij de lastigste vragen? Ik wist meteen die vraag over die Egyptenaren niet lol
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Succes met de examens iedereen! Ik hoop dat jullie allemaal in één keer slagen!
BanaanZombie schreef:Jullie hoeven niet meer samenvatten zeker?

Ik ben wel heel erg van mening dat examens niet de juiste manier zijn om kennis te testen enzo. Het is een moment opname.
Hoe moeten we dan dingen gaan testen? Verder is het niet alleen een momentopname, de helft van jouw cijfer wordt bepaald door de schoolexamens en voorgaande jaren, dus je bent er bij de meeste scholen al sinds de vierde klas mee bezig.
BanaanZombie schreef:En hallo 8 examens in 2 weken(vwo).Ik heb ze verpest door de druk die erpp gelegd werd wat enorm voor stress zorgde. Ik heb het gehaald (met herkansing) omdat mn gemiddeldes hoog genoeg waren. Dat dus. Gewoon dikke bullshit die hele examens.
Waarom is het dikke bullshit? Omdat jij het niet in één keer gehaald hebt? Omdat het stressvol is?
BanaanZombie schreef:Op mn huisige opleiding heb ik veel assignments. Dat is een veel betere manier om je kennis te testen. En dan heb ik 2 tentamens ongeveer 4x per jaar (HBO)
Maar dat is toch eigenlijk hetzelfde? Is toch ook een momentopname?

Ik denk dat de meeste examens op zich prima zijn, behalve de Nederlands examens, omdat ze daar zelf die tekst op een bepaalde manier interpreteren, vereisen dat de leerlingen het ook op die manier lezen en dan nog op een veel te moeilijke manier de tekst willen begrijpen. Maar als je gaat kijken naar de examens van andere vakken (vooral geschiedenis en aardrijkskunde bijvoorbeeld) dan zie je dat ze veel meer testen op vaardigheden (broninterpretatie, vanuit een bepaalde tijd denken, causale verbanden leggen etc.) dan echt op kennis. Je zou dat examen bij wijze van spreken goed kunnen halen als je die vaardigheden goed beheerst en wat kennis hebt van de globale geschiedenis zonder veel te leren. Op een aantal examens na zijn ze, volgens mij dan, best goed te doen. Dat het stressvol is en dat er misschien teveel van afhangt ben ik met jou eens, maar ik vind het iig geen 'dikke bullshit'.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Divergent
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 nov 2014, 15:04
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Divergent »

maralicious schreef:
Divergent schreef: Ik had juist meer moeite met Geschiedenis dan met Nederlands haha, maar wow goed van Frans! :) Ik heb geen Frans gelukkig maar ik weet niet of ik het durf om mijn antwoorden op het kladblaadje te schrijven met Engels en of ik er überhaupt de tijd voor heb.
Ik heb zoveel geklaagd over het geschiedenis examen, sommige antwoorden weken enorm af van mijn antwoordmodel. Welke vond jij de lastigste vragen? Ik wist meteen die vraag over die Egyptenaren niet lol
Die wist ik ook niet haha! Maar het was al de 2e vraag dus toen dacht ik al oh nee ik hoop dat er toch wat betere vragen komen dan dit. Ik vond die ene vraag van die Rollo die zich liet dopen een beetje vaag en dan vooral die vraag over welke boodschap zouden de schrijvers met deze bron hebben. Ik vond ook die vraag die ging over een bron over de Industriële Revolutie met die jongen die zo succesvol was moeilijk want ik wist geen sociale ontwikkeling in die bron te herkennen en op het antwoordmodel staat ook een heel ander antwoord dan ik dacht dus ja. Bij Geschiedenis weet je het eigenlijk nooit zeker of je antwoord nou fout is of niet dus ik kan nu ook niet zo goed inschatten of ik het examen nou wel of niet goed gemaakt heb.
Don't worry be Happy
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

Examens: Een zenuwslopende tijd voor jullie waarin je ontzettend veel parate kennis in je koppie moet stampen ...

Wens jullie allemaal dus ontzettend veel sterkte, probeer goed te slapen en zoveel mogelijk relaxed te zijn op je examen.
Eet gezond en zorg goed voor jezelf. Succes!! :duimomhoog:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Divergent
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 nov 2014, 15:04
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Divergent »

Bee schreef:Examens: Een zenuwslopende tijd voor jullie waarin je ontzettend veel parate kennis in je koppie moet stampen ...

Wens jullie allemaal dus ontzettend veel sterkte, probeer goed te slapen en zoveel mogelijk relaxed te zijn op je examen.
Eet gezond en zorg goed voor jezelf. Succes!! :duimomhoog:
Bedankt! :)
Don't worry be Happy
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Sven schreef:
Waarom is het dikke bullshit? Omdat jij het niet in één keer gehaald hebt? Omdat het stressvol is?
Sorey hoor Sven maar ik vind het niet kunnen wat je hier zegt. Ik ga er verder maar niet op in, om verstandig te weven. Maar ik wilde wel even gezegd hebben.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Heeee guys

Hebben jullie ook wel eens aan stuk door trek? Wat doen jullie dan? :') ik wil niet aan stuk door zitten eten. Ik heb dit vooral s avonds. Kan eten wat ik wil maar ik blijf trek houden. Tips?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door garapoes »

Nou ik ga maar proberen om de Sims 4 compleet te downloaden. Ik ben toch wel benieuwd naar de uitbreidingen. Wish me luck! Want het ziet er vrij ingewikkeld uit.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik raad zlorigin zeer sterk aan haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door garapoes »

Nou hij is alles aan het installeren, tot nu toe gaat het goed!
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door garapoes »

Ahhh superblij! Hij doet het, alle pakketten en zooi zitten erin. Ik maakte een familie, best lang mee bezig geweest. Vergeet ik de ouders op trouwen te zetten + de vader is opeens niet de vader van de kinderen maar de moeder is wel de moeder. Toch onhandig dat je dat niet makkelijk kan aanpassen, ik denk dat ik opnieuw moet beginnen. In de Sims 2 gebeurde het me nooit en bij Sims 4 altijd.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Hmm misschien kan je dat aanpassen in casfulleditmode
Volgens mij is dat de cheat al. Doe eerst testingcheats true en dan die. Kan dat niet? Dan staat die familie wel in je bibliotheek, pas je ze daar aan en plaats je ze opnieuw.

Opnieuw beginnen hoeft ing niet. Wat bij Sims 2 wel moest ;)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door garapoes »

Ik ga het proberen :P

Ik heb zojuist 12 spellen gekocht voor iets minder dan 40 euro bij Steam, flinke sale haha. Maar ik koop ook eigenlijk alleen maar spellen als ze de korting meer is dan 60%. Ik hoef ook nooit perse het nieuwste van het nieuwste spel, ik spaar het lekker op. Heb ook nog steeds een flinke wishlist (30 spellen).
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Wanneer je met een nieuwe pokemon game begint (alpha saphire) en denkt, dit is eigenlijk een mooie kans om te soft resetten voor een shiny starter

Dit duurt lang guys haha. Maar opgeven? Noooope
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Intussen dus al 8 dagen bezig voor die shiny kip.

Nou dachr ik vandaag, oh ik kan ook wel even soul silver op mijn oude ds zetten en daar ook gaan hunten voor een shiny starter. 2 hunts tegelijk dus....
Nog niet eens 10 soft resets en een shiny totodile staat op mijn scherm

*facepalm*


En die facepalm wordt nog groter wanneer je nagaat dat de kans in Alpha Sapphire 1/4000 is en in Soul Silver nog 1/8000







HOE DAN
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef:Intussen dus al 8 dagen bezig voor die shiny kip.

Nou dachr ik vandaag, oh ik kan ook wel even soul silver op mijn oude ds zetten en daar ook gaan hunten voor een shiny starter. 2 hunts tegelijk dus....
Nog niet eens 10 soft resets en een shiny totodile staat op mijn scherm

*facepalm*


En die facepalm wordt nog groter wanneer je nagaat dat de kans in Alpha Sapphire 1/4000 is en in Soul Silver nog 1/8000

HOE DAN
Hier begrijp ik echt niets van Banaan..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Pokemon shiny hunt gepraat haha

Belangrijkste om te weten is dat elke pokemon een shiny vorm heeft, een andere kleur. En deze zijn zeldzaam
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door garapoes »

Het valt mij echt op dat na al die jaren nog best weinig bekend is over de Sims 4 qua tips en trucs. Als je bijvoorbeeld kijkt op de Engelstalige Wikipagina van de Sims, dan hebben de Sims 1 (ja zelfs die), 2 en 3 ontzettend veel informatie over van alles en nog wat en van de Sims 4 nog heel weinig.

Tja niet heel belangrijk ofzo maar ik hou echt van informatie en dingetjes opzoeken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Het Grote Offtopic Topic

Bericht door Bee »

garapoes schreef:Het valt mij echt op dat na al die jaren nog best weinig bekend is over de Sims 4 qua tips en trucs. Als je bijvoorbeeld kijkt op de Engelstalige Wikipagina van de Sims, dan hebben de Sims 1 (ja zelfs die), 2 en 3 ontzettend veel informatie over van alles en nog wat en van de Sims 4 nog heel weinig.

Tja niet heel belangrijk ofzo maar ik hou echt van informatie en dingetjes opzoeken.
Waarschijnlijk is dit omdat heel veel mensen nog gewoon de sims 3 of voorgangers spelen?
Met de tijd zal het meer worden, toch vond ik best al veel dingen over sims 4 als ik iets zocht.
In ieder geval vond ik meestal wel een oplossing als er een probleem was ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Praten”