Koptelefoon suggesties

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matthijs
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2014, 16:47
Contacteer:

Koptelefoon suggesties

Bericht door Matthijs »

Wees voorbereid, onverdraaglijk lang bericht in aankomst.

Het wordt weer eens tijd dat ik een nieuwe koptelefoon aanschaf. Op dit moment is mijn enige koptelefoon zo'n eentje van €8 (of zoiets) bij de action. Ben er eigenlijk niet zo tevreden mee, want het geluid is nogal muf (wat te verwachten was). Daarom gebruik ik de "nieuwe" Apple earbuds, die met de iPhone 5 en 6 kome). Zelf ben ik totaal geen fan van Apple producten. M'n vader heeft een iPhone 6 en omdat hij er toch niets mee doet, gaf hij de earbuds aan mij. Ik geef toe, het geluid is zeer goed. Voor earbuds; ik zoek dus eigenlijk een "full gaming experience", wat het beste te krijgen is dmv een headset of een koptelefoon. Daarbij zou het ook erg fijn zijn als de koptefeloon/headset een goede kwaliteit heeft voor het luisteren naar muziek (mijn meest gedraaide genre: rock).

En dan loop je natuurlijk voor verschillende problemen. Ze zouden het toch eens makkelijk voor je maken... Het liefst zou ik hebben:
-Niet super duur. Ik ben niet blut, maar wat geld voor later (rijbewijs, studie, etc) zou erg fijn zijn. €50 gaat nog wel, > €100 wordt toch echt iets te veel.
-Geluidsdicht. Dus zodat mensen mijn muziek niet kunnen horen en vice versa. Dat betekent dus ook geen hifi (open achterkant).
-Bas zou lekker hoog moeten liggen. Dit geeft een goede film en gaming ervaring, maar is natuurlijk ook lekker met muziek.
-Redelijk/goede geluidskwaliteit. Geen action koptelefoon 2.0 zeg maar.

Zelf heb ik ook wat onderzoek gedaan en ben tegen de ATH-M50 en de ATH-M50x aangelopen. Het verschil tussen de twee is me echter nog niet super duidelijk. Ze lijken me echt geweldig, maar ze zijn niet in heel veel Nederlandse winkels verkrijgbaar en zijn nogal prijzig.

Iemand die ervaring heeft met deze twee koptelefoons? Of met andere? Suggesties?
Als je zelf ook koptelefoon-zoekend bent, kan je het natuurlijk hier vragen met je persoonlijke voorkeuren.

Bedankt voor het lezen :grijns:
Ondertitel tijdelijk niet aanwezig, waarschijnlijk omdat ik lui ben.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Koptelefoon suggesties

Bericht door tarac »

Ik ben al jaren "verslaafd" aan mijn Sennheiser, prima geluid en lekker licht, lang snoer.
Ik zoek nog een goede, lichte, draadloze (geen bluetooth) zodat ik door het hele huis kan lopen.
Ik heb er wel een maar die is veel te zwaar en vreet batterijen.

Als gaming headset lijkt mij deze wel wat
headset.PNG
bij Yorcom en zo te zien 14 dagen bedenktijd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Praten”