Je mooie herinneringen aan sims 1 ,2 en 3

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Ceet
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:57
Contacteer:

Je mooie herinneringen aan sims 1 ,2 en 3

Bericht door Ceet »

Wat zijn jouw mooie herinneringen aan de oude generatie sims 1 2 en 3?.
Welk deel was jouw favoriete deel?.
Weet jij je eerste sims nog die jij maakte in sims 1 2 of 3?

Mijn favoriete deel was toch wel Sims 3. Ik heb zoveel dingen gedaan met de sims 3 zoals verhalen lijnen , mooie stambomen ( het hele dorp bestond zowat uit mijn familie omdat de rest dood ging en geen nakomenlingen maakte). Door de wereld kunnen reizen zonder dat je moest laden omdat je naar de winkel moest. Ook kent de sims 3 ook wel wat grappige bugs. Zoals die langwerperige peuters met hun "massive" handen en laarzen die ze toen hun heupen hadden. In het begin vond ik het vervelend en nu ik er aan terug denk , moet ik er toch weer om lachen!. Die eene mooie puber die je had gedownload van sims 3 site maar verscheen als een blote puber in het spel , hilarisch!. De gekke acties die zij hadden bij hun eigenschappen enz ennz.
Vergeleken met de sims die we nu hebben en sims 3 zit ook dik verschil. Stiekem vind ik dus ook sims 3 mooier!. Downloaden van de sims 3 site ging zonder problemen en je hoefde geen uitbreidingspakket te hebben. Die dingen verdwenen dan gewoon van je sims af of uit je huis.

Toch ben ik benieuwd of er ooit een sims 5 uit komt waarin je het echte leven ( ook miss met vrienden) kan nadoen!. Zoals op bezoek gaan bij je beste vriend zn sims:).
A dream is a wish your heart makes
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Je mooie herinneringen aan sims 1 ,2 en 3

Bericht door tarac »

Eerlijk gezegd is Sims-1 met Superstar en Abracadabra nog steeds mijn favoriet.
Ja, grafisch is het allemaal niet zo geweldig, maar het was en is nog steeds EEN SPEL en geen electronisch POPPENHUIS !
Je hebt weinig cheats en je moest echt "werken" aan het spel.

Sindsdien kan je met gebruik van cheats je Sims dagenlang spelen zonder er ook maar enige aandacht aan te hoeven schenken.
Je kan de Sims NU aanzetten, op wintersport gaan en bij terugkomst speelt het nog steeds.
Alles gaat om leuke kleertjes, haren, makeup e.d., ergo het is dus een samenspel van een Barbie-pop en een Poppenhuis.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Je mooie herinneringen aan sims 1 ,2 en 3

Bericht door Sven »

Vroeger speelde ik heel veel Simcity 4, en in het doosje van dat spel zat een flyer voor de Sims 1.
Mijn vader had dat gekocht voor mij (ik was nog heel erg jong toen), en ja, ik vond het wel een leuk spel. Alleen mijn Sims gingen de hele tijd dood, echt geen idee hoe dat kwam.

Later ging ik op mijn Gameboy de Sims Bustin Out spelen, en daar kwam ik er achter dat je je behoeftes (honger, hygiëne etc.) moest vullen, anders dan kwam je in de problemen.
Even later, toen ik mijn "Aha-Erlebnis" had, startte ik De Sims 1 op met de strategie in mijn achterhoofd om de behoeftes te vullen.
Het werkte! Ze gingen niet meer dood!

Ik helemaal blij, ik wist eindelijk hoe ik het moest spelen! Toen ging ik alle uitbreidingen verzamelen (Superstar en Abracadabra zijn mijn favoriete pakketten) en heb de Sims 1 echt ongelofelijk veel gespeeld. Heb eerlijk gezegd nooit echt de Sims 2 en 3 gespeeld (wel gespeeld, maar niet écht gespeeld), nog steeds is de Sims 1 mijn favoriete deel.

Nou, eerlijk gezegd zijn mijn favoriete delen toch de Sims voor de gameboy - Urbz en Bustin Out. heb die ook het meeste gespeeld denk ik. Met dank aan Urbz kwam ik ook op Simsforum, eind 2009, omdat iets mij niet lukte (één van de laatste missies, met die filmpremière).
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Je mooie herinneringen aan sims 1 ,2 en 3

Bericht door Bee »

Sims 1 heb ik eigenlijk nog nooit gespeeld (toch eens proberen :) )
Sims 2 heb ik geprobeerd maar werd doodziek van de laadschermen en ik vond het heel vreemd dat als je van familie wisselde de tijd stil had gestaan ... wat ik wel heel leuk vond aan sims 2 waren de liedjes op de piano ..

Ik ben pas 'ingestapt' bij De Eilandverhalen. Die vond ik erg leuk maar had op een gegeven moment bouwproblemen en kwam op die manier op het forum. Toen ik Eilandverhalen wel een beetje had gezien ben ik doorgegaan met de gewone Sims 3 en die speel ik nog steeds bij tijd en wijlen. Ik vind het ook nog steeds leuk, nu ik weet hoe je je PC moet afstellen om geen vastlopers te krijgen.

Toch speel ik het niet als poppenhuis of met kleding-haar-makeup mods of iets dergelijks. Meestal doe ik een verhaallijn/legacy waarin je dan begint bij 0 inkomen en geen huis. Ik vermijd dan snelle inkomens boosts die veel te veel aanwezig zijn in het spel (cadeautjes van andere sims, bloemen plukken die 600 simoleons waard zijn, etc.) Mijn sims beginnen altijd als 'zwerver' de stakkers ... :lol: En dan is het leuk om banen uit te proberen, te sparen voor een beurs op de Uni en dat soort dingen meer. Er zijn zo legio verhalen te verzinnen, zeker als je alle uitbreidingen hebt!

Aan sims 4 heb ik ook al 'herinneringen' - vind er gewoon heel weinig aan ... Van de irritante 'loopjes' tot de vervelende laadschermen, van mij hoeft het niet.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Je mooie herinneringen aan sims 1 ,2 en 3

Bericht door BanaanZombie »

Eiland verhalen is sims 2 Bee haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Je mooie herinneringen aan sims 1 ,2 en 3

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Eiland verhalen is sims 2 Bee haha
Eilandverhalen = Eilandverhalen en geen Sims 1,2,3 of 4
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Je mooie herinneringen aan sims 1 ,2 en 3

Bericht door BanaanZombie »

Oke stijl van sims 2
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”