Uitleg filmpjes van Tarac

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Ik kan me herinneren dat ik ooit een filmpje van Tarac heb gezien over het downloaden en installeren van Sims games (of ik ben echt compleet van de wap), maar ik kan ze niet meer vinden en ik vond ze toch wel heel handig omdat ik er zelf op de een of andere manier niet maar uit kan.

Zijn die filmpjes er nog? En zijn ze er überhaupt wel geweest want ik begin te twijfelen. :clown:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac.

Bericht door tarac »

Femke schreef:Ik kan me herinneren dat ik ooit een filmpje van Tarac heb gezien over het downloaden en installeren van Sims games (of ik ben echt compleet van de wap), maar ik kan ze niet meer vinden en ik vond ze toch wel heel handig omdat ik er zelf op de een of andere manier niet maar uit kan.

Zijn die filmpjes er nog? En zijn ze er überhaupt wel geweest want ik begin te twijfelen. :clown:
Ze zijn er wel, maar minder dan vroeger, omdat ze steeds niet meer actueel zijn wegens nieuwe instellingen en methodes.
Waar zoek je een filmpje voor ?
Kijk eens op deze site
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac.

Bericht door Femke »

Ik krijg het downloaden met Mega niet fatsoenlijk voor elkaar en heb geen flauw idee wat ik fout doe. Maar ik zie ook dat er drie verschillende methodes zijn en eerst was er maar eentje. Heb je de handleidingen al meerdere keren door gelezen maar iets doe ik toch niet goed denk ik.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac.

Bericht door tarac »

Femke schreef:Ik krijg het downloaden met Mega niet fatsoenlijk voor elkaar en heb geen flauw idee wat ik fout doe. Maar ik zie ook dat er drie verschillende methodes zijn en eerst was er maar eentje. Heb je de handleidingen al meerdere keren door gelezen maar iets doe ik toch niet goed denk ik.
Probeer het eens via FTP , downloaden met 1 muisklik
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac.

Bericht door Femke »

Dankjewel! En ik maar stoeien met Mega terwijl dit honderd keer zo makkelijk is haha! Heb alleen wel het idee dat het echt veel langzamer gaat? (Ik heb dan ook wel gelijk de hele Sims 3 versleept dus misschien dat niet zo handig was. :clown:)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac.

Bericht door tarac »

Femke schreef:Dankjewel! En ik maar stoeien met Mega terwijl dit honderd keer zo makkelijk is haha! Heb alleen wel het idee dat het echt veel langzamer gaat? (Ik heb dan ook wel gelijk de hele Sims 3 versleept dus misschien dat niet zo handig was. :clown:)
Vandaar dat die hele nacht stond te loeien.
De hele sims-3 is meer dan 50 GB Edit: 83,3 GB
Dus als je met 1,5 Mbs downloadt duurt dat meer dan 10 uur. Edit: bijna 16 uur
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

O mensen!! En dan had je nu misschien nog maar 1 downloader? Of waren het er meerdere??
Dat loeien zul je nu wel vaker gaan meemaken ws, als meerdere mensen eenmaal weten dat jij bestanden deelt via ftp ... hopelijk gaan mensen dit inderdaad niet overal rondbazuinen :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Bee schreef:O mensen!! En dan had je nu misschien nog maar 1 downloader? Of waren het er meerdere??
Dat loeien zul je nu wel vaker gaan meemaken ws, als meerdere mensen eenmaal weten dat jij bestanden deelt via ftp ... hopelijk gaan mensen dit inderdaad niet overal rondbazuinen :)
Ik kan helaas niet zien hoeveel er ingelogd zijn, ik zie alleen maar of er gedownload wordt.
Het max. aantal downloaders tegelijkertijd is slechts 5.
Per downloader worden hooguit 2 bestanden (spellen) tegelijkertijd gedownload wat dan weer hun downloadsnelheid per spelletje bijna halveert.
Is allemaal afhankelijk van de snelheid van het internet abonnement van de downloader.
Bij het uittesten kwam ik zelf bij het downloaden van 1 bestand op 15 Mbs, 2 bestanden elk met iets meer dan 7,8 Mbs
Uitbreidingen van de Sims-2 duurden slechts iets meer dan 1 minuut.

Gelukkig heeft het downloaden geen invloed op de internetprestaties van mijn eigen computers.
Maar, het is wel een mooi en makkelijk systeem, ik heb geen clouds meer nodig om naar te uploaden (duurde vaak uren bij grote bestanden).
Ik hoef ook geen computers 24/7 aan te laten staan. De externe harde schijf (500 GB server) staat via een USB poort rechtstreeks op de router aangesloten en vanuit het thuisnetwerk kan ik rechtstreeks programma's toevoegen/verwijderen zonder FTP.

Bij "misbruik" kan ik het FTP-adres wijzigen en dan kan niemand er nog gebruik van maken zonder het nieuwe adres te kennen.
Als ik dus verwijzingen op het internet tegenkom is het adres heel snel gewijzigd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Het downloaden is nu gestopt.
Als het idd Femke geweest is, dan heeft ze er ca. 20 uur over gedaan met een gemiddelde snelheid van 1,1 Mbs
Dat zou moeten kloppen wanneer ze een internet abonnement van 10 Mbs heeft
Totale download is ca. 75 GB
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

tarac schreef:Het downloaden is nu gestopt.
Als het idd Femke geweest is, dan heeft ze er ca. 20 uur over gedaan met een gemiddelde snelheid van 1,1 Mbs
Dat zou moeten kloppen wanneer ze een internet abonnement van 10 Mbs heeft
Totale download is ca. 75 GB
Netjes hoor!! Als je bedenkt dat ze dan de volledige sims 3 met alle uitbreidingen heeft overgezet, zonder dat je er eigenlijk nog omkijken naar hebt want het gaat tenslotte verder vanzelf ... De verleiding is natuurlijk wel heel groot om dan direct alles over te zetten wat je nog niet hebt :lol:

Het is ook wel fijn dat er een soort beveiliging is zodat er maar een beperkt aantal tegelijk kunnen downloaden. Ik vind het ook best bijzonder dat jij daar zelf geen hinder van ondervindt. Mijn PC is al zowat onbereikbaar als er een AVG scan bezig is of een update van Windows, hij begint al te steigeren als je ernaar wijst.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Bee schreef:
Het is ook wel fijn dat er een soort beveiliging is zodat er maar een beperkt aantal tegelijk kunnen downloaden. Ik vind het ook best bijzonder dat jij daar zelf geen hinder van ondervindt. Mijn PC is al zowat onbereikbaar als er een AVG scan bezig is of een update van Windows, hij begint al te steigeren als je ernaar wijst.
Updates van Windows en AVG (dat ik overigens verwijderd heb omdat ik te vaak pop-ups kreeg) vinden plaats binnen de computer.
Het downloaden heeft niks meer met mijn computer(s) te maken.

Edit: De laatste 2 uur al geen activiteiten meer op de server, kennelijk nog niet wijd en zijd bekend, houden zo !
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Ik ben zojuist weer even op zoek gegaan naar downloads voor de Sims4 spellen.
Verbazingwekkend hoe weinig er nog maar zijn zonder password-protection.
Wel veel met als password PCGames-Download.NET, dus duidelijk een en dezelfde site of kopie er van.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Haha ik had er eigenlijk helemaal niet over nagedacht dat dat dan zo bijgehouden kon worden. Maar 20 uur klopt in ieder geval wel. Het is heel fijn dat je dit gewoon kunt verslepen en dat je er dan geen omkijken meer naar hebt dus dat je weet dat het na die 20 uur ook gewoon allemaal in orde is en niet zoals bij Mega of wat dan ook dat je dan bij 67% even een probleem hebt met je internet en gelijk die hele download weg is.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Femke schreef:Haha ik had er eigenlijk helemaal niet over nagedacht dat dat dan zo bijgehouden kon worden. Maar 20 uur klopt in ieder geval wel. Het is heel fijn dat je dit gewoon kunt verslepen en dat je er dan geen omkijken meer naar hebt dus dat je weet dat het na die 20 uur ook gewoon allemaal in orde is en niet zoals bij Mega of wat dan ook dat je dan bij 67% even een probleem hebt met je internet en gelijk die hele download weg is.
Wel even schrikken wanneer je de melding krijgt "verbinding met server verbroken", maar het downloaden gaat dan wel gewoon door.
Downloaden via FTP is ook wel de meest betrouwbare vorm van downloaden.
Eventuele mislukte overdrachten kun je weer in de wachtrij zetten, het gaat dan verder waar het gebleven was.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Ik probeerde ook de Sims 3 store items en werelden te downloaden, maar dan staan er echt 1450 bestanden in de wachtrij... :shock:
Wel fijn inderdaad dat het wachtwoord etc. altijd veranderd kan worden zodat niet straks de halve wereld weer kan profiteren.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Femke schreef:Ik probeerde ook de Sims 3 store items en werelden te downloaden, maar dan staan er echt 1450 bestanden in de wachtrij... :shock:
Wel fijn inderdaad dat het wachtwoord etc. altijd veranderd kan worden zodat niet straks de halve wereld weer kan profiteren.
Voor de storeitems denk ik dat je beter de werelden kunt downloaden als sims3packs. De downloads uit de store kun je het beste als gecombineerde packagefiles in je modsfolder zetten. Je spel draait daarop ook veel soepeler en je hebt echt alles! Zie hier voor meer informatie. Wel even ww invullen (hetzelfde als die van ftp)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Voor de storeitems denk ik dat je beter de werelden kunt downloaden als sims3packs. De downloads uit de store kun je het beste als gecombineerde packagefiles in je modsfolder zetten. Je spel draait daarop ook veel soepeler en je hebt echt alles! Zie hier voor meer informatie. Wel even ww invullen (hetzelfde als die van ftp)
Bedankt voor de tip Bee! Ik ben nog niet zo heel erg thuis in het downloaden van store items en werelden etc. als het om Sims 3 gaat haha.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Geeft niet hoor, we helpen je graag!
Ik weet alleen niet of Tarac ook de gecombineerde packagefiles via ftp heeft staan ... moet ik even checken :)

Hij heeft ze wel maar het is nog een oude versie - de laatste versie is v1.5 en het zouden 5 bestanden moeten zijn

@ tarac: Ik zou de nieuwe versie kunnen uploaden naar jouw schijf? Het is wel behoorlijk groot dus dan zou je de oude versie misschien eerst willen verwijderen. Het gaat om deze bestanden: links de bestanden op mijn schijf die ik dan upload, rechts die van jou die je dan kunt verwijderen.
Laat maar even weten of je dit wilt of niet
Afbeelding
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Femke schreef:Ik probeerde ook de Sims 3 store items en werelden te downloaden, maar dan staan er echt 1450 bestanden in de wachtrij... :shock:
Wel fijn inderdaad dat het wachtwoord etc. altijd veranderd kan worden zodat niet straks de halve wereld weer kan profiteren.
Grote kans dan ook dat je alles dubbel hebt zowel als sims3pack als ook in .package bestanden.
Overigens je kan met rechts op de wachtrij klikken en dan onderaan kiezen om de computer uit te schakelen zodra het downloaden voltooid is.
Handig om te gebruiken als je een nachtje wilt downloaden en je plaatsje (1 van de 5) vrij te maken voor anderen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Bee schreef:Geeft niet hoor, we helpen je graag!
Ik weet alleen niet of Tarac ook de gecombineerde packagefiles via ftp heeft staan ... moet ik even checken :)

Hij heeft ze wel maar het is nog een oude versie - de laatste versie is v1.5 en het zouden 5 bestanden moeten zijn

@ tarac: Ik zou de nieuwe versie kunnen uploaden naar jouw schijf? Het is wel behoorlijk groot dus dan zou je de oude versie misschien eerst willen verwijderen. Het gaat om deze bestanden: links de bestanden op mijn schijf die ik dan upload, rechts die van jou die je dan kunt verwijderen.
Laat maar even weten of je dit wilt of niet
Afbeelding
Is prima, dan stuur ik je via PB wel de inloggegevens voor uploaden. (volledige toegang tot de server)
De bestaande gegevens zijn alléén voor downloaden. Server is beschermd voor uploaden/wijzigen/verwijderen e.d.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Is goed. Verwijder wel eerst de oude bestanden - de nieuwe bestanden zijn samen 6 GB
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Als het goed is is alles nu uptodate - als er nog iets mist laat het dan hier even weten svp
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Wat is het verschil in b.v. update 060 tussen deze sims3pack bestanden (items 1 en 2) ?
update 060.PNG
Is de original sims3pack nog wel nuttig ?

Moet juni 2009 t/m september 2013 nog aangepast worden ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Ik heb het zo gelaten omdat in je eerdere updates ook beide versies stonden.
Geen idee ook waarom Rachel ook van de originele een versienummer heeft gemaakt, maar het is wel handig als je nog een backup hebt om eventueel opnieuw te kunnen decrapifien. Mensen die het ooit gekocht hebben maar kwijt zijn kunnen nu toch nog het origineel gebruiken ...

Ik wil die eerdere maanden nog wel even doorlopen maar als het goed is staat daar alles goed in (misschien wat andere versienummers)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Die items uit de store hè, dat zijn gewoon items gemaakt door EA toch?
Plaats reactie

Terug naar “Praten”