Weebly vragen

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Weebly vragen

Bericht door BanaanZombie »

Hoi hoi,

ik ben mijn site aan het updaten op weebly. Ik heb op dit moment voor elk huis een pagina, maar nu ik Sims 4 erbij heb, wil ik daar subpagina's van maken. Dus eerst Sims 3 en daaronder alle huizen van sims 3. En dan een kopje met Sims 4 en daaronder alle huizen van sims 4. Hoe doe ik dat?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Weebly vragen

Bericht door Bee »

http://m.youtube.com/watch?v=oXxxNKKi-nM

Je kunt ook nog even De Weebly tutorial bekijken, want er zijn ook nog andere leuke en interessante mogelijkheden :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Weebly vragen

Bericht door BanaanZombie »

Omg.. simpeler had niet gekund haha. Ik was al wezen slepen idd, maar niet zo xD
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Weebly vragen

Bericht door Bee »

Ja, het is best gebruikersvriendelijk! Maar je moet het even weten :P hihi
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Weebly vragen

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Omg.. simpeler had niet gekund haha. Ik was al wezen slepen idd, maar niet zo xD
Ga je schamen !
Zo werkt elke "voorgekauwde" website
subpagina's.PNG
Zo kun je ook sub-sub-sub-pagina's maken
Zie onder Mega
Mega is een sub-pagina van uitleg en onder Mega zitten dan weer verdere sub-pagina's

Op jouw bestaande site kun je dus een nieuwe pagina Sims-3 huizen maken
Dan maak je alle pagina's die je nu hebt sub-pagina's daar van
Nieuwe pagina Sims-4 huizen
Ook daar kun je dan weer subpagina's maken

Bedenk echter wel dat je de pagina's Sims-3 huizen en Sims-4 huizen wel van enige tekst moet voorzien voor het geval mensen op deze hoofdpagina's klikken ipv rechtstreeks op de sub-pagina's
Ik kies er steeds meer voor om op die hoofdpagina's een soort menu met link en plaatje te maken en dan de sub-pagina's te verbergen in het menu.
zie b.v. http://simsforum-uitwisseling.weebly.com/uitleg.html

Je kunt het plaatje ook als link gebruiken naar de bijbehorende pagina.
Voorbeeld:
Op de Hoofdpagina Sims-3 huizen zet je een plaatje van b.v. Floating Mermaid met een korte beschrijving.
Extra tekst: Klik op het plaatje om naar de volledige pagina te gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Weebly vragen

Bericht door BanaanZombie »

Kan ook idd, ben er een beetje mee aan het spelen nu en ondertussen op mn laptop sims 3 aan het installeren

Volgend probleem: mijn tekst WEIGERT in alle opzichten te luisteren. Ik heb een pagina, en die pagina maakt automatisch een kopje aan met een onderschrift erbij. Vond ik wel mooi dus ik denk ik zet daar de titel in en daaronder de beschrijving van het pand. De tekst gaat steeds in het midden staan. Voor de titel is dit mooi, voor een tekst is dit vreselijk irritant. Ik kan hem honderd keer op links zetten maar hij schiet elke keer weer terug als ik een andere actie uitvoer.
Hoe kan ik dat oplossen?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Weebly vragen

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Kan ook idd, ben er een beetje mee aan het spelen nu en ondertussen op mn laptop sims 3 aan het installeren

Volgend probleem: mijn tekst WEIGERT in alle opzichten te luisteren. Ik heb een pagina, en die pagina maakt automatisch een kopje aan met een onderschrift erbij. Vond ik wel mooi dus ik denk ik zet daar de titel in en daaronder de beschrijving van het pand. De tekst gaat steeds in het midden staan. Voor de titel is dit mooi, voor een tekst is dit vreselijk irritant. Ik kan hem honderd keer op links zetten maar hij schiet elke keer weer terug als ik een andere actie uitvoer.
Hoe kan ik dat oplossen?
Ik heb even een testje gemaakt voor b.v. jouw hoofdpagina Sims-3 huizen
zie http://simsforum-uitwisseling.weebly.com/test.html

Wanner tekst weigert om links uit te lijnen:
Kopeer de tekst - verwijder het tekstblok - plaats nieuw tekstblok - plak tekst.
Eventueel in het zwarte hulpmenu klikken op uitlijnen en dan links kiezen
zwart menu.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Weebly vragen

Bericht door BanaanZombie »

Dat is dus een tekstblok die je niet kan verwijderen. En het is werkelijk bij elke pagina zo in elke browser
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”