Terrorisme en Vluchtelingen

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door xJessica »

Aanslagen in Brussel.....

"Belgische media melden dat er bij de aanslag bij het metrostation Maalbeek tien doden zijn gevallen. Bij Zaventem zouden 13 mensen zijn omgekomen."
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Skai »

xJessica schreef:Aanslagen in Brussel.....

"Belgische media melden dat er bij de aanslag bij het metrostation Maalbeek tien doden zijn gevallen. Bij Zaventem zouden 13 mensen zijn omgekomen."
Een vriendin van mij is gisteravond naar Brussel gevlogen. Ik ben zo ongelooflijk blij dat ze dus net op tijd weg was bij het vliegveld..
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door BanaanZombie »

Zeg dat wel jeetje.. ik heb ook een aantal bekenden daar zitten, gaat t gelukkig ook goed mee
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Femke »

Ik ben onderhand echt gewoon bang om mijn huis te gaan. :ironie:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door tarac »

Wat ik het ergste vind is dat mijn aangeboren tolerantie langzaamaan omslaat naar ongefundeerde HAAT !

Dat WIL ik niet en dat MAG ook niet, maar toch .....
Als ik dan lees dat op een Amsterdamse school deze aanslagen met gejuich werden ontvangen, is dan die haat nog steeds ongefundeerd ?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Sven »

Ik ben al die aanslagen onderhand meer dan zat. Behalve het feit dat er onschuldige mensen gedood worden en dat het alleen maar meer verdriet en haat oproept, creëer ook direct een irrationele poppenkast.

De NOS had vandaag hun studio haast ontruimd omdat ze een poederbrief hadden ontvangen, en in Hoofddorp hadden ze een trein stilgelegd omdat er iemand zich "verdacht gedroeg".
Exact wat die terroristen willen. Ze hebben hun zin, iedereen is bang en de hele samenleving ligt weer op zijn gat. We geven ons direct gewonnen, want er is onrust, precies wat ze willen.

En als het niet erger kan, over een paar dagen staat iedereen weer met hun vingers te wijzen naar de vluchtelingen, worden er weer varkenskoppen bij een AZC neergesmeten en maakt Wilders er weer mooi misbruik van vanwege zijn lust naar macht.
Ik steek mijn handen ervoor in het vuur dat dit gaat gebeuren, ik ken die hele extreemrechtse zooi onderhand wel.

Ik zou haast zeggen dat de manier hoe mensen reageren op zo'n situatie erger is dan de aanslag...

En laat ik het vooral niet hebben over de aandacht dat de aanslag krijgt, er zijn al 75 andere aanslagen geweest dit jaar en niemand hoor je daar over.

Hoe erg het ook is dat er mensen sterven, ik meen het dat dat vreselijk is, de reactie erop is echt betreurenswaardig...
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Bee »

tarac schreef:Wat ik het ergste vind is dat mijn aangeboren tolerantie langzaamaan omslaat naar ongefundeerde HAAT !

Dat WIL ik niet en dat MAG ook niet, maar toch .....
Als ik dan lees dat op een Amsterdamse school deze aanslagen met gejuich werden ontvangen, is dan die haat nog steeds ongefundeerd ?
WHAAAT?!
Ik hoop echt dat dat niet klopt!

Waar ikzelf een beetje bang voor ben is dat het allemaal een truck is, een aanzetten tot haat en angst. Eens met Sven wat dat betreft.
Het nieuws geeft al zo lang een scheef beeld van de werkeljkheid dat ik dat ook niet meer vertrouw..

Vreselijk is het zeker!! Waar moet het naartoe??
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Sven »

Bee schreef: Waar ikzelf een beetje bang voor ben is dat het allemaal een truck is, een aanzetten tot haat en angst. Eens met Sven wat dat betreft.
Het nieuws geeft al zo lang een scheef beeld van de werkeljkheid dat ik dat ook niet meer vertrouw..

Vreselijk is het zeker!! Waar moet het naartoe??
De media kauwen dit soort dingen altijd uit, RTL Z staat al de hele dag in het teken van de aanslag terwijl er amper echte info wordt gegeven.
Behalve dat zijn er altijd mensen die dit dan weer op de zondebok afschuiven, er wordt helaas zo veel misbruik van gemaakt...
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door tarac »

Sven schreef:En als het niet erger kan, over een paar dagen staat iedereen weer met hun vingers te wijzen naar de vluchtelingen, worden er weer varkenskoppen bij een AZC neergesmeten en maakt Wilders er weer mooi misbruik van vanwege zijn lust naar macht.
Ik steek mijn handen ervoor in het vuur dat dit gaat gebeuren, ik ken die hele extreemrechtse zooi onderhand wel.
Extreemrechtse zooi ?
Wilders is eerder nog links dan extreem rechts.
70% van de "vluchtelingen" zijn gelukzoekers die op onze uitkeringen afkomen.
Europa staat er bij en kijkt er naar - nu weer een "deal" met Turkije. Niet Turkije hoort onze buitengrenzen te bewaken, dat is een taak voor de EU.
Maar Brussel durft geen harde besluiten te nemen. Toen Orban van Hongarije een hek plaatste werd daar volop schande van gesproken (o.a. door Timmermans).
Nu Macedonië, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en de Visegrad landen de Balkanroute hebben afgesloten blijkt ineens dat het werkt !
Nee, niet Griekenland steunen met 6 miljard, wat voor de hand zou liggen, nee dat kan beter aan Erdogan gegeven worden in ruil voor visumvrij reizen van de Turken, NOT !

We worden met open ogen bedonderd door onze "volksvertegenwoordigers", nee, Turkije is nog lang niet toe aan toetreding of visumvrij reizen.
De woorden waren nog niet uitgesproken door Halbe Zijlstra of Reuters meldde al dat de eisen versoepeld zouden worden.

En ja, ook ik vind de meeste vluchtelingen zielig, ook ik ben voor een goede opvang in de regio, maar ik zie ondertussen wel het gevaar van het Salafisme. Rutte sprak vandaag "Wij zijn met meer", hoelang nog ?
In Rotterdam is de meerderheid al allochtoon !
Uit onderzoeken is gebleken dan 70% van de moslims de sharia boven de Nederlandse grondwet stellen.
En als je dan tegen een ongebreidelde instroom bent, dan krijg je het stempel extreemrechts, fascist, racist, islamofoob, Nazi of iets dergelijks.
Wilders is bepaald niet mijn favoriet en doet vaak domme uitspraken maar ziet wel het dreigende gevaar.
De politiek is vergiftigd, neem het a.s. referendum over het "handelsverdrag" met de Oekraïne, een verdrag dat pleit voor nauwere samenwerking met de NATO en zelfs de Oekraïne lid van de NATO wil maken heeft weinig gemeen met een "handelsverdrag".

Teruggekeerde Syriegangers mogen niet zo maar geïnterneerd worden, zie wat er van kwam in Frankrijk en nu ook Belgie.
We mogen niet toegeven aan angst maar ieder weldenkend mens zal toch erkennen dat er IETS gebeuren moet, praten en thee drinken helpt niet meer !
Grote delen van Engeland en Zweden zijn al "no-go areas" waar de politie zelfs niet meer durft te patrouilleren.

@Bee
Ja het is echt waar
zie b.v. http://regio.tpo.nl/2016/03/22/bonusquo ... aanslagen/
of zoek op school juicht bij aanslagen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door BanaanZombie »

Eerlijk? Met dit soort dingen zeg ik ook dat de grenzen gesloten moeten worden wat betreft vluchtelingen. Ja er zijn mensen bij die geen kwaad doen, merendeel wss. Maar je neemt geen risico's
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Sven »

tarac schreef: Extreemrechtse zooi ?
Wilders is eerder nog links dan extreem rechts.
Extreemrechts is bijna een complete eigen richting, heeft niet veel meer met rechts te maken.
Maar hij is zeker niet links. Links eist tolerantie, dat heeft hij niet, en zijn aanhangers zeker niet. Tolerantie is bij de PVV erg ver te zoeken vaak.
tarac schreef:70% van de "vluchtelingen" zijn gelukzoekers die op onze uitkeringen afkomen.
Ik weet niet het precieze cijfer, er zijn best veel getallen in omloop, maar de meesten zijn zeker niet gelukzoekers. Een groot deel zijn nog steeds mensen die afkomstig zijn uit oorlogsgebied en ik vind dat het onze taak is hen te helpen.
En gelukzoekers die geen recht hebben op asiel mogen van mij linea recta teruggestuurd worden, maar volgens mij is het percentage veel lager dan 70 procent.
tarac schreef:Europa staat er bij en kijkt er naar - nu weer een "deal" met Turkije. Niet Turkije hoort onze buitengrenzen te bewaken, dat is een taak voor de EU.
Maar Brussel durft geen harde besluiten te nemen. Toen Orban van Hongarije een hek plaatste werd daar volop schande van gesproken (o.a. door Timmermans).
Nu Macedonië, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en de Visegrad landen de Balkanroute hebben afgesloten blijkt ineens dat het werkt !
Nee, niet Griekenland steunen met 6 miljard, wat voor de hand zou liggen, nee dat kan beter aan Erdogan gegeven worden in ruil voor visumvrij reizen van de Turken, NOT !
De deal is een hele slechte zaak, mee eens. Het is goed dat Turkije nog zoveel mensen wil opvangen (ook al is die opvang daar enorm slecht, mensen worden daar behoorlijk wanhopig), maar zolang Turkije niet bij de EU hoort hebben ze niets te maken met EU problemen. Daarbij weet Erdogan heel mooi gebruik te maken van dit soort situaties, en zet het allemaal om naar zijn eigen gewin.
tarac schreef:En ja, ook ik vind de meeste vluchtelingen zielig, ook ik ben voor een goede opvang in de regio, maar ik zie ondertussen wel het gevaar van het Salafisme. Rutte sprak vandaag "Wij zijn met meer", hoelang nog ?
In Rotterdam is de meerderheid al allochtoon !
Uit onderzoeken is gebleken dan 70% van de moslims de sharia boven de Nederlandse grondwet stellen.
Het gevaar dat Nederland idd islamitisch gaat worden (en dat de politiek dat dan ook gaat voelen) is er inderdaad. Is het groot? Nog niet, kan nog veranderen. Helaas doen de Nederlandse autoriteiten er weinig aan, benadrukken dat de Shariah erg ongewenst is in Nederland zou wel helpen. Ik zie ook het gevaar dat de Shariah uiteindelijk echt een ding gaat worden.
Maar, laten de Nederlanders dat zomaar over zich heen komen?

Daarbij zijn de mensen die vluchten juist GEEN radicale moslims, ze zijn daar juist voor gevlucht. Lijkt me vreemd als ze opeens vóór de Shariah zijn.
Sterker nog, ik denk dat sommige extreemrechtse lieden een groter gevaar zijn voor de democratie. Ze hebben al laten zien dat ze met geweld hun mening door kunnen laten dringen bij politici (Geldermalsen, Heesch), laat weer zien dat er aan die kant heel veel dingen niet deugen als je wel gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting maar wel tegen democratisch besloten dingen bent.
tarac schreef:En als je dan tegen een ongebreidelde instroom bent, dan krijg je het stempel extreemrechts, fascist, racist, islamofoob, Nazi of iets dergelijks.
Wilders is bepaald niet mijn favoriet en doet vaak domme uitspraken maar ziet wel het dreigende gevaar.
De enige mensen die ik tot nu toe als fascistisch heb aangezien zijn mensen die met behulp van geweld hun mening uiten, en die vluchtelingen zwart maken. Ik kan geen links plaatsen naar social media, maar de helft van de mensen die daar zitten zijn al over de Nazi-lijn gegaan. Die roepen dingen als "vluchtelingen zijn net varkens" en "iemand moet Rutte een keer doodschieten".
tarac schreef:De politiek is vergiftigd, neem het a.s. referendum over het "handelsverdrag" met de Oekraïne, een verdrag dat pleit voor nauwere samenwerking met de NATO en zelfs de Oekraïne lid van de NATO wil maken heeft weinig gemeen met een "handelsverdrag".
Het is een associatieverdrag, staat ook op de stempas.
tarac schreef:Teruggekeerde Syriegangers mogen niet zo maar geïnterneerd worden, zie wat er van kwam in Frankrijk en nu ook Belgie.
We mogen niet toegeven aan angst maar ieder weldenkend mens zal toch erkennen dat er IETS gebeuren moet, praten en thee drinken helpt niet meer !
Ja, er moet iets gebeuren, maar is de grenzen dichtgooien een oplossing? Samenwerken met andere Europese landen, geef de grenslanden genoeg subsidie om een compleet leger op de voet te brengen om de grenzen te bewaken en de doorstroom weer te vergroten. Verklein de chaos daar, zorg ervoor dat het direct duidelijk is hoeveel vluchtelingen er komen, en begin al met het bepalen waar ze naartoe moeten. We kunnen die vluchtelingenstroom in een maand verwerken als de EU eens deed waarvoor ze opgericht waren - SAMENWERKEN.
BanaanZombie schreef:Eerlijk? Met dit soort dingen zeg ik ook dat de grenzen gesloten moeten worden wat betreft vluchtelingen. Ja er zijn mensen bij die geen kwaad doen, merendeel wss. Maar je neemt geen risico's
We laten ze gewoon in hun tenten zitten, ze hebben toch al niets...
Je kan niet de grenzen dichtgooien omdat er minder dan 20 mensen zijn gedood. Daarbij zijn de mensen die de aanslagen plegen toch al heel lang in Europa, sommigen al langer dan de vluchtelingencrisis.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door BanaanZombie »

Eh even ter verbetering. Er zijn minstens 30 doden en een paar honderden gewonden
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Femke »

Dit hele gebeuren loopt gewoon uit de hand, en niemand grijpt in dus ze doen gewoon wat ze willen.
Laatst een vrachtwagen stop gezet, zat meubilair in voor de vluchtelingen. Vijf minuten later, ''oh wacht jongens, zitten ook nog wapens bij''. Nou heb ik dit ook maar gehoord, maar toch.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door tarac »

Sven schreef:Het is een associatieverdrag, staat ook op de stempas.
Klopt, maar wordt gepromoot als een handels overeenkomst.

Madrid, London, Parijs, Istanbul, Ankara, Tunis, Brussel, Kopenhagen, Cairo, Bali, allemaal aanslagen op onschuldige burgers, allemaal gepleegd door aanhangers van de islam.
Vaak lieden die hier al generaties leven. Juist de gedachte dat die aardige "buurjongen" van de een op de andere dag een zelfmoord terrorist kan blijken te zijn werkt het wantrouwen in de hand.
Waarom gebeurt dit, wat willen ze met deze aanslagen bereiken ? Het enige dat ze opwekken is AFKEER en intolerantie.
Ik heb nooit enige moeite gehad met andere bevolkingsgroepen, maar langzamerhand voel ik toch regelmatig iets opborrelen wat ik nooit voor mogelijk heb gehouden.
Sven schreef:Het gevaar dat Nederland idd islamitisch gaat worden (en dat de politiek dat dan ook gaat voelen) is er inderdaad. Is het groot? Nog niet, kan nog veranderen. Helaas doen de Nederlandse autoriteiten er weinig aan, benadrukken dat de Shariah erg ongewenst is in Nederland zou wel helpen. Ik zie ook het gevaar dat de Shariah uiteindelijk echt een ding gaat worden.
Maar, laten de Nederlanders dat zomaar over zich heen komen?
Onze "beleidsmakers" geven steeds beetje bij beetje toe aan de eisen van andersdenkenden.
Zwarte Piet mag niet meer, Kerstmis wordt Lichtfeest, Pasen is Lentefeest, aanstoot gevende schilderijen en bladen worden verwijderd, korte rokjes en knielaarzen zijn taboe, Pinksteren wordt straks ingeruild voor het Suikerfeest, onverdoofd slachten is toegestaan, kindhuwelijken worden getolereerd, enz. enz.
Ja, de Nederlanders laten dat zo maar over zich heen komen. En zeg er maar niks van, je bent meteen weer een racist, Nazi, extreem rechts of islamofoob.

Ik ben "gelukkig" al oud en zal er verder weinig last van hebben, maar lopen straks alle meisjes verplicht met een hoofddoek of erger in een burka, gescheiden zwemmen, gescheiden studeren (als dat straks nog voor meisjes is toegestaan) ?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Sven »

tarac schreef:Klopt, maar wordt gepromoot als een handels overeenkomst.

Madrid, London, Parijs, Istanbul, Ankara, Tunis, Brussel, Kopenhagen, Cairo, Bali, allemaal aanslagen op onschuldige burgers, allemaal gepleegd door aanhangers van de islam.
Vaak lieden die hier al generaties leven. Juist de gedachte dat die aardige "buurjongen" van de een op de andere dag een zelfmoord terrorist kan blijken te zijn werkt het wantrouwen in de hand.
Waarom gebeurt dit, wat willen ze met deze aanslagen bereiken ? Het enige dat ze opwekken is AFKEER en intolerantie.
Ik heb nooit enige moeite gehad met andere bevolkingsgroepen, maar langzamerhand voel ik toch regelmatig iets opborrelen wat ik nooit voor mogelijk heb gehouden.
En toch wordt er heel vaak geroepen door moslims dat het niet om het geloof zelf gaat, maar meer om andere redenen. Het kan zijn doordat de VS zich in het verleden heel erg tegen het Midden-Oosten gekeerd heeft na 9/11, en dat ze daarom het westen willen ontregelen, uit een soort nationalistisch gevoel, of om wraak. Het kan ook gewoon dat ze het geloof gebruiken om macht en rijkdom voor zichzelf binnen te slepen.
Veel van de mensen die naar het Midden-Oosten gaan om een soort Jihad-strijder te worden doen dit uit religie (zoals je ziet in de documentaire Holy Wars, heel interessant), maar het kan ook zijn dat ze dit doen omdat ze het slachtoffer zijn geweest van racisme o.i.d., en dit als een soort wraak willen gebruiken.
tarac schreef:
Sven schreef:Het gevaar dat Nederland idd islamitisch gaat worden (en dat de politiek dat dan ook gaat voelen) is er inderdaad. Is het groot? Nog niet, kan nog veranderen. Helaas doen de Nederlandse autoriteiten er weinig aan, benadrukken dat de Shariah erg ongewenst is in Nederland zou wel helpen. Ik zie ook het gevaar dat de Shariah uiteindelijk echt een ding gaat worden.
Maar, laten de Nederlanders dat zomaar over zich heen komen?
Onze "beleidsmakers" geven steeds beetje bij beetje toe aan de eisen van andersdenkenden.
Zwarte Piet mag niet meer, Kerstmis wordt Lichtfeest, Pasen is Lentefeest, aanstoot gevende schilderijen en bladen worden verwijderd, korte rokjes en knielaarzen zijn taboe, Pinksteren wordt straks ingeruild voor het Suikerfeest, onverdoofd slachten is toegestaan, kindhuwelijken worden getolereerd, enz. enz.
Ja, de Nederlanders laten dat zo maar over zich heen komen. En zeg er maar niks van, je bent meteen weer een racist, Nazi, extreem rechts of islamofoob.
Dat is volgens mij niet een probleem dat komt door de toename van de aantal moslims, maar meer een probleem van de zwakheid van onze regering. Ze willen niks en durven niets, misschien ook vanwege de aanslagen die je overal ziet, of omdat ze nog steeds denken dat tolerantie van een andere cultuur een beter middel is dan integratie. Nog steeds leven we in Nederland met een soort opgedrongen mening van "en je respecteert het dat sommige mensen anders zijn, anders dan hou je maar je mond.", en de politiek heeft daar heel erg onder te lijden.
Je zou het best tegen kunnen gaan, maar onze huidige regering doet dat niet. En Wilders heeft daar, ook al verafschuw ik die man zo ongeveer, inderdaad een punt. Hij laat wel zien dat er een dreiging is.

Alleen, is die dreiging wel echt concreet?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door tarac »

Nederland, Duitsland, Belgie, Denemarken verkeren nu in een situatie zoals Zweden al in 2013 was.
zie https://ejbron.wordpress.com/2013/05/13 ... en-zweden/

We weten allemaal hoe de situatie NU in Zweden is (hoogste aantal verkrachtingen ter wereld na Soweto)
Sven schreef:Extreemrechts is bijna een complete eigen richting, heeft niet veel meer met rechts te maken.
Maar hij is zeker niet links. Links eist tolerantie, dat heeft hij niet, en zijn aanhangers zeker niet. Tolerantie is bij de PVV erg ver te zoeken vaak.
Heel juist verwoord, Links EIST tolerantie. Ben je het niet met links eens dan volgt geweld: Pim Fortuyn en Theo van Gogh moesten het met de dood bekopen, de vrouw van Hans Janmaat kostte het een been, Aad Kosto kon nog net aan de vlammenzee ontsnappen, Wilders moet al jaren beschermd worden.
Demonstraties van b.v. Pegida worden met geweld bejegend. Er is meer geweld van links dan zelfs van extreem rechts.

zie ook https://ejbron.wordpress.com/2015/01/03 ... toespraak/

"Wie jong is en rechts stemt heeft geen gevoel"
"Wie oud is en links stemt heeft geen geld"
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Skai »

Ik geloof absoluut dat er gelukszoekers tussen de vluchtelingen zitten, en die mogen ze van mij linea recta weer naar huis sturen. Máár, ik heb jaren pal tegenover een POL (proces opvang locatie) gewoond, vlakbij de Duitse grens. De vluchtelingen kwamen hier zo'n beetje als eerste binnen. We woonden vrij afgelegen en waren het enige huis zo ongeveer in de buurt van de POL. Zodoende hebben wij heel wat verhalen gehoord.
Mensen die echt niets meer hadden, mensen die vanaf Syrië zijn komen lópen, mensen die de enige overgeblevene in hun familie zijn, mannen die hun vrouwen en kinderen hebben zien vermoord worden, jonge gewonde kinderen zonder ouders, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zitten er dan gelukszoekers tussen? Ja. Maar het merendeel heeft een afschuwelijk verleden achter de rug, iets wat je niemand zou toe wensen.

En ik kan eerlijk gezegd kotsziek worden van de Nederlanders die de (echte) vluchtelingen zo haten. Ik weet nog goed hoe er ooit een Syrische man voor de deur stond. Hij was naar de AH gegaan en had met zijn laatste geld een boeket bloemen voor ons gekocht. Waarom? Omdat wij hem ooit een keer hadden uitgenodigd om koffie te drinken en omdat we naar zijn verhaal hadden geluisterd.
Ik weet nog precies hoe ik, elke keer als ik langs de POL fietste, Syrische mensen vol trots aan mij hun nieuw geleerde Nederlandse woorden lieten horen. Ja, en dan schaam ik me voor de mensen die hen met alle geweld weg willen hebben. Moeten wij ze dan maar dood laten gaan? Het zijn mensen; mensen zoals jij en ik.

Maar weet je waar ik me eigenlijk meer zorgen over maak?
Aan de landen in Europa waar géén aandacht aan geschonken wordt. Ik woon in Albanië en de economische situatie is ongelooflijk slecht hier. Er is absoluut geen toekomstperspectief voor heel veel jongeren. IS is actief bezig hier. Niet met bomaanslagen - maar met hersenspoeling van binnen uit.
Arme zigeuners krijgen geld van extremisten als ze naar de moskee gaan, hun kinderen actief Arabisch laten leren en naar extremistische lessen laten gaan. Mensen krijgen betaald om in burka over straat te gaan, om zo angst op te roepen bij de bevolking.
Ik werk in een jongerencentrum en daar wordt nu actief gewaarschuwd tegen IS. Jongeren worden benaderd door de IS, worden gouden bergen beloofd en moeten daarvoor voor IS vechten/bommen maken, etc. In dat centrum werd gevraagd wie er aan mee zou doen als hen dat aanbod werd aangeboden. Ik ben me rot geschrokken, want er waren serieus verschillende jongeren die zonder schroom zeiden dat ze zouden overlopen naar IS als hen geld aangeboden werd.

En als de IS eenmaal een hoop aanhang heeft, kan dat echt gevaarlijk worden. Albanië is ontzettend corrupt, crimineel, er is geen controle én het is de onbekende achterdeur naar Europa. Oftewel: ter zijner tijd een perfect doorvoer land voor de IS.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door tarac »

Skai schreef:Maar weet je waar ik me eigenlijk meer zorgen over maak?
Aan de landen in Europa waar géén aandacht aan geschonken wordt. Ik woon in Albanië en de economische situatie is ongelooflijk slecht hier. Er is absoluut geen toekomstperspectief voor heel veel jongeren.
In vrijwel elk land zijn er mensen die onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven, toen, nu en in de toekomst.
Het land waar jij nu woont, Albanie, heeft prachtige natuur en een uitgestrekte kust.
Ideaal om het toerisme te promoten.

Maar helaas, net zo als in vele, islamitische, landen is er geen structuur, geen democratie, grote armoede voor velen en grote rijkdom voor de "happy few". Het land heeft zich niet of nauwelijks ontwikkeld dankzij corruptie op grote schaal.
Ik kan mij best voorstellen dat mensen dat land willen ontvluchten.
Aan de andere kant kan ik me even goed voorstellen dat bewoners van Noord-West Europa een te grote instroom tegen willen gaan.
Er is geen land in Europa, behalve Luxemburg, zonder een (te) grote staatsschuld EN grote werkeloosheid.
We zien hoe langer hoe meer de wet van de communicerende vaten, we zijn straks overal even arm met een kleine, rijke, elitaire bovenlaag.
Skai schreef:Ja, en dan schaam ik me voor de mensen die hen met alle geweld weg willen hebben. Moeten wij ze dan maar dood laten gaan? Het zijn mensen; mensen zoals jij en ik.
Wanneer een schip zinkt en iedereen in de reddingboten moet dan proberen de arme stakkers die in het water liggen OOK in die al overbeladen reddingboten te klimmen. Het is dan een kwestie van lijfsbehoud om die bootjes niet te vol te laten stromen want dan verdrinkt iedereen.
Ja, het is hard om drenkelingen van je bootje af te duwen maar soms heb je geen andere keuze.
En ja, het bootje Europa is nog niet vol maar ligt al wel gevaarlijk diep in het water.

De oplossing moet dus gevonden worden in het ontwikkelen van de arme landen zelf, daar moet dus veel kennis en geld heen. Jammer dat dit nu juist in de verkeerde, corrupte, handen valt.
Zelfs hulporganisaties (Artsen zonder Grenzen) gaan politiek bedrijven. Ze zijn het niet eens met de Turkije deal en staken daarom hun hulpverlening op Lesbos. Schandelijk !!
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Skai »

Ik ben het er volledig mee eens dat de Albanezen in grote getale weggestuurd worden uit Duitsland. Zij hebben het economisch slecht ja, maar dat vind ik geen directe reden om te vluchten. Oorlogsslachtoffers vind ik daarentegen een heel ander verhaal.
Maar ik vind het wel heel moeilijk nu ik er hier zo midden in zit.

Vanwege de economische malaise trekken alle Albanezen weg. Onze buren hebben 7 kinderen - 2 in Italië, 1 in de VS, 1 in Dubai, 1 in Engeland en 2 Oostenrijk. Echt te belachelijk voor woorden, maar het is wel begrijpelijk. Als ze een paar jaar zwart werken in het buitenland, kunnen ze er hier al gauw een dikke villa van neer zetten. Dat is dus ook wat de meesten doen.
En eigenlijk moet je dit natuurlijk heel erg tegengaan, maar ik zie nu ook de andere kant. Een goede vriend van mij heeft al 4 keer geprobeerd om naar Engeland te gaan - illegaal. Ik heb flink doorgevraagd toen ik dat hoorde. Ik heb hem verteld dat het nooit goed zal komen als alle jeugd wegtrekt (want dat gebeurt nu echt). En dat weet hij allemaal. Maar ze zijn gewoon wanhopig; hij wéét dat hij eigenlijk hier moet blijven, maar hij heeft gewoon géén toekomst hier. Zijn familie is arm, ze hebben geen werk. Als hij hier blijft, kan hij nooit wat van zijn leven maken. En om een beter leven te krijgen, is (voor hem) de enige optie naar het buitenland gaan. En ja, natuurlijk wil ik dat hij een fijn leven heeft. Dus dan voel ik me heel lullig als ik hem ga dwingen in Albanië te blijven, ik heb immers makkelijk praten als rijke buitenlander...

Ik denk dat Albanië nooit zal veranderen, zo lang de mentaliteit hier niet anders wordt. De Albanezen zijn één van de laatste Europese landen die vrij zijn gekomen uit het communisme, en dat communisme zie je hier in alles terug. En omdat de ouders zo denken, worden de kinderen ook zo opgevoed en verandert er niets. Zo is bijvoorbeeld alles de schuld van de staat. Alle economische problemen zijn de schuld van de staat. Zo lang de staat niets doet, zal een Albanees zijn schouders ophalen en zeggen: tja, dat is het probleem van de staat.
Mensen vertrouwen elkaar niet, er is ongelooflijk veel angst voor elkaar. Altijd je eigen hachje redden, weinig elkaar helpen. Bloedwraak is hier aan de orde van de dag; die vriend waar ik het net over had - een paar weken geleden is er bij hem in de buurt een bom ontploft vanwege de bloedwraak.
Maar wat het vooral is: de mensen zijn gewend geleid te worden door de staat. De staat zegt waar je moet werken en daarom werk je. Nu het communisme verdwenen is, moeten mensen alles zelf doen. Daarom is er veel werkloosheid. Iedereen hangt de hele dag in het café, want er is toch geen werk - maar ze gaan ook niet actief op zoek. Albanezen zullen maar heel weinig zelf een bedrijfje oprichten of iets nieuws verzinnen, want ze hebben nooit voor zichzelf hoeven denken. Ze blijven dus heel erg hangen in deze situatie, wat hen een mooie prooi maakt voor IS.

Maar goed, ik dwaal een beetje van het onderwerp af :p
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Skai »

Ho oeps, nu staat mijn reactie nog in het Offtopic-topic!

!
Bericht in dit topic geplaatst door Sven.
Jouw reactie moet nu weer in dit topic staan.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Sven »

He, een nieuw topic, handig!
tarac schreef:Maar helaas, net zo als in vele, islamitische, landen is er geen structuur, geen democratie, grote armoede voor velen en grote rijkdom voor de "happy few". Het land heeft zich niet of nauwelijks ontwikkeld dankzij corruptie op grote schaal.
Ik kan mij best voorstellen dat mensen dat land willen ontvluchten.
Aan de andere kant kan ik me even goed voorstellen dat bewoners van Noord-West Europa een te grote instroom tegen willen gaan.
Er is geen land in Europa, behalve Luxemburg, zonder een (te) grote staatsschuld EN grote werkeloosheid.
We zien hoe langer hoe meer de wet van de communicerende vaten, we zijn straks overal even arm met een kleine, rijke, elitaire bovenlaag.
Het heeft niet iets met de islam te maken volgens mij.
Net als elk land heeft het tijd nodig om op te bouwen, ongeacht het geloof. Je kan niet zomaar zeggen "oké guys, morgen dan krijgen we een grondwet en zijn we een democratie, ja?", het heeft erg veel tijd nodig. Ze komen er wel een keer, en dat heeft weinig met religie te maken.
Je kan de instabiliteit meer verwijten aan de VS vanwege hun bemoeizucht dan aan de islam.

Dat er werkloosheid is en dat we een staatsschuld hebben houdt ons niet tegen om vluchtelingen op te vangen. Als ze eenmaal mogen werken zullen ze zelf veel bedrijfjes oprichten, in de Arabische wereld hebben erg veel mensen een klein bedrijf en werken er niet veel mensen in een groot bedrijf, wat wel in Nederland veelal gebeurt.
Plus, er zijn ook zat mensen die een universitaire studie hebben gevolgd in hun eigen land, we krijgen dus ook een grote hoeveelheid kennis in huis.
tarac schreef:Wanneer een schip zinkt en iedereen in de reddingboten moet dan proberen de arme stakkers die in het water liggen OOK in die al overbeladen reddingboten te klimmen. Het is dan een kwestie van lijfsbehoud om die bootjes niet te vol te laten stromen want dan verdrinkt iedereen.
Ja, het is hard om drenkelingen van je bootje af te duwen maar soms heb je geen andere keuze.
En ja, het bootje Europa is nog niet vol maar ligt al wel gevaarlijk diep in het water.
Volgens mij - als de vluchtelingen goed verdeeld worden over Europa - komen er maar 1% meer mensen bij in de huidige vluchtelingenstroom. Valt enorm mee. Daarbij wordt ook een redelijk groot deel teruggestuurd naar hun land omdat ze onterecht asiel hebben aangevraagd.
Er zijn nog veel landen die heel veel ruimte hebben, ook Nederland zit nog lang niet vol. Het is niet zo dat we nu opeens een miljoen mensen het land binnenwandelen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door tarac »

Sven schreef:Dat er werkloosheid is en dat we een staatsschuld hebben houdt ons niet tegen om vluchtelingen op te vangen. Als ze eenmaal mogen werken zullen ze zelf veel bedrijfjes oprichten, in de Arabische wereld hebben erg veel mensen een klein bedrijf en werken er niet veel mensen in een groot bedrijf, wat wel in Nederland veelal gebeurt.
Plus, er zijn ook zat mensen die een universitaire studie hebben gevolgd in hun eigen land, we krijgen dus ook een grote hoeveelheid kennis in huis.
Als ze eenmaal mogen werken ..... Gaan ze dan ook werken ? 80% van de Eritreeërs heeft nog steeds geen werk.
Universitaire studie ...... Ja, de universiteiten in die landen genieten een hoog aanzien, haha
Een groot deel van de "vluchtelingen" is analfabeet en niet zoals een politicus zei "Tandarts uit Aleppo"

We hebben 633.000 werklozen in Nederland + 828.000 ZZPérs + 434.000 in de bijstand.
Veel zzp'ers houden het binnen een jaar ondernemerschap alweer voor gezien. Binnen 5 jaar stopt bijna de helft van de ingeschreven zzp'ers met hun onderneming.
Je wordt al als niet-werkloos bestempeld wanneer je 12 uur per week betaald werk hebt.
Totale beroepsbevolking: 7,2 miljoen (15 - 65 jaar)
Dus ja, werk genoeg voor de nieuwe instroom, NOT.
Geschatte kosten per jaar in Duitsland ca. 35 miljard, omgerekend komt dat in Nederland op ca. 7 miljard per jaar. (gezinshereniging nog niet meegeteld)
Dat is gewoon niet meer op te brengen.
Ashfin Ellian in Elsevier schreef:Kaarsjes, bloemetjes en knuffelbeertjes zijn geen antwoord op het islamitische terrorisme. De jihadisten worden niet geraakt door het verdriet van het Westen. De jihadisten kunnen we niet ter verantwoording roepen, onze politici wel voor hun nalatigheid.
Sven schreef: Het heeft niet iets met de islam te maken volgens mij.
Net als elk land heeft het tijd nodig om op te bouwen, ongeacht het geloof. Je kan niet zomaar zeggen "oké guys, morgen dan krijgen we een grondwet en zijn we een democratie, ja?", het heeft erg veel tijd nodig. Ze komen er wel een keer, en dat heeft weinig met religie te maken.
Je kan de instabiliteit meer verwijten aan de VS vanwege hun bemoeizucht dan aan de islam.
De "zuivere" leer van de Islam werpt ons terug naar de Middeleeuwen.
Instabiliteit ... Ja, als het Westen de "verschrikkelijke dictators" zoals Sadam Houssein en Khadaffi met rust had gelaten dan had de wereld er veel rustiger uitgezien. Toch gaan ze onverdroten op het ingeslagen pad door met ook Assad te willen verdrijven.
Erdogan daarentegen wordt met fluwelen handschoentjes aangepakt
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Sven »

tarac schreef: Als ze eenmaal mogen werken ..... Gaan ze dan ook werken ? 80% van de Eritreeërs heeft nog steeds geen werk.
Universitaire studie ...... Ja, de universiteiten in die landen genieten een hoog aanzien, haha
Een groot deel van de "vluchtelingen" is analfabeet en niet zoals een politicus zei "Tandarts uit Aleppo"
Ook het Nederlandse volk kent zat mensen die niet gaan werken, net als bij de vluchtelingen... er zullen vast wel een paar tussen zitten die besluiten om niet te werken of geen werk kunnen vinden.
De universiteit staat op nummer 4404 van de ranglijst van de Webometrics Ranking of World Universities, en dat is helemaal niet zo'n slecht getal. Klinkt slecht, maar er zijn zat Nederlandse universiteiten en hogescholen die er nog onder staan.
Het analfabetisme in Syrië bijvoorbeeld ligt tussen de 11-20 procent, is een groot getal maar het valt nog mee.
tarac schreef:We hebben 633.000 werklozen in Nederland + 828.000 ZZPérs + 434.000 in de bijstand.
Veel zzp'ers houden het binnen een jaar ondernemerschap alweer voor gezien. Binnen 5 jaar stopt bijna de helft van de ingeschreven zzp'ers met hun onderneming.
Je wordt al als niet-werkloos bestempeld wanneer je 12 uur per week betaald werk hebt.
Totale beroepsbevolking: 7,2 miljoen (15 - 65 jaar)
Dus ja, werk genoeg voor de nieuwe instroom, NOT.
Waarvan er in totaal 223.000 mensen in 2015 een laag opleidingsniveau had, en een groot gedeelte nog jong was (tussen de vijftien en vijfentwintig jaar), het is maar net hoe je die cijfers ziet.
Daarbij waren er vorig jaar 43.093 asielzoekers het land binnengekomen, zeg dat er 10.000 mensen weer teruggestuurd worden en er ook nog een gedeelte jong is... valt volgens mij wel erg mee. Zeker als je je bedenkt dat veel van die mensen een eigen bedrijf starten en misschien zelfs banen creëren op de markt.
Ashfin Ellian in Elsevier schreef:Kaarsjes, bloemetjes en knuffelbeertjes zijn geen antwoord op het islamitische terrorisme. De jihadisten worden niet geraakt door het verdriet van het Westen. De jihadisten kunnen we niet ter verantwoording roepen, onze politici wel voor hun nalatigheid.
Klopt, het zijn de politici die schuldig zijn aan de grote hoeveelheid problemen vandaag de dag, inclusief de slechte houding van de EU, en dus niet de vluchtelingen. Zij zijn er slechts slachtoffers van.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door tarac »

Sven schreef:Klopt, het zijn de politici die schuldig zijn aan de grote hoeveelheid problemen vandaag de dag, inclusief de slechte houding van de EU, en dus niet de vluchtelingen. Zij zijn er slechts slachtoffers van.
Alle goedbedoelende mensen ten spijt, zolang de uitwassen van de islam - zie dit filmpje
Edit: filmpje op verzoek verwijderd
(niet geschikt voor jeugdige kijkers)
nog steeds sympathisanten trekt, zolang zal ik mij verzetten tegen een verdere instroom van islamieten.
70% van de islamieten in Nederland steunt heimelijk IS en is vóór de invoering van de sharia.

Aanhangers van dit "geloof", zelfs van de 3e of 4e generatie staan te juichen bij dergelijke filmpjes.
Protesten vanuit hun eigen "geloofs-gemeenschap" ? - weinig of geen.

De "gek" Donald Trump sprak gisteren ware woorden.
"Voor figuren zoals Salah Abdeslam is elke marteling toegestaan, het had 35 doden en honderden gewonden voorkomen"
Hard, maar helaas de waarheid !
Sven schreef:Waarvan er in totaal 223.000 mensen in 2015 een laag opleidingsniveau had, en een groot gedeelte nog jong was (tussen de vijftien en vijfentwintig jaar), het is maar net hoe je die cijfers ziet.
En wat is de instroom ?
Veel minderjarigen
Veel rond de 25 jaar
Veel met een laag opleidingsniveau
Elsevier schreef:Syriëganger

Laachraoui reisde in 2013 naar Syrië en kwam onder de valse naam Soufiane Kayal weer terug in Europa. Zeer waarschijnlijk maakte Laachraoui gebruik van de vluchtelingenstroom die afgelopen zomer massaal op gang kwam.
Laachraoui wordt beschowd als de "bommenmaker" die op het laatste moment op Zaventem toch maar liever van de 72 maagden afzag, zijn bomgordel afgooide en vluchtte.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Terrorisme en Vluchtelingen

Bericht door Sven »

Goed, het is me duidelijk wat jouw punt is.
Ik zie nu ook dat de instroom een gevaar met zich meebrengt, en dat de islamisering ook een probleem kan worden van Nederland, omdat het al vele malen in andere landen slecht afgelopen is.
Ik ben altijd tégen de Shariah geweest, en ik ben fel tegen radicale islamieten die hun geloof gebruiken om mensen te doden.
En ja, misschien moet de vluchtelingenstroom wel aan banden gelegd worden - wat als het de enige oplossing is?

Maar, nog steeds... laten we die mensen dan buiten onze grenzen? Waar ze totaal geen kansen hebben, en misschien wel sterven door die terroristen waar wij ook bang voor zijn?
We kunnen nu wel "vol=vol", "Fort Europa", en "AZC, weg ermee" roepen, maar hebben we niet door dat we het over echte mensen hebben? In elke schaal zitten rotte appels, maar het zijn echt niet allemaal mensen die komen voor het geld en de uitkeringen. Mensen die uit Syrië komen hebben gewoon niets meer, en denken niet na over welk land de beste uitkeringen hebben.
We moeten iets doen. We kunnen ze wel in een tentenkamp laten zitten, maar wat schieten we daarmee op? Mensen blijven daar misschien wel hun hele leven zitten, kinderen groeien in zo'n gruwelijke plek op waar zelfmoorden worden gepleegd van wanhoop!
We moeten IETS doen, den grenzen sluiten werkt niet...
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Praten”