Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door tarac »

Mijn favoriete TV-serie is Homeland omdat het een goede kijk geeft op het acteren van de Amerikaanse geheime diensten.
Goed gespeeld, spannend.
Ben benieuwd naar serie 6.
1 t/m 4 zijn te zien op Netflix
serie 5 komt pas eind dit jaar op netflix maar je kunt het al downloaden (met Nederlandse ondertitels)

Mijn favoriete film is nog steeds First Blood omdat het een voorbeeld is van machtswellust.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door BanaanZombie »

Mijn all time favorite serie is Friends. Inmiddels heb ik die serie minstens 10x gezien, ik ben de tel kwijt. Ik lach elke keer weer om dezelfde grappen en soms vallen me zelfs dingen op die me eerder niet opvielen.
Daarnaast Once Upon A Time, op dit moment is de tweede helft van het 5e seizoen bezig, ik kijk alles via watch series. The Big Bang Theory vind ik ook erg leuk. 9e seizoen is nu bezig. Boy Meets World en daarop volgend Girl Meets World vind ik ook erg leuk om te zien. Friends is wel echt mijn nummer 1.

Favoriete boek? Boekenreeks, Harry Potter of course.
Tja en de films ook. Maar ik heb geen favoriete film die ik zo op kan noemen. Ik blijf dol op verscheidene Disney films, Can't help it. Maar ik kan door Ouat nooit normaal meer naar bepaalde disney films kijken (VOORAL Peter Pan, mijn god)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Sven »

Series zijn House MD, Arrested Development (dat is echt hilarisch, maar in het begin moet je er doorheen komen), en nu ben ik natuurlijk bezig met House of Cards.

House MD gaat over een dokter die ziektes weet te vinden die geen enkele dokter zou kunnen zien, maar zijn karakter is vreselijk en als persoon is hij verre van aardig.
Arrested Development gaat over de familie Bluth, waarvan de vader gearresteerd wordt voor verduistering en corruptie, en een zoon alles op moet lossen door het bedrijf te runnen, alleen werken zijn broers en zus niet mee en denken alleen maar aan zichzelf. Zitten echt geweldige types tussen.
House of Cards gaat over een politicus in de Verenigde Staten die macht probeert te krijgen door andere mensen buiten spel te werken, en gebruikt soms heftige middelen om macht te krijgen. Echt een goede serie, en het lijkt ook best op de werkelijkheid binnen de politiek.

Films... voornamelijk de Star Wars reeks, maar ik hou ook van films als Fight Club, Donnie Darko, Interstellar, Inception, Lord of the Rings... er zijn best veel films waar ik van hou.

Ja, boeken... ik lees niet echt veel omdat school mij verplicht dingen liet lezen zodat ik geen tijd had voor mijn eigen boeken, dus mijn favoriete boeken liggen nog voor even stof te verzamelen op de plank en in de kast.
Twee boeken die ik verplicht moest lezen waren 1984 van Orwell (had ik al gelezen voordat iedereen het moest lezen) en Alles wat er was van Bervoets. (als je nog een boek voor Nederlands moet lezen, die is prima te doen).
Boeken die ik graag lees zijn toch wel boeken van games, maar dan voornamelijk over de verhalen ervan. Ik hou best van de boeken van Elite: Dangerous en World of Warcraft (heeft heeeele goede fantasy-verhalen).
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
SimloverCynthiaa
Oud-staflid
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 dec 2014, 16:42
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door SimloverCynthiaa »

Mijn favoriete TV series zijn:

- The Vampire Diaries.
- Arrow.
- The originals.
- Once upon a time
- Blacklist

Ik ben echt een serie kijker dus heb altijd meerdere favoriete tegelijk.

Mijn favoriete boek is Het laatste deel van de Hungergames.
En mijn favoriete films zijn de films van de Underworld reeks.
Never listen to people who only say bad things about you, Just believe in yourself and live life the way you want to. ~Cynthiaa
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door BanaanZombie »

Once upon a time, goedzo! Ben je bij?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Sven »

SimloverCynthiaa schreef: Mijn favoriete boek is Het laatste deel van de Hungergames. .
Dat is zeker een goed boek, iig mijn favoriet van de Hunger Games serie.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
SimloverCynthiaa
Oud-staflid
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 dec 2014, 16:42
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door SimloverCynthiaa »

BanaanZombie schreef:Once upon a time, goedzo! Ben je bij?
Jazeker gister nog de nieuwste aflevering gekeken.
Never listen to people who only say bad things about you, Just believe in yourself and live life the way you want to. ~Cynthiaa
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door xJessica »

SimloverCynthiaa schreef:Mijn favoriete TV series zijn:

- The Vampire Diaries.
- Arrow.
- The originals.
- Once upon a time
- Blacklist

Ik ben echt een serie kijker dus heb altijd meerdere favoriete tegelijk.

Mijn favoriete boek is Het laatste deel van de Hungergames.
En mijn favoriete films zijn de films van de Underworld reeks.
Omg the vampire diaries <3 ik ben dus bij seizoen 3 aflevering nog wat dus heb nog een lange weg te gaan maar vindt t echt geweldig. Daarnaast kijk ik nog the walking dead en teen wolf.

Favoriete films en boeken heb k niet echt hoewel k echt gek ben op Twilight en Percy Jackson
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door BanaanZombie »

SimloverCynthiaa schreef:
BanaanZombie schreef:Once upon a time, goedzo! Ben je bij?
Jazeker gister nog de nieuwste aflevering gekeken.
Vond je hem ook zo fantastisch?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Bee »

Ik heb heel verschillende voorkeuren in TV-series, Films en Boeken. Vooral Fantasy vind ik vaak leuk. Een kleine greep:

TV-series oa:
House
Chicago Fire
Lost
The Bold and The Beautifull (hahaha ... ik volg dat al zolang dat ik me er bijna voor schaam zodoende voelt het bijna als een amputatie als ik ermee zou stoppen .. )

Films oa:
HP - LOTR
Thor
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (erg leuk!)
The Twilight Saga
The Hunger Games
en nog veel meer..

Boeken
Heel veel Fantasy gelezen oa:
Shannara reeks - helemaal gelezen, er moeten er nog een paar komen (de boeken zijn stukken beter dan de nieuw verschenen TV serie!)
Verboden en Verbannen reeks
Alle boeken van Jean M Auel - The Clan of the Cave Bear (laatste boeken vond ik wat langdradig maar de eerste delen zijn mooi!)
Dit is mijn alltime favoriet:
Kristal der Dromen van Barbara Wood:
Fenomenaal geschreven, kon het niet wegleggen. Het mooie is dat je meereist met dit stukje kristal, de mensen ontmoet die het vinden door de eeuwen heen. Ik heb nooit een mooier boek gelezen als dit.

'Drie miljoen jaar geleden stortte een meteoriet neer op aarde. Uit het mysterieuze sterrenhof ontstond een diepblauwe kristallen steen. Honderdduizenden jaren later wordt de steen ontdekt door een Neanderthalmeisje - en geeft haar de kracht haar dromen te volgen. Van generatie op generatie reist het magische flonkerende kristal over de hele wereld en verandert de levens van hen die ermee in aanraking komen. Van de Afrikaanse savannen naar het oude Jordanië en de eerste christenen in Rome, tot Engeland in de Middeleeuwen, via Duitsland en het Caribische gebied naar de pioniers van het Amerikaanse wilde westen. Door vele landen, handen en tijden heen beïnvloedt de kosmische steen het levenslot van alle vrouwen die hem dragen. Begeleid u het kristal der dromen op zijn reis en zie hoe de geschiedenis van de mensheid zich ontvouwt'.


Als je van Fantasy houdt is dit ook een grote aanrader:
Patrick Rothfuss
- De naam van de Wind
- De muziek van de Stilte
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door BanaanZombie »

Dan wil ik jou ook zeker Once upon a time aanraden als je van fantasy houdt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door WALUIGI96 »

Films:
Heel veel films gezien, van leuke tot waardeloze films. Leukste films: Monty Python, Back to the Future, Charlie Chaplin.
allemaal oud, maar ook nieuwe films vind ik soms nog wel het kijken waard, zoals The Hunger Games.

Boeken:
Ik lees tegenwoordig vrijwel niets meer, de Kijk ontvang ik nog iedere maand, maar dat is het ook zo'n beetje. Heb nog wel een paar duizend e-books die ik nog eens moet uitzoeken en lezen.

Series:
Ben niet echt een seriekijker, ben wel van plan dat te gaan doen, maar moet er nog tijd voor vinden.

Muziek (hoorde ik nog niemand noemen, misschien wel interessant):
Ik luister vooral muziek uit de jaren '70 tot en met de jaren '90 en heb verder een zwak voor Queen.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Sven »

Huh ja, muziek is ook wel leuk om te behandelen haha.

Voornamelijk wat classic rock voor mij (Dire Straits, Meat Loaf, Genesis, Survivor, The Who), maar ik hou eigenlijk wel van alle soorten muziek. Van country hou ik bijv. wel van Marty Robbins, en van jazz bijvoorbeeld weer van Frank Sinatra.
Het ligt er maar net aan welke nummers ik mooi vind.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
SimloverCynthiaa
Oud-staflid
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 dec 2014, 16:42
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door SimloverCynthiaa »

xJessica schreef:
SimloverCynthiaa schreef:Mijn favoriete TV series zijn:

- The Vampire Diaries.
- Arrow.
- The originals.
- Once upon a time
- Blacklist

Ik ben echt een serie kijker dus heb altijd meerdere favoriete tegelijk.

Mijn favoriete boek is Het laatste deel van de Hungergames.
En mijn favoriete films zijn de films van de Underworld reeks.
Omg the vampire diaries <3 ik ben dus bij seizoen 3 aflevering nog wat dus heb nog een lange weg te gaan maar vindt t echt geweldig. Daarnaast kijk ik nog the walking dead en teen wolf.

Favoriete films en boeken heb k niet echt hoewel k echt gek ben op Twilight en Percy Jackson
haha je kijkt dezelfde series als mij haha.
ik loop bij the vampire diaries, teen wolf en the walking dead helemaal bij.


en ja banaan :D.
ik vond hem ook geweldig indd
Never listen to people who only say bad things about you, Just believe in yourself and live life the way you want to. ~Cynthiaa
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door xJessica »

SimloverCynthiaa schreef:
haha je kijkt dezelfde series als mij haha.
ik loop bij the vampire diaries, teen wolf en the walking dead helemaal bij.


en ja banaan :D.
ik vond hem ook geweldig indd
Ik moet nog "maar" 4 seizoenen van the vampire diaries XD Bijnaaa bij :grijns:
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef:Dan wil ik jou ook zeker Once upon a time aanraden als je van fantasy houdt
Ja, heb een paar keer een poging gedaan maar viel toen midden in het verhaal..
Ik moet hem nog eens va het begin een kans geven. Thanks :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door BanaanZombie »

Moet je idd vanaf het begin doen anders is er niks van te snappen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Bee »

Ga ik doen!!

Thor - The Dark World - Straks op Veronica! :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door BanaanZombie »

Och heb ook 2 vriendinnen die into Marvel zijn haha, trekt mij dus weer niet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door tarac »

Bee schreef:Ga ik doen!!

Thor - The Dark World - Straks op Veronica! :)
Ja, leuk, kwartier kijken, kwartier reclame enz. enz.
Nee, sorry, maar ik zal echt niet snel een film gaan kijken op een commerciele zender.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Bee »

tarac schreef:
Bee schreef:Ga ik doen!!

Thor - The Dark World - Straks op Veronica! :)
Ja, leuk, kwartier kijken, kwartier reclame enz. enz.
Nee, sorry, maar ik zal echt niet snel een film gaan kijken op een commerciele zender.
Opnemen en reclames doorspoelen - ik vind het altijd wel leuk om een film te zien met de professionele vertaling eronder :D
Heb hem natuurlijk in de bios gezien en gedownload met ondertiteling. Nog eens deze versie kijken is geen straf!
BanaanZombie schreef:Och heb ook 2 vriendinnen die into Marvel zijn haha, trekt mij dus weer niet
Into Marvel .... hahaha nou ik zeker hoor!! :P
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Sven »

Ik trek superhelden echt niet. Ik had een keer een film met Batman gezien, ik begreep er geen hol van en ik vond het barslecht. Ik heb volgens mij ook Guardians of the Galaxy, een hele vreemde film moet ik eerlijk zeggen.
Net als die hele hype om Deadpool... ik dacht dat het Spiderman was, maar goed.
Misschien dat ik het een keer weer een kans geef, maar heb geen idee waar ik moet beginnen haha.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door tarac »

Net eerste gedeelte van Thor bekeken. Gelukkig maar dat smaken verschillen.
Misschien denk ik te rechtlijnig maar dit soort films hoort niet tot mijn favorieten.
Waarschijnlijk een gebrek aan verbeeldingskracht mijnerzijds.
Ben ook geen Star Trek fan.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door BanaanZombie »

Bee even over die ondertiteling.... ook op de televisie kunnen ze zooooo hard falen haha. Ik vind het gewoon irritant om ze met ondertiteling te kijken joh


De reclames bij sbs vind ik vaak wel meevallen. Wat wel heel irritant is, is dat sommige films onderbroken worden door HART VAN NEDERLAND voor 3 kwartier. Dan wordt ik echt pissed
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Jouw favoriete boek, film, TV-serie

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Bee even over die ondertiteling.... ook op de televisie kunnen ze zooooo hard falen haha. Ik vind het gewoon irritant om ze met ondertiteling te kijken joh


De reclames bij sbs vind ik vaak wel meevallen. Wat wel heel irritant is, is dat sommige films onderbroken worden door HART VAN NEDERLAND voor 3 kwartier. Dan wordt ik echt pissed
Worden films echt afgebroken door HvNL? Als ze nog iets nuttigs te melden hadden dan was het niet echt een probleem geweest maar aangezien het toch alleen maar over de hond van Willem gaat die een muilkorf om moest omdat hij telkens de kippen van Herma opat...
Maar dat soort onderbrekingen zijn toch heel kort?

De reclames zijn trouwens wel belachelijk lang... je kijkt makkelijk een aflevering van 40 min. in een uur, omdat ze drie reclameblokken inbouwen. Ik kijk ook niet echt veel films op TV, als ze me leuk lijken download ik ze snel of kijk ik of ze op Netflix staan. Kan ik ze via mijn Chromecast gewoon op de TV afspelen, perfect.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Praten”