Hamster

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Sven schreef:Dat is volgens mij wel een normale prijs voor een... "bolletje".
Als je zo graag een hamster wil dan maakt de prijs toch niet heel veel uit? 12.50 valt best wel mee hoor.
ik noem het een bolletje omdat ze zo fluffy zijn daarom wil ik haar ook zo noemen c:.
dat is mooi maar ik denk dat die dieren daar niet ziek zijn want ze reageren wel normaal dus eigenlijk is er geen probleem alleen of ik er na een weekje of 3 niet mee ga vervelen
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

tarac schreef:
BolletjexHamster schreef:
BanaanZombie schreef:Daar zeg je wat tarac!

Zo raar is het niet hoor om naar een fokker of kweker te gaan voor een klein beestje. Dit is juist beter. Bij 9 van de 10 dierenwinkels gaat het allemaal om het geld. Veel dieren zijn vaak ziek of er wordt gelogen over de leeftijd
bij een hamster die ik erg aardig vond daar zag je niet aan het gedrag of die ziek was ze was heel erg aardig maar een zo'n bolletje kost wel: 12,50 is dat een normale prijs?
Een hamster houden en kopen is niet duur. Een goudhamster kan je soms al voor €5,- kopen. Een dwerghamster is meestal duurder dan een goudhamster.
ligt dat aan het karakter?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Sven »

BolletjexHamster schreef:
Sven schreef:Dat is volgens mij wel een normale prijs voor een... "bolletje".
Als je zo graag een hamster wil dan maakt de prijs toch niet heel veel uit? 12.50 valt best wel mee hoor.
ik noem het een bolletje omdat ze zo fluffy zijn daarom wil ik haar ook zo noemen c:.
dat is mooi maar ik denk dat die dieren daar niet ziek zijn want ze reageren wel normaal dus eigenlijk is er geen probleem alleen of ik er na een weekje of 3 niet mee ga vervelen
Ja, dat is lastig te zeggen... als je graag een hamster wil dan moet je zo'n beest kopen maar weet wel dat je voor zeker 2 jaar aan dat dier vast zit. Je kan ze wel bij een fokkerij zetten, vaak kan je ze permanent verhuizen voor een vergoeding, maar dat is ook een beetje zielig.
Ik zou zeggen, gewoon kopen die hamster en zie wat er van komt.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Bee »

tarac schreef:Neem een goudvis, maar die houdt niet zo erg van aaien.
:lol: lol :lol:

Bij een hamster moet je toch ook maar afwachten of ze dat leuk vinden ...
Ik zou toch voor een iets groter dier gaan als het echt gaat om het sociale aspect :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Sven schreef:
BolletjexHamster schreef:
Sven schreef:Dat is volgens mij wel een normale prijs voor een... "bolletje".
Als je zo graag een hamster wil dan maakt de prijs toch niet heel veel uit? 12.50 valt best wel mee hoor.
ik noem het een bolletje omdat ze zo fluffy zijn daarom wil ik haar ook zo noemen c:.
dat is mooi maar ik denk dat die dieren daar niet ziek zijn want ze reageren wel normaal dus eigenlijk is er geen probleem alleen of ik er na een weekje of 3 niet mee ga vervelen
Ja, dat is lastig te zeggen... als je graag een hamster wil dan moet je zo'n beest kopen maar weet wel dat je voor zeker 2 jaar aan dat dier vast zit. Je kan ze wel bij een fokkerij zetten, vaak kan je ze permanent verhuizen voor een vergoeding, maar dat is ook een beetje zielig.
Ik zou zeggen, gewoon kopen die hamster en zie wat er van komt.
okki erg bedankt oor de tips die je hebt gegeven c:
je zit er maar 2/3 jaar aan vast bij andere dieren langer dus ik bedoel maar xD
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Bee schreef:
tarac schreef:Neem een goudvis, maar die houdt niet zo erg van aaien.
:lol: lol :lol:

Bij een hamster moet je toch ook maar afwachten of ze dat leuk vinden ...
Ik zou toch voor een iets groter dier gaan als het echt gaat om het sociale aspect :)
ik mag geen groter dier het liefst wil ik een hond maar dat is te veel verantwoordelijkheid.
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

tarac schreef:Neem een goudvis, maar die houdt niet zo erg van aaien.
je hebt er niet zo veel aan ze zwemmen maar rond en thats it ;c
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

Wat betreft wat je vriendin zegt over asiel dieren, dat is absoluut niet waar. Je kunt honden 'heropvoeden'. Kijk je wel eens naar The Dogwispherer? Cesar Milan op national geographic. Fantastisch programma. Je moet gewoon geduld hebben, je weet vaak niet wat er gebeurd is met zo'n beestje maar een baasje kan helpen om die beestjes weer vrolijk en kalm te laten worden
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Bee »

BolletjexHamster schreef: ik mag geen groter dier het liefst wil ik een hond maar dat is te veel verantwoordelijkheid.
Voor verantwoordelijkheid maakt de grootte van het dier natuurlijk niets uit ... ;)

Zou je trouwens je berichten aan willen passen (zie rechts in je schermpje) als je nog iets toe wilt voegen binnen het uur terwijl er nog niemand heeft gereageerd? Powerposten is niet de bedoeling op het forum :) (zie de forumregels)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Bee schreef:
BolletjexHamster schreef: ik mag geen groter dier het liefst wil ik een hond maar dat is te veel verantwoordelijkheid.
Voor verantwoordelijkheid maakt de grootte van het dier natuurlijk niets uit ... ;)

Zou je trouwens je berichten aan willen passen (zie rechts in je schermpje) als je nog iets toe wilt voegen binnen het uur terwijl er nog niemand heeft gereageerd? Powerposten is niet de bedoeling op het forum :) (zie de forumregels)
Naja het is vaak hoe groter het dier hoe meer verzorging...
Ik heb het aangepast maar is het erg als je dat niet doet?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Sven »

Let er wel op dat ook een hamster verantwoordelijkheid geeft. Je moet je goed inlezen, zorgen dat ze te eten en drinken hebben en een goede kooi - een laboratoriumkooi is veel te klein en ongezellig.
Daarbij vinden hamsters het bijzonder prettig om een soortgenootje te hebben, overweeg dus om twee hamsters te nemen. Ondanks het feit dat je veel met het beestje gaat spelen en doen zal je nooit een vervanger zijn voor een soortgenoot.

Daarbij moet je ook elke week wel de kooi verschonen en moet je materialen aanpassen. Zo'n plastic bol waar je ze in kan zetten, of een renmolen.
En vergeet niet dat je ze minstens een keer per dag wat aandacht moet geven door ze even op de schoot te nemen zodat ze wat rond kunnen lopen buiten hun kooi.
Misschien heeft een hamster net zoveel aandacht nodig als een kat.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Sven schreef:Let er wel op dat ook een hamster verantwoordelijkheid geeft. Je moet je goed inlezen, zorgen dat ze te eten en drinken hebben en een goede kooi - een laboratoriumkooi is veel te klein en ongezellig.
Daarbij vinden hamsters het bijzonder prettig om een soortgenootje te hebben, overweeg dus om twee hamsters te nemen. Ondanks het feit dat je veel met het beestje gaat spelen en doen zal je nooit een vervanger zijn voor een soortgenoot.

Daarbij moet je ook elke week wel de kooi verschonen en moet je materialen aanpassen. Zo'n plastic bol waar je ze in kan zetten, of een renmolen.
En vergeet niet dat je ze minstens een keer per dag wat aandacht moet geven door ze even op de schoot te nemen zodat ze wat rond kunnen lopen buiten hun kooi.
Misschien heeft een hamster net zoveel aandacht nodig als een kat.
Me moeder dacht ook al aan twee soortgenoten en er is een hamster waar ik over had verteld hier die hoekhamster maar ze/hij zit juist met een ander soortgenoot in een huisje dus dat is wel mooi meegenomen.
Is dat niet lastig dat je dan op twee hamster moet gaan letten en als je ze uit de kooi laat?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Sven »

BolletjexHamster schreef:
Sven schreef:Let er wel op dat ook een hamster verantwoordelijkheid geeft. Je moet je goed inlezen, zorgen dat ze te eten en drinken hebben en een goede kooi - een laboratoriumkooi is veel te klein en ongezellig.
Daarbij vinden hamsters het bijzonder prettig om een soortgenootje te hebben, overweeg dus om twee hamsters te nemen. Ondanks het feit dat je veel met het beestje gaat spelen en doen zal je nooit een vervanger zijn voor een soortgenoot.

Daarbij moet je ook elke week wel de kooi verschonen en moet je materialen aanpassen. Zo'n plastic bol waar je ze in kan zetten, of een renmolen.
En vergeet niet dat je ze minstens een keer per dag wat aandacht moet geven door ze even op de schoot te nemen zodat ze wat rond kunnen lopen buiten hun kooi.
Misschien heeft een hamster net zoveel aandacht nodig als een kat.
Me moeder dacht ook al aan twee soortgenoten en er is een hamster waar ik over had verteld hier die hoekhamster maar ze/hij zit juist met een ander soortgenoot in een huisje dus dat is wel mooi meegenomen.
Is dat niet lastig dat je dan op twee hamster moet gaan letten en als je ze uit de kooi laat?
Je kan naar mijn weten niet zomaar twee hamsters bij elkaar neerzetten, maar daar moet ik even verder over zoeken.
Als ik mijn gerbils op mijn schoot zet ga ik vaak met mijn vader op de bank zitten en laten we die beesten gewoon wat op de bank rennen. Het is lastig omdat gerbils van nature heel druk zijn en overal naartoe willen. Ze doen er van alles aan om "achter de bank" te komen, er zit een brede rand achter de hoofdsteun en daar willen ze voortdurend naar toe. Je bent er dus wel mee bezig.

Een hamster zou wat minder lastig zijn en ik denk dat twee tegelijk heel goed gaat. Neem een vast tijdstip op de dag en ga een kwartiertje met die hamsters zitten (of langer natuurlijk), samen met iemand anders. Geef ze een beetje vrijheid, let erop dat ze niet naar vreemde plekken gaan en pas op dat ze niet op de grond vallen. Op zichzelf is vallen voor een knaagdier geen enkel probleem, maar je weet niet waar ze naartoe gaan als ze op de grond zijn.

Knaagdieren zijn van nature best nieuwsgierig en een beetje druk, dus let wel goed op je hamsters.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

Ik raad je sowieso eerst goed in te lezen voor je een huisdier koopt, welk soort dan ook. Zelfs bij een goudvis.
Je komt nu al achter allemaal dingen, maar lees je dus echt even goed in voor je alles en het dier zelf koopt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Iemand1
Oud-staflid
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 dec 2014, 16:17
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Iemand1 »

Ik heb er ooit een gehad :) Hij was vaak alleen 's nachts actief maar soms komt ie ook overdag piepen en dan wilt 'm wel spelen enzo :) Ik had wel een dwerghamster, gaan idee dat daar verschil in is?

Ik dacht altijd dat een fokker net slecht was omdat die beestjes dicht bij elkaar zaten? ;o Ik had iig mijn hamster van bij de Tom&Co en die zagen er heel gezond uit, met ruimte en propere kooien ;)
Afbeelding
Vragen over de Simsforum server? Stuur me gerust een PB!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

Nja dat zijn dus weer geen goede fokkers! Je hebt ook wel broodfokkers en kwekers, bij hen gaat het allemaal om h3t geld. Dennis pappegaaien is daar een heel goed voorbeeld van. Vreselijk gewoon
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Sven schreef:
BolletjexHamster schreef:
Sven schreef:Let er wel op dat ook een hamster verantwoordelijkheid geeft. Je moet je goed inlezen, zorgen dat ze te eten en drinken hebben en een goede kooi - een laboratoriumkooi is veel te klein en ongezellig.
Daarbij vinden hamsters het bijzonder prettig om een soortgenootje te hebben, overweeg dus om twee hamsters te nemen. Ondanks het feit dat je veel met het beestje gaat spelen en doen zal je nooit een vervanger zijn voor een soortgenoot.

Daarbij moet je ook elke week wel de kooi verschonen en moet je materialen aanpassen. Zo'n plastic bol waar je ze in kan zetten, of een renmolen.
En vergeet niet dat je ze minstens een keer per dag wat aandacht moet geven door ze even op de schoot te nemen zodat ze wat rond kunnen lopen buiten hun kooi.
Misschien heeft een hamster net zoveel aandacht nodig als een kat.
Me moeder dacht ook al aan twee soortgenoten en er is een hamster waar ik over had verteld hier die hoekhamster maar ze/hij zit juist met een ander soortgenoot in een huisje dus dat is wel mooi meegenomen.
Is dat niet lastig dat je dan op twee hamster moet gaan letten en als je ze uit de kooi laat?
Je kan naar mijn weten niet zomaar twee hamsters bij elkaar neerzetten, maar daar moet ik even verder over zoeken.
Als ik mijn gerbils op mijn schoot zet ga ik vaak met mijn vader op de bank zitten en laten we die beesten gewoon wat op de bank rennen. Het is lastig omdat gerbils van nature heel druk zijn en overal naartoe willen. Ze doen er van alles aan om "achter de bank" te komen, er zit een brede rand achter de hoofdsteun en daar willen ze voortdurend naar toe. Je bent er dus wel mee bezig.

Een hamster zou wat minder lastig zijn en ik denk dat twee tegelijk heel goed gaat. Neem een vast tijdstip op de dag en ga een kwartiertje met die hamsters zitten (of langer natuurlijk), samen met iemand anders. Geef ze een beetje vrijheid, let erop dat ze niet naar vreemde plekken gaan en pas op dat ze niet op de grond vallen. Op zichzelf is vallen voor een knaagdier geen enkel probleem, maar je weet niet waar ze naartoe gaan als ze op de grond zijn.

Knaagdieren zijn van nature best nieuwsgierig en een beetje druk, dus let wel goed op je hamsters.
Ik zou dan eerder met de hamster op de grond gaan spelen veilig met een rekje zo kunnen ze niet vallen of weglopen c:
Maar als je hebt gelezen wat ik allemaal heb verteld tegen jullie zie je mij dan aan dat ik me snel ga vervelen met een hamster? (Ik vind het belangrijk wat andere me voor aanzien met dieren) c:
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

BanaanZombie schreef:Ik raad je sowieso eerst goed in te lezen voor je een huisdier koopt, welk soort dan ook. Zelfs bij een goudvis.
Je komt nu al achter allemaal dingen, maar lees je dus echt even goed in voor je alles en het dier zelf koopt

We zijn nog lang niet verhuist enz we hebben nog ook geen huis maar ik ben nu al naar informatie opzoek enz maar het belangrijkste is dat ik het diertje dan niet achterlaat omdat ik het saai vind worden dat is ook zo zielig
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

BanaanZombie schreef:Nja dat zijn dus weer geen goede fokkers! Je hebt ook wel broodfokkers en kwekers, bij hen gaat het allemaal om h3t geld. Dennis pappegaaien is daar een heel goed voorbeeld van. Vreselijk gewoon
Helemaal gelijk XD
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Iemand1 schreef:Ik heb er ooit een gehad :) Hij was vaak alleen 's nachts actief maar soms komt ie ook overdag piepen en dan wilt 'm wel spelen enzo :) Ik had wel een dwerghamster, gaan idee dat daar verschil in is?

Ik dacht altijd dat een fokker net slecht was omdat die beestjes dicht bij elkaar zaten? ;o Ik had iig mijn hamster van bij de Tom&Co en die zagen er heel gezond uit, met ruimte en propere kooien ;)
Zulke dingen vind ik dan weer erg leuk aan hammie's dat ze gaan piepen voor aandacht ofzo overdag want dat verwacht je dan niet c:.
Een dierenwinkel is nog steeds mijn voorkeur ook omdat ik er bijna elke dag naartoe ga... Mijn matties zitten daar ^~^
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

Wil je alsjeblieft de wijzig knop gebruiken als je nog iets wil toevoegen binnen het uur? Bee heeft je dit ooj al gevraagd. Ja, we vinden het wel erg als dit niet gebeurt, het staat gewoon in de regels. Het maakt het ontzettend onoverzichtelijk
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door tarac »

Bolletjesxhamster schreef:Ik zou dan eerder met de hamster op de grond gaan spelen veilig met een rekje zo kunnen ze niet vallen of weglopen c:
Maar als je hebt gelezen wat ik allemaal heb verteld tegen jullie zie je mij dan aan dat ik me snel ga vervelen met een hamster? (Ik vind het belangrijk wat andere me voor aanzien met dieren) c:
Of JIJ je niet snel gaat vervelen met een hamster is minder belangrijk dan dat de HAMSTER zich gaat vervelen !
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Ik vind het niet erg als een hamster of een dier mij bijt want dat diertje heeft vast een goede reden of ik verdien dat gewoon ik zal het een dier nooit kwalijk nemen C:

Edit:
BanaanZombie schreef:Wil je alsjeblieft de wijzig knop gebruiken als je nog iets wil toevoegen binnen het uur? Bee heeft je dit ooj al gevraagd. Ja, we vinden het wel erg als dit niet gebeurt, het staat gewoon in de regels. Het maakt het ontzettend onoverzichtelijk
Umh ik weet ik ben jong *en niet slim* maar ik heb hem al een paar minuten geleden gewijzigd...

Edit2
tarac schreef:
Bolletjesxhamster schreef:Ik zou dan eerder met de hamster op de grond gaan spelen veilig met een rekje zo kunnen ze niet vallen of weglopen c:
Maar als je hebt gelezen wat ik allemaal heb verteld tegen jullie zie je mij dan aan dat ik me snel ga vervelen met een hamster? (Ik vind het belangrijk wat andere me voor aanzien met dieren) c:
Of JIJ je niet snel gaat vervelen met een hamster is minder belangrijk dan dat de HAMSTER zich gaat vervelen !
Nou eigenlijk allebei want als ik het niet meer leuk vind verzorg ik de hamster ook niet meer en speel ik er ook niet meer mee en die gaat zich door mij dan vervelen


!
powerposten is tegen de forumregels. GEBRUIK DE WIJZIG KNOP als je nog iets wil toevoegen binnen een uur. Reageer met 1 BERICHT op IEDEREEN die je wil antwoorden
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

tarac schreef:
Bolletjesxhamster schreef:Ik zou dan eerder met de hamster op de grond gaan spelen veilig met een rekje zo kunnen ze niet vallen of weglopen c:
Maar als je hebt gelezen wat ik allemaal heb verteld tegen jullie zie je mij dan aan dat ik me snel ga vervelen met een hamster? (Ik vind het belangrijk wat andere me voor aanzien met dieren) c:
Of JIJ je niet snel gaat vervelen met een hamster is minder belangrijk dan dat de HAMSTER zich gaat vervelen !
Nou eigenlijk allebei want als ik het niet meer leuk vind verzorg ik de hamster ook niet meer en speel ik er ook niet meer mee en die gaat zich door mij dan vervelen
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

Nee je hebt je bericht niet gewijzigd. Je moet niet op iedereen apart gaan reageren door een nieuwe reactie te plaatsen. Je moet alles in 1 bericht doen. Wat je nu doet is powerposten en dat is NIET de bedoeling.


En wat betreft je laatste bericht: als je je gaat vervelen verzorg je de hamster niet meer? Sorry maar dan moet je gewoon er niet aan beginnen en geen dier nemen. Dat is een slechte instelling. Als je later een kind krijgt en die gaat vervelen stop je toch ook niet voor dat kind te zorgen? Dat is mishandeling. Ook bij dieren
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”