Hamster

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Hoi c:
Bedankt iedereen voor de tips c: :jazeker:
maar is altijd nog plaats voor een nieuwe of een opmerking erover c:
Ik hou dit onderwerp goed in de gaten dus je krijgt snel een reactie terug :lol:
Laatst gewijzigd door BolletjexHamster op 18 mei 2016, 07:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door tarac »

BolletjexHamster schreef:Hoi c:
Ik krijg een hamster als we gaan verhuizen alleen ik weet niet of ik haar goed zou kunnen verzorgen want ik heb nog nooit een huisdier gehad maar ik hou wel heel erg veel van dieren, later wil ik ook in de dierentuin werken c:.
maar zal een hamster snel vervelen? ik ben 13 jaar :vraagtekensmilie:
*bedankt alvast voor de antwoorden c:
Hamsters slapen overdag en worden pas 's nachts actief.
Dus je hebt er niet veel aan.
Ik heb er eens 8 gehad die ik buiten in een kooi (zonder vaste bodem) zette. Ik heb ze nooit meer gezien.
Gebruikersavatar
Anne
Gebruiker
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 apr 2015, 18:54
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Anne »

Een hamster is wel schattig en al, maar je hebt er inderdaad niet veel aan. Zoals Tarac heeft gezegd, ze worden pas 's nachts actief. Ook is het niet echt een diertje waar je mee kunt spelen en knuffelen, tenzij je geen angst hebt om mogelijk gebeten te worden. Wat voor hamster ga je krijgen, als ik vragen mag? c:
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Anne schreef:Een hamster is wel schattig en al, maar je hebt er inderdaad niet veel aan. Zoals Tarac heeft gezegd, ze worden pas 's nachts actief. Ook is het niet echt een diertje waar je mee kunt spelen en knuffelen, tenzij je geen angst hebt om mogelijk gebeten te worden. Wat voor hamster ga je krijgen, als ik vragen mag? c:

De dierenwinkel heeft alleen Russische dwerghamsters maar die zijn zo cute c:
Ik ben nooit gebeten door een dier maar ik las wel dat je ze tam kan maken dus dat stelt me wel heel wat gerust
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

tarac schreef:
BolletjexHamster schreef:Hoi c:
Ik krijg een hamster als we gaan verhuizen alleen ik weet niet of ik haar goed zou kunnen verzorgen want ik heb nog nooit een huisdier gehad maar ik hou wel heel erg veel van dieren, later wil ik ook in de dierentuin werken c:.
maar zal een hamster snel vervelen? ik ben 13 jaar :vraagtekensmilie:
*bedankt alvast voor de antwoorden c:
Hamsters slapen overdag en worden pas 's nachts actief.
Dus je hebt er niet veel aan.
Ik heb er eens 8 gehad die ik buiten in een kooi (zonder vaste bodem) zette. Ik heb ze nooit meer gezien.
Ik had gelezen dat je hamster kan aanleren om op een bepaalde tijd wakker te worden om uit de kooi te mogen of iets lekkers te kunnen krijgen dus dan denk ik ook overdag c:
Zeker zijn die 8 hamsters onder de grond gekropen en miss daar overleden? Ze zijn te gevoelig voor de kou.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

Als je van een dier houdt gaat t nooit vervelen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

BanaanZombie schreef:Als je van een dier houdt gaat t nooit vervelen

:D
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Sven »

Hamsters...
Ja, volgens mij zijn het wel leuke dieren en ze zien er aandoenlijk uit.
Maar daar blijft het ook bij ben ik bang. Verder slapen hamsters alsof hun leven ervan af hangt, en 's nachts zijn ze weer bezig.
En je kan ze niet sociaal maken, ze zullen een beetje schuw blijven.

Je zegt dat je ze kan trainen, maar het blijven nachtdieren. Ze zullen nooit wennen aan de dag, het is ingebouwd dat ze overdag slapen.

Als je echt een knaagdier wil, overweeg dan ratten (heel sociaal en houden van mensen) of gerbils (zijn niet zo sociaal maar wel de hele dag door bezig).
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Anne
Gebruiker
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 apr 2015, 18:54
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Anne »

Dwerghamsters zijn héél erg schattig! Maar vooral dat soort kan ook héél goed bijten... Mijn ervaring tenminste.
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Sven schreef:Hamsters...
Ja, volgens mij zijn het wel leuke dieren en ze zien er aandoenlijk uit.
Maar daar blijft het ook bij ben ik bang. Verder slapen hamsters alsof hun leven ervan af hangt, en 's nachts zijn ze weer bezig.
En je kan ze niet sociaal maken, ze zullen een beetje schuw blijven.

Je zegt dat je ze kan trainen, maar het blijven nachtdieren. Ze zullen nooit wennen aan de dag, het is ingebouwd dat ze overdag slapen.

Als je echt een knaagdier wil, overweeg dan ratten (heel sociaal en houden van mensen) of gerbils (zijn niet zo sociaal maar wel de hele dag door bezig).
Ratten vinden ik en me moeder maar vieze beesten door hun staart en een gerbil zie ik nergens in een dierenwinkel hier :(
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Anne schreef:Dwerghamsters zijn héél erg schattig! Maar vooral dat soort kan ook héél goed bijten... Mijn ervaring tenminste.

Ik en me vriendin waren naar een dierenwinkel geweest waar ik bijna de hele tijd kom en ze was flink gebeten door een hamster maar die was na der inzien zwanger... En een hamster noem ik hoekhamster die gaat steeds naar het hoekje toe maar die vind het heel leuk om geaaid te worden c:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

Naar wat voor dier ben je opzoek? Wil je perse kunnen aaien? Het lijkt me dat je naar iets kleins zoekt dir je ook tam kunt maken

Je kunt ook voor een koppeltje(!!!!) Vogels kiezen, 2 mannen of man en pop, geen 2 poppen. Maar het liefst dus wel 2.
Deze kun je ook tam maken, zelf heb ik een grasje (er komt nog een 2e bij. Die van mij is super tam, ze komt bij me zitten, kletst lekker. Je kan ze ook leren praten, vooral mannetjes zijn daar goed in en ze zijn lekker actief. De mijne kan ik ook lekker kriebelen (maar dit eillen niet alle vogels)
Je hebt ook nog valkjes, ook heel gezellig maar schreeuwen wel meer. Liever niet zo veel geluid? Dan Catharina's
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door tarac »

Neem een goudvis, maar die houdt niet zo erg van aaien.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Sven »

BolletjexHamster schreef:Ratten vinden ik en me moeder maar vieze beesten door hun staart
En ik dacht dat oordelen op het uiterlijk niet meer van deze tijd was?
Geloof me, je gaat een hoop lol aan die beesten ondervinden, ze gaan goed met mensen om, zijn goed tam te krijgen en je kan ze ook dingen leren. Het zijn echt leuke beesten om te houden.
BolletjexHamster schreef:en een gerbil zie ik nergens in een dierenwinkel hier :(
Dat is jammer, maar zoek eens verder! Ga anders op zoek naar een fokkerij in de buurt of ga naar een grotere dierenwinkel.
Gerbils zijn echt hele leuke dieren, ze zijn wel enorm druk maar dat maakt ze juist leuk. Zeker 's avonds zijn ze heel erg bezig. Ik neem de gerbils vaak op de bank, en dan kunnen ze overal naartoe (op een paar uitzonderingen na), en ze blijven maar van alles doen en proberen. Vandaag wilde een van de beesten op de leuning van de bank komen, maar toen ze sprong ging ze veel te ver door en vloog zo over de leuning heen, geweldig.

Maar kijk maar wat je zelf wilt. Hamsters hebben niet veel nodig en hebben ook hun charme.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

BanaanZombie schreef:Naar wat voor dier ben je opzoek? Wil je perse kunnen aaien? Het lijkt me dat je naar iets kleins zoekt dir je ook tam kunt maken

Je kunt ook voor een koppeltje(!!!!) Vogels kiezen, 2 mannen of man en pop, geen 2 poppen. Maar het liefst dus wel 2.
Deze kun je ook tam maken, zelf heb ik een grasje (er komt nog een 2e bij. Die van mij is super tam, ze komt bij me zitten, kletst lekker. Je kan ze ook leren praten, vooral mannetjes zijn daar goed in en ze zijn lekker actief. De mijne kan ik ook lekker kriebelen (maar dit eillen niet alle vogels)
Je hebt ook nog valkjes, ook heel gezellig maar schreeuwen wel meer. Liever niet zo veel geluid? Dan Catharina's
Bedankt voor de tip alleen vogels tweeten de hele dag door en kunnen volgens mij ook echt gemeen zijn..
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

Sven schreef:
BolletjexHamster schreef:Ratten vinden ik en me moeder maar vieze beesten door hun staart
En ik dacht dat oordelen op het uiterlijk niet meer van deze tijd was?
Geloof me, je gaat een hoop lol aan die beesten ondervinden, ze gaan goed met mensen om, zijn goed tam te krijgen en je kan ze ook dingen leren. Het zijn echt leuke beesten om te houden.
BolletjexHamster schreef:en een gerbil zie ik nergens in een dierenwinkel hier :(
Dat is jammer, maar zoek eens verder! Ga anders op zoek naar een fokkerij in de buurt of ga naar een grotere dierenwinkel.
Gerbils zijn echt hele leuke dieren, ze zijn wel enorm druk maar dat maakt ze juist leuk. Zeker 's avonds zijn ze heel erg bezig. Ik neem de gerbils vaak op de bank, en dan kunnen ze overal naartoe (op een paar uitzonderingen na), en ze blijven maar van alles doen en proberen. Vandaag wilde een van de beesten op de leuning van de bank komen, maar toen ze sprong ging ze veel te ver door en vloog zo over de leuning heen, geweldig.

Maar kijk maar wat je zelf wilt. Hamsters hebben niet veel nodig en hebben ook hun charme.

In mijn stad zijn er ongeveer 3 kleine dierenwinkels alleen eentje gaat uitbreiden in een oud Sligro pand.
Wij willen het liefst een dier kopen in de dierenwinkel.
Gerbils en chinchilla's zijn erg leuke beesten dat heb ik gezien en gelezen c:
Alleen zijn hamster net zo gezellig?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

To be fair, alle dieren kunnen gemeen zijn

Ik ben trouwens niet zo'n voorstander van dieren kopen in een dierenwinkel. Beter zoek je idd naar een fokker
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

BanaanZombie schreef:To be fair, alle dieren kunnen gemeen zijn

Ik ben trouwens niet zo'n voorstander van dieren kopen in een dierenwinkel. Beter zoek je idd naar een fokker
Ik zou later een hond nemen of een kat en dan naar een fokker gaan inplaatst van een klein diertje, ik vind dat een beetje raar klinken om een hamster;zo schattigbolletje bij een fokker te gaan halen
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door tarac »

BolletjexHamster schreef:
BanaanZombie schreef:To be fair, alle dieren kunnen gemeen zijn

Ik ben trouwens niet zo'n voorstander van dieren kopen in een dierenwinkel. Beter zoek je idd naar een fokker
Ik zou later een hond nemen of een kat en dan naar een fokker gaan inplaatst van een klein diertje, ik vind dat een beetje raar klinken om een hamster;zo schattigbolletje bij een fokker te gaan halen
Nog beter zoek je in een asiel !
Daar vind je echt wel een "zielig" beestje !
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BanaanZombie »

Daar zeg je wat tarac!

Zo raar is het niet hoor om naar een fokker of kweker te gaan voor een klein beestje. Dit is juist beter. Bij 9 van de 10 dierenwinkels gaat het allemaal om het geld. Veel dieren zijn vaak ziek of er wordt gelogen over de leeftijd
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Daar zeg je wat tarac!

Zo raar is het niet hoor om naar een fokker of kweker te gaan voor een klein beestje. Dit is juist beter. Bij 9 van de 10 dierenwinkels gaat het allemaal om het geld. Veel dieren zijn vaak ziek of er wordt gelogen over de leeftijd
Toen ik nog in Engeland woonde had ik 2 katten uit een "shelter" (asiel)
Lieve beestjes en aanhankelijk, nooit spijt van gehad.

Terug in Nederland weer gezocht in diverse asiels en daar vond ik mijn hond "Charly" (cocker-spaniel). Weg gedaan door vorige eigenaar omdat hij steeds het speelgoed van de nieuwe 'wereldburger' afpakte en niet meer wou teruggeven.
Charly was toen 2 jaar en heeft tot aan zijn dood toe altijd belangstelling getoond voor wandelwagentjes met kleine kinderen. Die mochten echt alles met hem doen.
Toen Charly 4 was werden we gebeld door het asiel dat ze een soortgelijke hond hadden, ook een cocker. We zijn gaan kijken, vrolijk maar angstig hondje van 10 maanden. Sam is intussen 9 maar is altijd bang gebleven van andere mensen.
Hij kwam uit een dierenwinkel in Zuid Frankrijk, gekocht door een stel dat daar met de caravan op vakantie was (opwelling denk ik).
Thuis gekomen heel de dag alleen gelaten (beiden werkten) en kreeg dan op zijn donder als hij in de kamer gepiest/gepoept had.
Toen we hem pas hadden vloog hij al weg als ik de krant pakte om die te gaan lezen.
Bijzonder lief beestje, aanhankelijk, zodra hij bij het uitlaten zijn behoefte gedaan heeft wil hij niets liever dan meteen terug naar het veilige huis/tuin.
ALS ik - op mijn leeftijd - nog behoefte krijg aan een hond/kat, dan altijd uit het asiel.
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

BanaanZombie schreef:Daar zeg je wat tarac!

Zo raar is het niet hoor om naar een fokker of kweker te gaan voor een klein beestje. Dit is juist beter. Bij 9 van de 10 dierenwinkels gaat het allemaal om het geld. Veel dieren zijn vaak ziek of er wordt gelogen over de leeftijd
bij een hamster die ik erg aardig vond daar zag je niet aan het gedrag of die ziek was ze was heel erg aardig maar een zo'n bolletje kost wel: 12,50 is dat een normale prijs?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door Sven »

Dat is volgens mij wel een normale prijs voor een... "bolletje".
Als je zo graag een hamster wil dan maakt de prijs toch niet heel veel uit? 12.50 valt best wel mee hoor.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
BolletjexHamster
Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mei 2016, 19:00
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door BolletjexHamster »

tarac schreef:
BanaanZombie schreef:Daar zeg je wat tarac!

Zo raar is het niet hoor om naar een fokker of kweker te gaan voor een klein beestje. Dit is juist beter. Bij 9 van de 10 dierenwinkels gaat het allemaal om het geld. Veel dieren zijn vaak ziek of er wordt gelogen over de leeftijd
Toen ik nog in Engeland woonde had ik 2 katten uit een "shelter" (asiel)
Lieve beestjes en aanhankelijk, nooit spijt van gehad.

Terug in Nederland weer gezocht in diverse asiels en daar vond ik mijn hond "Charly" (cocker-spaniel). Weg gedaan door vorige eigenaar omdat hij steeds het speelgoed van de nieuwe 'wereldburger' afpakte en niet meer wou teruggeven.
Charly was toen 2 jaar en heeft tot aan zijn dood toe altijd belangstelling getoond voor wandelwagentjes met kleine kinderen. Die mochten echt alles met hem doen.
Toen Charly 4 was werden we gebeld door het asiel dat ze een soortgelijke hond hadden, ook een cocker. We zijn gaan kijken, vrolijk maar angstig hondje van 10 maanden. Sam is intussen 9 maar is altijd bang gebleven van andere mensen.
Hij kwam uit een dierenwinkel in Zuid Frankrijk, gekocht door een stel dat daar met de caravan op vakantie was (opwelling denk ik).
Thuis gekomen heel de dag alleen gelaten (beiden werkten) en kreeg dan op zijn donder als hij in de kamer gepiest/gepoept had.
Toen we hem pas hadden vloog hij al weg als ik de krant pakte om die te gaan lezen.
Bijzonder lief beestje, aanhankelijk, zodra hij bij het uitlaten zijn behoefte gedaan heeft wil hij niets liever dan meteen terug naar het veilige huis/tuin.
ALS ik - op mijn leeftijd - nog behoefte krijg aan een hond/kat, dan altijd uit het asiel.
mijn vriendin zegt die 2 honden heeft van een fokker en een van haar tante dat als je een asieldier neemt zoals een hond dat niet verstandig is omdat ze wennen nooit echt aan je en je hebt ze niet zelf opgevoed dus je weet nooit wat ermee zal gebeuren. ik zelf zou graag een hond willen uit het asiel maar ook uit een fokker, bij een asiel dan kan je ze laten zien hoe je lief kan hebben en er veel mee spelen c: en van een fokker kan je zien hoe ze opgroeien hun hele leven van begin tot het eind! dan ben je er altijd bij geweest voor hem/haar c:
Mijn hartje wilt echt heel graag een hond maar dat mag niet dus moet ik maag naar andere honden toekijken ;c ik ben echt een hondenfan maar ook van andere dieren dus ik mag wel een hamster maar een konijn huppelt maar rond achter een tralies ;c
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Hamster

Bericht door tarac »

BolletjexHamster schreef:
BanaanZombie schreef:Daar zeg je wat tarac!

Zo raar is het niet hoor om naar een fokker of kweker te gaan voor een klein beestje. Dit is juist beter. Bij 9 van de 10 dierenwinkels gaat het allemaal om het geld. Veel dieren zijn vaak ziek of er wordt gelogen over de leeftijd
bij een hamster die ik erg aardig vond daar zag je niet aan het gedrag of die ziek was ze was heel erg aardig maar een zo'n bolletje kost wel: 12,50 is dat een normale prijs?
Een hamster houden en kopen is niet duur. Een goudhamster kan je soms al voor €5,- kopen. Een dwerghamster is meestal duurder dan een goudhamster.
Plaats reactie

Terug naar “Praten”