AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door BanaanZombie »

Hoihoi,

Zoals de meesten vast wel weten is Pokemon Go uitgekomen deze week. In principe is hij nog niet uit in Europa maar op internet is wel een download te vinden, die half Nederland al gebruikt, en die werkt ook gewoon prima

MAAR. De AR camera werkt bij mij niet. Dit is de functie die ervoor zorgt dat je de pokemon ook echt ziet zitten op de bank of op straat bv. Ik krijg steeds de foutmelding dat het niet werkt en er wordt voorgesteld de AR camera uit te schakelen. Ja dan is het natuurlijk minder leuk.

Wat ik op internet kon vinden is dat er een gyroscoop op je telefoon moet zitten. Dus dit heb ik uitgezocht maar doe heb ik er gewoon op zitten. Er zijn meer mensen met dit probleem maar ik heb nog geen oplossing gezien. Iemand enig idee?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Sven »

Welke telefoon heb je?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Femke »

Is dit niet gewoon een bugg omdat het nog niet de officiële versie is? Ik lees namelijk best vaak dit soort gelijke problemen. En inderdaad welke telefoon heb je? Als je een nieuwere telefoon hebt lijkt het mij dat het toch goed zou moeten werken, mijn vriend heeft namelijk een oude telefoon en daar werkt het gewoon prima op.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door BanaanZombie »

Samsung Galaxy J5. Ik heb net even andere AR apps gewerkt en die werken gewoon.
J5 is ook nog een vrij nieuwe telefoon. Ik hoop dan dat het idd opgelost is als de officiele versie er is
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Sven »

Ik zie dat er sommige sites zijn die rapporteren dat de Samsung Galaxy J5 juist geen gyroscope heeft:
http://www.kadvacorp.com/mobile/samsung ... cs-review/
http://gadgets.ndtv.com/samsung-galaxy-j5-2719
https://www.reddit.com/r/samsung/commen ... gyroscope/

Dus ik denk dat dat de reden is dat je het niet kan spelen met de AR camera.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Bee »

Helpt het ook niet om je telefoon even opnieuw op te starten?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Sven »

Om echt te controleren of je een gyroscoop hebt, kan je deze app gebruiken:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .box&hl=nl

(Overigens, ik denk dat je de app in de Play Store te zien krijgt als je de link opent via je telefoon, kan je hem direct downloaden).
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door BanaanZombie »

Die app geeft idd aan dat er geen gyroscoop op zit. Maar een andere site zegt weer wel dat er een 'gyro-sensor' op zit. Waar ik vanuit ga dat dat hetzelfde is
https://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoon ... cificaties
Plus, andere AR apps werken WEL



Edit:
Ik heb net die app gedownload van de AH van die dino plaatjes. Daar kan je AR gebruiken en VR. Bij VR krijg ik de melding dat ik dan dus idd geen gyroscoop heb. De AR modus kan ik wel gebruiken. Dan zie ik vrolijk dino's lopen.

Hoe kan het dan dus dat ke voor de AR modus in Pokemon go wel een gyroscoop nosig zou hebben? Ik vins het maar raar. Volgens mij is het ook niet bevestigd door de developers zelf.. maarja. Ik wacht de officiele app even af en misschien een mail sturen ofzo?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Sven »

Sommige apps maken gebruik van de accelerometer, ook nog iets wat in de meeste telefoons zitten.
Alleen de gyroscoop kan wat meer en is nauwkeuriger, de accelerometer kan alleen maar de beweging meten terwijl de gyroscoop of bijv. je telefoon gedraaid is.
Een beetje lastig uit te leggen.
Sommige AR of VR apps werken dus zonder gyroscoop, maar er zijn er ook een paar die wel een gyroscoop nodig hebben, zoals Pokémon Go dus, maar ook Google Sphere.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door BanaanZombie »

Grrr stom haha

Achja het blijft wel leuk om te spelen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Sven »

Ja, volgens mij kan je gewoon alles in het spel doen behalve de AR modus, toch?
Het haalt wel een beetje plezier weg maar alsnog is het gewoon nog te spelen gelukkig.

Overigens, niet heel veel telefoons hebben een gyroscoop, het is niet een onderdeel dat elke telefoon moet hebben. Het wordt ook niet heel vaak gebruikt.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Bee »

Ik heb ook geen gyroscoop op mijn telefoon.. En dat terwijl het AR effect tot de standaard apps behoort en ik deze niet kan verwijderen..
Heb ook nog getest of het misschien aan locatie services lag, die bij mij altijd uit staan. Maar dat is het ook niet. Jammer hoor, leek mij ook wel grappig!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door Femke »

In welk team zitten jullie met Pokémon GO? :clown:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: AR camera werkt niet (Pokemon Go)

Bericht door BanaanZombie »

Het is dus zo dat je met de AR modus bij Pokemon Go de pokemon op 1 bepaalde plek ziet zitten. Als je de telefoon beweegt blijft die daar op die plek zitten (bv een stoel, of wc..)
DAAR heb je die gyroscoop voor nodig.
De meeste AR aps maken gebruik van codes, zoals de AH dino plaatjes, of van bewegings sensors (zo heb je bv bepaalde AR apps waar je tegen een virtuele voetbal kan trappen, die werkt ook zonder gyroscoop), of je hebt wel iets bewegen (holografische kat) maar die blijft op je beeld staan ook als je de camera beweegt.

Ik hoop dus dat ze dat laatste ook nog bij Pokemon go willen toevoegen. Dat je dus een optie hebt om de gyroscoop wel of niet te gebruiken en als je hem niet gebruikt, zie je de pokemon wel op je camera maar dan beweegt ie gewoon mee met je telefoon. Zo kunnen mensen zonder gyroscoop op hun telefoon ook wat meer die ervaring krijgen.


Ik heb team Mystic gekozen!

Het wordt echt veel gespeeld joh, ik reed net langs een plek waar een gym is, in een dorpje, er stond werkelijkwaar een groep van ca 10 man met hun telefoon voor hun neus
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”