PokemonGo topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Sven schreef:Bee, dat kan makkelijk aan de batterij liggen, of misschien is je telefoon niet heel sterk en moet hij alles op alles zetten om de game te draaien.
Welke telefoon heb je?
Sony Xperia model E2303
Het kan zijn dat hij wat te vol staat, ik heb al veel dingen verplaatst naar mijn sd-kaartje
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Kan toch de batterij zijn, Pokemon Go gebruikt echt veel stroom en het zou me niets verbazen als dat ten koste gaat van de temperatuur.
Sommige telefoons worden heel warm, niet alle telefoons hebben een goede temperatuurregeling.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Mijn oude telefoon werd al bij het minste heel warm. Deze totaal niet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Sven schreef:Kan toch de batterij zijn, Pokemon Go gebruikt echt veel stroom en het zou me niets verbazen als dat ten koste gaat van de temperatuur.
Sommige telefoons worden heel warm, niet alle telefoons hebben een goede temperatuurregeling.
Ik had er nooit eerder last van dat hij zo warm werd, nu pas eigenlijk, bij deze app.
Kan er ook niet zo heel veel afgooien, er staan veel fabrieksapps op die ik niet nodig heb maar die je niet kunt verwijderen helaas ...
Bedankt voor je antwoord iig Sven! :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Heb je facebook als app? Gooi die er af. Ik zoek nog naar een vervanger (tips Ijn welkom) maar die app neemt 300+mb in beslag. En steeds meer. Ik was er klaar mee.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

FB ook heel even op mijn mobiel gehad - maar die lag er ook even snel weer af!
Wat een opdringerige rotapp is dat ...
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Gebruik jij een vervangende app ervoor? Ik kan nog geen goede vinden. Via internet vind ik ook lastig, laat veel niet zien
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Nee, FB doe ik gewoon niet mobiel. Begrijp ook niet hoe je dat dan wilt vervangen.. of bedoel je een vervanger voor Messenger? FB zonder messenger gaat volgens mij ook wel, mij is het teveel gedoe
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Nee echt een vervanging voor de facebook app. Ik kijk wel op mn telefoon, het meeste eigenlijk
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door tarac »

Handleiding Pokémon:
Een volledige handleiding kun je hier vinden
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Vandaag is Pokémon Go officieel in Nederland en een aantal andere Europese landen uitgekomen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef:Gebruik jij een vervangende app ervoor? Ik kan nog geen goede vinden. Via internet vind ik ook lastig, laat veel niet zien
Had je deze link al gezien? http://computertotaal.nl/apps-software/ ... -app-62744

Ik twijfel nog wel over PokemonGo .. Op zich vind ik het wel grappig, maar de hype staat me een beetje tegen. Al die mensen die zich ermee bezighouden, met zijn allen bij de 'Gyms' op hun mobiel staan te turen.
En wat natuurlijk ook zo is: Google weet op een gegeven moment precies hoe je huis, buurt, straat, gezicht, eruit ziet. En dat is toch iets wat ik echt niet fijn vindt. Al die gegevens die ergens opgeslagen zijn, daar ben ik niet blij mee. Onder het mom van een 'spelletje' wordt alles van je in kaart gebracht.
Zie ook dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=TW1qPP0snF4
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door tarac »

Bee schreef:
BanaanZombie schreef:Gebruik jij een vervangende app ervoor? Ik kan nog geen goede vinden. Via internet vind ik ook lastig, laat veel niet zien
Had je deze link al gezien? http://computertotaal.nl/apps-software/ ... -app-62744

Ik twijfel nog wel over PokemonGo .. Op zich vind ik het wel grappig, maar de hype staat me een beetje tegen. Al die mensen die zich ermee bezighouden, met zijn allen bij de 'Gyms' op hun mobiel staan te turen.
En wat natuurlijk ook zo is: Google weet op een gegeven moment precies hoe je huis, buurt, straat, gezicht, eruit ziet. En dat is toch iets wat ik echt niet fijn vindt. Al die gegevens die ergens opgeslagen zijn, daar ben ik niet blij mee. Onder het mom van een 'spelletje' wordt alles van je in kaart gebracht.
Zie ook dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=TW1qPP0snF4
Ik heb niets te verbergen maar dit gaat me toch wel een beetje te ver als inbreuk op mijn privéleven.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik wil niet over alles te veel moeten doordenken
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Wat weet Google inmiddels niet van je? Google weet wat je hobby's zijn, waar je in geïnteresseerd bent, welke websites je vaak bezoekt en waar je woont. Alle Google resultaten worden opgeslagen en als je Chrome gebruikt kunnen ze ook je geschiedenis bewaren.
De developer van Pokémon Go is overigens een bedrijf die vroeger bij Google hoorde, later zijn ze een soort van weggegaan.

Vreemd genoeg kan de app ook je mails lezen, of iig de mails die je op je Google-account ontvangt.
http://www.theverge.com/2016/7/11/12150 ... permission

Niet dat ze er echt veel mee gaan doen, maar alsnog... bij dit soort dingen vraag ik me af WAAROM ze er toegang tot willen hebben.

We leven overigens wel in een tijd waarin de overheid, bedrijven en websites meer over jou weten dan dat jij over jezelf weet, maar als je dat wil ontwijken kan je beter ergens bovenop een berg gaan wonen, je kan er niet van ontsnappen.
Een mobiele telefoon gebruiken zorgt al voor veel verlies van privacy.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Precies dat laatste ja.

Je kan NIKS maar als je niet wil dat iemand iets over je weet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Ik heb mijn instellingen van Google na het lezen en zien van het filmpje dat ik postte nog eens nauwgezet bekeken en heel wat instellingen gewijzigd. Ik heb ook niets te verbergen maar ik wil hier dus echt niet aan meewerken. Erg waardeloos wat voor rechten ze zich toe eigenen op het gebied van privacy. Het lijkt of dit steeds erger wordt, stelletje idioten!! Kan me er echt woedend over maken. En bij alles is de standaardinstelling 'aan'! Je moet zowat een doctorandus zijn om te begrijpen hoe je dit allemaal weer 'uit' kunt zetten.

Dat spelletje is leuk en grappig maar het idee erachter staat me dus absoluut niet aan. Voor mij is het PokemonNoGo.
Dan maar wandelen en mijn eentje .. :P
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Ik ben trouwens team Instinct, want waarom niet :P
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Tssk haha

Het spel heeft jammer genoeg heel wat bugs nu
De kaarten bij de vangen pokemon zijn wit
De voetjes werken niet meer
De pokedex flipt ( heeft niet iedereen)
Bij het vangen van pokemon loopt het heel vaak vast, bekende bug bij veel. Heeft me inmiddels 6 nog niet eerder gevangen pokemon gekost (waaronder Dragonair, huilen)
De gyms flippen bij mij ook


Dusss zr mogen wel ff dingen gaan fixen nu
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef:Tssk haha

Het spel heeft jammer genoeg heel wat bugs nu
De kaarten bij de vangen pokemon zijn wit
De voetjes werken niet meer
De pokedex flipt ( heeft niet iedereen)
Bij het vangen van pokemon loopt het heel vaak vast, bekende bug bij veel. Heeft me inmiddels 6 nog niet eerder gevangen pokemon gekost (waaronder Dragonair, huilen)
De gyms flippen bij mij ook


Dusss zr mogen wel ff dingen gaan fixen nu
Misschien even helemaal verwijderen en de officiële versie erop zetten?
Kan ook zijn dat de servers gewoon helemaal bol staan van de activiteiten ..

Hoop natuurlijk dat jullie er heel veel plezier aan beleven voor zolang het duurt, maar let wel goed op je privacy :P
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Ja dat had ik al gedaan haha, het zijn idd ook server problemen, er zijn zooooveel mensen die het spelen

Ik was nrt in een winkelpand, met meerdere winkels erin. En ik zetten mijn telefoon gewoin aan, schern dimmen na 10 min, en ga mn dibg doen (km maken voor de eieren gheghe). Dat ding trilt als er een pokemon in de buurt is. Dat deed hij dus ik even kijken: ZES FKNG PIDGEYS lol
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Afbeelding
x6 :lol:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Ik heb echt tienduizend Pidgeys, samen met honderd Weedles en nog eens honderd Zubats.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik kom niet zoveel zubats tegen, wel tering veel rattata's. Ik vang die 3 niet meer, heb niet zo heel veel pokeballen omdat hier gwn niet zoveel stops zijn. En heb de evoluties al haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Oja, de Rattata's :P
Die mogen van mij ook wel verdwijnen, die blijven maar komen.
Hier zijn ook niet heel veel stops, een stuk of drie. Gelukkig is er hier in de buurt wel een dorp met veel monumenten, daar kan ik altijd nog naar toe.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Praten”