PokemonGo topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

PokemonGo is een app die in een paar dagen enorm populair is geworden. De release in Europa is zelfs uitgesteld wegens overbelaste servers.
Maar stiekem spelen we het in Europa ook al sinds dag 1

Je kunt hem hier downloaden:
http://www.apkmirror.com/apk/niantic-in ... -download/
Voor androis werkt ie zo, voor ios heb je een omweg nodig maar die weet ik niet zo.
Android, minstens versie 4.4
Ios, minstens ios 8 (vanaf 4s)

Om de AR camera te gebruiken, de camera waarmee je de pokemon in de echte wereld ziet zitten, heb je helaas een gyroscoop nodig. Zonder kun je ook gewoon spelen, maar ik hoop dat ze nog een optie makeen dat je ze ook kan zien zitten zonder gyroscoop nodig te zijn. Theoretisch moet het mogelijk zijn.


Maar goed, ik kan me voorstellen dat ook bij jullie het spel populair is, ik ben er echt mee opgegroeid. Dus kunnen we hier ervaringen delen, tips en tricks, zeldzame pokemon die ee hebben gevonden etc etc.
Foto's kun je het beste plaatsen in een spoiler.

Zelf ben ik nu net nog maar op level 5. Ok heb voor team Mystic gekozen, blauw. Het meest bijzondere wat me nu is gebeurt is dat ik (met zo'n lok ding) een pidgeot heb gevangen. Hij ontsnapte 2x uit de bal maar this gelukt haha.

Jammer genoeg heb je in dorpen en wat afgelegener gebieden in de stad nog niet zo heel veel, hopelijk verandert dat nog!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Femke »

Ik vind het echt een heel leuk spel! Ik speel het veel samen met mijn vriend.
Ik ben level 5 en zit in team rood, heb nog geen gym gedaan tho haha.

Wat ik wel heel jammer vind, is dat je er al zoveel negatieve dingen over leest, bijvoorbeeld mensen die het spel gebruik om andere mensen te overvallen etc. En dat er dus ook al malware van gemaakt wordt...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Dat is gewoon triest, maar je ziet t met zoveel dingen.

De site die ik heb toegevoegd is de officiele. Dowbload hen dus ALLEEN daarvandaan en NERGENS anders weg. Behalve playstore/appstore zodra hij daar uit is.

En pas gewoon altijd eeg goed op. Ga niet als een blinde achter pokemon aan, blijf op het verkeer letten en ook bij dit spel, ga nooit zomaar alleen ergens heen naar een plek waar je t niet vertrouwd
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Ik heb vandaag een nieuwe telefoon gekocht. Ik heb al sinds een paar jaar een Windows Phone (die OS waar bijna geen apps voor zijn, Microsoft dacht dat het succesvol zou worden maar ze hebben nu een marktaandeel van <1%) en daar is Pokémon Go nooit op uitgekomen. Nu heb ik toch maar een nieuwe telefoon gekocht waar Android op staat dus waarschijnlijk kan ik dat spel morgen spelen.
Ik heb alleen geen databundel :P misschien tijd om een abonnement af te sluiten.

Ik hoorde idd dat er best wel gevaarlijke situaties kwamen dankzij Pokémon Go, volgens mij heeft zelfs de politie gewaarschuwd om goed op te blijven.
Desalniettemin is het op dit moment een enorm populair spel, heel veel mensen spelen het (ook mensen die geen ervaring hebben met Pokémon) en ik ben benieuwd voor hoe lang het populair blijft.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Het blijft wel eigen verantwoordelijkheid. De app waarschuwt zelf ook om altijd op te blijven letten. Em gebruik het gewoon ook absoluut niet als je achter het stuur zit. Daarmee bedoel ik ook fietsstuur! Daarmee neem je ook deel aan jet verkeer. Ik heb er ook een hekel aan als mensen mer hun telefoon op de fiets zitten. Levensgevaarlijk

Ik heb een abo van 10 euro, 1 Gb 100 belminuten/sms. Red ik me prima mee. Ik gebruikte eerst nooit meer dan 100 mb, nu met pokemon go heb ik al wel meer verbruikt. Hij verbruikt ing niet heel veel data
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Ziet er naar uit dat er zeer binnenkort een officiële release komt in Europa:
http://www.theverge.com/2016/7/11/12147 ... ailability
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Ik wacht toch maar even de officiële versie af ... heel weinig zin in mallware en problemen op mijn telefoon!
Zo te zien hoef je niet al te lang meer te wachten daarvoor :tong:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Die in mijn link is gewoon goed hoor Bee, daar hoef je niet bang voor te ziijn! Die site is betrouwbaar


Ik had BIJNA een pickachu damn. Ik zat net in de treom toen ik zag dst er een dichtbij was. Heb intussen ook aaedig wat eieren verzameld, 2 en 5 km per ei moet je lopen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Goed bezig Banaan! :grijns:
Ik snap alleen niet hoe je ze dan kunt zien zonder gyroscoop?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik zie ze wel, maar dan met een standaard achtergrond ipv camera.

Nou ik heb ook een zeldzame pokemon gevangen zonet! Dragtini
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Femke »

Een kleine tip, zet AR uit, dat maakt het vangen een stuk makkelijker. Ik ben vandaag naar de stad geweeest met mijn vriend en we hebben aardig wat Pokémon kunnen vangen! Het is echt heel leuk haha.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Tja ik moet AR sws uitzetten haha. Ik heb vandaag ook heel veel gevangen in de stad, en heb nu ook gellijk 9 eieren.

Ik kwam er triuwens achter dat hij in de bus de km wel pakt! Zeker in de stad gaat de bus soms vrij langzaam en dan denkt hij dat je loopt. Heel handig haha. Maarja moet dus aardig wat km maken voor al die eieren. Nu mag er ook wel wat speciaals inzitten!

This echt verslavend. Ik heb een sterke batterij, maar ik zit nu nog maar op 6%, en ik moet nog een uur reizen lol. Gelukkig had ik mn tablet meegenomen dus daar zit ik nu op XD Ik verveel me snel alleen in de trein
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Een powerbank aanschaffen is best handig, dan heb je vaak wel de hele dag genoeg stroom.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Die heb ik ook wel, maar had hem niet bij me #oeps
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Ik heb hem er ook even opgezet om te proberen ...
Maar merk dat mijn telefoon heel erg warm wordt, bij jullie ook?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door tarac »

Gisteravond tijdens het hond uitlaten.

Man met een hond aan zo'n lange uitrollijn.
Man aan ene kant van het fietspad, speurend naar een Pokemon.
Hond aan de overzijde van het fietspad
Komt een fietser, eveneens speurend naar een Pokemon
Resultaat: kluwen van man,fietser, hond. Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal mee, maar hier gaan doden door vallen !
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Tsss ... stelletje debielen!
Ik ben er nog niet eens mee naar buiten geweest, maar als ik er iets mee ga doen dan vind ik het zeer genant als iemand het ziet 8-)
Je verstand moet je natuurlijk ook meenemen, zéker als je ook de hond uitlaat!

Er zijn ook al doden gevonden trouwens tijdens dit spel.
In ieder geval in Nederland in Baarn. Dan sta je toch wel raar te kijken. Geen idee of dit dan ook echt iets met PokemonGo te maken heeft, want dat lijkt me toch wel sterk ... Macaber is het wel!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Het valt me op dat heel veel mensen BESTAANDE problemen ineens gaan koppelen aan dit spel. Niet opletten in het verkeer: dat gebeurde voorheen ook al te veel dmv whats app, bellen etc. Pokemon Go is gewoon nog een app op die stapel. En zo zijn er nog wel meer dingen. Ik vind dat een beetje overdreven. JA het kan levensgevaarlijk zijn als je teveel ermee bezig bent. MAAR dat is de Smartphone ZELF. Niet alleen dat spel.

Ik merk bij mezelf dat het spel wel wat goeds doet. Je kan bv eieren verzamelen en daarvoor moet je km afleggen. Lopends. Als je te snel gaat pakt hij het niet. Zo kan een bus in de stad wel zo nu en dan km pakken en op de fiets ook. Ik denk dus dat ik zaterdag gwn lekker ff rustig een stuk ga fietsen en/of lopen. Ik wil mn 10km ei hatchen, daar kan een bijzondere pokemon inzitten haha. Dat soort dingen. Je gaat actieve dingen doen om pokemon te krijgen. Maarja alles heeft wel z'n grenzen. Dat je ontslagen wordt omdat je verslaafd bent aan een spelletje is compleet je eigen verantwoording.

Ik vind het vooral erg leuk vanwege de nostalgie. Ik ben er echt mee opgegroeid, en ik wilde als klein kind altijd wel pokemon hebben in het echt. Ik had dan niet zoveel met het spel op de gameboy. Ik speelde met de plastic figuurtjes. Kijk en nu heb je een groot deel van die jeugd incl die wens op je telefoon staan. Het komt ing erg in de buurt. Dat vind ik er zo leuk aan.


Nog een ergenisje die ik ff kwijt moet. Ik kwam een Dragonair tegen, de evolutie van Dratini (die 2 zaten sws bij mn favoriete pokemon vroeger). Ik gooide, hij ontsnapte, ik gooide weer, wachtte... LOOPT HET SPEL VAST. Hij staat nu in mn pokedex als gezien maar ik heb hem niet gevangen. Oohhh ik baalde haha XD
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Bee »

Ik kan me je enthousiasme best indenken, zeker omdat je ermee bent opgegroeid. Ook het wandelen en erop uit gaan is heel positief!

Je hebt ook wel gelijk dat er vele situaties nu ineens gelinkt worden aan dit spel.. Zo werkt de media nu eenmaal. Dat is ook echt om te kotsen.

Maar wordt jouw telefoon ook warmer dan normaal als je met die app bezig bent? Ik heb hem al een paar keer uitgezet daarom.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door tarac »

Bee schreef: Je hebt ook wel gelijk dat er vele situaties nu ineens gelinkt worden aan dit spel.. Zo werkt de media nu eenmaal. Dat is ook echt om te kotsen.
Grote verschil met whatsappen e.d. is dat je hier constant door je camera moet kijken. Dus mensen lopen vaak met hun phone aan hun oog gekleefd
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

@Bee nee mijn telefoon wordt niet echt warm

@Tarac Dat is niet waar. Je kan de camera alleen aanzetten als je daadwerkelijk een telefoon tegenkomt. Als je geluid aan hebt hoor je een bepaald geluidje wanneer je pokemon kan vangen en als je dat uit hebt gaat hij trillen. Het is niet zo dat je constant door de camera moet (en het kan niet eens) kijken om pokemon te zoeken.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door Sven »

Bee, dat kan makkelijk aan de batterij liggen, of misschien is je telefoon niet heel sterk en moet hij alles op alles zetten om de game te draaien.
Welke telefoon heb je?

Trouwens, mensen kijken wel heel vaak op de telefoon vanwege die kaart, toch? Zeker als je naar een gym of pokestop wil.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: PokemonGo topic

Bericht door BanaanZombie »

Ja dat wel, maar toch. Het blijft je eigen verantwoording, net als bij elke andere app. De app waarschuwt ook om ten aller tijden alert te blijven op je omgeving.

Het is altijd gevaarlijk om constant met je neus in je telefoon rond te lopen, dat ligt niet ineens aan deze app. Maarja idd, media.. mensen met onlogische verklaringen. Voor een groot deel van de 'nieuwsberichten' wordt het woord pokemongo ineens gebruikt. Iemand is beroofd van haar telefoon terwijl ze pokemongo aan het spelen was. Ja dat pokemongo doet er helemaal niet toe. Ook als ze iets anders aan het doen was was ze ook beroofd. Maarja, wat doe je eraan. Mensen moeten alleen niet allerei dingen gaan koppelen aan alleen het spel. Het is de smartphone opzich
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”