President

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Divergent
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 nov 2014, 15:04
Contacteer:

President

Bericht door Divergent »

Hallo allemaal,
Ik heb een lange tijd niks meer geplaatst op het forum. Maar ik ben er weer :normalelach:
Wat vinden jullie van Donald Trump? Zijn jullie het er mee eens of niet? Of waren jullie voor Clinton? En waarom? :lach:
Don't worry be Happy
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: President

Bericht door tarac »

Ik was/ben voor Donald Trump en eigenlijk maar om 1 reden, het afremmen van de oorlogsretoriek van de Democraten en de Navo.
Trump wil een dialoog met Poetin, ook over Syrie. Hij wil geen politie-agent spelen in de rest van de wereld.
Wat hij voor de rest in petto heeft voor de Amerikanen zelf zal me een zorg zijn.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: President

Bericht door Sven »

Zowel tegen Trump als tegen Clinton, het was kiezen tussen twee kwaden.
Dan toch liever Trump, omdat Clinton erg corrupt is, en ik haar voor geen cent vertrouw. Op het laatste moment een onderzoek naar de mails afblazen ("het waren achteraf toch kopietjes"), de suggesties dat ze banden had met terreurorganisaties, het wegzetten van Sanders tijdens de DNC, etc.
Ik vertrouw haar niet, en de Democratic Party vertrouw ik ook niet.
Het voordeel van Trump is dat hij daar alleen maar voor zichzelf zit, hij zal geen dingen doen die slecht zijn voor zijn bedrijf. Oorlog voeren en ongewenste handelsverdragen bijvoorbeeld, wat ook voordelen heeft voor de wereld (een bijkomend nadeel is wellicht het einde van de NAVO/NATO (ben even vergeten op welke het betrekking had), of de betrekkingen van de VS voor 'vredes'missies, al is het te betwijfelen of het laatste ook wel echt een nadeel is).

Waar ik wel heel erg van baal is dat Trump flink bijdraagt aan haat veroorzaken, en olie in het vuur gooit als je kijkt naar racisme (al twijfel ik of hij echt zo racistisch is als mensen zeggen).
Of hij wel of niet racistisch is, en of hij wel of niet seksistisch is doet er eigenlijk niet veel toe - hij verergert het wel, racisme naar latino's zal echt niet afnemen als hij president is, of hij zelf nou wel of niet echt racistisch is.
Kortom, Trump wakkert wel racisme en misschien ook seksisme aan, maar ik ben er sceptisch over of hij zelf wel zo radicaal is als mensen zeggen (en daarbij betwijfel ik ook of een vergelijking met Hitler terecht is bijvoorbeeld, die aanname wil ook nog wel eens gemaakt worden).
Zelf ben ik tegen vrijwel alle plannen van Trump, maar hij is de minst gevaarlijke optie - denk ik.

Als je op een ander niveau gaat kijken - Clinton probeerde te winnen door zoveel mogelijk bij de waarheid te blijven, en realistisch te blijven (gematigd en consistent). Trump was radicaler en gebruikte veel leugens en zette meer in op retoriek.
Als je ziet dat een groot deel op Trump heeft gestemd vanwege zijn plannen, dan laat dat duidelijk zien dat de wereld met grote stappen achteruit gaat. De onwetendheid van het publiek slaat om in angst, en angst slaat om in haat - wat resulteert in een stem voor Trump, omdat Trump een beroep doet op die gevoelens.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: President

Bericht door tarac »

Zoals ik al eerder zei interesseert het me geen bal wat hij in Amerika zelf doet.
Mij interesseert alleen zijn buitenland beleid.

Ik zou het moedig vinden als hij de werkzaamheden die zijn verplaatst naar de lage lonen landen kan terugbrengen naar de VS
Verder heeft hij groot gelijk dat Europa qua defensie maar eens meer de eigen broek moet ophouden.
Qua vreemdelingen- en islambeleid hanteert hij ongeveer dezelfde standpunten als Wilders.
Opvallende uitspraak van Rutte vandaag bij de persconferentie dat hij niet met Wilders wil samenwerken zolang die minder.minder niet terugneemt, maar wel met Trump wil samenwerken ondanks diens uitspraken omtrent Mexicanen en islam.

Ik kan alleen maar hopen dat de policor in Nederland eindelijk eens inzien dat ze verkeerd bezig zijn.
De lichtelijke paniek is er in elk geval al bij Pechtold en Klaver.
Gebruikersavatar
Divergent
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 nov 2014, 15:04
Contacteer:

Re: President

Bericht door Divergent »

Ik was eigenlijk voor geen van beide maar ik vond Clinton toch beter dan Trump. Ik vind/vond Trump een beetje een vage man en ik vertrouw hem niet zo. Ik ben al lang blij dat wij in Nederland er niet tussen hoefde te kiezen.
Don't worry be Happy
Plaats reactie

Terug naar “Praten”