LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Bericht door BanaanZombie »

Ik doe hier ook even een oproep/waarschuwing:

Laat niet je hond of welk huisdier dan ook in de auto zitten met deze hitte.
Laat niet je kinderen in de auto zitten in deze hitte.

Zie je een kind of dier in een stil staande auto zitten met deze hitte? Bedenk je geen moment en doe er alles aan om een raam te breken en bel de politie. In die volgorde. Ze zouden nog geen minuut in de suto mogen zitten met deze hitte, de temperatuur gaat heeeel snel omhoog.

Waarom doe ik dit? Het gebeurt nog steeds te veel omdat er blijkbaar mensen zijn die zo dom zijn. En er zijn ook mensen die bij de auto langs lopen omdat ze bang zijn om het raam kapot te maken of denken 'er komt vast zo iemand terug'. Dat zo kan te laat zijn.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Bericht door Bee »

Inderdaad waar, je hebt nog steeds van die domme mensen die het tóch doen hè!?
Ik zag alweer een aantal gevallen langskomen, waarbij het dier met spoed moest worden afgevoerd en behandeld..
Je stopt je dier in een OVEN als je hem in de auto laat zitten!!

Even ter illustratie:
Afbeelding
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Bericht door BanaanZombie »

Ja mensen verkijken zich er heel erg op hoe snel dat gaat in de auto. Hier zie je al dat na 10 minuten de temperatuur 10 graden hoger ligt in de auto. Dus dat 'ik ben maar 5 minuten weg' (wat overgins nooit 5 minuten is) is levems gevaarlijk. Honden kunnen sowieso slecht hun warmte kwijt. Ze zweten niet zoals wij, ze moeten her met hun tong doen. Daaro. Hijgen ze zoveel als het warm is. Honden 'zweten' via hun tong. Klein dingetje als je nagaat dat ze daarmee hun hele lichaam moeten afkoelen. Oh en dat wil dus niet als het een sauna is in de auto!!!!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Bericht door WALUIGI96 »

Bedenk wel, als de motor nog draait en de auto is niet al te oud, dan is er niets aan de hand. Grote kans dat dan de airco aanstaat.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Bericht door BanaanZombie »

Dan is er inderdaad niks aan de hand
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Fiend
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2015, 22:53
Contacteer:

Re: LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Bericht door Fiend »

Geef dit ook door aan de NS a.u.b.! Die hebben nog steeds treinen die geen airco hebben. Ik zat afgelopen zaterdag ruim een uur in een trein waarin het gewoon 45 graden was (!!!), ik kwam zwaar water te kort (anderhalf liter opgedronken in een half uur tijd), ik was constant draaierig en ben op het laatst zelfs in slaap gevallen van de hitte.
Kijk op The Sims Resource voor al mijn downloads. :mrgreen:
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Bericht door WALUIGI96 »

De NS koopt alleen maar treinen met airco, maar bouwt ze inderdaad niet in in oude treinen. Maar in die treinen kunnen altijd de ramen open. Zelfs in de nieuwe treinen met airco kunnen ramen open (maar alleen met sleutel, voor wanneer de trein stilvalt)
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: LAAT NIEMAND IN DE AUTO ZITTEN MET HIITE

Bericht door BanaanZombie »

Ik zat zaterdag ook in een trein van de ns waar de airco kapot was. Gelukkig zat ik ee maar 5 minuten in. Maar ik vernam hem inderdaad ook goed.. echt niet gezond
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”