Toekomst van De Sims

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Toekomst van De Sims

Bericht door Sven »

Let op, dit zijn een aantal berichten die oorspronkelijk afkomstig waren van http://tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=86&p=22504, maar verplaatst zijn vanwege het feit dat de berichten wat offtopic gingen.
Bee schreef:Ik vind het niet echt iets toevoegen. Je vraagt je wél af wat voor nutteloze packs er nog bijkomen ...

Kleuters, vampieren, ouderschap waren denk ik wel de leukste, maar kleuters had er al vanaf het begin in moeten zitten (gelukkig kwam dat met een update). Wat nu nog? Een seizoenen pack ergens binnenkort? Dat zou het enige zijn dat nog iets toevoegt misschien. Maar het uitmelken van sims 4 zal nog wel even doorgaan ben ik bang ... nog genoeg te verzinnen: kledingpakketten, surfen, een strandvakantiepack?

Ik vraag me ook af of er al een Sims 5 op stapel staat achter de schermen ... Met dit keer weer een Open wereld??
Sims 3 werd uitgebracht in juni 2009. Het laatste wat ze uitgebracht hebben voor De Sims 3 was een wereld, Roaring Heights, in december 2013. De Sims 3 heeft dus 4.5 jaar geleefd, en is daarna 'doodgemaakt' in de zin van geen DLC's meer.

De Sims 4 is uitgebracht in september 2014, en is nu dus ongeveer 3 jaar oud. Het zal dus nog wel een jaartje duren voordat het einde van de Sims 4 in zicht is. De Sims 4 werd aangekondigd toen De Sims 3 in haar vierde levensjaar zat, in 2013, een halfjaar voordat ontwikkeling van De Sims 3 gestopt werd.

Sims 2 heeft trouwens ook 4 jaar geduurd.

Het heeft voor De Sims 3 dus 4.5 jaar geduurd voordat EA haar los liet, en er zat ongeveer een jaar tussen het einde van Sims 3 en het begin van Sims 4. De Sims 4 zit nu in haar derde levensjaar.

Mijn voorspelling:
  • Als de Sims 5 komt, dan zal het zeer waarschijnlijk volgend jaar bekend gemaakt worden, ergens rond Q2/Q3.
  • Tot die tijd zullen ze continue pakketten blijven ontwikkelen voor de Sims 4.
  • Als De Sims 5 eenmaal aangekondigd is, dan zal het nog wel een aantal maanden (5/6 maanden of zo) duren voordat De Sims 4 gestopt wordt.
Maar de vraag is... gaat De Sims 5 wel komen? Wat als ze besluiten om De Sims 4 een aantal jaar te verlengen (dus dat ze er zes jaar over doen om het te stoppen) en daarna volledig stoppen met De Sims? Ze kunnen van De Sims 4 immers ook een soort 'ultieme Sims-game' maken, door ook dingen als open world toe te voegen, en eigenlijk alles wat de voorgaande games hadden. Daarnaast kunnen ze SPs blijven ontwikkelen zoals deze.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Fitness Accessoires

Bericht door Lurania »

Ach ik kan wel nog pakketten bedenken hoor! Wat dachten jullie bijvoorbeeld van:

Zombies zijn geen heksen
Blaffende honden bijten niet
Is het een vogel? Is het een vis? Nee het is een eenhoorn!
Voor onze spinnende kattenvriendjes
Zomerpret
Winterkou en avonden
Brr het regent!
Dansen op de maan
Tieneraccessoires
Boomhuttenpracht


Ontopic: Het enige wat me wel leuk lijkt aan dit pakket, is dat er volgens de officiele site oordoppen in zitten die ervoor zorgen dat ze niet afgeleid raken. Dat lijkt mij handig als ze door het multitask systeem niet meer toekomen aan hetgene wat ik ze wil laten doen haha.. heel vervelend als ze blijven praten terwijl ik ze wil laten schilderen bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Fitness Accessoires

Bericht door BanaanZombie »

*facepalm*
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Fitness Accessoires

Bericht door Bee »

Sven schreef: Maar de vraag is... gaat De Sims 5 wel komen? Wat als ze besluiten om De Sims 4 een aantal jaar te verlengen (dus dat ze er zes jaar over doen om het te stoppen) en daarna volledig stoppen met De Sims? Ze kunnen van De Sims 4 immers ook een soort 'ultieme Sims-game' maken, door ook dingen als open world toe te voegen, en eigenlijk alles wat de voorgaande games hadden. Daarnaast kunnen ze SPs blijven ontwikkelen zoals deze.
Dat is inderdaad de vraag ... óf het er wel gaat komen. 2 jaar geleden werd er nog wel gezegd dat Sims 5 er alleen zou komen als Sims 4 een Mega groot succes zou worden ... Is het dat? Ja waarschijnlijk toch wel, ondanks alle kritiek en ondanks dat heel veel mensen het gewoon downloaden, nu zelfs via een ZL Origin. Maar dat mensen die moeite allemaal nemen wil toch best zeggen dat het een succes is ...

Het kan nog wel even duren denk ik inderdaad, want tja we missen best nog aardig wat. Huisdieren, Seizoenen zijn zo al 2 grote packs. En er komt denk ik ook wel een tropische wereld, dat kan haast niet anders.

Ik denk niet dat ze een open wereld toe kunnen voegen aan Sims 4, waarschijnlijk is dat onmogelijk zonder een herprogrammering van het hele spel. Zou wel fantastisch zijn natuurlijk ..

Maar goed we kunnen alvast weer uitzien naar fit worden in 'stijl'... :rologen: :mrgreen:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Fitness Accessoires

Bericht door Lurania »

En naar de oordopjes! :D

Waarschijnlijk komt er wel een Sims 5 hoor.. ik ken EA niet geweldig, maar ik weet wel dat als ze pakketten als "Fitness Accessoires" uitgeven ze ook wel de Sims 5 gaan uitgeven. Alles om de klant uit te melken- nee, ik bedoel te helpen!

Al ben ik wel bang wat er in het basispakket van de Sims 5 zou zitten.. Ik zie voor me dat er alleen baby's inzitten die- plof!- overspringen naar volwassenen en dan ook- plof!- dood zijn.

Peuters toevoegen hebben ze ook na drie jaar gedaan, dus misschien krijgen we wel:
- De Sims 5 Peuters horen erbij
- De Sims 5 Kinderen zijn ook lief
- De Sims 5 Tieners zijn bijna volwassen!
- De Sims 5 Jongvolwassenen zijn nog niet volwassen
- De Sims 5 Oma's aan de top
- De Sims 5 Geestelijk leven

Ik hoop het niet maar... we hebben het hier wel over Electronica Arts..
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Fitness Accessoires

Bericht door BanaanZombie »

Oma's aan de top haha, ik moest echt lachen om die
Je andere verzinsels ook, je mag wel op de afdeling pakket namen beginnen bij ea
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door Sven »

Ik heb het onderwerp even gesplitst omdat het een beetje offtopic ging (deels mijn schuld). Zie voor het originele onderwerp http://tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=86&p=22504.

Ik denk dat De Sims 5 er ofwel niet gaat komen omdat er niet genoeg animo meer voor is. Er zijn nog wel zat mensen die de game spelen, maar ik neem aan dat een groot gedeelte van de spelers de game niet meer kopen vanwege de enorme hoeveelheid [dure] DLCs.

Als De Sims 5 wel gaat komen zal het echter nog meer gericht zijn op het verdienen van geld ben ik bang. Ze zullen er iig wel voor zorgen dat de game amper nog te downloaden is, zeg maar Sims 4 beveiliging maar dan nog erger. En zoals al eerder geopperd is zullen ze zich ook wel richten op het verkopen van onderdelen van de game. Het zal denk niet zo ver komen als het kopen van generaties en dat je in de basisgame alleen maar als volwassene kan spelen of zo, maar wat dacht je van het verkopen van cheats? Wil je geld cheaten, eerst tien euro neerleggen zodat de cheat beschikbaar is. We weten hoe enorm belangrijk die cheats geworden zijn, en hoe EA altijd wel op zoek is naar winst.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door tarac »

Sven schreef:Ik heb het onderwerp even gesplitst omdat het een beetje offtopic ging (deels mijn schuld). Zie voor het originele onderwerp http://tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=86&p=22504.

Ik denk dat De Sims 5 er ofwel niet gaat komen omdat er niet genoeg animo meer voor is. Er zijn nog wel zat mensen die de game spelen, maar ik neem aan dat een groot gedeelte van de spelers de game niet meer kopen vanwege de enorme hoeveelheid [dure] DLCs.

Als De Sims 5 wel gaat komen zal het echter nog meer gericht zijn op het verdienen van geld ben ik bang. Ze zullen er iig wel voor zorgen dat de game amper nog te downloaden is, zeg maar Sims 4 beveiliging maar dan nog erger. En zoals al eerder geopperd is zullen ze zich ook wel richten op het verkopen van onderdelen van de game. Het zal denk niet zo ver komen als het kopen van generaties en dat je in de basisgame alleen maar als volwassene kan spelen of zo, maar wat dacht je van het verkopen van cheats? Wil je geld cheaten, eerst tien euro neerleggen zodat de cheat beschikbaar is. We weten hoe enorm belangrijk die cheats geworden zijn, en hoe EA altijd wel op zoek is naar winst.
Elk spel, hoe beveiligd ook, zal op den duur altijd gekraakt kunnen worden.
Zie de nieuwste ontwikkelingen met ZLOrigin waar het spel niet meer gekraakt hoeft te worden maar waar Origin zelf gekraakt is.
Los dat maar eens op zonder de ECHTE kopers te benadelen !
Spellen weer op CD/DVD uitgeven is ook geen afdoende oplossing want die worden zeer zeker vroeg of laat gekraakt.
Downloadsites uit de lucht halen (zoals recentelijk ook met mijn sites is gedaan), voor elke site die verdwijnt komen er 10 nieuwe.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door Sven »

tarac schreef:
Sven schreef:Ik heb het onderwerp even gesplitst omdat het een beetje offtopic ging (deels mijn schuld). Zie voor het originele onderwerp http://tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=86&p=22504.

Ik denk dat De Sims 5 er ofwel niet gaat komen omdat er niet genoeg animo meer voor is. Er zijn nog wel zat mensen die de game spelen, maar ik neem aan dat een groot gedeelte van de spelers de game niet meer kopen vanwege de enorme hoeveelheid [dure] DLCs.

Als De Sims 5 wel gaat komen zal het echter nog meer gericht zijn op het verdienen van geld ben ik bang. Ze zullen er iig wel voor zorgen dat de game amper nog te downloaden is, zeg maar Sims 4 beveiliging maar dan nog erger. En zoals al eerder geopperd is zullen ze zich ook wel richten op het verkopen van onderdelen van de game. Het zal denk niet zo ver komen als het kopen van generaties en dat je in de basisgame alleen maar als volwassene kan spelen of zo, maar wat dacht je van het verkopen van cheats? Wil je geld cheaten, eerst tien euro neerleggen zodat de cheat beschikbaar is. We weten hoe enorm belangrijk die cheats geworden zijn, en hoe EA altijd wel op zoek is naar winst.
Elk spel, hoe beveiligd ook, zal op den duur altijd gekraakt kunnen worden.
Zie de nieuwste ontwikkelingen met ZLOrigin waar het spel niet meer gekraakt hoeft te worden maar waar Origin zelf gekraakt is.
Los dat maar eens op zonder de ECHTE kopers te benadelen !
Spellen weer op CD/DVD uitgeven is ook geen afdoende oplossing want die worden zeer zeker vroeg of laat gekraakt.
Downloadsites uit de lucht halen (zoals recentelijk ook met mijn sites is gedaan), voor elke site die verdwijnt komen er 10 nieuwe.
Klopt, op den duur zal het spel heus wel gekraakt worden, maar het gaat alleen lastiger worden en voor de downloader gaat het niet beter worden ben ik bang. We zien nu al dat het downloaden van sommige games zo lastig is geworden met nieuwe DRM-beveiliging dat de downloader allerlei omwegen moet gebruiken om het spel te kunnen spelen. Internetverbinding verbreken, firewalls inschakelen, vervelende bugs die het spel haast onspeelbaar maken... het komt er uiteindelijk allemaal wel bij kijken. Maar wat vooral het knagende is, zijn de features die een downloader niet kan gebruiken. Denk er maar aan hoeveel mensen de galerij willen gebruiken ondanks dat het niet kan omdat ze het spel gedownload hebben.

ZLOrigin is inderdaad een fijn programma omdat een groot deel van de downloadproblemen verholpen zijn, plus er zijn sneller nieuwe updates waardoor je niet een maand hoeft te wachten voordat de nieuwe update beschikbaar is voor de downloaders, maar hoe lang blijft ZLOrigin werken? Hoe lang kunnen we er nog gebruik van gaan maken? EA slaapt niet en weet heus wel dat ZLOrigin bestaat, en het zou me niets verbazen dat ze allang bezig zijn met het stoppen van ZLOrigin, zeker omdat ZLOrigin zich niet alleen maar beperkt tot De Sims maar ook de AAA games van EA, die ze wel graag willen verkopen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door tarac »

Sven schreef:Maar wat vooral het knagende is, zijn de features die een downloader niet kan gebruiken. Denk er maar aan hoeveel mensen de galerij willen gebruiken ondanks dat het niet kan omdat ze het spel gedownload hebben.
De galerij is al toegankelijk met alleen een legaal basisspel. (Momenteel € 29,99)
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb van iemand gehoord dat er een gerucht rond gaat dat in November huisdieren zouden komen voor Sims4. Iemand die meer weet?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door Bee »

BanaanZombie schreef:Ik heb van iemand gehoord dat er een gerucht rond gaat dat in November huisdieren zouden komen voor Sims4. Iemand die meer weet?
Geen idee.. Ik wil een nieuwe Eilandverhalen... Dát lijkt me leuk.. Zit er niet in Bee, vergeet het maar.. 8-)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Ik heb van iemand gehoord dat er een gerucht rond gaat dat in November huisdieren zouden komen voor Sims4. Iemand die meer weet?
Ja, Cats & Dogs
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door BanaanZombie »

Awesome! Mer een naam voelt het al meer als een feir dan een gerucht
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door Pomerani »

Als Sims 5 er komt, moet ie echt goed zijn en de beste van allemaal, zonder al die nutteloze pakketten, maar pakketten waar je echt iets aan hebt met veel spullen en mogelijkheden. Naar mijn mening is Sims 2 of Sims 3 het best. Heb nog steeds geen interesse in Sims 4. En dat komt denk ik vooral door hoe het eruit ziet en hoe de Sims zich gedragen en bewegen. Als EA besluit geen Sims 5 te maken, had ik gehoopt dat ze na Sims 3 al gestopt waren en dat dan het 'ultieme' Sims spel werd.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door Bee »

Pomerani schreef:Als Sims 5 er komt, moet ie echt goed zijn en de beste van allemaal, zonder al die nutteloze pakketten, maar pakketten waar je echt iets aan hebt met veel spullen en mogelijkheden. Naar mijn mening is Sims 2 of Sims 3 het best. Heb nog steeds geen interesse in Sims 4. En dat komt denk ik vooral door hoe het eruit ziet en hoe de Sims zich gedragen en bewegen. Als EA besluit geen Sims 5 te maken, had ik gehoopt dat ze na Sims 3 al gestopt waren en dat dan het 'ultieme' Sims spel werd.
Ja sims 3 was wat mij betreft ook wel de leukste, maar vooral omdat die min of meer compleet is en een open wereld heeft.
Helaas komt er dan ook een einde aan het geld verdienen want iedereen die het wil heeft em al gekocht (of gedownload).

Ik ben bang dat er eerder méér nutteloze pakketten zullen komen dan minder. Het gaat altijd over geld.
Sims 5 komt er dus vast wel, het lijkt me heel sterk dat ze stoppen met deze enorme melkkoe! 8-)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Awesome! Mer een naam voelt het al meer als een feir dan een gerucht
Website die het aankondigde bestaat niet meer.
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door garapoes »

Ik ben heel benieuwd of er nog een vijfde deel komt. Het is wel een beetje uitmelken, maar ja Elder Scrolls heeft ook, 5/6? delen en dat blijft ook gewoon leuk. Het perfecte spel is een open wereld van 3, de Create a Style van 3, in auto's kunnen stappen zoals Sims 2! (ik snap echt niet dat ze dat er niet ingehouden hebben). En nog wel wat dingetjes.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Toekomst van De Sims

Bericht door Sven »

garapoes schreef:Ik ben heel benieuwd of er nog een vijfde deel komt. Het is wel een beetje uitmelken, maar ja Elder Scrolls heeft ook, 5/6? delen en dat blijft ook gewoon leuk. Het perfecte spel is een open wereld van 3, de Create a Style van 3, in auto's kunnen stappen zoals Sims 2! (ik snap echt niet dat ze dat er niet ingehouden hebben). En nog wel wat dingetjes.
Uitmelken heeft meer te maken met weinig moeite doen en toch geld willen verdienen. Dat kunnen we niet van The Elder Scrolls zeggen omdat de studio er vel moeite in steekt om een nieuwe game te maken. Ook al is de gameplay grotendeels hetzelfde lijken de delen weinig op elkaar, speel maar eens TES IV: Oblivion en TES V: Skyrim, en dan merk je dat er een groot verschil zit tussen beide delen. Bethesda maakt een compleet nieuwe game elke keer, en neemt niet klakkeloos dingen over van het vorige deel. Het wordt echter wel uitmelken als je weinig moeite doet om producten te verkopen, zoals Bethesda nu wel een beetje doet door Skyrim naar elk nieuw platform te porten. Het werd oorspronkelijk uitgebracht voor de PlayStation 3, de Xbox 360 en de PC, maar later verkochten ze dezelfde game opnieuw voor 60 euro door de game opnieuw uit te brengen voor de PS4 en de Xbox One toen die verschenen, en nu doen ze hetzelfde met de Nintendo Switch. Dat is wel wat meer uitmelken, porten is niet echt moeilijk om te doen en ze proberen telkens weer een 6 jaar oude game weer voor de volle prijs te verkopen.

Aan de andere kant, kijk naar EA en de Sims. De gamplay is niet veranderd, zo zij het, en dat is niet erg, maar wat is dan de reden dat ze telkens opnieuw een nieuwe versie van De Sims willen uitbrengen als ze toch niks veranderen? Ze nemen hetzelfde idee als meer dan 10 jaar geleden, bouwen een nieuwe engine en beginnen weer opnieuw met ontwikkelen. Eigenlijk verdienen ze nog steeds veel geld met ideeën die al meer dan 15 jaar oud zijn, door het gewoon opnieuw te ontwikkelen. Zelfs de pakketten die uitgebracht worden lijken sterk op die van de vorige reeks.

Mijn vraag is dan ook, waarom opnieuw uitbrengen? Waarom al die dingen die ze aan De Sims 4 hebben toegevoegd niet gewoon toevoegen aan de Sims 3, bijv. de emoties of de nieuwe pakketten? Waarom toch telkens een nieuw deel uitbrengen? Want dit is uitmelken, telkens opnieuw met weinig moeite veel geld verdienen door een keer in de zoveel tijd hetzelfde stuk op te voeren?

De Griekse Stoa zeiden dat alles volgens een plan verliep, en als het plan afgelopen was zou de kosmos vergaan. De kosmos zou dan opnieuw tot stand komen en precies hetzelfde plan zou zich dan weer 'uitrollen', totdat de kosmos weer verging waarna hetzelfde plan weer begon, en dat tot in de eeuwigheid. Begint er sterk op te lijken dat EA erg geïnspireerd was door de Stoa.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Praten”