Opladen telefoon

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Opladen telefoon

Bericht door BanaanZombie »

Misschien heeft hier iemand tips.

Ik heb een samsung galaxy J5. En het blihkt echt een dingetje tr zijn met deze telefoon dat hij super traag oplaad als je niet de eigen stekker gebruikt (of de sterkere van mn tablet, die werkt ook)

Het probleem is vootal dat dit ook zo is bij powerbanks. Ik krijg gewoon gelijk de melding, apparaat laadt traag op, gebruik de originele lader. Door fst probleem dus loopt mijn telefoon gewoon nog steeds leeg als ik er op bezig ben tijdens het opladen vis powerbank ipv dat ie oplaad. Dat is verrekte irritant. Is hier iets aan te doen? Ik moet t toch nog eigenlijk een half jaar doen met deze telefoon
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Opladen telefoon

Bericht door Bee »

Wat zegt de fabrikant? Het lijkt mij dat ze dit probleem op moeten lossen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opladen telefoon

Bericht door BanaanZombie »

Kan altijd nog even contact opnemen met samsung idd, meestal kom he alleen niet zo heel ver
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opladen telefoon

Bericht door tarac »

Bee schreef:Wat zegt de fabrikant? Het lijkt mij dat ze dit probleem op moeten lossen.
Waarom moet de fabrikant dit oplossen ?
Met de bijgeleverde stekker/transformator laadt het toch gewoon prima op !

Ik neem aan dat die Samsung 2 Ampere nodig heeft en dat gaat dan langzaam met een powerbank van 0,5 A
Is daar wat aan te doen ? - Ja, 4 powerbanks parallel schakelen.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Opladen telefoon

Bericht door Bee »

Ja, maar waarom gebruik je dan niet gewoon de originele oplader?? Ik ging er eigenlijk vanuit dat die niet goed werkte, waarom zou je anders op een andere manier je telefoon op willen laden..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opladen telefoon

Bericht door tarac »

Bee schreef:Ja, maar waarom gebruik je dan niet gewoon de originele oplader?? Ik ging er eigenlijk vanuit dat die niet goed werkte, waarom zou je anders op een andere manier je telefoon op willen laden..
Omdat er niet overal een stopcontact beschikbaar is wordt het met een powerbank geprobeerd.
Maar je hebt natuurlijk Powerbanks van 2.500 mAh €12,50 en Powerbanks van meer dan 25.000 mAh €70,00
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opladen telefoon

Bericht door BanaanZombie »

Even handig om er bij te vermelden, op dezelfde powerbanks laden andere telefoons wel normaal op.
Ik heb hen gisteren aan dezelfde powerbank gehad als iemand anderszij had na een poosje haar batterij van 20 naar 80. Ik van 15 naar 25/30....

Ook mijn oude telefoon heb ik even aan mn powerbank gelegd om te kijken wat het zou doen. In 30 min kreeg die 17% terwijl mijn huisige telefoon amper 5 kreeg (in vliegtuig stand!!)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opladen telefoon

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Even handig om er bij te vermelden, op dezelfde powerbanks laden andere telefoons wel normaal op.
Ik heb hen gisteren aan dezelfde powerbank gehad als iemand anderszij had na een poosje haar batterij van 20 naar 80. Ik van 15 naar 25/30....
En ja, als je diezelfde powerbank had gebruikt om de accu van een auto op te laden, dan was die misschien na een jaar van 0 naar 1 gegaan.
Een battery van 3,7V - 4,44Wh laadt sneller op dan een van 8,88Wh.
Dus als je echt wilt kijken of het aan JOUW batterij ligt moet je gaan vergelijken met een gelijkwaardige andere batterij waarbij je ook nog rekening moet houden met hoe vaak de batterij is opgeladen geweest. Ook een lion batterij wordt na elke oplaadbeurt een tikkeltje slechter.
(klachten bij e-bikes, laptops, electrische auto's)
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opladen telefoon

Bericht door BanaanZombie »

Vergelijken is dus heel moeilijk haha.het enige wat ik weet is dat andere samsung telefoons opdezelfde lader wel goed opladen. Het zal wel een dingetje van deze telefoon zijn. Ik ben ing opzoek naar een andere
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Praten”