Lezers van De Limburger gezocht

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Translator
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:35
Contacteer:

Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Translator »

Hey!

Ik ben een Belgische studente die onderzoek doet naar familieberichten in De Limburger. Ondertussen is mijn abonnement op de krant al verlopen en mijn onderzoek bijna afgerond. Helaas zit ik nog met één vraagje dat ik op dit moment erg moeilijk kan oplossen aangezien ik de krant niet meer kan inkijken. Mijn vraag is dus of hier lezers van De Limburger zitten die even het onderstaande willen checken:

Staan er in de bijlagen die je als abonnee van de Limburger door de week en in het weekend krijgt (bv. L magazine enz.) familieberichten met betrekking tot huwelijk en geboorte? Ik weet namelijk al dat in de reguliere krant zowel rouwberichten, berichten over (huwelijks)verjaardagen en vier generaties staan, maar over het huwelijk en de geboorte heb ik vooralsnog geen berichten gevonden. Ik heb echter nog niet de kans gekregen om de bijlagen te bekijken en daarom zoek ik dus mensen die dit even zouden kunnen checken.

Het zou echt heel lief zijn mochten de mensen die toegang hebben tot deze krant dat even willen checken en reageren op dit berichtje.
In ieder geval alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Sven »

Ik ben daar geen abonnee van, maar mijn universiteit biedt toegang tot de artikelen online. Ik heb even gezocht en ik heb tot nu toe twee berichten gevonden over iemand die geboren is (zie daarvoor de bestanden).

Ik hoop dat dit is wat je zocht.

(artikelen zijn weer verwijderd vanwege copyright).
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Translator
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:35
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Translator »

Sven schreef:Ik ben daar geen abonnee van, maar mijn universiteit biedt toegang tot de artikelen online. Ik heb even gezocht en ik heb tot nu toe twee berichten gevonden over iemand die geboren is (zie daarvoor de bestanden).

Ik hoop dat dit is wat je zocht.

(als je even aangeeft wanneer je ze gedownload hebt dan verwijder ik ze daarna weer vanwege copyright).
Super! Enorm hard bedankt! Waar heb je precies die berichten gevonden? In mijn onderzoek in de reguliere krant ben ik namelijk nooit geboorteberichten tegengekomen. Stond dit in een bepaalde bijlage?
Mijn universiteit kan de artikelen helaas online niet raadplegen...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Sven »

LexisNexis is een website die allemaal kranten indexeert. Mijn uni heeft daar een abonnement op dus ik kon gemakkelijk de artikelen van de Limburger doorzoeken. Dit zouden de digitale versies van de advertenties moeten zijn. Ik weet dus niet precies waar ze stonden in de krant, maar ze moeten er wel ingestaan hebben.

Huwelijksberichten kon ik trouwens niet vinden.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Translator
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:35
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Translator »

Sven schreef:LexisNexis is een website die allemaal kranten indexeert. Mijn uni heeft daar een abonnement op dus ik kon gemakkelijk de artikelen van de Limburger doorzoeken. Dit zouden de digitale versies van de advertenties moeten zijn. Ik weet dus niet precies waar ze stonden in de krant, maar ze moeten er wel ingestaan hebben.

Huwelijksberichten kon ik trouwens niet vinden.
Ik heb net de krant van vandaag plus bijlagen kunnen bekijken maar ik heb jouw geboorteadvertenties niet teruggevonden?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Sven »

Dat is raar, want één van die advertenties moet vandaag gepubliceerd zijn. Die van het kindje Faas behoort op pagina 4 te staan.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Translator
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:35
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Translator »

Sven schreef:Dat is raar, want één van die advertenties moet vandaag gepubliceerd zijn. Die van het kindje Faas behoort op pagina 4 te staan.
Ja ik vind Faas niet :paranoia:
Zelfs niet in de bijlagen...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Sven »

Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien gisteren gepubliceerd is maar dat het pas vandaag geïndexeerd is? Of anders hebben we het over een andere krant haha. Het moet in ieder geval in de krant gestaan hebben, maar waar, geen idee.

EDIT: "Dagblad de Limburger wordt uitgegeven door Media Groep Limburg en kent acht edities: Venray, Venlo, Weert, Roermond, Sittard/Geleen, Heerlen/Kerkrade, Heuvelland (Valkenburg) en Maastricht"

Zal dit een probleem zijn? Welke editie heb jij? Je zou die van Weert moeten hebben.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Translator
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:35
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Translator »

Sven schreef:Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien gisteren gepubliceerd is maar dat het pas vandaag geïndexeerd is? Of anders hebben we het over een andere krant haha. Het moet in ieder geval in de krant gestaan hebben, maar waar, geen idee.

EDIT: "Dagblad de Limburger wordt uitgegeven door Media Groep Limburg en kent acht edities: Venray, Venlo, Weert, Roermond, Sittard/Geleen, Heerlen/Kerkrade, Heuvelland (Valkenburg) en Maastricht"

Zal dit een probleem zijn? Welke editie heb jij? Je zou die van Weert moeten hebben.
Bedankt! Ik heb Faasje gevonden door de tip van Weert! Ik was inderdaad vergeten dat dit wel eens regionaal zou kunnen verschillen en ik zat in de algemene krant te zoeken. Bedankt voor de moeite die je erin hebt gestoken!
Sorry voor mijn domheid! :roll:
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Lezers van De Limburger gezocht

Bericht door Sven »

Translator schreef:
Sven schreef:Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien gisteren gepubliceerd is maar dat het pas vandaag geïndexeerd is? Of anders hebben we het over een andere krant haha. Het moet in ieder geval in de krant gestaan hebben, maar waar, geen idee.

EDIT: "Dagblad de Limburger wordt uitgegeven door Media Groep Limburg en kent acht edities: Venray, Venlo, Weert, Roermond, Sittard/Geleen, Heerlen/Kerkrade, Heuvelland (Valkenburg) en Maastricht"

Zal dit een probleem zijn? Welke editie heb jij? Je zou die van Weert moeten hebben.
Bedankt! Ik heb Faasje gevonden door de tip van Weert! Ik was inderdaad vergeten dat dit wel eens regionaal zou kunnen verschillen en ik zat in de algemene krant te zoeken. Bedankt voor de moeite die je erin hebt gestoken!
Sorry voor mijn domheid! :roll:
Nou ik wist ook niet dat er verschillende edities waren dus het valt wel mee hoor haha. Ik ben blij dat baby Faas (wie het ook is) & ik jou hebben kunnen helpen. Nog succes met de rest van het onderzoek!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Praten”