Het Grote Herfst Offtopic topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
GamesmetNick
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 nov 2014, 15:14
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door GamesmetNick »

ElvisFannetjeh schreef:Ik zit al sinds half zes te wachten bij de oogarts. Dat is wel uitzonderlijk lang dat ik hier nu al zit.
Ik begin stilaan echt honger te krijgzn. Het zal zijn eten en gaan slapen vrees ik.
Gelukkig heb ik simsforum om mij een beetje bezig te houden.
Zolang de batterij het uithoudt tenminste.
Zooo, dat is wel vet lang... Kan je niet informatie vragen hoe lang t nog gaat duren ofzo?
Mijn pc:
Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P
Processor: Intel Core i5 6600
Processorkoeling: be quiet! Pure Rock Slim
RAM: 16GB DDR4
Videokaart: MSI GTX 1060 GAMING X 6G Edition
Opslag: 750GB SSD
Voeding: Corsair RM550x
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

GamesmetNick schreef:
ElvisFannetjeh schreef:Ik zit al sinds half zes te wachten bij de oogarts. Dat is wel uitzonderlijk lang dat ik hier nu al zit.
Ik begin stilaan echt honger te krijgzn. Het zal zijn eten en gaan slapen vrees ik.
Gelukkig heb ik simsforum om mij een beetje bezig te houden.
Zolang de batterij het uithoudt tenminste.
Zooo, dat is wel vet lang... Kan je niet informatie vragen hoe lang t nog gaat duren ofzo?
Ondertussen ben ik net thuis. Ik had dat bericht eerder moeten posten want niet veel later was het aan mij. Wel nog twintig minuten met mijn moeder gebeld toen ik buiten was, maar de hond moet nog niet meteen naar buiten en de oven staat al op te warmen dus over een half uurtje kan ik eindelijk eten.
Mmmmm lassagne :grijns:
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Sven »

ElvisFannetjeh schreef:
GamesmetNick schreef:
ElvisFannetjeh schreef:Ik zit al sinds half zes te wachten bij de oogarts. Dat is wel uitzonderlijk lang dat ik hier nu al zit.
Ik begin stilaan echt honger te krijgzn. Het zal zijn eten en gaan slapen vrees ik.
Gelukkig heb ik simsforum om mij een beetje bezig te houden.
Zolang de batterij het uithoudt tenminste.
Zooo, dat is wel vet lang... Kan je niet informatie vragen hoe lang t nog gaat duren ofzo?
Ondertussen ben ik net thuis. Ik had dat bericht eerder moeten posten want niet veel later was het aan mij. Wel nog twintig minuten met mijn moeder gebeld toen ik buiten was, maar de hond moet nog niet meteen naar buiten en de oven staat al op te warmen dus over een half uurtje kan ik eindelijk eten.
Mmmmm lassagne :grijns:
Wat moest je doen bij de oogarts?

Ik weet nog wel dat ik een paar keer naar de kaakchirurg moest... twee hoektanden kwamen maar niet door en mijn ortho had me naar het ziekenhuis doorgestuurd om een soort ringetje aan de nog niet doorgekomen tanden de bevestigen zodat ze met een kettinkje naar buiten getrokken konden worden.
Eerste operatie was mislukt, alleen de tanden waren getrokken, plus wat stukjes bot waren weggehaald. Drie kwartier lang werd er van alles in mijn mond gedaan en het was dus allemaal voor niets.
Een half jaar later, deze zomer volgens mij, hetzelfde verhaal. Dit keer was het wel gelukt en nu ziet het er allemaal prima uit. Alleen was het niet zo fijn twee keer dezelfde operatie te moeten ondergaan... zeker als het alleen maar verdoofd is en je er nog met je volle verstand bij zit en alles ziet gebeuren.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Het was niet zo speciaal hoor.
Gewoon jaarlijkse controle. Mijn ogen zijn iets achteruit gegaan, maar de sterkte van mijn lenzen moeten niet veranderen. Alleen mijn bril een beetje.
Maar ik ga er nog even mee wachten. In april kan ik terugtrekken voor een nieuw montuur (om de 5 jaar).
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Sven »

ElvisFannetjeh schreef:Het was niet zo speciaal hoor.
Gewoon jaarlijkse controle. Mijn ogen zijn iets achteruit gegaan, maar de sterkte van mijn lenzen moeten niet veranderen. Alleen mijn bril een beetje.
Maar ik ga er nog even mee wachten. In april kan ik terugtrekken voor een nieuw montuur (om de 5 jaar).
Moest je dan niet naar de opticien? Mij lijkt de oogarts meer voor de echte problemen :P
Ja ik ga altijd naar de opticien, aangezien ik een bril heb, bij de oogarts heb ik nog nooit iets gedaan.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Sven schreef:
ElvisFannetjeh schreef:Het was niet zo speciaal hoor.
Gewoon jaarlijkse controle. Mijn ogen zijn iets achteruit gegaan, maar de sterkte van mijn lenzen moeten niet veranderen. Alleen mijn bril een beetje.
Maar ik ga er nog even mee wachten. In april kan ik terugtrekken voor een nieuw montuur (om de 5 jaar).
Moest je dan niet naar de opticien? Mij lijkt de oogarts meer voor de echte problemen :P
Ja ik ga altijd naar de opticien, aangezien ik een bril heb, bij de oogarts heb ik nog nooit iets gedaan.
Ik moet nu ook naar de opticien ja, maar het is ook om mijn ogen medisch wat op te volgen. En het is ook altijd goed om een voorschrift te hebben. De opticien vroeg daar de laatste keer ook naar.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door sandythegirl »

Jongens ik kom net weer naar Simsforum en alles is anders!!

Waarom? Wat was de reden....
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef:Jongens ik kom net weer naar Simsforum en alles is anders!!

Waarom? Wat was de reden....
zie deze pagina of bedoelde je dat niet ?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Sven »

Ik ben nu zo'n fantastisch boek aan het lezen.
Animal Farm van George Orwell!
Gaat over een paar dieren op een boerderij die een speech te horen krijgen van het oudste varken, en te horen krijgen dat ze in opstand moeten komen tegen het dictoriale bewind van de mensen. In het begin zijn de dieren er erg sceptisch over, maar als de boer dronken is en de boerderijhulp geen zin meer heeft de dieren te voeden, komen de dieren in opstand en verdrijven de mensen. Ze beginnen voor zichzelf een soort samenleving, werken samen, maar later blijkt hoe snel het mis kan gaan als een selecte groep (in dit geval de intelligentste dieren, de varkens) de macht in handen krijgt.

Echt... Orwell schrijft fantastisch... ik heb ook al eerder een boek van hem gelezen (1984) dat gaat over hoe haat en angst de mensen op de knieëen kan brengen en hoe een hele samenleving op deze emoties blijft werken... mensen worden gemarteld en gehersenspoeld zodra het blijkt dat ze niet meer houden van de 'leider', Big Brother of wanneer ze te kritisch worden en zichzelf niet meer onder controle kunnen houden.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Femke »

Klinkt als een apart boek, maar wel interessant!
Gebruikersavatar
CSimsss
Oud-staflid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:29
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door CSimsss »

Sven schreef:Ik ben nu zo'n fantastisch boek aan het lezen.
Animal Farm van George Orwell!
Gaat over een paar dieren op een boerderij die een speech te horen krijgen van het oudste varken, en te horen krijgen dat ze in opstand moeten komen tegen het dictoriale bewind van de mensen. In het begin zijn de dieren er erg sceptisch over, maar als de boer dronken is en de boerderijhulp geen zin meer heeft de dieren te voeden, komen de dieren in opstand en verdrijven de mensen. Ze beginnen voor zichzelf een soort samenleving, werken samen, maar later blijkt hoe snel het mis kan gaan als een selecte groep (in dit geval de intelligentste dieren, de varkens) de macht in handen krijgt.

Echt... Orwell schrijft fantastisch... ik heb ook al eerder een boek van hem gelezen (1984) dat gaat over hoe haat en angst de mensen op de knieëen kan brengen en hoe een hele samenleving op deze emoties blijft werken... mensen worden gemarteld en gehersenspoeld zodra het blijkt dat ze niet meer houden van de 'leider', Big Brother of wanneer ze te kritisch worden en zichzelf niet meer onder controle kunnen houden.
Haha ik zag het al in je ondertitel.
Heb inderdaad vaak over 1984 gehoord.
Animal farm levert toch ook kritiek op de samenleving - waarbij de dieren bijvoorbeeld allerlei stromingen verbeelden, zoals communisme e.d.? Het ging er een keer over bij geschiedenis.
Afbeelding
The road is long, we carry on, try to have fun in the meantime
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Sven »

CSimsss schreef:
Sven schreef:Ik ben nu zo'n fantastisch boek aan het lezen.
Animal Farm van George Orwell!
Gaat over een paar dieren op een boerderij die een speech te horen krijgen van het oudste varken, en te horen krijgen dat ze in opstand moeten komen tegen het dictoriale bewind van de mensen. In het begin zijn de dieren er erg sceptisch over, maar als de boer dronken is en de boerderijhulp geen zin meer heeft de dieren te voeden, komen de dieren in opstand en verdrijven de mensen. Ze beginnen voor zichzelf een soort samenleving, werken samen, maar later blijkt hoe snel het mis kan gaan als een selecte groep (in dit geval de intelligentste dieren, de varkens) de macht in handen krijgt.

Echt... Orwell schrijft fantastisch... ik heb ook al eerder een boek van hem gelezen (1984) dat gaat over hoe haat en angst de mensen op de knieëen kan brengen en hoe een hele samenleving op deze emoties blijft werken... mensen worden gemarteld en gehersenspoeld zodra het blijkt dat ze niet meer houden van de 'leider', Big Brother of wanneer ze te kritisch worden en zichzelf niet meer onder controle kunnen houden.
Haha ik zag het al in je ondertitel.
Heb inderdaad vaak over 1984 gehoord.
Animal farm levert toch ook kritiek op de samenleving - waarbij de dieren bijvoorbeeld allerlei stromingen verbeelden, zoals communisme e.d.? Het ging er een keer over bij geschiedenis.
Animal Farm gaat over het ontstaan van het communisme, en hoe onschuldige gebeurtenissen kunnen leiden tot een totalitaire staat.
Is best wel een interessant boek omdat het laat zien hoe makkelijk er een leider opkomt.
De dieren doen de opkomst van Stalin na volgens mij.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Femke »

Oh mijn God, ik had vanmiddag een hele handleiding getypt maar ik had hem nog niet afgemaakt dus ik had mijn laptop gewoon open laten staan. Naar een aantal uren wilde ik hem even afmaken dus ik had de handleiding afterug en vervolgens klikte op ''versturen''. Bleek het dan mijn inlog tijd erop zat en mijn account dus niet meer ingelogd was. Moest ik alles weer opnieuw typen. Ik was zo chagerijnig. Ik heb zelfs een traantje gelaten. :clown:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

@sven
We hebben het koet over dat boek gehad bij engelse literatuur
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Margot »

Femke schreef:Oh mijn God, ik had vanmiddag een hele handleiding getypt maar ik had hem nog niet afgemaakt dus ik had mijn laptop gewoon open laten staan. Naar een aantal uren wilde ik hem even afmaken dus ik had de handleiding afterug en vervolgens klikte op ''versturen''. Bleek het dan mijn inlog tijd erop zat en mijn account dus niet meer ingelogd was. Moest ik alles weer opnieuw typen. Ik was zo chagerijnig. Ik heb zelfs een traantje gelaten. :clown:
Dat is echt wel irritant...

Ik ben zo blij dat ik nog eens op Simsfoum kan komen! Ik heb het heel de tijd druk met leren... :x
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarkus
Oud-staflid
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 nov 2014, 15:24
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Tarkus »

Ik moet deze link ff met jullie delen

http://www.bekijkdezevideo.nl/video/306 ... angs-komt.
Zo'n mooie en ontroerende reclame heb je nog niet eerder gezien!!
Ceet
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:57
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Ceet »

Het is toch wel een applausje waard hoor 't nieuwe forum!.
Alleen t logo werkt nog niet helemaal optimaal haha
A dream is a wish your heart makes
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door tarac »

Ceet schreef:Het is toch wel een applausje waard hoor 't nieuwe forum!.
Alleen t logo werkt nog niet helemaal optimaal haha
Helaas hebben we daar de oplossing nog niet voor gevonden.
Er wordt aan gewerkt maar waarschijnlijk moeten we dan een heel andere layout voor het forum kiezen.
Misschien iets voor later of we moeten iets geschikts vinden dat in dat kleine venstertje past.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Femke »

Omg, Lana gaat weer een world tour doen. :huilen:
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Pomerani »

Femke schreef:Omg, Lana gaat weer een world tour doen. :huilen:
Dus ze gaat toch weer verder met zingen? :P Komt ze ook naar Nederland? Dan moet je echt gaan!
~ Soy la puta ama ~
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Femke »

Haha, zou ze stoppen dan? Ze is al bezig met een volgend album. En ik ga sowieso! :clown:
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Pomerani »

Femke schreef:Haha, zou ze stoppen dan? Ze is al bezig met een volgend album. En ik ga sowieso! :clown:
Ze had toch gezegd dat ze geen nieuw liedje meer ging maken? Al was dat in 2012 hahah.
~ Soy la puta ama ~
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Femke »

Had ze wel gezegd, toen zei ze dat in haar liedjes wel had gezegd wat ze wilde zeggen haha.
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Margot »

Tarkus schreef:Ik moet deze link ff met jullie delen

http://www.bekijkdezevideo.nl/video/306 ... angs-komt.
Zo'n mooie en ontroerende reclame heb je nog niet eerder gezien!!
Wauw! Zo mooi! Ik heb er echt kippenvel van gekregen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarkus
Oud-staflid
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 nov 2014, 15:24
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Tarkus »

Ceet schreef:Het is toch wel een applausje waard hoor 't nieuwe forum!.
Alleen t logo werkt nog niet helemaal optimaal haha
Hey joh leef je ook nog hahahaha :D
Alles goed:?
Margot schreef:
Tarkus schreef:Ik moet deze link ff met jullie delen

http://www.bekijkdezevideo.nl/video/306 ... angs-komt.
Zo'n mooie en ontroerende reclame heb je nog niet eerder gezien!!
Wauw! Zo mooi! Ik heb er echt kippenvel van gekregen.
Ja kreeg ik ook toen ik hem zag............echt heel mooi gedaan!
Gesloten

Terug naar “Praten”