Het Grote Herfst Offtopic topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Simmer1520
Gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 nov 2014, 22:44
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Simmer1520 »

Paniek :o
Ik heb totaal geen idee wat ik nog zou willen hebben.
Mijn ouders vroegen mij wat ik voor kerst wilde hebben, ik weet totaal niets. Ze vinden het stom dat ze niet hebben dan voor mij om onder de kerstboom te leggen.
Jullie ideeën? Iemand?
Ik kan zelf helemaal op niets komen...

Opzich zou dit eigenlijk betekenen dat ik alles heb wat ik zou willen hebben.
Ik ben gewoon een gelukkig mens... :lekkerpuh:

Er is gewoon niets wat ik wil...
Ik hoef zelfs geen Playstation 4. (Ik wil het zelfs niet... :schrik:??? )

:frons: :frons: :frons: :frons:
Google 't maar!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

Een hobby waar je nog extra dingen bij kan nemen? Ik ben dol op nail art bijvoorbeeld, mijn ouders hebben me een airbrush set kado gedaan


Boeken die je nog wil lezen? Cd's van je favoriete artiesten? Iets wat je nog nodig hebt, kleding? Iets wat normaal te duur is? (All starssss haha)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Margot »

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan altijd geld vragen om te sparen (voor later). Dat kan je dan bijv. op een spaarboekje bij de bank laten zetten.
Afbeelding
Simmer1520
Gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 nov 2014, 22:44
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Simmer1520 »

@Banaanzombie
Ik heb niet bepaald een echte hobbie :| (En ik lees bijna nooit :rologen:
Ik ben wel echt verslaafd aan de Britse serie, Doctor Who. Alleen de franchise ervan is of supermooi en duur of niet echt geweldig en dan goedkoop.
En over dure dingen gesproken, :lekkerpuh: , als ik daarover iets zou zeggen tegen mijn ouders dan zouden ze me wijzen naar de "geldboom die op hun rug groeit", de ironie :afschuw: :ironie:

@Margot
Ik ben 14.
Ik vind het ook een beetje gek om voor geld te vragen voor kerst.
Kan ook gewoon aan mij liggen hoor... :knip:
Google 't maar!
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Margot »

Wel als je echt niets weet... ;)

Ik ben ook 14 en ik heb voor kerst, mijn verjaardag e.d. gewoon een hele lijst met dingen die ik wel wil maar niet per se nodig heb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Simmer1520 schreef:@Banaanzombie
Ik heb niet bepaald een echte hobbie :| (En ik lees bijna nooit :rologen:
Ik ben wel echt verslaafd aan de Britse serie, Doctor Who. Alleen de franchise ervan is of supermooi en duur of niet echt geweldig en dan goedkoop.
En over dure dingen gesproken, :lekkerpuh: , als ik daarover iets zou zeggen tegen mijn ouders dan zouden ze me wijzen naar de "geldboom die op hun rug groeit", de ironie :afschuw: :ironie:

@Margot
Ik ben 14.
Ik vind het ook een beetje gek om voor geld te vragen voor kerst.
Kan ook gewoon aan mij liggen hoor... :knip:
Voor kerst hebben mijn broer en ik eigenlijk nooit echt iets gekregen. Sinterklaas werd wel meer gevierd en nieuwjaar (en mijn verjaardag valt er ook tussen).
Toen ik 11 was wou ik heel graag het pokemonspelletje Geel hebben, maar ik mocht het enkel huren van mijn moeder en niet kopen. (Dat is niet hetzelfde natuurlijk met zo'n spel als pokémon).
Toen ik 12 werd kreeg ik geld van mijn Peter en opende Bart Smit net een vestiging in de stad waardoor ik met het geld van mijn peter net genoeg had om het spel te kopen. Ik vroeg aan mijn moeder of ik het mocht kopen met het geld van mijn peter dan was het precies alsof ik het spel van mijn peter had gekregen. En dat mocht :)
Ik had niet echt geld gevraagd aan mijn peter (dan had ik wss dat spel wel gevraagd), maar het had toch zijn voordelen.
Ik vind het niet slecht vanaf het middelbaar geld te geven voor een verjaardag. Dan leren de kinderen de waarde van het geld en willen ze iets duur, dan moeten ze sparen.
Ik heb zo geleerd af te wegen of ik iets echt graag wil hebben en of ik er dat bedrag wil aan geven.
Geld vragen doe je dus als je iets duur wil, maar voor ene Kerst niet krijgt. Maar als je het geld van Kerst, sinterklaas, nieuwjaar en verjaardag samenlegt, kom je er bijvoorbeeld wel.
Belangrijk is wel om dit te overleggen met je ouders en zien dat ze er ook zo over denken.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Sven »

Hahaha ik weet eigenlijk nooit wat ik moet vragen voor mijn verjaardag.
Ja, op de basisschool wilde ik van alles... maar als je eenmaal naar de middelbare gaat dan wordt het verlanglijstje steeds korter.
Gelukkig ben ik jarig rond de tijd dat alle games uitkomen (ik ben 12 november jarig) dus dit jaar kon ik wel iets vragen, maar de meeste jaren weet ik het gewoon niet, dus vraag ik ook gewoon maar geld.
Ik krijg cadeaus als ik jarig ben en vroeger ook tijdens Sinterklaas, ik heb tijdens Kerst nooit wat gekregen.

Ben ik trouwens de enige die het zo druk heeft met school? Jemig, ik heb het volgens mij nog nooit zo druk gehad. Deze week had ik gewoon tijd voor niks, ook omdat ik theatervoorstelling had, maar ook omdat alle docenten de humor er wel van in zien om het eens lekker druk te maken. Elke dag een PW of SO, dus ja, dan kom ik niet meer toe aan mijn huiswerk als ik ook wil eten en slapen.
Maar goed.... bijna vakantie... nog maar heel even.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Margot »

Ik heb het ook echt enorm druk! Dinsdag heb ik examen Latijn... Maandag is er een staking (weeral) in België en onze school staakt mee dus moet ik niet naar school gaan. Ben ik eigenlijk nog wel blij mee want nu heb 3 dagen om voor Latijn te leren ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

Kheb elke week 1 of 2 toetsen gehad, dinsdag de laatste... Maar aangezien ik elke dag pas 5 of 6 thuis ben, of tussen 10 en 11 ( heb 1 dag van 9 tot 9)... Ja druk dus :P
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Ik heb dit weekend ontdekt dat ik dankzij teamviewer mijn oude laptop als tweede scherm kan gebruiken.
Bespaart me plaats (voor een tweede scherm steeds weg te leggen) en geld (een extern scherm kost direct wel wat).
Het is zeer handig om carrières en ander CC te maken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik moet 4 soorten kleine toetjes hebben voor met kerst. Iemand nog ideeën? Een caramel parfait staat al op het menu :)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Ik moet 4 soorten kleine toetjes hebben voor met kerst. Iemand nog ideeën? Een caramel parfait staat al op het menu :)
Mona toetjes zat, hahaha
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik wil ze zelf maken grapjas haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Ik wil ze zelf maken grapjas haha
crêpes suzette misschien een idee ?
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Moet het iets speciaal/uniek zijn dat niet vaak wordt gemaakt?
Tiramisu en chocomouse (in een klein potje) is ook niet zo moeilijk, maar wel redelijk simpel.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik wil ing iets anders dan vorig jaar (op de parfait na, want dat was gewoon fkng lekker)
Vorig jaar hebben we toevallig dus ook chocolademouse, tiramishu en panna cota gemaakt :P

Crêpes zijn ook nog een idee.. mn moeder wil ing niet dat alles extreem zoet wordt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Een cupcake is ook klein. Je kan er ook hele kleine maken.
Een brochette van fruit. (Dat is niet zoet én gezond, wat je mama wel zal goed vinden)
Aardbeipralines. Dat zijn eigenlijk aardbeien in chocolade gedopt. Dat is dan de combinatie van de twee hierboven zoet en gezond.

Het zijn maar ideetjes.

Mijn moeder gaat voor nieuwjaar ook een klein dessertbordje maken, maar ik weet niet (behalve de cupcakes) welke dat juist gaan zijn.
Ze is ook nog volop aan het zoeken.
Ze heeft me ook verteld dat onpare stuks mooier presenteren op een bord.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

Klopt, net zoals een bos bloemen ook altijd oneven moet zijn. Wat ik HEEEL irritant vind want ik ben meer van de even nummers haha xD

Cupcakes vind ik trouwens niet echt een toetje. Creme brulée lijkt me geweldig, maar eh... Geen brander in huis en brandgevaar enzo :P

Ik kan nu ook flamberen haha, maar ook daar heb ik thuis de middelen niet voor en again... brandgevaar
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Margot »

Kleinigheden van desserts? Hmm...
-macarons (of hoe je het ook schrijft)
-moelleux
Afbeelding
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

Oe die moelloex is wel een idee, thanks
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Femke »

Zo, ik ben ook weer terug van weggeweest. :clown:
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Margot »

Welkom terug Femke haha :clown:

@Banaan: Ik hou van moelleux! Je kan best wel kleine porties maken want het is echt enorm zwaar...
Afbeelding
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door BanaanZombie »

Beter maaken je hier even een apart topic ocer, zodat mensen hiernook weer die sluwe trucjes kunnen delen. Net als op het oude forum
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Beter maaken je hier even een apart topic ocer, zodat mensen hiernook weer die sluwe trucjes kunnen delen. Net als op het oude forum
O ja idd, zal wel een nieuw onderwerp openen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Herfst Offtopic topic

Bericht door Femke »

Hè hè, ik heb eindelijk een nieuwe laptop. :clown:

We hadden er twee gekocht, een voor mij en een voor mijn moeder en broertje. Nou had ik die van mij helemaal geïnstalleerd, wil ik vervolgens die andere gaan installeren kom ik er achter dat de doos al helemaal open is geweest. Ik kreeg helemaal geen setup toen ik de laptop aanzetten. Ik kwam gelijk op het bureaublad van ''Gebruiker'' en dat account had ook geen plaatje maar er zat wel een wachtwoord op... Morgen maar even mee terug gaan.
Gesloten

Terug naar “Praten”