Het Grote Winter Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door xJessica »

M.ylo schreef:toch ook maar een account aangemaakt :) hallo allemaal!
Welkom op het forum :knipknip:
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Sims3-er
Gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2014, 16:01
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sims3-er »

Oké, wie van jullie heeft ook management en organisatie (M&O) gekozen? Zo ja, kan je een goede rede noemen waarom ook alweer? Want ik word er een beetje hopeloos van :traan:
WHO'S AFRAID OF RED YELLOW AND BLUE?! :knipoog:
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Sims3-er schreef:Oké, wie van jullie heeft ook management en organisatie (M&O) gekozen? Zo ja, kan je een goede rede noemen waarom ook alweer? Want ik word er een beetje hopeloos van :traan:
Nee, maar jouw ondertitel is echt geweldig.
Bij filosofie hadden we het over esthetiek, en toen moesten we ook een schilderij gaan beschrijven. Hahaha raad ik wat ik heb gekozen... "Who's Afraid of Red, Yellow and Blue"! ... dus iedereen (nou ja, de klas filosofie bestaat uit 4 mensen) helemaal van "ja dat is toch lelijk, vind je dat mooi" hahaha. Ik vind het afschuwelijk maar ik vond het gewoon grappig om te beschrijven.
First Station is ook zo erg...
Oke dat was het verhaal hahaha
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Sims3-er
Gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2014, 16:01
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sims3-er »

Sven schreef:
Sims3-er schreef:Oké, wie van jullie heeft ook management en organisatie (M&O) gekozen? Zo ja, kan je een goede rede noemen waarom ook alweer? Want ik word er een beetje hopeloos van :traan:
Nee, maar jouw ondertitel is echt geweldig.
Bij filosofie hadden we het over esthetiek, en toen moesten we ook een schilderij gaan beschrijven. Hahaha raad ik wat ik heb gekozen... "Who's Afraid of Red, Yellow and Blue"! ... dus iedereen (nou ja, de klas filosofie bestaat uit 4 mensen) helemaal van "ja dat is toch lelijk, vind je dat mooi" hahaha. Ik vind het afschuwelijk maar ik vond het gewoon grappig om te beschrijven.
First Station is ook zo erg...
Oke dat was het verhaal hahaha
Ik vind t ook lelijk, maar de naam vond ik idd geniaal. Ook de manier waarop dat ooit gerestaureerd is :lol: Met een verfroller ipv het mini kwastje waarmee het echt gemaakt is. En toen zag ik laatst ook nog iemand met een gele zeemantas rondlopen met blauwe letters. Niet erg bijzonder zou je denken. Maar op de achterkant stond 'WHO IS AFRAID OF YELLOW AND BLUE?' en dat vond ik ook geniaal. Kunstzinnige zeeman dus
WHO'S AFRAID OF RED YELLOW AND BLUE?! :knipoog:
Maaike
Gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:46
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Maaike »

Even een vraagje: Ik had geen idee waar ik hem moest stellen dus dan maar hier he :rologen:
Weet iemand of het met weebly mogelijk is om het deel waar je bijvoorbeeld een tekst of plaatje in sleept te verwijderen? Het staat namelijk op mijn voorpagina, en daar wil ik eigenlijk alleen een titel hebben. Hehe ik begin echt niet opnieuw een dagboek verhaal hoor, waar heb je het over?

Edit: Gevonden! :grijns:
Happiness can be found even in the darkest of times, if only one person remembers to turn on the light...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Hebben we nog whatsapp-gebruikers?
http://web.whatsapp.com, als je het nog niet wist.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Wat is het? Als ik de code lees krijg ik alleen wat cijfers en letters
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Wat is het? Als ik de code lees krijg ik alleen wat cijfers en letters
Als je telefoon de laatste update heeft van Whatsapp, kan je de code scannen met je telefoon (kan gewoon met de app) en kan je vanaf de PC berichten versturen, en hoef je niet alles vanaf je telefoon te doen.

EDIT: zie hier:
Spoiler: Open
Afbeelding
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Haha wauw ik ging het even proberen maar dat is echt super handig zeg!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Femke schreef:Haha wauw ik ging het even proberen maar dat is echt super handig zeg!
Ja hé! Het werkt opzich prima, alleen soms verliest ie even verbinding met je telefoon... en je telefoon moet altijd verbonden zijn met hetzelfde wifi netwerk. Maar verder, echt heel handig!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Oh vandaar, ik deed het met mijn ipod

Kan snappen dat het voor sommige handig is, maar voor mij hoeft het niet zo haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Net een Scuf One Pinky gekocht, ik ben zo gelukkig. :clown:

Afbeelding

Wel een rib uit mijn lijf, maar ja moet kunnen every once in a while haha.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Word ik wakker, zie ik dat mijn hele raam onder de sneeuw ligt. Ga ik naar beneden, en ja hoor, ligt er dus echt super veel sneeuw buiten haha. Nou die had ik niet meer zien aankomen. :clown:
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Margot »

Ik had ongeveer hetzelfde voor! Ik word wakker en doe mijn rolluik omhoog. Ik: Is het nu nog zo donker en het is al half 10? Bleek dat het allemaal sneeuw was :clown:
Afbeelding
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door xJessica »

Hier ligt 0,0 sneeuw :war:
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Ook hier ligt helemaal niets, maar het is wel koud buiten haha
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Margot »

De sneeuw hier is al langzaam aan het smelten... :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Hier ligtt ook sneeuw <3
Eindelijk :D en ook nog eens plaksneeuw, dat is ech lsng geleden
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Hier alleen ijzel. Super glad.
~ Soy la puta ama ~
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Ik dacht leuk, vanmiddag even wat leuke foto's maken in het bos van de honden dat ziet er altijd zo leuk uit. Kom ik om 15:00 beneden, is de sneeuw al weer helemaal weg. :lol:
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Welkom in Oost Nederland, dicht aan de Duitse grens, waar nog steeds een dik pak sneeuw ligt.
Vooral leuk als je in het bos woont, waar dus nooit of te nimmer gestrooid wordt, waar we elke keer op onze bek gaan als we fietsen of lopen. Waar als je eindelijk dat piep bos door bent, je in de enige straat komt in de hele stad waar NIET geschoven/gestrooid wordt, waardoor wij elk jaar onze auto weer bij de garage kunnen brengen.

[Einde klaagzang]
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Oke denk hier maar eens over na.
Onze natuur kent variatie, en op onze aarde is niets hetzelfde. Maar alle natuur wordt gebaseerd op een paar "regels", zo moet een cel voldoen aan bepaalde eisen en moet een andere soort cel voldoen aan andere eisen. Doordat cellen gelimiteerd zijn in variatie, is het dus mogelijk dat er dus cellen zijn die hetzelfde zijn als een andere cel, en dat er dus twee precies dezelfde cellen zijn.

Met dit gezegd, laten we eens kijken naar ons universum. Er zijn ontelbaar veel sterrenstelsels in ons universum (niet onbeperkt veel trouwens. ons universum kent geen oneindigheid), en dan hebben we het alleen maar over ons universum.
Er zijn namelijk oneindig veel universa, het kent absoluut geen einde.
Maar nu komt de grap; onze natuur kent geen oneindigheid, je kan niet eindeloos door variëren... als er dan oneindig veel universa zouden zijn, dan moet er ergens in dat universum een planeet zijn die precies op de onze lijkt! Dan zouden er dus ook planeten zijn waar precies dezelfde wezens rondlopen... en dan zouden er ook mensen zoals jou zijn, die nu op een zelfde forum hetzelfde bericht zit te lezen op precies dezelfde tijd, in precies hetzelfde gebouw... of misschien gebeurt dit allemaal wel in een heel ander gebouw, of misschien is het wel een heel ander persoon die precies hetzelfde als jou denkt?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Margot »

Wow Sven, zo heb ik er nog nooit over nagedacht...
Afbeelding
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Maar nu komt de grap; onze natuur kent geen oneindigheid, je kan niet eindeloos door variëren... als er dan oneindig veel universa zouden zijn, dan moet er ergens in dat universum een planeet zijn die precies op de onze lijkt! Dan zouden er dus ook planeten zijn waar precies dezelfde wezens rondlopen.
De logica ontgaat me, je stelling is tegenstrijdig
Onze natuur kent geen oneindigheid - waarom niet ?, het gaat alleen ons bevattingsvermogen te boven
Natuurlijk bestaat er oneindigheid, voorbeeld: Pi = 22 gedeeld door 7, gemakshalve aangeduid als 3,14 , maar het heeft oneindig veel cijfers achter de komma.
1 gedeeld door 3 = 0,333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 enz tot in het oneindige
Verdeel in appel in 2 stukjes, maak daar ook weer de helft van, dan weer de helt en weer de helft enz. enz. Het nadert tot NUL maar bereikt het nooit
Waarom hebben we dan wel een teken voor oneindigheid ? - een liggende 8


Dus alleen al hiermee vervalt je stelling
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sven »

tarac schreef:
Maar nu komt de grap; onze natuur kent geen oneindigheid, je kan niet eindeloos door variëren... als er dan oneindig veel universa zouden zijn, dan moet er ergens in dat universum een planeet zijn die precies op de onze lijkt! Dan zouden er dus ook planeten zijn waar precies dezelfde wezens rondlopen.
De logica ontgaat me, je stelling is tegenstrijdig
Onze natuur kent geen oneindigheid - waarom niet ?, het gaat alleen ons bevattingsvermogen te boven
Natuurlijk bestaat er oneindigheid, voorbeeld: Pi = 22 gedeeld door 7, gemakshalve aangeduid als 3,14 , maar het heeft oneindig veel cijfers achter de komma.
1 gedeeld door 3 = 0,333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 enz tot in het oneindige
Verdeel in appel in 2 stukjes, maak daar ook weer de helft van, dan weer de helt en weer de helft enz. enz. Het nadert tot NUL maar bereikt het nooit
Waarom hebben we dan wel een teken voor oneindigheid ? - een liggende 8


Dus alleen al hiermee vervalt je stelling
In de wiskunde bestaat oneindigheid inderdaad wél, dit komt inderdaad door Pi en 1/3, 1/6 etc. Ook het delen van een appel zou in theorie oneindig kunnen.
Maar als je gaat kijken naar de natuur, dan vervalt allereerst Pi en de breuk, Pi is namelijk door de mensen verzonnen en komt niet voor in de natuur, de breuk zou ook komen te vervallen doordat je het met getallen zou moeten aangeven, en ook dat is door mensen verzonnen.
Alleen de appel blijft over, maar ook dit is niet zomaar een onderdeel van de natuur - in theorie is dit oneindig, maar in de praktijk zou het onmogelijk moeten zijn om e appel oneindig te kunnen delen, dan gaat nog veel verder dan de nanotechnologie en - ik weet het niet zeker - komt in de buurt van kwantum mechanica. En wat weten we allemaal van kwantum mechanica? Dat we er niets van weten.
Zo zou je het ook kunnen hebben over de "as" waar een bol omheen draait. Die as is ook door mensen verzonnen, en bestaan in de natuur niet. Je zou wel oneindig ver kunnen inzoomen op de bol om de as te vinden, maar je gaat hem nooit vinden.

Terug naar oneindigheid in de natuur - uiteindelijk heeft alles van de natuur een "kern", namelijk de kern van de cel waaruit iets opgebouwd is.
Probeer maar eens in je hoofd in te zoomen op zo'n celkern. De celkern is niet een of ander zwart bolletje... het bevat best wel wat informatie en bestaat uit meerdere delen, die allemaal bestaan uit moleculen, en dat bestaat uit atomen.
En als je op atomen gaat inzoomen, dan krijg je de subatomaire deeltjes... en dat is het verste waarop je kan inzoomen, verder kan je gewoon niet.

In de natuur kennen we dus geen oneindigheid, alleen in de wiskunde.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gesloten

Terug naar “Praten”