Het Grote Winter Offtopic Topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sven »

Echt, hoe kan je 80 getallen van pi kennen... ik ken er bijna geen een, maar ik weet dat mijn ex-wiskundedocent er wel een aantal kent, maar zeker geen 80.
42 is trouwens ook al veel, het zou mij niet zomaar lukken hahahaha
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik kom niet verder dan 3.14 :P
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door tiktokchick »

Ik heb geen idee wat een 'pi' is en wat dat te maken heeft met rekenen, maar ja, mijn vaardigheden zijn meer op het gebied van talen.
In ieder geval is mijn jongste zusje vandaag jarig! (the cake is NOT a lie :grijns: )
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Pi gebruik je bij cirkels, oa om de oppervlakte te berekenen van een cirkel
Het teken is te vinden op elke rekenmachine :P this een getal met oneindig veel cijfers achter de komma

Gefeliciteerd!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sims3-er
Gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2014, 16:01
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Sims3-er »

Vorig jaar heb ik met een vriendin op pi dag zelf een taart gebakken voor de klas. Is ook een aanrader!
Mijn rooster ziet er zo uit:
Afbeelding
1ste uur begint 08:20
eerste pauze tussen 3 en 4 van 20 minuten
tweede pauze tussen 5 en 6 van 20 minuten
5e= 12;55 uit zijn
6e= 14;10 uit
7e= 15;00 uit
8e= 15:50
9e (heb ik gelukkig niet)= 16;40
WHO'S AFRAID OF RED YELLOW AND BLUE?! :knipoog:
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Margot »

Ik ken er nu bijna 50! :D
3,1415926535897932384626433832795028841971693993
Afbeelding
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Holy koekjes Margot, respect :')

Dit is even iets heel randoms, maar weten jullie wat een seniorentelefoon is? Mijn moeder heeft er vandaag één gekregen van haar kinderen (wij dus x)) en we dachten dat die dan wel hele grote toetsen en zo zou hebben. Het gekke is dat er van de tekentjes (dus camera, galerij, muziek; die pictogrammen zeg maar) maar zes op een pagina passen, die dingen zijn dus gigantisch groot. Alleen het toetsenbord is nog kleiner dan dat van een gewone smartphone :O We hadden juist deze gekocht voor onze moeder omdat ze altijd klaagt dat ze dikke vingers heeft.
Maar wat is dan het nut van een seniorentelefoon? Speciaal voor blinde mensen met hele dunne vingers of zo? Haha
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Skai schreef:Holy koekjes Margot, respect :')

Dit is even iets heel randoms, maar weten jullie wat een seniorentelefoon is? Mijn moeder heeft er vandaag één gekregen van haar kinderen (wij dus x)) en we dachten dat die dan wel hele grote toetsen en zo zou hebben. Het gekke is dat er van de tekentjes (dus camera, galerij, muziek; die pictogrammen zeg maar) maar zes op een pagina passen, die dingen zijn dus gigantisch groot. Alleen het toetsenbord is nog kleiner dan dat van een gewone smartphone :O We hadden juist deze gekocht voor onze moeder omdat ze altijd klaagt dat ze dikke vingers heeft.
Maar wat is dan het nut van een seniorentelefoon? Speciaal voor blinde mensen met hele dunne vingers of zo? Haha
Ik ben bang dat je niet veel aan die telefoon hebt dan. xd Hij zou ook grote toetsen moeten hebben.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Pomerani schreef:
Ik ben bang dat je niet veel aan die telefoon hebt dan. xd Hij zou ook grote toetsen moeten hebben.
Ja daarom! Heel vreemd haha. Er zit ook maar één knop op, die ene die altijd in het midden zit, om helemaal terug te gaan zeg maar. Dus er zit niet zo'n instellingen en terug toets op. Had ik whatsapp geïnstalleerd op die telefoon, wilde ik een status en zo aan maken... maar dat lukt dus niet, omdat je niet die instellingen optie hebt! Je kan alleen maar terug haha.

Heel, héél weird :lol:
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Alleen die optie heb jebop een ipod en iphone ook niet,... dus het zou moeten willen. Of de trlefoon is gwn helemaal verkeerd. Kzou er even mee heen gaan als ik jou was
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Over telefoons gesproken. Slecht nieuws voor mij. :(
Ik had een Samsung Galaxy Note 1. Heeft altijd wel prima gewerkt, maar raakte vol en kon niks meer updaten omdat hij inmiddels bijna 3 jaar oud was. Ik besloot hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, zodat ie weer helemaal leeg zou zijn. Na dat gedaan te hebben, startte ik hem opnieuw op, stelde mijn google account etc. in en hij wilde een update uitvoeren. Deed ik, en kreeg ineens zwart beeld. Ik moest hem weer aanzetten, maar het logo bleef in beeld staan. Toen heb ik een hard reset gedaan, maar helaas deed hij weer hetzelfde.
Afgelopen zondag ben ik terug naar de Media Markt gegaan en daar mijn mobiel opgestuurd. Er staat al lang geen garantie meer op dus ik zei dat ik niet meer dan 100 euro wil betalen voor de reparatie en dat ik dan wel een nieuwe zou kopen. Vandaag kreeg ik een mail en daar stond dat de mainboard vervangen moest worden (daar zit ongeveer alle techniek van een smartphone in) en dat het zo'n 264 euro zou kosten. Dat is toch belachelijk. Hij deed het prima voor die reset en dan moet het hele mainboard vervangen worden. Super raar. Maar voor deze prijs heb ik al zowat een nieuwe telefoon dus ik ga morgen een Note 3 halen.
Whehh.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Jeetje dat is wel heel vreemd idd :S Had ik ook een nieuwe telefoon gekocht. Kan toch niet zijn dat dat hele ding flipt omdat je hem terug zet naar fabrieksinstellingen? Hmm... zal wel door die update komen. Nja je had hem al 3 jaar, dat is redelijk lang voor de meeste smartphones tegenwoordig (en voor de meeste mensen lol)


Ik ben weer eens ongeduldig. Frozen Fever is vandaag uitgekomen en ik wil hem zien. Natuurlijk is hij in de bios alleen in Amerika en nu nog nergens op internet te zien of te downloaden. Als iemand iets heeft, GRAAG. (niet zomaar gaan downloaden, eerst comments lezen en data checken)
This maar 7 min maar seriously... I wanna see it

Wisten jullie trouwens dat Frozen 2 komt? het is officieel bekend gemaakt :3 maar dat is tot nu toe de enige info. Wanneer is nog niets over gezegd volgens mij


Oh en ik mag mn rijexamen doen HEUJ
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Frozen fever heb ik nog niet gevonden.
Wel deze:
frozen.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Thanks voor de moeite :) Frozen zelf uit 2013 (de disney film, never too old for disney) heb ik al gedownload destijds
Dat t alweer zo lang geleden is zeg o.o
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Ik heb gisteren een Samsung Galaxy Note 4 gekocht, omdat ze de derde nergens meer verkopen. Super telefoon. De batterij gaat lang mee en hij laadt 50% op in een klein half uurtje.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

YAY

Frozen Fever

Cam versie, maar wat had je dan verwacht zo snel :P Ik vind m leuk haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door xJessica »

BanaanZombie schreef:Ik kom niet verder dan 3.14 :P
3,1415
ehm
i give up haha
K heb hem ooit een paar decimalen verder gekend, maar das verleden tijd
*Gaat googelen naar het eerstvolgende decimaal*
3,141592
Oke laat ook maar
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Waarom zo moeilijk doen over Pi, gebruik in berekeningen gewoon 22/7
7xPi = glashard 22 zonder cijfers achter de komma.

Met 7x onderstaand getal kom je nooit aan exact 22

3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209749445923078164062862089986280348253421170679
8214808651328230664709384460955058223172535940812848111745028410270193852110555964462294895493038196
4428810975665933446128475648233786783165271201909145648566923460348610454326648213393607260249141273
724587006606315588174881520920962829254091715364367892590360011330530548820466521384146951941511609...
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Skai »

Oké, moi, de techneut van sf, heeft weer een vraag :p
Ik heb gisteren mijn telefoon laten vallen op de tegelvloer van de badkamer. Vrij hard dus. Ik was al helemaal happy dat er geen schade was, tot ik wat beter keek. Van links naar rechts loopt een hele smalle barst over het scherm. Je voelt het bijna niet en ziet 'm dus ook amper. Na de eerste teleurstelling was ik al happy dat het geen opvallende schade was.
Alleen, toen wilde ik hem ontgrendelen en hij reageerde nergens meer op! Ik heb alles geprobeerd (heb 'm zelfs uit gedaan - alsof dat helpt -.-), maar niks werkt. Het hele scherm doet het dus niet meer... reageert nergens meer op.

Nu is het zo dat zo'n scherm vervangen super veel geld kost geloof ik, dus dan kan ik zeker beter een nieuwe kopen.
Alleen: 1. Ik heb hem nog niet eens zo lang, dus een nieuwe kopen is gewoon ronduit *piep*, 2. Er staan bestanden op die niet op m'n sd staan en waar ik nog wel graag bij wil, 3. Ik ben ontslagen bij mijn werk en heb dus geen geld, 4. IK WIL GEWOON DAT MIJN LIEVE TELEFOON HET DOET :huilen:

(Nope, ik ben niet verslaafd.)

Maar goed. Hebben jullie hier misschien verstand van? Is repareren het waard?
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Als je telefoon nog wel aan wil kun je dmv van een usb kabeltje je telefoon aansluiten op je pc en dw bestanden er af halen

Ik denk dat er exht iets goed kapot is in je telefoon en dat kost ziek veel geld. Niet alleen je scherm, het hele touch gebeuren is kapot. Heb je geen garantie?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Skai »

BanaanZombie schreef:Als je telefoon nog wel aan wil kun je dmv van een usb kabeltje je telefoon aansluiten op je pc en dw bestanden er af halen

Ik denk dat er exht iets goed kapot is in je telefoon en dat kost ziek veel geld. Niet alleen je scherm, het hele touch gebeuren is kapot. Heb je geen garantie?
Ik neem aan dat dit niet onder garantie valt... is natuurlijk 'eigen risico', val schade.

Maar als ik zo'n usb kabeltje in mijn telefoon doe, moet ik eerst op 'accepteren' of zo klikken. En dat gaat natuurlijk lastig :frons:
ik zit nu een beetje te twijfelen. Op internet kom ik tarieven van 50 euro tegen, maar ik heb geen idee of dat soort zaken betrouwbaar zijn. Ik heb hem bij de kijkshop gekocht en volgens mij is het zo dat ze hem dan eerst opsturen, en pas na een paar weken krijg je antwoord. En ik ben bang dat dat antwoord is 'betaal zoveel honderd euro'. Pfft. Niet leuk :(
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door BanaanZombie »

Nouja zoals ik al zei is niet alleen je scherm stuk. Die kosten van wat bij jou kapot is loopt gauw tot 200 euro
Loop gewoon eens langs een telefoon wi kel en laat je informeren. Dan pas besluiten wat je gaat doen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door tarac »

Er staan bestanden op die niet op m'n sd staan en waar ik nog wel graag bij wil
Koop een Simkaart reader.
Makkelijk om alles wat op je simkaart staat uit te lezen, te organiseren of nieuw bij te voegen.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Femke »

Of je laat iemand je mobiel gewoon opgeven bij de verzekering met als smoes dat hij/zij hem heeft laten vallen lol.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het Grote Winter Offtopic Topic

Bericht door Pomerani »

Je kan ook tijdelijk een abonnement nemen met een andere, goedkopere mobiel en sparen voor een nieuwe. Of sluit een lening af met je ouders.
~ Soy la puta ama ~
Gesloten

Terug naar “Praten”